Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:03

Sherivey schreef:
Maar waarom dan niet in de vakken die ze veel eerder tegen kwam bij het inrijden van de parkeerplaats? :')

Ik parkeer, zeker bij drukte, in de eerste plaats die ik tegen kom. Als dat past tenminste, want soms staan de mensen in het vak ernaast zo enorm scheef dat ik er liever niet naast ga staan of het niet eens past.

Niet mogelijk in mijn hoofd, geen idee waarom niet.
Maar ik kan ook niet in zn vooruit parkeren. Ik moet altijd achterruit het vak in _O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:05

Britta31 schreef:
Aan de buurvrouw van mijn vader.Haar kinderen zijn dezelfde leeftijd als onze dochters.Ze heeft altijd al opgeschept over haar zoons.Ze vroeg naar welke universiteit mijn dochters gaan.Nee,daar zitten ze niet.Ze doen beide een mbo vervolgopleiding.O, zegt ze dat kan ook nog.En kijkt afkeurend -:(-

Belachelijk! Doet mijn nog altijd er aan denken dat ik in groep 8 een hele lage score had en werd geplaatst op de laagst mogelijke niveau van de middelbare school. Uiteindelijk is dit nog rechtgetrokken naar kader beroeps met leerwegondersteuning. Maar ik ging toen om met mensen waarvan de ouders er ook instampte dat alleen HAVO belangrijk was. Ik ging ook nog naar de verkeerde middelbare school volgens veel leerlingen en ouders ( een groene school met ook les over dieren enz.). Ik heb mij er nooit wat van aangetrokken en ben mooi mijn eigen weg gegaan. Inmiddels opgewerkt tot niveau 4 en ook daar een mooi diploma behaald. Mogelijkheid tot HBO was er zeker , maar mijn ambities liggen daar simpelweg gewoon niet.

En al die mensen die zo banketstaaf deden? Niks van terecht gekomen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:06

Kana schreef:
In mijn directe omgeving heb ik ook een gezin zitten waarbij de ouders zo hakken op opleidingen, het is soms echt sneu om te zien hoe die schoudertjes omlaag vallen als die ouders weer tekeer gaan over status/opleiding/PhD blabla.

Ouders moesten eens wat meer om het geluk van hun kinderen geven. :n
Ik heb vrienden die lesgeven op categorale gymnasia en die verhalen zijn soms ook zo schrijnend. Kinderen die het Gymnasium eigenlijk niet aankunnen of simpelweg niet willen, maar ja, pa en moe arts/advocaat/directeur hebben ook het Gymnasium afgerond, dus moeten de kinderen dat ook.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 16:07

Kana schreef:
In mijn directe omgeving heb ik ook een gezin zitten waarbij de ouders zo hakken op opleidingen, het is soms echt sneu om te zien hoe die schoudertjes omlaag vallen als die ouders weer tekeer gaan over status/opleiding/PhD blabla.

Ouders moesten eens wat meer om het geluk van hun kinderen geven. :n

Helemaal mee eens. Mijn moeder heeft school en studeren altijd gestimuleerd, maar het maakte haar niet uit welk "niveau". Als we het maar leuk vinden en er ons brood mee kunnen verdienen.

Ik vind het ook echt dom dat de regering er zo op heeft lopen hameren dat mensen HBO/WO geschoold moesten gaan worden. Nu is er een giga tekort aan MBO geschoolden en niemand wil zijn hand nog lichten om handwerk te doen omdat dat zo lang als minderwaardig gezien werd. :7

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:09

Ik heb maar niet gezegd dat de jongste met de opleiding is gestopt en nu dus alleen vmbo heeft.Ze werkt nu een poosje en gaat dan naar een opleiding die ze wel leuk vind.Maar wat?Ze krijgt wel begeleiding daarin van een mentor via haar oude school.Komt goed,ze komt wel weer op haar pootjes terecht.Ze is er slim genoeg voor.Maar nu erger ik mij aan mijzelf.Waarom zeg ik dat niet gewoon tegen die buurvrouw.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 31-05-22 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 16:11

Britta31 schreef:
Ik heb maar niet gezegd dat de jongste met de opleiding is gestopt en nu dus alleen vmbo heeft.Ze werkt nu een poosje en gaat dan naar een opleiding die ze wel leuk vind.Maar wat?Ze krijgt wel begeleiding daarin van een mentor via haar oude school.Komt goed,ze komt wel weer op haar pootjes terecht.Ze is er slim genoeg voor.Maar nu erger ik mij nu al mijzelf.Waarom zeg ik dat niet gewoon.

