Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar duurde toch ook een tijdje dat het over waaide. Sizzle schreef:En hebben de ingrijpende maatregelen ook echt concreet wat gedaan?
Wij hadden een heel los beleid, amper beperkingen, geen avondklok…..
Ging ook prima.
Volgens mij is echt totaal onduidelijk welke maatregelen zinvol zijn en welke meer ballast waren dan nuttig.
Ibbel schreef:Gevoelsmatig zeg ik dat Australië en Nieuw Zeeland het relatief goed hebben gedaan. Bij de eerste de beste patient meteen hup een hele stad of streek dicht, maar dan niet langer dan 2 weken. Eigenlijk collectief verplichte quarantaine. Ik heb het idee dat dát wel effect heeft gehad.

Sclimpre schreef:Ibbel schreef:Gevoelsmatig zeg ik dat Australië en Nieuw Zeeland het relatief goed hebben gedaan. Bij de eerste de beste patient meteen hup een hele stad of streek dicht, maar dan niet langer dan 2 weken. Eigenlijk collectief verplichte quarantaine. Ik heb het idee dat dát wel effect heeft gehad.
En Duitsland komt er ook redelijk goed vanaf. Ik denk dat zij altijd net iets sneller gereageerd hebben dan de omringende landen. Het zou met niet verwonderen dat de wetenschappelijke achtergrond van Angela Merkel hier iets mee te maken heeft.
Ibbel schreef:Gevoelsmatig zeg ik dat Australië en Nieuw Zeeland het relatief goed hebben gedaan. Bij de eerste de beste patient meteen hup een hele stad of streek dicht, maar dan niet langer dan 2 weken. Eigenlijk collectief verplichte quarantaine. Ik heb het idee dat dát wel effect heeft gehad.
pien_2010 schreef:Dat denk ik ook Sclimpre. Volgens mij is Merkel zelfs van oorsprong een natuurkundige en heeft ze naast zich een virologe als raadgeefster. Dat heeft Duitsland goed gedaan.
pien_2010 schreef:Sclimpre schreef:En Duitsland komt er ook redelijk goed vanaf. Ik denk dat zij altijd net iets sneller gereageerd hebben dan de omringende landen. Het zou met niet verwonderen dat de wetenschappelijke achtergrond van Angela Merkel hier iets mee te maken heeft.
Dat denk ik ook Sclimpre. Volgens mij is Merkel zelfs van oorsprong een natuurkundige en heeft ze naast zich een virologe als raadgeefster. Dat heeft Duitsland goed gedaan.
Wat dan weer maakt dat hij vaak tot doodsbedreigingen krijgt
Sommige mensen schijnen te denken dat virologen virussen uitvinden of zo. Sclimpre schreef:Ja, we hebben er verschillende goeie. Van Ranst is wel de luidruchtigsteWat dan weer maakt dat hij vaak tot doodsbedreigingen krijgt
Sommige mensen schijnen te denken dat virologen virussen uitvinden of zo.