[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:16

In de oorlog zijn ook hele lugubere dingen gebeurd. Zoals als die gruwelijke medische experimenten op mensen, brrrr….!!!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 07:47

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:32

Maar is het gelukt???!?!? :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:38

ista schreef:

Op de foto's zit hij erin. Zo'n gebedsgenezer zal toch ook niet zo onhandig zijn met een hamer dat hij haar met alleen een scheef gat, een kromme spijker en zelf een blauwe duim wegstuurt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:42

ista schreef:

Ze is nog niet bevallen volgens mij dus dat wordt afwachten. :+

Ongelooflijk dat mensen blijkbaar geen idee hebben wanneer het geslacht wordt bepaald en dat een spijker daar geen invloed op heeft. 8)7

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:42

Ik denk dat ze bedoeld of het een jongetje is geworden.

Doet mij denken aan de verschrikkelijke beelden waarin baby meisjes worden gedood met naalden. Dan zou er daarna ook een jongetje komen.

ff zoeken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:30

Zo krijgt "je slaat de spijker op z'n kop" een heel andere betekenis. Wat een idioten joh..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:28

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:59

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:01

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:03

Ik kijk heel graag naar natuurfilms over de nationale parken in Afrika, maar vanmorgen zag ik er eentje.. Ik kan echt veel hebben, maar déze.. Ik zou willen dat ik 'm nooit gezien had, eerlijk waar. Gruwelijk, keihard en zeer expliciet. :\

Het gaat over 'the Great Migration' in het Serengeti National Park, waar de zebra's de oversteek maken over de Mara rivier in Kenia.

Beschrijving.

Spoiler:
Een van de jonge zebra's wordt in zijn gezicht aangevallen door een krokodil, waarbij de helft van zijn kop er op gruwelijke wijze afgerukt wordt. Letterlijk. Het zebraveulen blijft ruim twee minuten (!) volop vechten voor zijn leven, volledig bij bewustzijn, terwijl zijn kop aan flarden gescheurd is, om uiteindelijk de dood te vinden in de bek van een krokodil.

Je vindt het filmpje hier, maar een waarschuwing; het is zeer expliciet beeldmateriaal en absoluut niet geschikt voor gevoelige mensen!
Ik wil dat écht benadrukken.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:09

Ik had zo liever dat die was verdronken ofzo :( in plaats van nog in leven geweest zijn

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:27

Zo, dat is wel heftig.. arm ding..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:31

Ik heb niet gekeken, maar de natuur kan soms zó bruut zijn… ;(

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:15

Wel even gekeken, arm dier. Maar er is een punt dat zo'n dier niet meer "volledig bij bewustzijn" is (gelukkig). Sowieso doet adrenaline al heel veel. Dat is vaker in dit topic besproken dat mensen ook al aangeven dat ze vlak na een ongeluk niks voelen nog. Dit dier staat ongetwijfeld bol van de adrenaline.

Ik wil niet zeggen dat het een fijne pijnloze dood is, dat niet. Het ziet er heel bizar uit en je hoopt maar dat hij snel verdrinkt :-(

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:45

Heb hem afgezet.
Mn maag draaide er van om.

Arm diertje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:18

Sommige filmpjes zijn idd echt te gruwelijk.... Gisteren eentje afgezet van een serval kitten die het opneemt tegen een leeuw, dat kon ik niet aanzien, de afloop las ik al in 't onderschrift en dat was genoeg;(

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:18

Dat filmpje ben ik ook al eens tegen gekomen, snel weg geklikt want dat hoef ik echt niet te zien :r

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:08

En toch vind ik zulke filmpjes wel ontnuchterend. Je hebt vaak die opmerkingen dat mensen gemeen en slecht zijn en bij dieren is het "natuur". Maar dan zien mensen vooral voor zich hoe een leeuw snel een antilope doodt en opeet met de familie. Terwijl er best heftige dingen gebeuren tussen roof- en prooidieren en dan zijn mensen lang niet altijd zo erg.

En ja, ik weet dat er altijd uitzonderingen zijn, maar het gaat me er vooral om dat de natuur vaak niet zo romantisch is als we vaak willen geloven

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:18

Dat valt mij ook op bij de filmpjes van de wilde honden. Die eten volop terwijl de prooi nog niet dood is en hebben het ook eerst op een eventuele baby gemunt. Filmpjes waarbij ze gewoon het kalf van een nog levende impala eruit rukken, opeten en vervolgens met de, nog steeds levende, moeder verder gaan..

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:58

Ik weet niet of deze al eens geplaatst is, maar ik zag 'm net weer op mijn tijdlijn en dacht ineens aan dit topic.

Op deze FB pagina maken ze horror scenarios (moord vaak) die ze in 360 graden fotograferen. Je kunt dus met je telefoon als het ware rond kijken. Vaak zit er ergens ook een enge moordenaar te wachten tot je 'm vindt. Ik vind het in ieder geval altijd erg 'mooi' en knap gedaan!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:00

Fortitude schreef:
Ik weet niet of deze al eens geplaatst is, maar ik zag 'm net weer op mijn tijdlijn en dacht ineens aan dit topic.

Op deze FB pagina maken ze horror scenarios (moord vaak) die ze in 360 graden fotograferen. Je kunt dus met je telefoon als het ware rond kijken. Vaak zit er ergens ook een enge moordenaar te wachten tot je 'm vindt. Ik vind het in ieder geval altijd erg 'mooi' en knap gedaan!

Die volg ik al een hele tijd.. 8-)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:19

Dat filmpje van de zebra sla ik over. Ik voel me hypocriet daardoor, want: ik eet vlees, natuur is natuur etc. Maar ik raak dat beeld niet meer kwijt.

Zo heb ik echt 15 jaar geleden een filmpje gezien van een neushoorn die gestroopt was voor zijn hoorn. De stropers hebben alles ruim weggesneden en hem daarna achter gelaten. De parkrangers vinden uiteindelijk de neushoorn, die dan luid kreunend en bloedend ligt te wachten op de dood. Wie weet hoe lang al. Na 15 jaar schiet ik er nog vol van...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:04

die zebra is jammer, maar de krokodil moet ook eten. Dat is hoe de natuur werkt, daar vind ik niks lugubers aan. Ik ga het filmpje niet kijken, daar heb ik nu ook geen behoefte aan, maar je kunt ook niet van de krokodil verwachten dat ie verhongert...
Een kat doet wel zo ongeveer hetzelfde met een muis. En een spin met een vlieg.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:23

sevke schreef:
die zebra is jammer, maar de krokodil moet ook eten. Dat is hoe de natuur werkt, daar vind ik niks lugubers aan. Ik ga het filmpje niet kijken, daar heb ik nu ook geen behoefte aan, maar je kunt ook niet van de krokodil verwachten dat ie verhongert...
Een kat doet wel zo ongeveer hetzelfde met een muis. En een spin met een vlieg.

Het lugubere deel is ook niet dat de krokodil de zebra vangt en doodt, maar dat zijn neus er eerst half wordt afgebeten en hij nog aan het vechten is voor zijn leven. Dus de manier waarop, niet zozeer dat hij gedood wordt.