Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:21

OutOfTheWood schreef:
Ik blijf elke zondagmorgen lekker lang in bed liggen zodat ik niet met z'n allen aan tafel hoef. Het duurt gewoon zó extreem lang en sommigen zijn gewoon zó druk. Ben je net 5 minuten wakker en zit je in de herrie. No thanks.

Dit lijkt me ook echt vreselijk := wij wonen met z’n tweetjes en ik doe al m’n uiterste best om menselijk contact te vermijden in de ochtend, haha. Sta om die reden altijd super vroeg op.

Shae

Mijn langste relatie is gesneuveld toen die zak vreemdging. Dat deed hij, maar zij heeft mij nooit wat beloofd. Boos zijn op haar heeft weinig nut. En toch gniffel ik als twee bezette collega's samen worden betrapt.

Het is een biecht topic, geen afzeiktopic.

We weten dat die dingen gebeuren in de wereld. Hier zitten mopperen zorgt ervoor dat er niks meer gedeeld wordt, maar niemand krijgt vanavond een telefoontje met 'sorry schat, we moeten het afkappen want door een paardenforum besef ik me dat dit niet oké is.'

VuurVleugels

Urbanus schreef:
Nou, houd het dan maar voor je, dan kunnen we gewoon ontopic gaan.

<3

Walgelijk dit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 16:22

VuurVleugels schreef:
Urbanus schreef:
Nou, houd het dan maar voor je, dan kunnen we gewoon ontopic gaan.

<3

Walgelijk dit.

Joe, jij ook fijne zondag!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:23

Ik denk dat er niemand hier intentioneel mensen heeft willen schaden met gedrag. Maar het leven gebeurt en we zijn nou eenmaal mensen en zo mooi zijn mensen niet wat betreft gedrag. Ik vind het eigenlijk wel goed dat mensen hun gedrag hier durven op te biechten, in plaats van dat we allemaal krampachtig moeten doen alsof we zo goed en heilig zijn.

Mijn ex is vreemd gegaan, ik weet nog dat ik hem zei. Als je gewoon gezegd had dat je iets miste, had ik nog een trio voor je gefikst. Maar vreemdgaan en dan ook nog met iemand waar hij vaker mee gescharreld had, zo laag, laf en makkelijk.
Maar goed, ik heb ook een keer geflikflooit met iemand die een vriendin had. Ik weet nog dat een vriendin waar we toen logeerde op de bank, naar beneden kwam, en slaapdronken zei '...., je weet dat je een vriendin hebt hé?'. Nope, niet trots op, absoluut ernstig. En dat zijn relatie enorm slecht ging, vind ik een héél slap excuus. Dat ik 16 was en hij 20, vind ik een beter excuus (voor mij, niet voor hem uiteraard). Maar ja, het is gebeurd.
Het enige waar ik wel mee zit, is dat mijn ex de overtuiging dat ik niet goed genoeg ben en iemand op den duur wel klaar met me is, énorm bevestigd heeft door zijn gedrag en dat neem ik nog steeds mee terwijl ik al 5 jaar in een hele fijne relatie zit. Dus ja, stilstaan bij de persoon aan de andere kant. Hoe goed of slecht hun relatie ook was. Dat lijkt me wel belangrijk. En het prijzen van zulk gedrag lijkt me niet de bedoeling.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:23

Dat is toch ook het hele ding met biechten, het is niet iets wat als 'normaal' of als oké wordt gezien. Anders was het geen biecht meer.
Het gebeurt toch wel, alleen wordt het nu openbaar opgebiecht waardoor je er nu weet vanaf hebt.

Ik heb niets leuks om op te biechten. Alleen dat ik een keer op Bokt las dat iemand soms scheten liet, daar aan rook en dat die persoon diens eigen scheten lekker vond ruiken. Ik weet nog precies wie het is en wordt er elke keer aan herinnerd -O-.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:24

Plop1997 schreef:
Tijdens de les van mijn vriend vanmorgen heb ik wat delen gefilmd zodat hij dat kom terugkijken.

Toevallig waren een paar mensen langs mij staldrama aan het bespreken en ik heb na de gallop iets langer doorgefilmd zodat hij de staldrama ook helemaal terug kon horen. Scheelt mij weer uitleggen wat hij gemist heeft. _O-

Geweldig _O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:24

Wel echt heel bewonderenswaardig hoe er hier word omgegaan met mensen die het niet met TS eens zijn, die worden er gewoon uit gebonjourd. Ja, zo kan je ook met je medemens omgaan ja. Lekker makkelijk.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:25

Het doel van dit topic is toch niet om mensen de les te lezen?

VuurVleugels

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:26

Nee maar mag toch hopen dat we nog een beetje hoog in 't vaandel hebben staan om nog een beetje normaal met elkaar om te gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 16:28

deksel schreef:
Dat is toch ook het hele ding met biechten, het is niet iets wat als 'normaal' of als oké wordt gezien. Anders was het geen biecht meer.
Het gebeurt toch wel, alleen wordt het nu openbaar opgebiecht waardoor je er nu weet vanaf hebt.

Ik heb niets leuks om op te biechten. Alleen dat ik een keer op Bokt las dat iemand soms scheten liet, daar aan rook en dat die persoon diens eigen scheten lekker vond ruiken. Ik weet nog precies wie het is en wordt er elke keer aan herinnerd -O-.

Zo weet ik ook dat iemand ooit een topic opende of je na het verbreken van een relatie je seksspeelgoed weggooit of voor de volgende gebruikt :=

VuurVleugels schreef:
Wel echt heel bewonderenswaardig hoe er hier word omgegaan met mensen die het niet met TS eens zijn, die worden er gewoon uit gebonjourd. Ja, zo kan je ook met je medemens omgaan ja. Lekker makkelijk.