Ik zou daar ook niet zo gevat op reageren als mijn post hierboven, hoor. Ik kan me schriftelijk veel beter uitdrukken en zou op dat moment denk ik sowieso te flabbergasted zijn om te reageren zoals ik zou willen. Dus kijk jezelf er niet op aan!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:16

Britta31 schreef:
Ik heb maar niet gezegd dat de jongste met de opleiding is gestopt en nu dus alleen vmbo heeft.Ze werkt nu een poosje en gaat dan naar een opleiding die ze wel leuk vind.Maar wat?Ze krijgt wel begeleiding daarin van een mentor via haar oude school.Komt goed,ze komt wel weer op haar pootjes terecht.Ze is er slim genoeg voor.Maar nu erger ik mij aan mijzelf.Waarom zeg ik dat niet gewoon tegen die buurvrouw.

Omdat je jezelf niet hoeft te verdedigen tegen over die vrouw. Waarom zou je.
Winnen zal je het toch niet want haar wereldbeeld is bekrompen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:26

Kana schreef:
Britta31 schreef:

Omdat je jezelf niet hoeft te verdedigen tegen over die vrouw. Waarom zou je.
Winnen zal je het toch niet want haar wereldbeeld is bekrompen.

dat :j

komt bij zo'n muts toch niet binnen hoe goed je antwoord ook is.

Prima als kinderen goed zijn in studeren en dat ook graag willen.
Maar dat opdringen van de ouders gebeurt echt veel te vaak.
Elk werk is waardevol.
Want die hoog opgeleide gaat ook naar de plee die de laag opgeleide heeft aangelegd.
En rijd ook in de auto die een mbo monteur onderhoud of repareert enz enz enz.
We hebben elkaar allemaal nodig.

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:38

En het zegt ook zo weinig, een universitaire studie. En als moeder daarover opscheppen geeft alleen maar aan hoe onzeker ze zelf is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:45

Joh, ik heb met een universitair diploma twee jaar lang stallen staan uitmesten en fulltime paarden gereden. Tijd van m'n leven gehad, maar daar vonden mensen ook iets van. Dat zegt idd meer over hun dan over mij. :D En bij 9/10 banen waar je toch "minimaal hbo werk- en denkniveau voor nodig hebt," denk ik: dit kan elke aap met een halve hersencel.

Studeren is niets meer dan door bepaalde hoepeltjes springen, en die hoepeltjes komen lang niet altijd overeen met wat je in je werkende leven tegen gaat komen. Het zegt imo dus ook niks over hoe goed iemand gaat presteren in z'n werk. :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:46

Het is ook niet hoog of laag, ik kan best goed leren, al heb ik alleen de havo afgemaakt, maar veel van de mbo opleidingen zou ik nooit van mijn leven kunnen, want ik ben meer theoretisch ingesteld.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 16:46

Daarom ben ik wel blij met mijn praktijkgerichte opleiding (hbo). Dan doe ik op zijn minst nog opdrachten voor bedrijven en loop ik drie keer een half jaar stage, in plaats van dat ik twee à drie jaar in de boeken zit en moet studeren voor tentamens. Scheelt i.m.o. toch alweer iets.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:50

Jezus, ik had een pakketje (Goldband limited edition vinyl <3) Ik kom thuis, briefje dus dat die bij de buren afgeleverd is maar er was daar ook niemand thuis. Ik daar naar toe, ligt die gewoon daar op hun stoep 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:50

Maar dat universitair studenten alleen maar met hun neus in de boeken zitten, is ook een hardnekkige fabel. :+ (En dan doel ik niet op feestjes op de sociëteit. :') )

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:54

Ik speel weer voor stresskip. -O-
Nu verwacht ik dat het morgenmiddag weer over is. Dus duimen draaien.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:58

Mkango schreef:
Joh, ik heb met een universitair diploma twee jaar lang stallen staan uitmesten en fulltime paarden gereden. Tijd van m'n leven gehad, maar daar vonden mensen ook iets van. Dat zegt idd meer over hun dan over mij. :D

Als ik vergelijkbaar geld kan krijgen voor het uitmesten en rijden als voor mijn kantoorwerk dan ben ik vandaag nog weg :evaw:

Stallen uitmesten heeft tenminste toegevoegde waarde voor iemand (voor de paarden in ieder geval ;) ), over mijn baan kan ik het niet zeggen :+ tis best een ergernis van mij de laatste tijd dat mijn werk ondanks de mooie functienaam etc eigenlijk volledig nutteloos is, zowel voor het bedrijf waar ik werk als voor de samenleving in het algemeen.

Ik ben veel liever stukadoor geweest :Y)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:00

Badkamer eindelijk klaar (na 2,5 week) maar de verwarmingsmonteur komt pas donderdagmiddag. Tot die tijd heel kort warm water….. ik wil zo graag een lange hete douche.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:06

Aan mezelf. Net een advertentie geplaatst voor een bijrijder van mijn merrie maar ben bang dat ik niemand leuk genoeg ga vinden..

