Niet veilig voelen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:17

Ik vind er wel wat van dat je vriend je niet lijkt te steunen hierin en het je in je eentje laat uit zoeken, terwijl hij vast heel erg goed weet hoe moeilijk jij het er mee hebt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:27

Je vriend heeft haar hier meteen op aangesproken neem ik aan?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:41

Dit is toch gewoon provoceren? Wat vindt je vriend hier dan van?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:41

Ik begrijp niet goed hoe de buren denken recht te hebben om te mogen weten waarom jij een geleidehond hebt? Ik bedoel... Wat gaat hun dat in hemelsnaam aan?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:11

Inmiddels loopt dit topic alweer 2 maanden en je vriend doet alsnog niets aan je ongemak. Ik vind dat echt zwak gedrag. Géén drama willen en de situatie even aankijken, prima. Maar dit is al zó lang aan de gang en alsnog springt hij je niet bij...?

Wat je buurvrouw misschien even nodig heeft is een weerwoordje van je vriend dat het nu klaar is. Misschien kapt ze dan een keer met haar gepest naar jou toe.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:22

OutOfTheWood schreef:
Inmiddels loopt dit topic alweer 2 maanden en je vriend doet alsnog niets aan je ongemak. Ik vind dat echt zwak gedrag. Géén drama willen en de situatie even aankijken, prima. Maar dit is al zó lang aan de gang en alsnog springt hij je niet bij...?

Wat je buurvrouw misschien even nodig heeft is een weerwoordje van je vriend dat het nu klaar is. Misschien kapt ze dan een keer met haar gepest naar jou toe.

Dit. Wees een vent en neem het voor je meisje op. Zeker met PTSS. Jij bent aan het verdrinken en hij staat aan te kant toe te kijken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:27

of haar vriend laat die maffe buurvrouw lekker in haar sop gaarkoken. Dat is wat anders dan meteen hij steunt ts niet.

En geeft haar geen aandacht.
9 van de 10 keer helpt dat juist wel om ze te laten stoppen.
Er is geen bal aan als er niemand ooit zou reageren.
TS was op dat moment ook niet thuis dus had ook geen last van haar actie.
Uiteraard had haar vriend als een havik naar buiten kunnen schieten, buurvrouw haar woord al lang klaar over de 3 takjes die over de erfgrens zaten en ze lacht zich kapot.

Nu geen blaffende honden, geen "blaffende" buurman of vrouw...dat was een saaie actie.... -O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:34

(1)Wij mogen van haar niet meer onze loungeset buiten stofzuigen want als zij buiten zit is dit een eentonig geluid en kan zij niet met haar visite praten of kan ze niet rustig een boek lezen.
--> dan ga je vanaf nu elke dag die loungeset lekker langdurig stofzuigen.

(2)Wij mogen niet meer bbqen want dan komt de rook van de bbq in haar gordijnen terecht als ze haar ramen open heeft (hun zelf hebben een hout kachel)
--> vanaf vandaag kook je elke dag op de bbq, al bak je er een brood op.

(3) ik mag mijn achterdeur niet open doen als ik thuis ben want dan gaan de honden naar buiten en heeft ze er last van
--> het is JOUW tuin, JOUW achterdeur. Ik zou alle dagen mijn gras maaien en de radio de vreselijkste muziek laten afspelen.

(4) ik mag mijn auto niet voor mijn eigen huis parkeren want dan kan haar visite niet makkelijk hun auto van en op de parkeerplaats rijden
--> ... ja, en?

(5) wij mogen geen oud papier onder onze afdak zetten want dit is geen zicht als ze uit haar slaapkamer raam naar beneden kijkt
--> ik zou de toren van Pisa nabouwen met stapels en stapels oud papier. Ik zou echt kunstwerken van onvoorstelbare omvang gaan maken!

(6) wij mogen onze zonnescherm niet uit laten (ik heb een trim tafel van de honden eronder staan en vind het fijn dat deze niet te warm word dus laten wij hem een stukje uit staan
--> laat maar lekker open staan, zolang het weer geen risico vormt. Wekenlang, als het kan.

(7) wij mogen de mobile airco op onze slaapkamer niet aanzetten want dan heeft zij last van de warme lucht die door de slang uit het raam komt en van het geluid wat het maakt
--> ik zou er nog een 2de airco bij zetten, en geluidseffecten via een bluetooth box voorzien.

(8) onze tuin is volgens haar net een tokkie tuin omdat er soms honden speeltjes in de tuin liggen
--> ga helemaal los en pleur die tuin vol. Bakken vol speelgoed, zwembad en zandbak voor de honden, ...

Of: negeer haar als ze iets zegt. Stuur hen door naar je vriend, loop door en trek de deur achter je dicht.

