Twijfel kinderwens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Twijfel kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:08

Paar pagina's terug..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:17

Achterom schreef:
Doubtless schreef:
Maar da's niet hetzelfde toch? Je kan heel goed over kinderen nadenken, een kinderwens hebben én eerder of ongepland zwanger zijn. Waar Achterom het over had ging volgens mij over mensen die zwanger worden en nog niet hebben bedacht of ze überhaupt wel kinderen willen.

Misschien moet je niet vanuit jouw referentiekader invullen wat ik volgens jou denk.
Beetje bekrompen en veroordelend.

Jammer dat je niet inhoudelijk reageert maar op de man speelt. Als ik het verkeerd heb, en jij doelde niet op mensen die zwanger worden maar daar uberhaupt niet over nagedacht hebben, dan had je dat ook kunnen zeggen...

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:35

Doubtless schreef:
OleJon schreef:
. Wat me hier wel opvalt, dat mensen beginnen te twijfelen als er in directe omgeving kinderen worden geboren. Maar het is geen bloempot of zo? Van o mijn zus heeft een baby gekregen. En lijkt mij zo leuk ik wil er ook 1?

Beetje denigrerend verwoord, dat was misschien niet nodig...

Uit onderzoek is gebleken dat zwangerschappen binnen vriendengroepen aanstekelijk zijn. Zal toch wel iets met je hormonen/kinderwens/toekomstbeeld doen als je het bij een ander ziet gebeuren. Maakt niet meteen dat mensen doen alsof het een bloempot is of er te licht over denken.

Doubtless was niet zo bedoeld :)
In ieder geval, ik was vroeger het type. Altijd spelen met poppen. Maar heb na ons trouwen nooit getwijfeld. En hoe meer ik ze zag jengelen en vervelend zag doen werd dat alleen maar meer bevestigd.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:39

@OleJon: Dat scheelt ;-)

Super fijn toch, géén twijfel :D Aan welke "kant" je ook staat... Het niet weten, het gevoel hebben dat je nu een keuze moet maken omdat je anders misschien te laat bent, dat lijkt me heel vervelend.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:47

Vooroordelen zijn oppervlakkig :o

De mensen om mij heen die zwanger zijn of al de eerste kleine hebben hebben dat allemaal heel erg overdacht, meeste ook met medisch traject omdat het helaas niet vanzelf ging.

Alleen wij zelf hadden een ongeplande zwangerschap. Ik denk dat er ook best mensen zijn geweest die daarover hebben geoordeeld, aangezien wij het echt nog niet helemaal op de rit hadden. En ik denk dat ze nog steeds wel kunnen oordelen aangezien we ons eigen plan trekken, maar zodra het op baby's (of paarden) aankomt dan heeft iedereen een eigen mening en weet het beter.

Ik vind het trouwens heerlijk, tuurlijk mis ik wel een deel vrijheid. Ik ben nogal een bezige bij en op vrije dagen cross ik heel de provincie door omdat ik allemaal dingen heb bedacht die ik dan moet doen. Dat vergt nu wat aanpassingen, hoewel ik een hele gemakkelijke dochter heb die ook gerust overal mee naartoe gaat.
Stappen was niet echt meer mijn ding, eens in de zoveel tijd is leuk, maar ik ben niet echt een avondmens en rond 11 uur begin ik meestal wel te gapen :'). De zondag brunches met baby's vond ik altijd vreselijk, ik heb niks met andermans kinderen, maar nu is het heerlijk, kleine kan lekker spelen en ik kan met vriendinnen kletsen. Teveel babypraat kan ik nog steeds niet hebben, maar het is echt bizar dat je tóch als zo'n typische moeke (sorry toch weer een vooroordeel :') ) vrolijk gaat meepraten over poepluiers en doorkomende tanden.

Ik denk trouwens wel dat er mensen zijn die spijt hebben van hun kinderen, hoewel ik het niet kan voorstellen. En ik denk (en hoop) dat het dan eerder is dat je spijt hebt van de dingen je hebt ingeleverd (want hoe je het ook doet, je levert dingen in) dan dat je geen liefde hebt voor je eigen kind.
Ik heb ook welleens zo'n zuur gevoel als ik met de baby aan het spelen ben en dan bedenk dat ik nu niet meer genoeg tijd heb om paard te rijden op het niveau dat ik eigenlijk wilde. Mooie aan paardrijden is dan wel weer dat het ook nog op niveau kan als de kinders ouder zijn :D

Geen twijfel over je kinderwens klinkt heerlijk, wel twijfel klinkt heel erg zwaar, sterkte voor iedereen die daarmee worstelt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 15:11

Sonja_vR schreef:
OleJon schreef:
Wij hebben ook geen kinderen. toen we net getrouwd waren, veel op gepast op neefjes en nichtjes. Mischien heeft dat wel een rol gespeeld. Wat me hier wel opvalt, dat mensen beginnen te twijfelen als er in directe omgeving kinderen worden geboren. Maar het is geen bloempot of zo? Van o mijn zus heeft een baby gekregen. En lijkt mij zo leuk ik wil er ook 1?

