Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Ik vraag me af of ik de woningbouw in moet schakelen. Mijn badkamer en wc hangen vol met rookgeur sinds ik bovenburen heb die binnen roken. Ik denk dus dat er iets mis is met het afzuigsysteem (een monteur heeft 3 jaar terug al vastgesteld dat het sterk verouderd was en dat vervangen de enige mogelijkheid was tot verbetering) maar ik ben bang dat ze mijn bovenburen aanspreken op het binnen roken. Het zijn prettige mensen tot je ze tegen je hebt zeg maar...
[***] schreef:Ik vraag me af of ik de woningbouw in moet schakelen. Mijn badkamer en wc hangen vol met rookgeur sinds ik bovenburen heb die binnen roken. Ik denk dus dat er iets mis is met het afzuigsysteem (een monteur heeft 3 jaar terug al vastgesteld dat het sterk verouderd was en dat vervangen de enige mogelijkheid was tot verbetering) maar ik ben bang dat ze mijn bovenburen aanspreken op het binnen roken. Het zijn prettige mensen tot je ze tegen je hebt zeg maar...
truus1957 schreef:Pytje schreef:Hoe kan het dat hoestdrank werkt voor de hoest? In de reclames zie je altijd dat het zorgt dat je makkelijker kan ophoesten. Maar dat komt volgens mij uit je luchtwegen. En hoestdrank inhaleer je niet.
Dát vraag ik mij ook al jaren af.
Pytje schreef:Hoe kan het dat hoestdrank werkt voor de hoest? In de reclames zie je altijd dat het zorgt dat je makkelijker kan ophoesten. Maar dat komt volgens mij uit je luchtwegen. En hoestdrank inhaleer je niet.
culaccino schreef:[***] schreef:Ik vraag me af of ik de woningbouw in moet schakelen. Mijn badkamer en wc hangen vol met rookgeur sinds ik bovenburen heb die binnen roken. Ik denk dus dat er iets mis is met het afzuigsysteem (een monteur heeft 3 jaar terug al vastgesteld dat het sterk verouderd was en dat vervangen de enige mogelijkheid was tot verbetering) maar ik ben bang dat ze mijn bovenburen aanspreken op het binnen roken. Het zijn prettige mensen tot je ze tegen je hebt zeg maar...
Oei dat is een lastig dilemma. Ruik je ook etensluchtjes als ze bijv. staan te koken? Misschien kun je het daarop gooien? Rooklucht in huis is echt goor
En wat lief van die troostende dieren.
Kairos schreef:Is roekeloos rijgedrag altijd automutilatie? Volgens mijn lesboek is roekeloos rijgedrag een vorm van automutilatie, maar je zou toch verwachten dat niet iedereen die roekeloos rijdt van huis gaat met de gedachte om zichzelf te verwonden?
Citaat:Ook sociaal (meer) aanvaarde manieren om 'stoom af te laten' kunnen een vorm van zelfbeschadiging zijn, zoals veel drinken, roekeloos rijden, drugs nemen of onbeschermde seks hebben.
marley93 schreef:Bestaat er echt zoveel wrevel tussen politie en brandweer?
[***] schreef:marley93 schreef:Bestaat er echt zoveel wrevel tussen politie en brandweer?
Daar heb ik in mijn opleiding niets van gemerkt. Ik heb wel ervaren dat de sfeer anders is. Bij de brandweer waar ik tot nu toe mee te maken heb gehad heerst er echt een soort haantjescultuur die ik bij de politie niet echt terugzie.
gerlindie schreef:Wanneer is iets precies roekeloos rijden?
Dat vind ik ook wel een term die goed uitgewerkt moet worden, voor je van zelfdestructief gedrag kan spreken.
Als ik (die auto rijden een beetje saai vindt) een beetje boven de snelheidslimiet rijdt om snel thuis te zijn, valt dat dan onder roekeloos rijgedrag?
Want dat vind ik niet zelfdestructief
Kairos schreef:Is roekeloos rijgedrag altijd automutilatie? Volgens mijn lesboek is roekeloos rijgedrag een vorm van automutilatie, maar je zou toch verwachten dat niet iedereen die roekeloos rijdt van huis gaat met de gedachte om zichzelf te verwonden?
Mariettjj schreef:[***] schreef:Ik vraag me af of ik de woningbouw in moet schakelen. Mijn badkamer en wc hangen vol met rookgeur sinds ik bovenburen heb die binnen roken. Ik denk dus dat er iets mis is met het afzuigsysteem (een monteur heeft 3 jaar terug al vastgesteld dat het sterk verouderd was en dat vervangen de enige mogelijkheid was tot verbetering) maar ik ben bang dat ze mijn bovenburen aanspreken op het binnen roken. Het zijn prettige mensen tot je ze tegen je hebt zeg maar...
Kan je dat niet voor zijn door je bovenburen in te lichten dat jij er last van hebt en dat je vermoed dat dat te maken heeft met het afzuigsysteem? En dat je om die reden de woningbouw wilt inschakelen om daar wat aan te doen? I.p.v. dat je ze het idee geeft dat ze niet meer binnen zouden mogen roken en je de woningbouw op hun afstuurt?
[***] schreef:marley93 schreef:Bestaat er echt zoveel wrevel tussen politie en brandweer?
Daar heb ik in mijn opleiding niets van gemerkt. Ik heb wel ervaren dat de sfeer anders is. Bij de brandweer waar ik tot nu toe mee te maken heb gehad heerst er echt een soort haantjescultuur die ik bij de politie niet echt terugzie.