Gedoe met de buren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:54

Onze buren vinden het ook heel vervelend als we een kampvuurtje maken. We doen dit maar een keer in de zo veel tijd met een verjaardag (echt 1 of 2 keer per jaar) en echt niet als het zo droog is of de wind staat direct op hun huis. Toch wordt iedere keer gedreigd met de politie en er komt nooit iets uit omdat we het gewoon netjes, klein en schappelijk houden. Onze buren zijn ook een apart geval hier in maar ik vind deze rook ook wel heel erg hefitg en snap hier zeker dat je daar wel echt last van kan hebben als het zo vaak gebeurd.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:35

@suzanne F.

Maar het is een paardeweide, het is gortdroog hier.
Als dat de weide is, die als laatste leeg gegeten word voor de winter.
Dan ga je hem nu toch niet maaien omdat het er onverzorgd uit ziet?

Ons weiland ziet er nu dan ook onverzorgd uit. Een gedeelte is netjes kaak gevreten een gedeelte eten ze niet ivm mestplek.
En alles is gortdroog en geel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:58

hagelslag schreef:
Suzanne F. schreef:
Die brandlucht is niet lekker inderdaad.
Maar wat ziet je weiland eruit trouwens. Of is dat niet jouw weiland?

Is toch logisch met deze droogte?
Zo raar ziet haar weiland er niet uit

Hier zien de weides er ook niet uit. Helemaal geel verdord. Enkel wat onkruid staat fier rechtop. Maar het is niet zo lang als op deze foto

superpony

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:05

Tja, wij woonden in een woonwijk naast een echtpaar dat zelf bij de brandweer zat en we hadden dat elke dag. 100x ruzie over gehad, maar hielp niks. Het kan wel echt naar zijn, dus normaal zou je erover moeten kunnen praten.

Maar goed, dat kan niet, dus ik zou bellen.

Onze weides in zelfde gemeente zien er ook niet zo uit. Maar dat het hoog en gort droog is, is extra risico op brand nu, dus dat wil je echt niet en als de buren nadenken ook niet. Verkeerde wind en het slaat over en zijn ze zelf ook flink de l*l.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:30

Jeetje wat een rookpluimen zeg.... daar moet toch iets tegen te doen zijn zou je zeggen, als dat vaker gebeurt :(:)

Ik dacht bij het zien van de foto's overigens ook direct van dat stukje wei ziet er niet uit, ik zou in ieder geval even de zuring / grote onkruiden wegtrekken voor nieuwe foto's, als je er iets mee gaat doen als indienen als bewijs. Want het geeft zo een verwaarloosde indruk / grond voor begrip voor de klachten van de buren terwijl het in het geheel van de situatie wellicht niks voorstelt. Zie ook het andere stuk wei op de achtergrond dat er een stuk beter uitziet :)

Maar zo vanuit deze hoek met dit op de voorgrond ziet het er niet uit natuurlijk :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 08:34

Jullie keken naar mn winterpaddockje van 10 bij 10 :o . Die laat ik ook kaal eten maar pas als laatste en de zuring bestrijd ik als het gras er om heen weg is. Ze mogen er alleen nu niet op ivm hoge fructaanindex en ik had er vorige week al 1 met koliek daardoor. De wei is ook dor maar wel netjes hoor:
Afbeelding

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:30

Ziet er keurig uit hoor......

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:38

Muronia schreef:
Jullie keken naar mn winterpaddockje van 10 bij 10 :o . Die laat ik ook kaal eten maar pas als laatste en de zuring bestrijd ik als het gras er om heen weg is. Ze mogen er alleen nu niet op ivm hoge fructaanindex en ik had er vorige week al 1 met koliek daardoor. De wei is ook dor maar wel netjes hoor:
[ [url=m/cchTk6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind niks onverzorgds aan een weide met lang gras (ik zou er een moord voor doen op dit moment!) En ook de zuring maakt het mijn inziens niet onverzorgd. Zie ook niet wat het er toe doet om te benoemen dat de weide onverzorgd zou zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:46

Die container zou ik wel op eigen terrein naast de stal ofzo zetten ipv zo vlak langs de weg. Kan me daar wel van voorstellen dat iemand daar wat op aan te merken heeft. De andere klachten zijn kul.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:24

elnienjo schreef:
Die container zou ik wel op eigen terrein naast de stal ofzo zetten ipv zo vlak langs de weg. Kan me daar wel van voorstellen dat iemand daar wat op aan te merken heeft. De andere klachten zijn kul.

Als je alleen de posts van de TS gelezen zou hebben dan had je kunnen lezen dat ze die al op eigen grond heeft geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:26

Volgens de openingspost half op eigen grond, half op gemeentegrond.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 12:34

Klopt hoor en later is hij verplaatst op eigen grond. Ik snap dat niet iedereen alles heeft gelezen. Maar hij staat nu op eigen grond. Wel helemaal achteraan op mn terrein, maar dat is de meest logische plaats. Zo ver mogelijk bij de woonhuizen/tuinen vandaan en goed bereikbaar voor de kraan die hem leeg haalt elke maand. Dichterbij de stallen betekent ook dichterbij het huis (en dat van de moeilijke buren), dat doe ik dus juist niet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 11:06

Ik heb een tijdje geleden een update gehad van de mevrouw van de Gemeente. Eigenlijk nog niet veel nieuws, ze zijn aan het kijken hoe ze de fout kunnen herstellen (er had een vergunning afgegeven moeten worden voor de container en dat hebben ze niet gedaan. Het is me mondeling toegestaan namelijk).

Met de meldingen was het een tijdje rustig. Het blijkt dat de buren hun meldingen grotendeels anoniem maken en dat ze niet reageren op mail en telefoontjes van de gemeente hierover. De gemeente wil met ze in gesprek maar ze geven niet thuis. Dat schiet niet op.