Los daarvan - mag ik je wat vragen? Ik lees dat je PTSS hebt, en dat één van de honden je daarmee helpt. Kan je me daar wat meer over vertellen? Mijn vader heeft PTSS en krijgt regelmatig een paniekaanval, en wij weten niet hoe we hem kunnen helpen. Mag ook in pb hoor!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:49

Jammer dat je vriend niet naar buiten gelopen is en haar reactie in beeld heeft.......

's Avonds iets doen kan ik nu nog wel snappen. Wij wachten soms ook tot het afkoelt. Ik zou vooral niet overal iets achter gaan zoeken.
Maar ff checken wat bent u aan het doen, had gekund.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:09

Heel eerlijk? Mijn tip is verhuizen.

Ik zit inmiddels zes jaar in een vergelijkbaar schuitje, maar twee weken geleden zijn er eenzijdige slagen en verwondingen bijgekomen. Ik woon naast de grootste marginaal die ik ooit ontmoet heb. Beetje jammer.
Diezelfde avond een oproep op fb gezet voor wie woningen wist die uit de hand verkocht werden, ik volgde de immo online immers al jaren dagelijks op. Op een week tijd hebben we ons huis met goede buren nu gevonden.

In het begin dacht ik dat verhuizen een soort van toegift was aan die persoon, alsof hij erin geslaagd zou zijn om ons weg te pesten. Maar nu zie ik het gewoon als onszelf de rust en vrijheid gunnen om te wonen, om te leven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:17

Little_Gift schreef:
Ik begrijp niet goed hoe de buren denken recht te hebben om te mogen weten waarom jij een geleidehond hebt? Ik bedoel... Wat gaat hun dat in hemelsnaam aan?

Het gaat ze niets aan, maar ik vind het wel spreken voor diegene dat ze TS zelf aanspreken en vragen waarom ipv af te gaan op een ziekelijk roddelende buurvrouw. Nu hebben ze info uit de 1ste hand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 15:36

Nou zeg, je kan zoiets toch ook als vriendelijke interesse vragen, gewoon in de categorie "een praatje maken"...?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 15:51

LWDaisy schreef:
(1)Wij mogen van haar niet meer onze loungeset buiten stofzuigen want als zij buiten zit is dit een eentonig geluid en kan zij niet met haar visite praten of kan ze niet rustig een boek lezen.

(2)Wij mogen niet meer bbqen want dan komt de rook van de bbq in haar gordijnen terecht als ze haar ramen open heeft (hun zelf hebben een hout kachel)

(3) ik mag mijn achterdeur niet open doen als ik thuis ben want dan gaan de honden naar buiten en heeft ze er last van
--> het is JOUW tuin, JOUW achterdeur. Ik zou alle dagen mijn gras maaien en de radio de vreselijkste muziek laten afspelen.

(4) ik mag mijn auto niet voor mijn eigen huis parkeren want dan kan haar visite niet makkelijk hun auto van en op de parkeerplaats rijden
--> ... ja, en?

(5) wij mogen geen oud papier onder onze afdak zetten want dit is geen zicht als ze uit haar slaapkamer raam naar beneden kijkt
--> ik zou de toren van Pisa nabouwen met stapels en stapels oud papier. Ik zou echt kunstwerken van onvoorstelbare omvang gaan maken!

(6) wij mogen onze zonnescherm niet uit laten (ik heb een trim tafel van de honden eronder staan en vind het fijn dat deze niet te warm word dus laten wij hem een stukje uit staan
--> laat maar lekker open staan, zolang het weer geen risico vormt. Wekenlang, als het kan.

(7) wij mogen de mobile airco op onze slaapkamer niet aanzetten want dan heeft zij last van de warme lucht die door de slang uit het raam komt en van het geluid wat het maakt
--> ik zou er nog een 2de airco bij zetten, en geluidseffecten via een bluetooth box voorzien.

(8) onze tuin is volgens haar net een tokkie tuin omdat er soms honden speeltjes in de tuin liggen
--> ga helemaal los en pleur die tuin vol. Bakken vol speelgoed, zwembad en zandbak voor de honden, ...

Of: negeer haar als ze iets zegt. Stuur hen door naar je vriend, loop door en trek de deur achter je dicht.

Precies dit. Stop met aanpassen aan haar terwijl dat dus absoluut niet hoeft. Dit zijn allemaal belachelijke "eisen" die helemaal nergens op slaan en als jij je daar steeds aan blijft aanpassen zal zij steeds meer gaan eisen van je.

Ik begrijp dat het makkelijker gezegd dan gedaan is maar het zijn geen redelijke dingen waar ze over klaagt.

