[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:42

Varekaj schreef:
Bwoah, zolang ik rolstoelraces kan houden of om ter hardste scheten laten (met een luier om eventuele bijkomstigheden op te vangen) zit dat wel snor :))

:j :j :j Eens!

axel_1997

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:49

Het enige wat ik jammer vind aan geen kinderen krijgen is dat ik de familierecepten niet door kan geven.
Maar ik heb nog een nichtje dat de laatste tijd graag met Dr. Oetker aan de slag gaat. Dus er is nog hoop. En anders schrijf ik een kookboek. :P

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:51

axel_1997 schreef:
Het enige wat ik jammer vind aan geen kinderen krijgen is dat ik de familierecepten niet door kan geven.
Maar ik heb nog een nichtje dat de laatste tijd graag met Dr. Oetker aan de slag gaat. Dus er is nog hoop. En anders schrijf ik een kookboek. :P

Ik ben altijd op zoek naar nieuwe recepten, dus je kan ze ook naar mij sturen :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:58

axel_1997 schreef:

Ja zulke dingen heb ik soms ook wel! Wellicht kan ik daar nog andermans kinderen mee belasten :P

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:02

Ik ben vanaf mijn elfde in een zorgende rol gekomen toen mijn vader een infarct kreeg. Die eerste jaren waren heel zwaar, mijn vader is nooit helemaal hersteld, maar het werd wel houdbaar en ik kon me ook op mijn eigen dingen richten. Een aantal jaar geleden heeft mijn moeder een hersenbloeding gehad en waren we dus weer even terug bij af. Gelukkig viel ook dat alleszins mee en mogen wij niet klagen.

Met mijn ouders heb ik afgesproken dat ik, wanneer zij echt hulpbehoevend worden, niet die zorg op me ga nemen, maar daar professionals voor in de arm neem. Ik heb mijn eigen leven en dat is psychisch al zwaar genoeg zonder opnieuw voor hen te zorgen. Ik zie het nu bij mijn grootmoeder, mijn moeder doet alles voor haar en dat vreet enorm. Ze heeft momenteel geen keus, maar zegt dat ik dat straks wel heb en dat ze hoopt dat zij niet zo stronteigenwijs wordt hahaha.

Tegelijkertijd zie ik mijn grootmoeder gigantisch lijden en heb met haar al gepraat over haar levenseinde, omdat ik me daar altijd in verdiept heb. Maar daar wil ze nog niets van weten en dat is prima. Ik heb zelf wel alles al geregeld. Ik wil zelf de regie houden.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:49

Op mijn werk hoor ik klanten vaak genoeg zeggen dat het toch wel tegen valt om kinderen te hebben. Denk dat heel veel ouders van te voren geen idee hadden waar ze echt aan zijn begonnen. Maarja, dan zit je er al aan vast he.

Wat ik ook een mooie discussie vind is kindertoeslag enzo. Man, wij zouden geld toe moeten krijgen dat we niet meehelpen aan de overbevolking. Maar daar is de overheid natuurlijk niet blij mee want hoe meer belastingbetalers des te beter.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:54

Mijn moeder heeft jong dementie en als dochter valt dat ook niet mee op je 24e. Grote kans dat het gen van mama dat haar Alzheimer op jonge leeftijd ook nog eens erfelijk is. Dat zou ik aan niemand door willen geven en ik zou ook niemand in mijn positie willen plaatsen.

Helaas kan ik niet testen of ik het heb want dat zou betekenen dat ik geen levensverzekering of hypotheek meer zou kunnen afsluiten. Maar als het erfelijk is geef ik het tenminste niet meer door.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:56

littleroosie schreef:
Op mijn werk hoor ik klanten vaak genoeg zeggen dat het toch wel tegen valt om kinderen te hebben. Denk dat heel veel ouders van te voren geen idee hadden waar ze echt aan zijn begonnen. Maarja, dan zit je er al aan vast he..