Nu is er op 2 september toch weer een melding door ze gedaan en deze is zo heftig dat ik denk dat ik nu aangifte moet gaan doen (bedreiging om mij aan de schandpaal te nagelen en iedereen te laten weten hoe asociaal ik ben omdat ik nog steeds dagelijks gebruik maak van de container). Is hier iemand juridisch onderlegd zodat ik advies mag vragen? Dit gaat me echt te ver nu :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:08

Janine1990 schreef:
bigone schreef:
Even de brandweer bellen met de opmerking dat het er op lijkt dat er iets in de brand staat de volgende keer, moet je eens zien hoe snel ze er zijn in de droge tijd.

Dit zou ik ook doen, en er bij melden dat je vanwege hevige astmatische klachten niet dichterbij kan komen om het goed te checken.

De brandweer heeft het al druk genoeg. Die zou ik op die manier niet lastig vallen..

TS, wat rot dat het nu zover komt :\ Dan blijft er geen andere optie over dan idd aangifte doen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:13

Je kan aangifte doen van smaad/laster. Is het bericht voor iedereen toegankelijk? De vraag is met wat voor onzin ze daarna op de proppen gaan komen, maar het allemaal maar over je kant laten gaan is ook zoiets. Wat een ellende man.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:13

Muronia schreef:
Ik heb een tijdje geleden een update gehad van de mevrouw van de Gemeente. Eigenlijk nog niet veel nieuws, ze zijn aan het kijken hoe ze de fout kunnen herstellen (er had een vergunning afgegeven moeten worden voor de container en dat hebben ze niet gedaan. Het is me mondeling toegestaan namelijk).

Met de meldingen was het een tijdje rustig. Het blijkt dat de buren hun meldingen grotendeels anoniem maken en dat ze niet reageren op mail en telefoontjes van de gemeente hierover. De gemeente wil met ze in gesprek maar ze geven niet thuis. Dat schiet niet op.

Nu is er op 2 september toch weer een melding door ze gedaan en deze is zo heftig dat ik denk dat ik nu aangifte moet gaan doen (bedreiging om mij aan de schandpaal te nagelen en iedereen te laten weten hoe asociaal ik ben omdat ik nog steeds dagelijks gebruik maak van de container). Is hier iemand juridisch onderlegd zodat ik advies mag vragen? Dit gaat me echt te ver nu :(

Ik ben niet juridisch onderlegd, naar heb je geen contact persoon bij rechts bijstand? Of gewoon even contact opnemen met de wijkagent?

Ik ga je even pb doen trouwens.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:38

Ik kan je ook niet helpen maar lees al sinds het begin mee in je topic en ik wil je heel veel sterkte en succes wensen! Wat een vreselijk poedersuiker situatie is dit zeg afschuwelijk, dit is gewoon pesten!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:26

Muronia schreef:

Ik zou nu gewoon aangifte gaan doen wegens bedreiging en intimidatie. Hangen je camera's al?

Gewoon elke keer dat er een melding komt aangifte doen. Kan gemakkelijk online.

Politie wordt ze vanzelf een keer zat

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 12:32

Ik heb geprobeerd om mijn contactpersoon bij de gemeente te bellen, maar ze is morgen weer aan het werk. Ik bel haar morgen om te overleggen hierover. De gemeente kan een stop-gesprek aangaan met de buren en dat wil ik eigenlijk nu. Dat zou wel eens meer zin kunnen hebben dan een aangifte van bedreiging bij de politie waar vervolgens niks mee gebeurt. Maar dat moet vanuit de gemeente, dus daarom contact met hen. Denk ik.. ik weet het ook even niet zo goed.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:34

KimD schreef:
Ik kan je ook niet helpen maar lees al sinds het begin mee in je topic en ik wil je heel veel sterkte en succes wensen! Wat een vreselijk poedersuiker situatie is dit zeg afschuwelijk, dit is gewoon pesten!

Dit helemaal.
Heel veel sterkte en succes, ik duim voor een goede en snelle afhandeling!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:29

Soms vraag ik me wel eens af hoe het kan dat volwassenen kinderachtiger kunnen doen dan kinderen zelf...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:34

LoveGlove schreef:
Soms vraag ik me wel eens af hoe het kan dat volwassenen kinderachtiger kunnen doen dan kinderen zelf...

Omdat die helaas meer wegen weten te vinden om dat te doen als kinderen...

TS, kun je niet beide wegen bewandelen? Dus zowel aangifte als een stop gesprek door de gemeente? Misschien tijd voor iets grover geschut.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:50

Ik heb advies gekregen om toch melding te maken bij de politie zo wordt alles bewaard en mocht er ooit iets gebeuren sta je sterker in je schoenen. Ik heb melding gemaakt ivm het verstoren van het woongenot door mij oa te filmen ons op alles maar dan ook alles af te zien wij mogen niet eens stofzuigen wanneer het ons uit komt maar op vaste tijden. En ook wegens bedreiging en smaad en laster.
Als je het voor elkaar krijgt de gemeente zover te krijgen dat er een stop komt zal heel fijn zijn!
Kan ik geen woningruil doen met jouw buren komend die gezellig hier wonen ze kunnen het vast goed met elkaar vinden…

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:07

Jakkes, het gaat maar door zo. Stopt het dan nooit...
Ik kan je helaas geen advies geven, maar wil je wel alle kracht en sterkte toewensen.
Hopelijk kan de politie het registreren en de gemeente iets voor je betekenen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:09

Jeetje Muronia ze blijven ook aan de gang he, vreselijk voor je :(:)
Maak melding bij de politie, beter mee verlegen dan om verlegen.
Sterkte verder!