Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OutOfTheWood schreef:Inmiddels loopt dit topic alweer 2 maanden en je vriend doet alsnog niets aan je ongemak. Ik vind dat echt zwak gedrag. Géén drama willen en de situatie even aankijken, prima. Maar dit is al zó lang aan de gang en alsnog springt hij je niet bij...?
Wat je buurvrouw misschien even nodig heeft is een weerwoordje van je vriend dat het nu klaar is. Misschien kapt ze dan een keer met haar gepest naar jou toe.
Little_Gift schreef:Ik begrijp niet goed hoe de buren denken recht te hebben om te mogen weten waarom jij een geleidehond hebt? Ik bedoel... Wat gaat hun dat in hemelsnaam aan?
LWDaisy schreef:(1)Wij mogen van haar niet meer onze loungeset buiten stofzuigen want als zij buiten zit is dit een eentonig geluid en kan zij niet met haar visite praten of kan ze niet rustig een boek lezen.
--> dan ga je vanaf nu elke dag die loungeset lekker langdurig stofzuigen.
(2)Wij mogen niet meer bbqen want dan komt de rook van de bbq in haar gordijnen terecht als ze haar ramen open heeft (hun zelf hebben een hout kachel)
--> vanaf vandaag kook je elke dag op de bbq, al bak je er een brood op.
(3) ik mag mijn achterdeur niet open doen als ik thuis ben want dan gaan de honden naar buiten en heeft ze er last van
--> het is JOUW tuin, JOUW achterdeur. Ik zou alle dagen mijn gras maaien en de radio de vreselijkste muziek laten afspelen.
(4) ik mag mijn auto niet voor mijn eigen huis parkeren want dan kan haar visite niet makkelijk hun auto van en op de parkeerplaats rijden
--> ... ja, en?
(5) wij mogen geen oud papier onder onze afdak zetten want dit is geen zicht als ze uit haar slaapkamer raam naar beneden kijkt
--> ik zou de toren van Pisa nabouwen met stapels en stapels oud papier. Ik zou echt kunstwerken van onvoorstelbare omvang gaan maken!
(6) wij mogen onze zonnescherm niet uit laten (ik heb een trim tafel van de honden eronder staan en vind het fijn dat deze niet te warm word dus laten wij hem een stukje uit staan
--> laat maar lekker open staan, zolang het weer geen risico vormt. Wekenlang, als het kan.
(7) wij mogen de mobile airco op onze slaapkamer niet aanzetten want dan heeft zij last van de warme lucht die door de slang uit het raam komt en van het geluid wat het maakt
--> ik zou er nog een 2de airco bij zetten, en geluidseffecten via een bluetooth box voorzien.
(8) onze tuin is volgens haar net een tokkie tuin omdat er soms honden speeltjes in de tuin liggen
--> ga helemaal los en pleur die tuin vol. Bakken vol speelgoed, zwembad en zandbak voor de honden, ...
Of: negeer haar als ze iets zegt. Stuur hen door naar je vriend, loop door en trek de deur achter je dicht.
LWDaisy schreef:(1)Wij mogen van haar niet meer onze loungeset buiten stofzuigen want als zij buiten zit is dit een eentonig geluid en kan zij niet met haar visite praten of kan ze niet rustig een boek lezen.
--> dan ga je vanaf nu elke dag die loungeset lekker langdurig stofzuigen.
(2)Wij mogen niet meer bbqen want dan komt de rook van de bbq in haar gordijnen terecht als ze haar ramen open heeft (hun zelf hebben een hout kachel)
--> vanaf vandaag kook je elke dag op de bbq, al bak je er een brood op.
(3) ik mag mijn achterdeur niet open doen als ik thuis ben want dan gaan de honden naar buiten en heeft ze er last van
--> het is JOUW tuin, JOUW achterdeur. Ik zou alle dagen mijn gras maaien en de radio de vreselijkste muziek laten afspelen.