Joh, basic biologie , zoogdieren worden volwassen en gaan voortplanten
En bij mensen , zodra je kinderen binnen je sociale cirkel geboren ziet worden dan is het bijna niet meer dan logisch dat dat iets triggered er van uit gaande dat je een beetje in dezelfde levensfase zit als je sociale cirkel/vriendenclub
Dat heeft geen iota te maken met hullie hebbe dus ik wil ook
Maar met natuurlijk verloop van het leven , alleen niet iedereen heeft dat even sterk en laten we wel wezen, de mensch is als diersoort dermate vervreemd van de natuur en zo gewend aan de maakbaarheid van het leven dat we er als diersoort aardig vanaf weten te wijken op individueel niveau dan een willekeurig ander zoogdier

Er zijn bij sommige diersoorten ook veel slechte moeders. Die de jongen amper verzorgen of achter laten. Terwijl andere dieren binnen de soort het wel super doen. De leeuwen rond Tanzania/Kenia staan hier bvb om bekend. Dus het is niet helemaal menseigen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 15:16

Tis idd niet exclusief mens , tis gewoon zoogdier eigen
Maar Voortplanting zit er wel gewoon in geprogrammeerd in de basis (hoewel ze bij mij ook wel een software update zijn vergeten ergens geloof ik)

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:13

poes schreef:
Ayasha: Het is voor iedereen te triest voor woorden. Voor die kinderen die er helemaal niets aan kunnen doen maar ook voor de pleegouders die er met de beste bedoelingen in gaan.
Het wordt enorm onderschat en wat ik hoor van zij die er inmiddels op terugkijken: dat het heel goed kan dat het ondankbaar is en nutteloos voelt.

Wij hebben een biologisch zoontje van 4 en een pleegzoontje van 1 jaar. Dit is erg kort door de bocht. Er zijn genoeg pleeggezinnen waar het wel goed gaat. Ik zou ons pleegzoontje voor geen goud meer willen missen. Je leert er veel van, leert kleine dingen waarderen. Altijd makkelijk? Nee, maar dat is een eigen kind ook niet. Ik vind het juist heel dankbaar en absoluut niet nutteloos. Ben blij dat ik een kind een veilig onderdak en een thuis kan geven.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 16:09

Volgens mij zegt poes dat het soms nutteloos voelt, niet dat het nutteloos is. Ik kan me wel voorstellen dat er situaties zijn waarbij je heel erg je best doet voor een kind, vooruitgang ziet en dat het dan door omstandigheden terug naar af is.
In ieder geval heb ik enorm respect voor mensen die (tijdelijk) een pleegkind in hun gezin opnemen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:56

Klopt inderdaad. Ik wou alleen maar duidelijk maken dat het alleen maar mooi en dankbaar is maar dat de problematiek die tot pleegzorg leidt niet min is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:58

Doubtless schreef:
Winged schreef:
Als ik in mijn eigen omgeving kijk kan ik zo een 6-tal stellen die eerder dan gepland of ongepland de eerste op komst hadden.

Maar da's niet hetzelfde toch? Je kan heel goed over kinderen nadenken, een kinderwens hebben én eerder of ongepland zwanger zijn. Waar Achterom het over had ging volgens mij over mensen die zwanger worden en nog niet hebben bedacht of ze überhaupt wel kinderen willen.

Al even dit topic niet gelezen. Maar terugkomend op jouw vraag:

In dit geval waren er 2 stellen bij die destijds geen stel waren en waarbij ook geen kinderwens was.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 00:15

Lastig hoor TS! Ik denk dat het met zo'n keuze vaak wel een dingetje blijft om echt de stap te zetten om ervoor te gaan, zeker als je voorheen nooit kinderen wilde.

Ik herken me best wel in je, ik wilde ook nooit kinderen en was daar af en toe ook best vocaal over :Y) Inmiddels heb ik anderhalf jaar een relatie en sta ik er iets anders in. Nou is er in mijn geval wel een factor die de hele boel wat meer compliceert, ik heb namelijk een relatie met een vrouw dus zo 1 2 3 zwanger worden zit er niet in :+ Maar voorlopig zijn wij nog wel op een leeftijd dat "misschien ooit" prima is. Zowel m'n vriendin als ik staan er op het moment een beetje indifferent in; nu een kind hoeft niet, maar mocht het voor de een veranderen dan staat de ander er zeker voor open. Als het zo zou zijn dat een van ons onze toekomst met z'n drieën voor zich ziet, dan is de keuze dus gemaakt, indien het in onze situatie van dan haalbaar is natuurlijk :)