Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:02

Ben nu wel benieuwd wat er uit t gesprek met je moeder gekomen is!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 00:25

Mando schreef:
Ja ze wonen naast elkaar TS werkt verschillende tijden kan misschien de telefoon niet opnemen dan is een appje zo verstuurd.

Tja, je hoeft mij niet te appen..... Ik wil best een keer een appje terug sturen, mensen mogen een fotootje sturen of snel iets schrijven, maar ik ga echt geen gesprekken aan en bespreek ook niks via de app. Je kan bellen en anders niet. Als je weet waar ik woon, ben ik daar en anders moet je wachten. Ooit was dat ook heel normaal.

Door al dat via schermpjes praten is het er echt niet beter op geworden. Vraag me af of de buurvrouw in het echt ook zo zal spreken en zo vaak. Ze koos voor een brief laatst........Tja, dan ben je mijn respect al kwijt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:16

superpony schreef:
Door al dat via schermpjes praten is het er echt niet beter op geworden. Vraag me af of de buurvrouw in het echt ook zo zal spreken en zo vaak. Ze koos voor een brief laatst........Tja, dan ben je mijn respect al kwijt.

Is ook een makkelijke weg, diegene die het schrijft is het kwijt en krijgt niet direct een weerwoord.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:10

Maar soms wel fijn om iets op papier te zetten zodat je niet de helft vergeet.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:53

TS, ik denk persoonlijk dat je het gesprek wat je gaat voeren echt met een wijkagent erbij moet doen en zeker niet schriftelijk moet reageren.
Dan staan er namelijk ook zaken vast en dat kan jou benadelen mocht het wel een juridische kwestie worden.

Verder is hier al veel gezegd en heb je veel goed advies gekregen.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 12:08

MarjanB schreef:
Ben nu wel benieuwd wat er uit t gesprek met je moeder gekomen is!

Het is verrassend goed gegaan.. Ze is er 2 uur geweest en hebben alles uitgepraat. De buren krabbelen vooral terug maar ontkenden ook dat het geen 10 minuten was tussen de tijd dat ik de trailer verplaatste en een appje kreeg. Dit was dus vaak echt wél zo maar misschien voelde het voor hen langer. Ze herinnerde zich zelfs dat er nog een paar mensen met paarden langs kwamen toen we samen op buitenrit gingen en zich stoorde achter de drukte achter haar huis wat sowieso vorig jaar ergens was. Ze zijn dus erg gesteld op hun privacy en willen geen 'rommelig' aanzicht, dus geen spulletjes (menkar, kruiwagen, scheppen) in hun zicht. Dit vond ik allemaal echt te ver gaan. Heel soms neemt degene die haar paard bij mij heeft staan haar ouders even mee. In 2 jaar tijd is dit misschien 10x geweest. Dus mijn moeder had gezegd; ''Situaties veranderen, maar ze kijken niet je tuin in en het is echt niet dat hier elke dag mensen over de vloer komen.'' en daar hadden ze niks op terug. Toen kwam het punt ter sprake dat ze bang was dat mijn hobby uit de hand zou lopen en dat ik het belachelijk vond dat ze dat zei, want nu heb ik 1 rijpaard, 1 pensionpaard en 2 Shetlanders die eigenlijk vooral lekker in de wei lopen nu. De buurvrouw heb ik niet eens op Facebook maar een paar weken geleden ben ik naar een Alpaca Houderij geweest. Ik zei half grappend bij de foto's gezet dat het heel verleidelijk is een groepje te nemen (heb er nog prima plek voor). Daarom was ze bang dat mijn hobby uit de hand zou lopen. Ook krabbelde buurvrouw terug over de mest op straat. Wel zal ze blij zijn als ik een laurierhaag plant, dus die komt er dan ook. Haar uitzicht gaat dan dus wel weg maar dan heeft ze wel privacy. De trailerprobleem is opgelost maar nog wel wilde ze dat ik even aan zou kondigen als ik zou gaan maaien. Dit vond ik dus te ver gaan en ga ik ook aankaarten als ik zelf ga praten met haar samen met degene die hier bij mij staat met haar paard. Dit gaat dus niet per brief, maar ik neem wel 1 mee waar ik mijn punten op heb geschreven en ga het gesprek face to face aan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:12

Goed zo! En dan ook gewoon lekker laten gaan als ze weer begint over 1 van de punten. Klinkt alsof ze dus wel weet hoe het zit maar hoopt dat je er allemaal maar mee eens bent. Zou dr gewoon op Facebook blokkeren dan kan ze ook niks zien wat je elders post en dat geeft ook rust.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:54

Mijn god, geen rommelig aanzicht en dus geen kruiwagen in hun zicht. Die vrouw spoort echt niet of wel? Gelukkig dus een goed gesprek geweest.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:08

