Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:09

Morrie schreef:
ik werkte door met een griep(je) 35 jaar geleden, ik heb er nog dag en nacht "plezier" van, gebruik continu puffers en prednison. oliebol happens zeggen ze dan, maar ik moet zeker geen corona oplopen, want dat zou wel eens niet goed kunnen aflopen.

Is het ook bekend hoe groot jouw risico nu nog is na volledige vaccinatie?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:15

Het zou fijn zijn als die long covid dingen duidelijker worden. Maar dan duidelijk in de vorm van, je kan bij ziek zijn daarna echt flink last krijgen van dit en dit eb soms is dat blijvend.
Ik ben nooit hersteld van pfeiffer icm erfelijke aandoening := dat lijkt qua symptomen best op die klachten, alleen werd dat nooit serieus genomen. Dat is echt heel naar als het je beperkt in normale dagelijkse dingen, maar het ontkend wordt dat dat bestaat.

Dus serieus genomen, ja. Maar dan niet alleen door de mensen zelf, maar ook door andere instanties en bij meerdere ziektes. (Maar dat is sowieso een ding natuurlijk. Zelfs als artsen het wel erkennen en duidelijk aangeven wil dat alsnog niet altijd genoeg zijn voor andere instanties)

Maar net als de andere psychische klachten. Dat is ook niet alleen iets van nu. Maar nu roepen mensen ineens hoe erg dat is als je niks kan en mag. In het normale leven moet je maar blij zijn dat je niet hoeft te werken bijvoorbeeld(want geen begrip dat het niet kan en dus geen keuze is) nu hebben mensen ineens zelf te maken met iets vergelijkbaars en is het tijdelijk wel erg.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:19

Nouja ik kan me prima indenken hoe klote het is als je door ziekte of wat dan ook nooit naar een feestje kunt etc. Tuurlijk. Maar dat wil toch niet zeggen dat anderen er niet van mogen balen dat ze dingen niet meer kunnen die ze eerder wel konden doen. En dan niet uit onvermogen maar omdat het niet mag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:20

Ik vraag mij nu af of wij thuis geen corona hebben... Iedereen is ziek behalve ik (ik ben gevaccineerd) mijn vader begon vorige week zondag al dus ik ontloop het al best lang.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:21

Ik ken maar 1 iemand die langdurige klachten heeft overgehouden na haar Corona besmetting in april. Die ligt dus bijna alleen maar op bed en kan bijna niks. Echt heel jong is ze niet meer, rond de 40.

MarlindeRooz

Zebrastreep schreef:
Ik vraag mij nu af of wij thuis geen corona hebben... Iedereen is ziek behalve ik (ik ben gevaccineerd) mijn vader begon vorige week zondag al dus ik ontloop het al best lang.

Neem aan dat men in quarantaine gaat en zich laat testen bij klachten? :+

Gnome

Zebrastreep schreef:

Neem aan dat er getest is?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:29

Zebrastreep schreef:

Testen! dan is er tenminste duidelijkheid. En jij moet zelf ook in quarantaine.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:32

Ze willen allemaal niet laten testen... Ik zit daar ook heel erg mee! Mijn zusje gaat eindelijk morgen alleen maar omdat haar vriend dat perse wil en ze anders niet mag komen. Mijn moeder is gewoon schijt benauwd om zich te laten testen. Maar zit op mij te zeuren dat ik niet zo benauwd moet doen.
Zo zijn ze bijvoorbeeld ook dagjes weggeweest met klachten.

Ik wordt er ook niet goed van ik lijkt wel de enige die het serieus neemt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:34

Haal even wat sneltests op en dus er op staan dat ze die doen aangezien jij ook een stuk verantwoordelijkheid hebt richting werk en vrienden.
Ze wonen toch niet op Urk of zo? Daar laten ze zich inderdaad niet testen want Corona is maar een griepje.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-07-21 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:35

Nou inderdaad en anders maar ophokken inderdaad. Gaat niet dood hoor van zo'n stokje.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:56

ingedebruijn schreef:
Morrie schreef:
ik werkte door met een griep(je) 35 jaar geleden, ik heb er nog dag en nacht "plezier" van, gebruik continu puffers en prednison. oliebol happens zeggen ze dan, maar ik moet zeker geen corona oplopen, want dat zou wel eens niet goed kunnen aflopen.