(4) ik mag mijn auto niet voor mijn eigen huis parkeren want dan kan haar visite niet makkelijk hun auto van en op de parkeerplaats rijden
--> ... ja, en?
(5) wij mogen geen oud papier onder onze afdak zetten want dit is geen zicht als ze uit haar slaapkamer raam naar beneden kijkt
--> ik zou de toren van Pisa nabouwen met stapels en stapels oud papier. Ik zou echt kunstwerken van onvoorstelbare omvang gaan maken!
(6) wij mogen onze zonnescherm niet uit laten (ik heb een trim tafel van de honden eronder staan en vind het fijn dat deze niet te warm word dus laten wij hem een stukje uit staan
--> laat maar lekker open staan, zolang het weer geen risico vormt. Wekenlang, als het kan.
(7) wij mogen de mobile airco op onze slaapkamer niet aanzetten want dan heeft zij last van de warme lucht die door de slang uit het raam komt en van het geluid wat het maakt
--> ik zou er nog een 2de airco bij zetten, en geluidseffecten via een bluetooth box voorzien.
(8) onze tuin is volgens haar net een tokkie tuin omdat er soms honden speeltjes in de tuin liggen
--> ga helemaal los en pleur die tuin vol. Bakken vol speelgoed, zwembad en zandbak voor de honden, ...
Of: negeer haar als ze iets zegt. Stuur hen door naar je vriend, loop door en trek de deur achter je dicht.
Los daarvan - mag ik je wat vragen? Ik lees dat je PTSS hebt, en dat één van de honden je daarmee helpt. Kan je me daar wat meer over vertellen? Mijn vader heeft PTSS en krijgt regelmatig een paniekaanval, en wij weten niet hoe we hem kunnen helpen. Mag ook in pb hoor!
meggiemeg schreef:Little_Gift schreef:Ik begrijp niet goed hoe de buren denken recht te hebben om te mogen weten waarom jij een geleidehond hebt? Ik bedoel... Wat gaat hun dat in hemelsnaam aan?
Het gaat ze niets aan, maar ik vind het wel spreken voor diegene dat ze TS zelf aanspreken en vragen waarom ipv af te gaan op een ziekelijk roddelende buurvrouw. Nu hebben ze info uit de 1ste hand.
candalisa schreef:Ja vooral de beelden dat zij mij filmt en bij ons in de tuin staat bewaren wij met tijdstempel en ik ben benieuwd wat de wijkagent ons gaat aanraden.
Ik heb er geen probleem als ze het mij direct vragen ging ook heel beleeft en zeker niet dwingend dus ik leg het dan zonder probleem uit. De buurvrouw beweert dat het om een blindengeleidehond gaat en ik daar geen recht op heb maar zij kijkt niet verder dan het jasje niet aaien en 1+1 is 2. Doordat ik mezelf op de achtergrond hou weten de buren niet hoe erg het soms is nu ik hierover 2 buren gesproken heb lijkt het balans al veranderd en daardoor gaat de buurvrouw nog harder in de aanval omdat ze dus van hun geen steun meer krijgt. Ik loop er echter niet mee te koop en wil niet dat mensen mij verdenken van aandacht zoeken oid dus niet iedereen ziet het meteen.
Wat mijn vriend betreft ja ik zou echt willen dat hij een keer zegt wat hij vind maar ik zie dat niet snel gebeuren denk dat hij het eerder vermeid. Hij zegt wel van alles maar als pintje bij paaltje komt spreekt hij hun niet aan.
Dat is mss ook de reden dat de buurvrouw het op mij gemunt heeft want hij doet er toch niks mee.
Ik zal er zo naar uit kijken dat ze weg zijn iig
Citaat:Wat mijn vriend betreft ja ik zou echt willen dat hij een keer zegt wat hij vind maar ik zie dat niet snel gebeuren denk dat hij het eerder vermeid. Hij zegt wel van alles maar als pintje bij paaltje komt spreekt hij hun niet aan.