Wel frappant hoor, de buurvrouw wil privacy en jij mag voor de kosten en het werk opdraaien? Of gaan jullie de kosten delen? Wel fijn dat er nu op meer punten duidelijkheid is. Het is prima dat zij van net houden en geen rommel willen maar dat mag je niet van iemand anders ook verwachten. Waar geleefd wordt kan je dat soms terug zien. Ze houden je dus ook nog in de gaten via FB, best wel aparte mensen hoor je buren! Ze willen privacy maar vooral ook graag alles weten blijkbaar.
De buurvrouw van mijn moeder heeft smetvrees, dit is terug te zien dat ze zelfs de oprit en het tuinpad met de stofzuiger af doet, daar is werkelijk nooit 1 blaadje of wat dan ook te zien. Zou wat zijn als zij dat ook van haar directe buren gaat eisen, prima dat je naast mij woont maar ik verwacht wel dat je binnen EN buiten gaat stofzuigen. |o

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:29

Goed dat je moeder met haar gesproken heeft.

Ik lees dus duidelijk dat ze je niet moedwillig terorriseert. En ik denk dst dat heel belangrijk is om te onthouden. Ze is bang dat je hobby te groot wordt en zij geen privacy meer heeft. Ik kan me dat heel goed voorstellen.

Als goeie buur denk ik dat het goed is hier rekening mee te houden. Zij verdient ook woongenot.

Net zoals jij woongenot mag hebben en lekker je hobby mag uitvoeren.

Als ik het zo zie is je tuin erg netjes. En daardoor ben je juist veel in de tuin, maaien, opruimen etc. Hoort er dus bij.

Als je met haar gaat praten, ga dan noet discussieren of het wel of niet 10 minuten gaat duren of wanneer je moet maaien.

Vraag om haar vertrouwen dst je rekening met haar zult houden, de tuin netjes houdt en een haag neerzet. Zeg ook dat je nirt volledig aan haar wensen kan voldoen, immers ieder zijn woonplezier.

Je hebt xxx grond, daar zouden eventueel xx paarden op kunnen. Gewf aan dat je mogelijk nog een veulen wil of wat dan ook, maar dat er geen andere gekke dieren komen. En anders laat je het haar weten dat je daar aan denkt.

Ik denk echt dat door te kijken waar jullie samen naar toe willen 100x beter werkt dan de hakken in het zand te zetten en ik zie in je laatste bericht dat je dat nog wel doet. Ik snap dat het niet leuk is vals beschuldigd te worden. Maar het maakt je woonplezier niet beter.
Zij wil ook geen ruzie, maar bang dat ze haar woonplezier kwijt raakt.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 22:49

Tuurlijk mag ze woongenot hebben, maar ik wil mij ook niet bezwaard voelen als we spontaan wat mensen op visite hebben die even bij de paarden achter onze huizen willen kijken of even wat op het betonpad laat staan.. Zij zegt dat ik aan alles te zwaar til en probeerde veel goed te praten, maar vervolgens zelf wel zwaar aan dingen tillen en dingen verwachten dat ik door communiceer dat het voor mij niet meer leuk word. Dus alleen het hoefgetrappel van mijn paard als ik haar op laad stoort haar blijkbaar al (was ik vergeten te zeggen), dan wil ze dat ik app om te kijken of ze niet slaapt of in de tuin is. Ook als ik gras wil maaien, wil ze dat ik het door geef. Ben ik onredelijk dat ik niet elke keer wil denken van; ''Oja, de buurvrouw moet ik even even appen.'' voor zulke dingen? De buurman aan mijn andere kant draait nachtdiensten maar omdat hij van alles wakker word slaapt hij voor zo ver ik weet gewoon met oordopjes in. Ik wil ook geen welles nietes of mijn hielen in het zand drukken, maar voor haar zijn dit soort dingen blijkbaar een groot dingetje, maar ik heb er toch een andere kijk op. Daar zullen we het niet over eens worden, maar ik kan wel veel dingen aangenamer maken door de laurierhaag te plaatsen. Deze blijft groen in de winter en over de kosten komen we nog wel uit. 27 Juni hou ik dus een BBQ bij de appelboomgaard. Daar heeft ze niet direct zicht op, maar dit ga ik wel in onze straatapp melden van te voren i.v.m. extra auto's en mogelijk een beetje achtergrondmuziek. Ik denk sowieso dat de Laurierhaag een hele verbetering word. Ik ga nog een afspraak plannen en hou jullie up to date.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:54

Jouw buurvrouw zou een zenuwinzinking krijgen als ze naast ons zou wonen haha, onkruid, geen aangeharkt erf, de tuin doen we met zitmaaier en kettingzaag en verder tuinier ik niet. En blaadjes die van de bomen vallen laten we gewoon liggen op het gazon. :') Totale anarchie. En we maaien ipv met de zitmaaier vaak met schaapjes die het niet gemillimeterd achterlaten.