Is het ook bekend hoe groot jouw risico nu nog is na volledige vaccinatie?

ik heb geen idee, maar ik ga het niet uitproberen, ben gevaccineerd met AZ, dus ga alleen de deur uit met een koffiefilter (FFP2 masker) op m'n snuit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:57

Maar blijf je dat dan de rest van je leven doen of heb je voor jezelf wel een bepaalde stip op de horizon? Lijkt me erg zwaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:05

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:14

ingedebruijn schreef:
Maar blijf je dat dan de rest van je leven doen of heb je voor jezelf wel een bepaalde stip op de horizon? Lijkt me erg zwaar.

voorlopig wel, dus als jullie een klein dik grijs vrouwtje tegenkomen met een koffiefilter op haar gezicht, zwaai gerust, dat ben ik :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:16

Morrie schreef:
ingedebruijn schreef:

voorlopig wel, dus als jullie een klein dik grijs vrouwtje tegenkomen met een koffiefilter op haar gezicht, zwaai gerust, dat ben ik :+

_O- Heerlijke humor _O- . Ik ga even mijn toetsenbord en computer schoonmaken. Zit onder de koffie vanwege mijn schaterlach

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:25

Afbeelding
Alsjeblieft Pien, voor je toetsenbord

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:27

Morrie, gewoon nieuwsgierig maar ben je altijd al zo’n zwartkijker geweest ( humor is ook zwartgallig maar dat vind ik wel leuk)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:29

bigone schreef:
Morrie, gewoon nieuwsgierig maar ben je altijd al zo’n zwartkijker geweest ( humor is ook zwartgallig maar dat vind ik wel leuk)

ja daar sta ik mijn leven lang al om bekend. Daarom was ik ook zo goed in mijn werk: ik zag de ellende altijd eerder aankomen dan mijn collega's :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:30

Lijkt me een zeer zwaar vooruitzicht aangezien corona gewoon niet meer weggaat. Sterkte voorlopig!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:34

ingedebruijn schreef:
Nou inderdaad en anders maar ophokken inderdaad. Gaat niet dood hoor van zo'n stokje.

Zelftesten hebben ze wel gedaan allemaal negatief maar weet niet hoe betrouwbaar dat is. Ik ga er zelf ook nog 1 doen vanavond voor de zekerheid. Ik heb geen klachten gelukkig. Ene kant denk ik als dit het is hebben we het maar gehad en dan werkt mijn vaccin. Gelukkig heb ik vakantie en hoef ik niet te werken dat scheelt al een hoop stress!

Het levert mij gewoon heel veel spanning op waardoor ik hele vervelende lichamelijk klachten krijg. Het is een beetje 3 tegen 1 en daar kan eigenlijk niet zo tegenop.

Edit: ik voel mij soms wel alsof ik op urk woon :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:40

Dat zelftesten maar voor 80 % de positieve gevallen pakt dan zou er minstens drie positief moeten zijn. Dus maak je niet druk, waarschijnlijk toch een gewoon virusje. Doordat de maatschappij open is krijg je dit ook weer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:42

bigone schreef:
Dat zelftesten maar voor 80 % de positieve gevallen pakt dan zou er minstens drie positief moeten zijn. Dus maak je niet druk, waarschijnlijk toch een gewoon virusje. Doordat de maatschappij open is krijg je dit ook weer.

Bedankt stelt mij weer iets gerust zal ik het vanavond ook nog maar even doen. Waarschijnlijk is dit het virusje wat ik aantal weken terug heb gehad die was ook best wel pittig

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:43

ingedebruijn schreef:
Lijkt me een zeer zwaar vooruitzicht aangezien corona gewoon niet meer weggaat. Sterkte voorlopig!

Dit vind ik wel zwaar gesteld. Wij hebben helemaal geen last van onze maskertjes. Het is Nederland waar de mensen er moeite mee hebben. Maar wij totaal niet en hier doet iedereen het. Dus dit is meer jouw ongemak met die dingen projecteren op MOrrie. Wij doen alles weer . Binnen met mondkapjes, en buiten zonder. Op markten dan weer met.

Gewoon eventjes laten testen. Ik heb dat maandag ook gedaan. NIet grappig, maar wel noodzakelijk en het was zo voorbij. Wij hebben nu zekerheid, want Manlief was toch wel echt ziek. MAAR wij blijven wel gewoon de maatregelen handhaven hoor ondanks 2x inenting en geen covid hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:45

pien_2010 schreef:
ingedebruijn schreef:

Dit vind ik wel zwaar gesteld. Wij hebben helemaal geen last van onze maskertjes. Het is Nederland waar de mensen er moeite mee hebben. Maar wij totaal niet en hier doet iedereen het. Dus dit is meer jouw ongemak met die dingen projecteren op MOrrie. Wij doen alles weer . Binnen met mondkapjes, en buiten zonder. Op markten dan weer met.

Gewoon eventjes laten testen. Ik heb dat maandag ook gedaan. NIet grappig, maar wel noodzakelijk en het was zo voorbij. Wij hebben nu zekerheid, want Manlief was toch wel echt ziek. MAAR wij blijven wel gewoon de maatregelen handhaven hoor ondanks 2x inenting en geen covid hebben.

Nou volgens mij doet Morrie niets. Dat is wel een ander verhaal dan dat van jou toch? Of ik moet Morrie verkeerd begrepen hebben.