Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nog steeds gaande. Wat een ellende maar ook sneu voor de restaurants die wel leveren maar en niks voor betaald krijgen. Je zou bijna een regionale leveringsblokkade op het adres van je broer willen zetten. Met de melding wordt hier iets besteld niet leveren, bel dit nummer (desnoods jouw telefoonnummer) om te checken of het wel klopt 8nnemiek schreef:Jee wat naar dat het nog steeds gebeurt..
Als je zijn email adres hebt, kun je hem niet via een mailadres dat hij niet kent een mail sturen die een reactie uitlokt? Als hij een mail terug stuurt dan heb je meteen zijn IP adres. Misschien kun je zo zelfs de naam te pakken krijgen, dan weet je het meteen zeker. Of is het echt al 100% duidelijk wie de dader is?
Petpa schreef:Wat kan de politie doen om iemand te laten stoppen?
Uiteraard is er het stopgesprek.
En dan?
Een strafproces starten vanwege bezorgde pizza's?
juval schreef:Petpa schreef:Wat kan de politie doen om iemand te laten stoppen?
En dan?
ja, waarom niet. Hij veroorzaakt behoorlijk wat financiele schade voor de bezorgers. Die blijven met het eten zitten. Lijkt me niet meer dan gerechtvaardigd dat die hun schade vergoed krijgen door de stalker of degene die voor hem verantwoordelijk zijn. Als hij een beperking heeft dan zou er waarschijnlijk een voogd of bewindvoerder zijn die verantwoordelijk is.
juval schreef:Petpa schreef:Wat kan de politie doen om iemand te laten stoppen?
En dan?
ja, waarom niet. Hij veroorzaakt behoorlijk wat financiele schade voor de bezorgers. Die blijven met het eten zitten. Lijkt me niet meer dan gerechtvaardigd dat die hun schade vergoed krijgen door de stalker of degene die voor hem verantwoordelijk zijn. Als hij een beperking heeft dan zou er waarschijnlijk een voogd of bewindvoerder zijn die verantwoordelijk is.
Little_Gift schreef:Het mag toch niet zo zijn dat omdat iemand zwakbegaafd is of omdat het "maar" pizza's zijn, dat die dan maar overal mee weg moet komen zeker?
Paardenfann4 schreef:Wat een vervelend probleem, ik heb het topic destijds wel gevolgd, maar nu niet alles opnieuw gelezen. Kun je niet een advocaat in de arm nemen en dit via een rechtszaak op gaan lossen? Of hebben jullie die wegen al bewandeld?
Ik hoop echt dat er een oplossing komt want dit is wel heel erg vervelend aan het worden en hij stopt er blijkbaar ook niet mee, dus dan moet de rechter hem misschien iets op gaan leggen.
daantjuhhh schreef:Paardenfann4 schreef:Wat een vervelend probleem, ik heb het topic destijds wel gevolgd, maar nu niet alles opnieuw gelezen. Kun je niet een advocaat in de arm nemen en dit via een rechtszaak op gaan lossen? Of hebben jullie die wegen al bewandeld?
Ik hoop echt dat er een oplossing komt want dit is wel heel erg vervelend aan het worden en hij stopt er blijkbaar ook niet mee, dus dan moet de rechter hem misschien iets op gaan leggen.
Voor een rechtszaak moet ik hard bewijs hebben.
Ik weet wie het doet.
Maar ik moet een IP adres of zoiets dergelijks hebben wat aan hem linkt.
Als ik wachtwoord vergeten doe bij dat GMail account krijg je de laatste 2 cijfers van een telefoonnummer te zien.
Ik weet bij wie dat hoort. Maar er zijn misschien wel een miljoen mensen met die 2 cijfers.
Dat is voor een rechter geen bewijs.
DuoPenotti schreef:Wat hier eerder al werd geschreven kun je hem niet mailen.
En dan zonder dreiging wat dingen vragen.
Hey Jan jansen, bla bla
En als hij dan reageert heb je zijn ip.
Als hij zegt hoe weet je dat ik jan ben.
Of niet zegt dat ben ik niet.
Dan weet je dat dit tel nummer bij zijn adres hoort en welk ip.