Maar gelukkig kun je je dan ook nog ergeren aan schaapjes die te vaak mekkeren 8)7 (serieus een keer een appje over gehad) en een haan die kraait (in de schuur opgesloten op 50m van haar huis)

Misschien moet je twee weken op vakantie en dan laat je iemand op je huis passen die elke dag gaat feesten in de tuin :') . Soms moeten mensen gewoon hun zegeningen tellen....

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:59

Merexa schreef:
Dus alleen het hoefgetrappel van mijn paard als ik haar op laad stoort haar blijkbaar al (was ik vergeten te zeggen), dan wil ze dat ik app om te kijken of ze niet slaapt of in de tuin is. Ook als ik gras wil maaien, wil ze dat ik het door geef. Ben ik onredelijk dat ik niet elke keer wil denken van; ''Oja, de buurvrouw moet ik even even appen.''

Nee, je hebt helemaal gelijk. Dat wil je niet en je moet in jouw tuin kunne doen wat jij wilt. En dus aangeven dat je begrijpt dat ze het lastig vind ala ze bang is dat je te ver gaat.

Als ze zovh gehoord voelt, dan kun je doorgaan en zeggen. Ik ben van mening dst maaien tussen zo en zo laat normaal is, dan zal ik niet berichten. Trailer opladen idem. Als je buiten die tijden komt dan even laten weten. Je kan ook vragen wanneer ze meestal in de tuin zit / aan het rusten is. Is dat tussen 1 en 2 smiddags, prima, maai je dan niet.
Zegt ze, ja dat wisselt altijd, dus ik wil het weten? Neem jammer dat gaat niet. Ik ben bereid rekening met u te houden, maar dan heb ik wel houvast nodig. Zelfde met trailer laden mocht je vaste lestijden of buitenrit dagen hebben, dan kun je dat nu voor 1x aangeven. En ook andere dagen tussen bepaalde dagen bijv.

Je moet je dus niet volledig afhankelijk maken of aanpassen, maar ook niet volledig niet meegaan. Door her en der iets te te geven van beide kanten weten jlie ook beide wasr jullie aan toe zijn.

Wat betreft het feestje, aangeven is voldoende inderdaad en dan er lekker van genieten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 23:02

Paard laden op de trailer is natuurlijk ook urenlang onafgebroken getrappel, pffff * hoofd tegen muur * echt w.t.f.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 07:45

Inderdaad dat zijn gewone leef geluiden.
Je zou nog kunnen vragen of ze haar slaap overdag een bepaalde tijd doet dat je dan niet grasmaait.
Maar ook niet als ze daar een hele middag van maakt.
En de rest nee dat ging ik niet melden. Dan had ze zelf een huis moeten kopen met weiland achter haar en ook aan de zijkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:10

Nee dat gaat inderdaad echt te ver, als je voor dat soort zaken je buurvrouw moet appen of het uitkomt. Gaat zij toch ook niet doen?

Je hebt alles al super netjes erbij liggen. Als zij vind dat ze te weinig privacy heeft, kan ze toch zelf een haag planten? Het is niet dat je vanaf jou pontificaal naar haar toe een bankje hebt gezet en daar heel de dag op zit. Zij stoort zich, van mij zou ze dan lekker zelf een heg neer kunnen zetten..

Straks heb jij die heg staan en dan? Gaat ze klagen over het geluid als je die snoeit? Of klagen dat ie niet mooi strak gehouden wordt? Of dat ie toch te hoog is? Als ze 'm zelf zet, heeft ze iig ook controle op d'r zicht..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:03

Buurvrouw kan toch in haar eigen tuin een haag planten ivm zicht, dat is toch niet de verantwoording van TS?
Kost werk, geld, en straks het hele onderhoud en dan daar weer klachten over, kan ze het beter zelf doen, kan ze het tussen haar slaapjes door doen als het haar uitkomt, win/win toch? }>

En een appje sturen of ik alsjeblieft mijn eigen gazon mag maaien?

Nee, daar dacht ik nog niet eens over na eerlijk gezegd.
Wetende dat wij zelf rekening houden met iedereen, mijn man zal bijv. nooit om 7u in de ochtend gaan gras maaien, heggen knippen o.d.
Ik zorg dat niemand last heeft van mijn honden.

Ik zou zelf zorgen dat ik wettelijk met alles op orde was, incl. die trailer op eigen terrein, maar dan zou buuf hier ook nooit meer moeten komen zeuren over iets, en al helemaal niet via de app.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:06

Ik zou inderdaad niet gaan afspreken dat je altijd appt als je bezig gaat maar je zou bv als ze altijd tussen 12 en 13 slaapt daar wel omheen kunnen werken denk ik.

