Morgen met trailer op pad? Think twice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:47

petraaken schreef:
Hoor net op het nieuws dat er in Wales al 2000 gezinnen zonder electriciteit zitten. :
Op een eiland wonen is misschien wel leuk maar als er zo'n storm over raast is dat toch wel de mindere kant van het eiland leven zal ik maar zeggen.

Wales is toch geen eiland?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:01

Die van mij staan ook veilig binnen nu.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:02

Telpeva schreef:
petraaken schreef:
Hoor net op het nieuws dat er in Wales al 2000 gezinnen zonder electriciteit zitten. :
Op een eiland wonen is misschien wel leuk maar als er zo'n storm over raast is dat toch wel de mindere kant van het eiland leven zal ik maar zeggen.

Wales is toch geen eiland?

Het Hele UK is een eiland.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:18

Siersma schreef:
Hoorde net dat de zwaarste windstoot vannacht gemeten was in deze storm, 196km/u! Zwaarste ooit! En dat was dus ergens op ern eiland in UK

Dat is wel schrikbarend als dat de zwaarste ooit was.... Van Europe? Van het land? Van de wer2ld? Misschien valt het dan wat mee, hoop ik.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:23

Ja oke die snap ik, ik zat met mijn hoofd nog bij de elektriciteit, naar mijn idee kunnen ze die in de UK toch ook prima zelf opwekken lijkt mij. Maar wat wind betreft zitten ze daar nu niet fijn nee inderdaad! :oo

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:23

Denk dat dat van Europa is. Denk dat een Orkaan of een Cycloon nog hardere winden hebben. Al hangt dat waarschijnlijk ook af van welke categorie ze zijn.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:48

Vind het aan de kust nog wel mee vallen. Waait wel maar lijkt nog niet heel hard.
Beeld vertekend misschien omdat het zonnetje nog heerlijk schijnt:D

Utixo

Re: Morgen met trailer op pad? Think twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:04

Bij ons aan de kust (Monster) gaat het goed tekeer anders. Gaat ook alleen maar harder. Het is dus onderweg.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:10

kosseh schreef:
Vind het aan de kust nog wel mee vallen. Waait wel maar lijkt nog niet heel hard.

Dan mag je hier in het zuidwesten van Friesland komen. Het gaat hier nu goed los. Er liggen al verschillende dakpannen van ons dak af.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:30

In midden NL vind ik het tot nu toe meevallen. Zelfs op de fiets een boodschap gedaan nog.

Marieke1495Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:31

FriesWytske schreef:
kosseh schreef:

Dan mag je hier in het zuidwesten van Friesland komen. Het gaat hier nu goed los. Er liggen al verschillende dakpannen van ons dak af.

Hier zelfde gebied, maar pff inderdaad. Ik hou mijn hart vast

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:10

xYaartje schreef:
Zag nog verbazingwekkend veel vrachtwagens etc. op de weg

Die waaien ook echt niet zomaar om hoor! Mijn man is ook nog aan het rijden en ik maak mij echt geen zorgen om hem, zijn wagen heeft massa genoeg van zichzelf en met de lading erop voorzie ik echt geen problemen.

Hier is de poort al de hele middag aan het klapperen, maar op zich valt het nog wel mee. Wij krijgen hier ook niet de grootse klap van wat ik begreep, maar het is toch altijd spannend zo'n weer. Dakpannen zullen er van onze platte daken wel niet afwaaien, maar er liggen heel wat zonnepanelen en de wind kan ook onder een plat dak slaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:15

Mijn vriend is ook nog aan het werk als vrachtwagenchauffeur.
Die stoppen hier ook niet zomaar

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:23

Ik heb stal gesloten, de situatie word te gevaarlijk. Het dak van de binnenbak is er deels afgewaaid...

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:25

De paarden staan nog steeds buiten,ze zijn wel wat drukker.

Had wat wortels uitgestrooid in de paddock (80x60) ong.