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:08

Mijn vriend heeft ook “maar een mbo diploma” maar wordt nu wel gezien als senior op z’n 28e met ook het loon ernaar. Werk ethiek is velen malen belangrijker dan welk diploma dan ook.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:37

Ineke2 schreef:
Blackberry28 schreef:
Ik ergerde me vanavond aan de kinderen van de avond 4 daagse die een appel uitgedeeld hadden gekregen voor onderweg en besloten hadden om deze gewoon in de wei te gooien waar mijn paard staat. Ik was mijn paard aan het uit stappen en toen kwam een vrouw het gelukkig zeggen dat er wel een stuk of 50 appels in de wei gegooid waren.

Asociaal en ook nog eens gevaarlijk aangezien er ook nog 1 bij loopt die koliekgevoelig is.

Dus ik kon vanavond appels en crackers uit de wei vissen...... dacht dat er begeleiding mee liep met jonge kinderen, maar die vinden het blijkbaar ook normaal dat je alles gewoon weg gooit _-:(

O wow… Ik zou hier over toch de organisatie contacteren en een klacht indienen. Dit om herhaling te voorkomen.

Heb ik gedaan, maar ik moest blij zijn dat het geen plastic of papier was, want ja zwerfafval heb je overal. 8)7 Zij kunnen er ook niets aan doen en als ik het wil voorkomen moet ik daar zelf voor zorgen, want dat moest ik maar voor mijn paard over hebben die ene avond per jaar.

Nou, ik weet de oplossing wel hoor, gewoon geen appels (of moet ik het zwerfafval noemen) meer uit delen die de kinderen toch niet op eten.

Echt een heel bijzonder antwoord waardoor de stoom uit m'n oren kwam.....

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:45

Ik erger me aan de prijzen van loodgieters op dit moment. Wat een geld.

Ik weet dat de loodgieter op dit moment meer betaald krijgt dan ik met mijn universitaire studie. Dus dat zegt niks. Je kunt ook iets met kunst op hbo niveau, maar als dat niet de smaak is van andere mensen wordt het toch ook lastig.

En andersom kan ook. Ik was klaar met studeren op mijn 25e. Het stiefloeder benadrukte dat haar dochter al lang en breed aan het werk was toen en haar eigen geld verdiende. En dat het nu wel eens tijd werd. Ik woonde overigens al lang niet meer thuis toen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:50

@blackberry28 de zou ik als antwoord geven: prima dan ga ik naar de gemeente die toestemming moet geven voor dit evenement. Daarnaast nog een post op social media. Ik zelf ontplof hier ook van mede omdat ik door dit soort acties mijn aller beste maatje ben verloren. Ik heb borden met verboden te voeren ivm ziekte opgehangen en nog steeds bleef er voer komen. Resultaat: dikke pony, hoefbevangen en daarna hoefbeen door de zool. Dikke dierenarts rekening en enorm veel verdriet, buiten dat heeft mijn pony enorm veel pijn gehad.

Waardeloos dat er zo makkelijk over gedaan werd. Als je al die appels moet gaan opruimen in een stuk waar misschien wat hoger gras staat is de kans dat je er een paar mis groot.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:41

Telpeva schreef:
Geen ergernis maar update voor degenen die mij eerder hebben geholpen, het OV was niks mee aan de hand gelukkig, het onderzoek in het ZH ging goed en ik ben weer heelhuids thuis gekomen, er was niet eens vertraging :D

Wat rot Steeph!

Fijn! Ik moest idd aan je denken vandaag.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:53

Dat mijn eigen bijdrage voor pensioenbijdrage omhoog gaat terwijl de uitkering later dat absoluut niet doet maar we moeten veranderen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 18:54

Niet geërgerd maar wist even geen betere plek voor mijn bericht.

Triggerwarning: zelfdoding (geen details over hoe het gebeurd is).

Spoiler:
Anderhalf uur geleden telefoon gehad van mijn peetoom dat mijn stiefbroer overleden is aan zelfdoding. Ik heb al zo'n tien jaar geen contact meer met mijn vader of zijn kant van de familie, zodoende ook niet met mijn stiefbroer en had dus ook geen idee dat er iets speelde (zijn familie ook niet, blijkt). Alleen nog met mijn peetoom, de oudste broer van mijn vader, contact.

Ondanks dat ik en hele slechte relatie heb met zowel mijn vader als mijn stiefmoeder (voor mij was/is zij echt een heks en mijn vader is bewezen narcist), ben ik er best wel onthutst van. Ik vind het ongelooflijk erg voor haar, het is toch een moeder die haar kind verliest. Leef enorm met ze mee en het roept bij mij ook emoties op tegenover mijn vader, die ik als de persoon die hij is niet mis, maar ik mis wel "mijn vader".

Besloten niet zelf contact te zoeken om condoleances over te brengen, maar een foto gemaakt van het kaarsje dat ik opgestoken heb en deze doorgestuurd naar mijn peetoom, die het aan mijn vader gestuurd heeft. Weet dat ik in contact alleen maar teleurgesteld ga worden, dus ik bescherm mezelf daarin. Maar het doet wel wat met mij.

Ik hoop dat mijn stiefbroertje nu de rust heeft die hij zoekt.