Maar als buren zich eenmaal ergeren dan is het moeilijk om daar omheen te werken, ik zou wel proberen om afspraken te maken en ook als je daar zelf iets meer werk aan hebt (bv dus niet maaien/hoge druk spuiten oid tijdens haar tukjestijd (als dit een vaste tijd is!!)). Maar wel je grenzen bewaken en niet elke keer als je iets wil haar moeten appen.
Helaas kunnen buren je het leven aardig zuur maken en als ze eenmaal (iemand van de) gemeente op haar hand zou krijgen dan kunnen ze jou ook dwars gaan zitten dus daar zou ik zeker voor waken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:54

ze is ergens halverwege de 50 toch? Dan doe je toch geen middagslaapje? (er even vanuitgaande dat er geen medische problemen zijn)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:11

Ik ging echt niet zelf een haag neerzetten en al helemaal niet voor iemand die zich overdreven stoort aan rondlopende mensen op iemand anders z'n terrein.
Je hebt het zo er mooi strak en netjes erbij liggen, dat ga je toch niet verpesten met een haag die je eigenlijk helemaal niet wil, maar wat je voor een zeurwijf ( die nooit op gaat houden) plant. Bovendien, wat iemand al zegt; gaat ze straks klagen als die heg gesnoeid wordt...of als het dr te lang duurt voor je gaat snoeien....nee, zo'n haag geeft dr alleen maar meer mogelijkheden om te zeiken.

Bij mij had ze zelf die haag kunnen planten op dr eigen terrein. Dat zij allerlei frustraties heeft omdat ze 1) zelf dat stuk grond niet heeft gekocht toen het dr aangeboden werd en 2) de vorige buurman een klootzak was, is niet jouw probleem en dus ook niet jouw probleem maken. Dus waarom terrein inleveren voor een haag voor iemand die je alleen maar daarmee een nieuwe bron geeft om over te klagen? Een haag die je zelf niet eens wil.......betaalt ze dat ding dan op zn minst? Zij wil die haag en jij niet; wel zo fair dat zij die haag dan volledig betaalt......en zo niet; lekker dr zelf een haag in dr eigen tuin aan laten planten.

Ik zou dr vanaf nu negeren; nog steeds verwachten dat jij rekening houdt met grasmaaien etc? Zeurbuuf moet dr spaarcenten maar bij elkaar schrapen en op een onbewoond eiland gaan wonen. De hei wordt ook niks; ik heb nu al medelijden met de arme herder van de plaatselijke schaapskooi die dan langs dr hutje moet met zn schapen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:24

Kinke schreef:
ze is ergens halverwege de 50 toch? Dan doe je toch geen middagslaapje? (er even vanuitgaande dat er geen medische problemen zijn)

Dus zal ze die waarschijnlijk wel hebben.
Waar misschien ook haar klagen door komt omdat ze gewone dagelijkse geluiden niet aan kan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:28

dan adviseer ik dr oordopjes; werkt perfect......uit eigen ervaring overigens; ik heb ook complete stilte nodig om te kunnen slapen, anders lukt slapen echt niet. Maar ja; snurkende vriend dus oordopjes ingedaan; nergens last meer van en bijkomend voordeel; geluiden van buiten huis dringen nu ook veel minder doordringend door, waardoor je prima kunt slapen/doorslapen.

Dat is de oplossing waar ik voor koos ipv buren gaan terroriseren met onredelijke eisen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:30

Maar het zal haar niet alleen opspelen met slapen.

Ik merk ook dat ik sinds mijn NAH erg gevoelig reageer op geluid.
Oké dan ga ik niet zeuren want dat is mijn probleem. Maar zoiets kan het wel zijn bij haar.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:43

tja, dan gaat ze maar een cursus zelfbeheersing doen zodat ze zich leert inhouden wat betreft klagen over doodnormale leefactiviteiten midden op de dag.

Je kan niet verwachten dat anderen maar ophouden met leven, omdat iemand overgevoelig is voor geluiden ( als ze dat idd is). Heel sneu en rot voor d'r, maar dat kan en mag je niet verwachten. Bovendien staat niks dr aan; als ts dr moeder of ander bezoek even de paarden laat zien, is dr al een doorn spoorbiels in het oog. Daar valt toch geen rekening mee te houden; die gaat dan net zo lang door totdat ts geen geluidje meer produceert en al dr eigendommen in 3 lagen bubbeltjesplastic verpakt om zo het kleinste geluidje te voorkomen. En alles binnen houden en een bepaald deel van dr eigen terrein niet meer betreden, want och och; dat even 10 minuten in het zicht zijn is ook al te veel. Kan toch niet?

Hoewel ik dan de autobanden zou overslaan.....of misschien juist extra in de bubbels zet }>

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:54

:')