Dank! Maar het is toch zinloos om die discussie aan te gaan dus waarom moet ik die moeite doen?

Het boeit me niet of je respect hebt voor de manier waarop mijn relatie is begonnen dus ik ga die discussie niet met je aan.

Volgens mij doe ik niet lelijk tegen je. Ik ga alleen die discussie niet met je aan.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:29

VuurVleugels schreef:

Als je je zo ergert aan dit topic en aan TS, snap ik niet waarom je überhaupt nog het topic opent. Je snapt blijkbaar niet wat biechten inhoudt, namelijk iets vertellen wat niet kan en sociaal gezien niet oké is.

Het draait om het opbiechten en het lekker smullen om andermans verhalen. Niets meer en niets minder. Discussieer maar lekker ergens anders of iets moreel gezien wel/niet kan, dan kunnen wij weer smullen van alle biechtverhalen.
Laatst bijgewerkt door M_aaike op 29-05-22 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:30

deksel schreef:

Zo is het zeker deksel, maar iemand zei hier eerder dat ze een opmerking had gegeven aan een vervelend kind. Vervolgens was het helemaal oké dat er meerdere mensen aangaven dat ze dat niet oké vonden.

Dan gaat het over iets veel heftigers dan dat, namelijk vreemdgaan, als daar dan iets over wordt gezegd, dan moet je maar niet zeuren en ontopic blijven.

Ik biecht bij deze op dat ik de logica niet snap in dit topic ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 16:31

Maar er zijn ook genoeg mensen die zeiden dat ze die correctie van het kind wel oké vonden en dan ga ik er toch ook niet iedere keer tegenin?

Verschil van mening, helemaal prima. Ik heb er wat van gezegd en door.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:40

Urbanus schreef:
.

Zo weet ik ook dat iemand ooit een topic opende of je na het verbreken van een relatie je seksspeelgoed weggooit of voor de volgende gebruikt :=

Bestaat dit topic nog, ik ben echt heel benieuwd wat de gemiddelde bokker doet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 16:41

Nee is verwijderd maar de algehele mening was geloof ik, gooi het weg.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:42

Ik heb met een spelletjesdag op de basisschool van onze dochter een strontvervelend kind in het groepje hard aan zijn oor getrokken en het oor omgedraaid.Hij was daarna poeslief.Reden was dat hij toen ik wilde gaan zitten de stoel weg trok.Nooit wat van zijn ouders gehoord.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:42

Ineke2 schreef:
Ik werd op weg naar stal flink hard ingehaald door een bmw binnen de bebouwde kom. Ik heb hardop gezegd “ Stoplicht ga op rood, ga op rood.”
Hij ging op rood en hij moest flink remmen.
Zeg ik met een grijns :')

Oh, in die situaties zwaai ik altijd even vriendelijk als ik er bij het stoplicht achter sta met in gedachten 'En wat ben je hier nu helemaal mee opgeschoten, sukkel/koe (afhankelijk van geslacht bestuurder)". :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:45

Biechten is toch over het algemeen iets wat eigenlijk niet helemaal door de beugel kan of waar mensen zich 'schuldig' over voelen?

Ik heb vandaag voor 3 verschillende afspraken gezegd dat ik echt niet kon omdat ik vandaag weer zou komen van vakantie. Daar zit wel een kern van waarheid in, maar op vakantie ben ik op tijd weg gegaan en nu kijk ik dus lekker formule 1 :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 17:23

VuurVleugels schreef:
Tja, geen respect voor.

Als ik nu zeg "ik biecht op dat ik hoop dat hij ook vreemdgaat op jou en dat jij heartbroken en alleen achter blijft", vind je het dan nog steeds smullen? Zelfde strekking, namelijk.

Ik zie dit nu pas, maar nee, wat boeit mij dat? Waarom zou ik me daar iets van aan moeten trekken? Je mag het hopen, er zijn er genoeg die het met je mee hopen :=

Ladybird schreef:
Biechten is toch over het algemeen iets wat eigenlijk niet helemaal door de beugel kan of waar mensen zich 'schuldig' over voelen?

Ik heb vandaag voor 3 verschillende afspraken gezegd dat ik echt niet kon omdat ik vandaag weer zou komen van vakantie. Daar zit wel een kern van waarheid in, maar op vakantie ben ik op tijd weg gegaan en nu kijk ik dus lekker formule 1 :')

Haha lekker bezig :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:38

Also, aangeven dat je huidige partner nog in relatie was toen je elkaar leerde kennen zegt niks of er ook iets is gebeurd.
Het kan prima zijn dat je de aantrekkingskracht hebt gevoeld, maar ongeduldig gewacht hebt tot beide weer single waren

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:02

deksel schreef:

Nee, nee, nee, nee en nog een keer nee, dat is echt vies.

Om welke Bokker gaat dit, ik vraag dit voor TS.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 18:03

Dat is waar, hij vraagt het voor mij!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:04

Ik ben getraumatiseerd door bokt.
En gedeelde smart is dubbele smart aldus de moeder van mijn vriend.
Dus heb ik het verhaal gedeeld met mijn vriend en nu heeft hij ook een trauma.

Ging om een verhaal dat iemand eens had gezien dat een moeder de snotneus van haar baby 'leeg' zoog met haar mond %) :r

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:10

fleurtjeuh schreef:
Ik ben getraumatiseerd door bokt.
En gedeelde smart is dubbele smart aldus de moeder van mijn vriend.
Dus heb ik het verhaal gedeeld met mijn vriend en nu heeft hij ook een trauma.

Ging om een verhaal dat iemand eens had gezien dat een moeder de snotneus van haar baby 'leeg' zoog met haar mond %) :r
Waarom deel je deze info?

:')