Maar ze komen niet,ze blijven in de inloopstal stal op z'n hoogst lopen ze er 4 meter uit maar dan gauw weer naar binnen _O-

Wanneer zou de piek van de storm zijn?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:26

Mijn vader is gelukkig thuis. Ook vrachtwagenchauffeur maar altijd vol water. Dat kan behoorlijk gevaarlijk gaan klotsen

Utixo oh nee!! Wat erg

Hier schudden we helemaal heen en weer in de caravan. Mijn ouders net een dikke tak tegen het raam. Die is dus stuk..

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:27

Ik heb de paarden eigenlijk gewoon buiten staan… maar ga nu toch twijfelen nu ik dit lees. Ze kunnen wel de grote inloop stal in en er staan weinig bomen om de paddock. Ben bang dat als ik ze binnen zet ze heel onrustig worden omdat ze dat niet gewend zijn

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:30

Dorus schreef:
xYaartje schreef:
Zag nog verbazingwekkend veel vrachtwagens etc. op de weg

Die waaien ook echt niet zomaar om hoor! Mijn man is ook nog aan het rijden en ik maak mij echt geen zorgen om hem, zijn wagen heeft massa genoeg van zichzelf en met de lading erop voorzie ik echt geen problemen.

Hier is de poort al de hele middag aan het klapperen, maar op zich valt het nog wel mee. Wij krijgen hier ook niet de grootse klap van wat ik begreep, maar het is toch altijd spannend zo'n weer. Dakpannen zullen er van onze platte daken wel niet afwaaien, maar er liggen heel wat zonnepanelen en de wind kan ook onder een plat dak slaan.

Dat is wel fijn om te horen dat ze dan toch niet zomaar omwaaien! Is er met een lege vrachtwagen wel meer kans of valt dat mee?

Utixo: Oei, sterkte! Groot gelijk dat je de stal hebt gesloten. Hopelijk met alle paarden alles okay tot nu toe?

BrechtCarlos: Hier staan de pony's gewoon buiten. We hebben geen stallen en dat zijn ze ook niet gewend. Staan 24/7 buiten. Gelukkig zijn ze wel wat gewend qua weer. En er is toezicht op ze dus ik verwacht en hoop morgen 4 gezonde pony's te zien (waarvan 1 drachtig. Dus dat is even spannend).

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:44

Zolang er maar wat gewicht in de vrachtwagen zit zal het meevallen maar het zijn dikke windvangers en het kan zo in 1 rukwind verkeerd gaan vooral als ze leeg zijn.

Heb alles dicht gedaan en op slot.
Camera's staan op de tv dus ik kan alles zien rondom huis. Wel fijn met de paarden en dit weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:57

Ik begin hem nu wel wat te knijpen. Nog niet eerder zo hard de wind gehoord hier. En al 2 doden door het noodweer. Vreselijk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:02

Utixo schreef:
Ik heb stal gesloten, de situatie word te gevaarlijk. Het dak van de binnenbak is er deels afgewaaid...

Jakkes zeg, sterkte!! Geen gewonden hoop ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:15

Bij mij ging het NL alert af |(

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:16

Morganlefay schreef:
Bij mij ging het NL alert af |(

Bij iedereen, gok ik ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:19

Het nadeel is dat het kunststof platen zijn, die kunnen niets hebben. De loods wat nog asbest op ligt, ligt als een huis. Er is nu een heel groot gat en her en der gaten, zodra de wind daaronder komt gaat de rest ook.
Afbeelding

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:21

2 uur geleden plaatste ik nog dat het nog aardig rustig was. Nu echt niet meer.

Nog niks gelezen over dat er dingen in het dorp stuk zijn. Alleen een omgewaaide boom over 1 van de 2 toegangswegen.

De eigenaaren van de strand tenten zitten nog even in spanning. Het is nu hoogwater en het water komt al erg dicht bij. Gelukkig gaat het zo weer richting ep.

Balen van de losse platen! Hopelijk blijft het bij het aantal wat het mu is