Zelf hebben wij 8 jaar lang een hele lange adem gehad betreffende overlast van de buurjongen (schreeuwen, gamen tot s'avonds laat, stampen en schelden met de meest nare ziektes). Zijn vader kon hem niet aan maar deed op een gegeven moment de deur ook niet meer open voor ons. Heb hem gewaarschuwd dat als hij er niks aan ging doen ik andere instanties ging inschakelen. Dossier opgebouwd bij politie, buurtbemiddeling over de vloer gehad. Wij wilden wel praten. Hij trok zich terug. Maar wij vermoeden nu dat er instanties bij betrokken zijn want wij horen hem niet meer en hij komt ook niet zo vaak meer bij vader.

Dus bouw dossier op, beschrijf wat ze doet en schrijf op wanneer hoe enzovoort. Verder negeer haar en dans niet naar haar pijpen.
Zij is het niet waard dat je constant spanning hebt.

Wij voelden ons zelfs nog schuldig in onze situatie. Maar ik lag soms verstijfd in bed van woede en frustratie. En nu? We hadden het veel eerder moeten doen.

Er is een grens en die van jou is wel bereikt. Laat je niet intimideren door haar. Ze is die spanning die je er van hebt niet waard. En ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:35

LWDaisy schreef:

--> ... ja, en?

Los daarvan - mag ik je wat vragen? Ik lees dat je PTSS hebt, en dat één van de honden je daarmee helpt. Kan je me daar wat meer over vertellen? Mijn vader heeft PTSS en krijgt regelmatig een paniekaanval, en wij weten niet hoe we hem kunnen helpen. Mag ook in pb hoor!

Leuke oplossingen voor iemand die stevig in de schoenen staat en dus ook geen mikpunt voor deze buurvrouw zal worden. Maar de ts geeft aan dat ze ptss heeft, gok dat dat niet helpt met een brede rug maken wat betreft het gedrag van de buurvrouw. Daarom zou je verwachten dat de partner eindelijk een keer voor zijn vriendin op zou komen als hij merkt dat negeren niet helpt.

meggiemeg schreef:
Little_Gift schreef:

Het gaat ze niets aan, maar ik vind het wel spreken voor diegene dat ze TS zelf aanspreken en vragen waarom ipv af te gaan op een ziekelijk roddelende buurvrouw. Nu hebben ze info uit de 1ste hand.

Inderdaad, liever datze met de ts praten dan over de ts praten.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 24-08-22 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 16:38

Ja vooral de beelden dat zij mij filmt en bij ons in de tuin staat bewaren wij met tijdstempel en ik ben benieuwd wat de wijkagent ons gaat aanraden.
Ik heb er geen probleem als ze het mij direct vragen ging ook heel beleeft en zeker niet dwingend dus ik leg het dan zonder probleem uit. De buurvrouw beweert dat het om een blindengeleidehond gaat en ik daar geen recht op heb maar zij kijkt niet verder dan het jasje niet aaien en 1+1 is 2. Doordat ik mezelf op de achtergrond hou weten de buren niet hoe erg het soms is nu ik hierover 2 buren gesproken heb lijkt het balans al veranderd en daardoor gaat de buurvrouw nog harder in de aanval omdat ze dus van hun geen steun meer krijgt. Ik loop er echter niet mee te koop en wil niet dat mensen mij verdenken van aandacht zoeken oid dus niet iedereen ziet het meteen.

Wat mijn vriend betreft ja ik zou echt willen dat hij een keer zegt wat hij vind maar ik zie dat niet snel gebeuren denk dat hij het eerder vermeid. Hij zegt wel van alles maar als pintje bij paaltje komt spreekt hij hun niet aan.

Dat is mss ook de reden dat de buurvrouw het op mij gemunt heeft want hij doet er toch niks mee.

Ik zal er zo naar uit kijken dat ze weg zijn iig

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:50

Maak je niet te druk over of anderen vinden dat jij aandacht zou zoeken.
Als JIJ maar weet dat dat niet zo is en als JIJ maar weet waarvoor jou hulphond is. Ik denk persoonlijk dat de houding van je vriend tov de buurvrouw juist goed is. Want zij weet dat ze hem niet raakt, zo doet hij het overkomen naar haar en ze heeft dus geen vat op hem dus is het niet "leuk" en bevredigend voor haar. Tov jou zou het fijn zijn als je je gesteund voelt natuurlijk.
Het is niet makkelijk want je hebt al genoeg aan je eigen problemen en dit zorgt voor triggers misschien wel en een hoop stress en spanning. Maar denk wel dat zodra ze zou merken dat ze geen vat meer op jou heeft dat het stopt of iig minder zal worden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Sterkte iig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:42