Gisterenavond nog... Tijdens de hardlooptraining liep ik samen op met iemand die ik nog niet zo goed ken. Zij aan het vertellen over haar gezin. Vraag: heb jij ook kinderen? Nee dus... begint zij ook meteen dat ze geen spijt heeft, maar.... Hahaha, iemand zei me ooit al eens dat alles dat je voor de maar zegt niet waar is :') :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:01

Oh ja dat hoor ik ook heel vaak. Waarschijnlijk omdat ik geen kinderen heb/wil ben ik een veilige luisteraar die je niet zal veroordelen :D
Denk dat als je zulke dingen tegen een oermoeke zegt dat het huis te klein is :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:09

@Achterom: inderdaad :')

"Ik heb geen spijt, maar eigenlijk wel"

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:18

Hoi allemaal :wave:
Hier ook geen kindjes maar ik ben nog 25. We roepen allebei nog altijd dat we de wens niet hebben.

Het enige waar ik soms wel een beetje bang voor ben is dat we een grote vriendengroep hebben, allemaal wat ouder dan ik ben (meeste rond de 30) waar nu het 2e kindje in de groep onderweg is. Met een deel van de groep zijn we heel actief qua dingen samen doen en contact. Van de meeste weet ik dat ze kinderen willen, en dan verwacht ik dat ook het contact minder wordt. Helemaal de eerste jaren. Hoe ervaren jullie dat?

Wij worden wel de coole pleegoom en tante voor al die kiddos die komen :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:23

Bokker Jets en Bokker sure_Lee als vrienden hebben die willen ook geen kinderen.

En mijn andere losse vriendinnen zijn nu nog single haha, dus dat duurt denk ik sowieso nog wel 5 tot 10 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:30

Walkure schreef:
Hoi allemaal :wave:
Hier ook geen kindjes maar ik ben nog 25. We roepen allebei nog altijd dat we de wens niet hebben.

Het enige waar ik soms wel een beetje bang voor ben is dat we een grote vriendengroep hebben, allemaal wat ouder dan ik ben (meeste rond de 30) waar nu het 2e kindje in de groep onderweg is. Met een deel van de groep zijn we heel actief qua dingen samen doen en contact. Van de meeste weet ik dat ze kinderen willen, en dan verwacht ik dat ook het contact minder wordt. Helemaal de eerste jaren. Hoe ervaren jullie dat?

Wij worden wel de coole pleegoom en tante voor al die kiddos die komen :')

Het contact wordt inderdaad minder.
Gelukkig zijn daar een heleboel andere mooie en leuke contacten voor in de plaats gekomen!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:01

Ik heb met een aantal vrienden weer meer contact sinds hun kinderen uit de anti-peristaltische fase zijn en zichzelf kunnen vermaken. Dus je kunt ook geduld hebben en het accepteren dat het contact een aantal jaren minder frequent is.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:07

littleroosie schreef:
Wat ik ook een mooie discussie vind is kindertoeslag enzo. Man, wij zouden geld toe moeten krijgen dat we niet meehelpen aan de overbevolking. Maar daar is de overheid natuurlijk niet blij mee want hoe meer belastingbetalers des te beter.

Kindertoeslag vind ik ook belachelijk, net als kinderopvangtoeslag. En zwangerschapsverlof moet onbetaald verlof worden. Net als kraamzorg in de basisverzekering, maak daar maar een aanvullend pakket van bij de zorgverzekeringen :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:12

Dieuwke_ schreef:
littleroosie schreef:

Kindertoeslag vind ik ook belachelijk, net als kinderopvangtoeslag. En zwangerschapsverlof moet onbetaald verlof worden. Net als kraamzorg in de basisverzekering, maak daar maar een aanvullend pakket van bij de zorgverzekeringen :=

Eens...

@walkure
Kiddos? Wat een vreselijk walgelijk woord :+ _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:22

Kindertoeslag vind ik ook een lastige. ik snap het wel, maar ook weer niet :+ .

