Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schemerdier schreef:Ik vind het eigenlijk sowieso ongepast om je eigen blije nieuws te delen wanneer een andere partij net slecht nieuws in dezelfde categorie (vb relatiebreuk/verloving, ontslagen/promotie,...) heeft gedeeld. Je kunt er toch éven mee wachten tot het wat gezakt is?
Phonix schreef:Oh ik heb eentje die heel erg is.
Mijn beste vriendin probeert al meerderen jaren zwanger te raken. Als vriendengroep weten wij dit al te wel.
Op haar vejardaagsfeest kreeg ze een doos van een andere goede vriendin. Met erin een positive zwangerschapstest(vriendin was dus zwanger). Ze hebt haar hele feest huilend doorgebracht. Vriendin dacht omdat ze zo blij voor haar was…
Ilse_123 schreef:Ik durf geen nee te zeggen tegen mijn oma.
Ik heb nu:
- een hele oude grote sla centrifuge
- krulspelden met zo'n opwarmbak
- kaarsen houders
- een kast
- illegaal gedownloade dvd's met foutlopende ondertiteling
- 'gouden' theelepeltjes
- ondergoed. Van m'n oma
- ondergoed voor mijn vriend, van mijn opa
- dekbedovertrek in een verkeerde maat
- over de datum blikken bier
Oh en kleding, heeel veel kleding.
pmarena schreef:Oh joh Ilse wat een rommel allemaal
Oefenen zou ik zeggen![]()
"Oma ik vind het echt super lief, maar wij gebruiken deze spullen ook niet en ik vind het zonde als het maar stof ligt te vangen. Kunnen we *vul in, een bekende of de kringloop ofzo, voor een goed doel* er niet beter blij mee maken?"
Moestuin schreef:Oh ik heb er ook nog 1.
Mijn schoonouders zijn nogal van het: Als wij het niet meer nodig hebben dan geven wij het wel aan hun onder mom van: cadeau. In het begin zeiden wij nog vriendelijk: Leuk dat je aan ons denkt maar wij zijn daarin al ruim voorzien.
Nu 5 jaar verder zeg ik gewoon: Nee wij kunnen het echt niet gebruiken. Neem het maar gewoon terug mee en anders gaat het hier de container in. Denk dus aan plastiek bordjes waarvan wij er al 30 hebben en waarvan ze er nog eens 20 geven.
Ze laten het altijd staan en zeggen dan droog: Nou de container daar maar in (ik verdenk ze er ondertussen van dat zij een rit naar het recyclagepark willen besparen en wij met onze container de geschikte dumpplaats zijn)
Nou goed. Zij weten ook dat mijn man en ik een totaal andere smaak dan hun hebben qua kleding. Zij kopen nogal graag kledij voor onze dochter. Zo hebben ze onlangs een jas gekocht. Afschuwelijk, echt waar. Het kon zo in een film van de familie flodder. Een tijgermotief maar dan met zo een vuilbruin oranje, model plastiek zak. Deze hebben zij dan ook niet ‘gegeven’ Nee, deze zijn zij een kwartier voor wij thuis waren van werken aan de voordeur komen leggen want dan konden wij geen nee zeggen.![]()
De jas is keurig terug gebracht door ons (ding was ook 3 maten te groot. Voor een 6 jarige en ons dochter is 3) en man heeft gevraagd van het gewoon niet meer te kopen. Dat wij weten dat het goedbedoeld is, maar dat de manier waarop gewoon niet meer fijn is.