Ts wat rot.
Maar als ze in jullie tuin staat, eruit sturen.
Je vriend is toch thuis, hup actie.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:51

candalisa schreef:
Ja vooral de beelden dat zij mij filmt en bij ons in de tuin staat bewaren wij met tijdstempel en ik ben benieuwd wat de wijkagent ons gaat aanraden.
Ik heb er geen probleem als ze het mij direct vragen ging ook heel beleeft en zeker niet dwingend dus ik leg het dan zonder probleem uit. De buurvrouw beweert dat het om een blindengeleidehond gaat en ik daar geen recht op heb maar zij kijkt niet verder dan het jasje niet aaien en 1+1 is 2. Doordat ik mezelf op de achtergrond hou weten de buren niet hoe erg het soms is nu ik hierover 2 buren gesproken heb lijkt het balans al veranderd en daardoor gaat de buurvrouw nog harder in de aanval omdat ze dus van hun geen steun meer krijgt. Ik loop er echter niet mee te koop en wil niet dat mensen mij verdenken van aandacht zoeken oid dus niet iedereen ziet het meteen.

Wat mijn vriend betreft ja ik zou echt willen dat hij een keer zegt wat hij vind maar ik zie dat niet snel gebeuren denk dat hij het eerder vermeid. Hij zegt wel van alles maar als pintje bij paaltje komt spreekt hij hun niet aan.

Dat is mss ook de reden dat de buurvrouw het op mij gemunt heeft want hij doet er toch niks mee.

Ik zal er zo naar uit kijken dat ze weg zijn iig

Wat is dan het grote verschil tussen jou en je vriend?
Omdat je zegt dat ze het op jou gemunt heeft, en niet op hem.

Kan jij dan niet hetzelfde gaan doen/reageren als je vriend?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:07

Citaat:

Beste TS, de buurvrouw rechtstreeks aanspreken is ingewikkeld. Dat snap ik.
Misschien beginnen met je vriend aanspreken. Hij laat jou alleen in alles. Jij knapt alle zaakjes op.
Hij mag nu wel eens pal voor jou gaan staan en je echt steunen. Jullie zijn toch partners?!

Sterkte

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 23:22

Mijn vriend is een stuk minder emotioneel als ik hij trekt zich werkelijk nergens wat van aan soms vind ik het zelfs te maar ok ik ben daarin dus precies het tegenovergestelde ik wou dat ik mij minder druk maakte maar ja aard van het beestje… ik hou echt niet van ruzie dus ga conflicten eerder uit de weg dan ze aan te gaan. Omdat mijn vriend zich er niet druk om maakt doet hij er niks mee en ergens snap ik het negeren wel zou ik het fijn vinden als hij een keertje zou zeggen als je iets kwijt wil zeg het tegen mij en laat mijn vriendin erbuiten maar ik moet mij er gewoon niet druk om maken.

Het verhaal wordt nog mooier en ingewikkelder een goede kennis van mij is een van haar vriendinnen ze kennen elkaar al ruim 20 jaar. Ik ken deze vrouw vanuit de honden wij hebben beide aussies trainen samen aandelen samen en zij heeft mijn pups op de wereld gezet dus we hebben goed contact. Nu een aantal weken wat minder ivm Corona zomerstop honden en het feit dat ik het niet nodig vind haar hier over in te betrekken. Zij moet al elle lange verhalen aanhoren over vreselijke hondenlucht die niemand kan achterhalen behalve hun. En alle klaagposten
Over mij Dus ik Laat haar zoveel Mogelijk erbuiten.

Nu ging mijn buurvrouw haar vriendin appen dat wij een haal lang geen spreek om d tafel heb

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 01:03

Eh?
Je laatste zin is wartaal... Snap ik werkelijk niets van...

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:14

Idd een beetje onsamenhangend je laatste post.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:29

Je laatste post is idd heel onsamenhangend. Ik hoop dat het goed met je gaat.

En of je vriend nou minder emotioneel betrokken is of niet. Jij hebt er last van dus dan zou hij gewoon voor je op moeten komen.
Hij wil jou toch niet continu in die stress zien?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:37

Vreemde laatste post inderdaad..

Dan zeg je tegen je vriend dat je er zoveel last van hebt zoals je hier allemaal beschrijft, dan kan hij misschien wel een keer zijn mond open doen. Zoiets als dit negeren heeft geen enkele nut... Dit topic is al maanden open en het enige dat elke keer terugkomt is de TS in de stress & haar vriend die blijkbaar alles maar blijft negeren, en daarom dus de buren niet aanspreekt op hun gedrag. 8)7

En misschien in plaats van alles op bokt bespreken eens een hartig woordje met je vriend voeren, of nog beter laat hem het topic zien. Je bent partners voor een reden toch, heb je weinig aan als de ander lekker z'n hoofd in het zand steekt bij alles onder het mom van "hij negeert het gewoon"... Dit is geen negeren meer van een klein probleem. Eerder gewoon enorm laks gedrag! :x

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:42

Was mijn kerel ook niet, beetje je vrouw laten creperen en zelf als een "mietje" je verschuilen achter het zoveelste excuus.