Wat betreft vriendschappen en kinderen is het heel wisselend.
Ik heb een aantal vrienden met kinderen, een aantal die geen kinderen willen en nog een paar die of single zijn of er nog niet aan toe zijn.
Gezien de meeste rond de 30 zijn zal dat wel snel genoeg veranderen haha.
Elkaar zien en bepaalde dingen doen veranderd nu wel, maar gelukkig nog niet per se heel veel minder.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:23

Josien_ schreef:
Kindertoeslag vind ik ook een lastige. ik snap het wel, maar ook weer niet :+ .

Ik niet, wil ook wel paardentoeslag voor m'n hobby maar ja...

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:43

Kindertoeslag gewoon afschaffen na het tweede kind!

En idd van zwangerschapsverlof onbetaald verlof maken. Jij wil toch kinderen, helemaal prima, zelf dokken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 15:41

Nou zo had ik vroeger een studiegenoot die 3 kinderen had en een bepaalde uitkering .. Geen idee hoe dat heet, maar in ieder geval omdat ze werkloos was. En dan nog zorgtoeslag, huurtoeslag, noem het op.
Die vertelde ook vol trots dat ze weer studeerde omdat ze met alle toeslagen die ze kreeg een beter inkomen had dan wanneer ze nu weer aan het werk moest voor om en nabij het minimumloon, en dat dat ook de reden was dat ze een 3e kind genomen had, haar ouders wouden toch wel oppassen en dan had zij extra inkomen.
Wist niet zo goed hoe ik moest reageren, wist destijds niet eens dat geld krijgen voor het maken van kinderen een normaal iets was. We zijn al zo overbevolkt, laten we dat dan vooral nog stimuleren en mensen er geld op toe geven. Was toch wel even verbaasd. Wat mij betreft schaffen ze kinderbijslag ook af, je kiest zelf voor kinderen, zorg dan ook dat je er zelf voor kan zorgen.
Ook die discussie over kinderopvang gratis maken, belachelijk. En verlof inderdaad gewoon onbetaald, ook daar kies je zelf voor. Je weet toch dat een kind geld en tijd kost voordat je er aan begint.

Citaat:
Ik niet, wil ook wel paardentoeslag voor m'n hobby maar ja...

:') Nou echt he, dergelijke zaken als zorgtoeslag kan ik nog in komen, maar kinderen is toch echt een keuze of en wanneer je er aan begint en in zekere zin een hobby. Ik wil dan ook wel paardentoeslag inderdaad :D Ooh en kattentoeslag

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 15:53

Kunnen we als we straks allemaal oud en rimpelig zijn niet een bokt-kindvrij-bejaardentehuis opzetten? :)*
De sporadische kindereigenaar kan zn kinderen mooi inzetten voor de wijnsmokkel, en ondertussen doen wij de hele dag rolstoelraces, memes delen, klagen over blagen, en netflix bingen.
(en niemand is eenzaam *\o/* )

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:10

Laurora schreef:
Kunnen we als we straks allemaal oud en rimpelig zijn niet een bokt-kindvrij-bejaardentehuis opzetten? :)*
De sporadische kindereigenaar kan zn kinderen mooi inzetten voor de wijnsmokkel, en ondertussen doen wij de hele dag rolstoelraces, memes delen, klagen over blagen, en netflix bingen.

Gvd dat klinkt tof

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:16

Laurora schreef:

Kan niet wachten om bejaard te zijn _O-
En er is een klein stalletje met Shetlanders waar we als ouwe takken voor kunnen zorgen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:22

Die we weer met tuigjes voor onze rolstoelen kunnen hangen voor de races :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:26

Laurora schreef:
Die we weer met tuigjes voor onze rolstoelen kunnen hangen voor de races :D

Jaaaaaaaa!! Dit wil ik zo graag *\o/*