Fishing en maandag 200 euro kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:27

MarcoBorsato schreef:
Ze heeft een screenshot van de rekening gepost. Inmiddels weer verwijderd.

Nee die is er nog. Hij is niet meer zichtbaar in dit topic, maar hij staat wel nog openbaar online op de bokt servers. Ik weet zeker dat hier mods meelezen, kunnen jullie hier niet wat mee? Adresgegevens en telefoonnummers halen jullie ook altijd weg, misschien ts een handje helpen door dit ook te verwijderen?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:33

Shadow0, als ik alles goed begrepen heb, zijn er Bokkers die meegekeken en meegezocht hebben met TS. Daarnaast heeft de ING zelf aangegeven, dat de afschrijvingen veroorzaakt zijn doordat iemand (dochter, TS, fraudeur whatever) deze opdrachten heeft gedaan met een Iphone. Dat het dus om overschrijvingen gaat en niet om incasso. TS bleef het incasso noemen, onterecht, en daarom blijft ING (terecht) zeggen dat deze 4 opdrachten niet gestorneerd konden worden.

TS veroorzaakt, naar mijn mening, zelf een hoop ruis door dingen (on)bvewust verkeerd te benoemen / aan te geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 13:43

Ik moet een mail sturen naar Primera maar hin zeggen ik denk dat die cadeaubonnen al verzilverd zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:44

Maar dat snap ik dan weer niet, want hoe kun je iets overmaken als je je telefoon niet meehebt? Als ik iets zou willen betalen ergens anders dan heb ik of mijn Identifier nodig (en inlog en wachtwoord), of mijn telefoon met mijn bankieren-app en mijn vingerafdruk. Ik kan dat, zelfs als ik zou willen, met geen mogelijkheid doen als ik bij iemand anders ben en mijn telefoon/identifier ligt thuis.
(Bij ABN-Amro heb je je pas en een edentifier nodig, maar die is niet per se aan jouzelf gekoppeld geloof ik - dan is het je bankpas die uniek is)

Ik weet niet precies wat je bij ING nodig hebt, maar je kunt vziw niet zomaar vanaf de telefoon van een kennis een overboeking doen, en een ander kan dat ook niet, zelfs niet als je inlog en wachtwoord zou hebben.

Shadow0

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:48

Marleen_usar, wat heb je de Primera gevraagd? Alleen om de cadeaubonnen? Of heb je ook echt benoemd dat er een vermoeden van fraude is, en of ze kunnen aangeven hoe de betalingen precies zijn gedaan, via welke betaalmethode en vanaf welk account?

Ik denk nog steeds dat slachtofferhulp hierbij kan helpen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:50

Maar jij hebt dan ook niet:
- een maand geleden op een valse betalingslink met spyware / malware / virussoftware geklikt
- een eigen website waarvan inmiddels 8 man op Bokt in dit topic heeft aangegeven dat die site onbeveiligd is

Kortom, die rekening is gehackt en de boel lijkt niet te zijn opgeschoond in de tussentijd en zolang dit niet alsnog gebeurt, voorzie ik over een maand (of 2) eenzelfde topic van TS en daarna nog een en daarna nog een.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:53

Shadow0 schreef:
Ik weet niet precies wat je bij ING nodig hebt, maar je kunt vziw niet zomaar vanaf de telefoon van een kennis een overboeking doen, en een ander kan dat ook niet, zelfs niet als je inlog en wachtwoord zou hebben.

Je pas, rekeningnummer. Dan inloggen met naam en wachtwoord en een pincode.

Niet telefoongebonden dus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:54

Shadow0 schreef:
Marleen_usar, wat heb je de Primera gevraagd? Alleen om de cadeaubonnen? Of heb je ook echt benoemd dat er een vermoeden van fraude is, en of ze kunnen aangeven hoe de betalingen precies zijn gedaan, via welke betaalmethode en vanaf welk account?

Ik denk nog steeds dat slachtofferhulp hierbij kan helpen

Niet alleen schuldhulp maar ook een geldmaatje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:06

Rocamor schreef:
- een maand geleden op een valse betalingslink met spyware / malware / virussoftware geklikt
- een eigen website waarvan inmiddels 8 man op Bokt in dit topic heeft aangegeven dat die site onbeveiligd is

Het punt is dat ik nog steeds niet zie hoe die dingen kunnen leiden tot dit specifieke probleem. Een boel andere problemen, zeker. Maar niet zomaar een betaling uit het niets.

Onali schreef:
Je pas, rekeningnummer. Dan inloggen met naam en wachtwoord en een pincode.

Niet telefoongebonden dus.

Je kunt betalen zonder een vorm van 2FA? Hoe werkt dat met de pas, heb je dan ook een scanner nodig?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:07

Rocamor schreef:

Die beveiligingsfoutmelding komt omdat het domein jouweb.nl automatisch doorlinkt naar jouwweb.nl, TS heeft de url fout getypt. En Google ziet dat het certificaat niet van jouweb is (maar van jouwweb) en geeft dan standaard zo'n melding. Al bestaat die hele website van TS niet eens, ook niet met de goede url.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:12

Het maakt NIKS uit wat er met die giftcards gebeurt is wanneer je er 100% zeker van bent dat ze niet door jouw dochter zijn aangesschaft. Maar wederom, deze 1 zin replies hebben voor niemand zin.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:19

Citaat:
Ik moet een mail sturen naar Primera maar hin zeggen ik denk dat die cadeaubonnen al verzilverd zijn.

Van wie moet je een mail naar Primera sturen en wat moet je dan precies zeggen? Want volgens mij kan Primera helemaal niks voor je doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:24

Het word nu wel heel ingewikkeld. Wat zou Primera hier mee kunnen? De giftcards zijn gekocht dus niet meer terug te halen.
Het wordt een cirkeltje zo...

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:40

Sowieso bijzonder dat primera kan zien dat de cadeaubonnen al verzilverd zijn. Dan kunnen ze dus ook dus zien op de camera's door wie!

Met andere woorden en kan dus een gezicht aan vast geplakt geworden. En de persoon kan opgepakt worden voor fraude. Dus waarom sta jij nog niet op het politie bureau?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:48

marleen_usar schreef:

De medewerker van Primera DENKT dat de cadeaubonnen vast al verzilverd zijn. Dat is dus niet zeker. En bovendien kan je dat gewoon online verzilveren en dan staat er niks op camera.

Dus daarom staat TS nog niet op het politiebureau.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:50

Maar TS, wie heeft jou gezegd om die mail te sturen? Want wat moet je daarin zetten wat jou verder helpt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 14:55

Ik heb gebeld naar Primera ik moet een mail sturen en daar alles in zetten, hun gaan het uitzoeken en dan hoor ik meer. Maar ik moet er vanuit gaan dat de bonnen al verzilverd zijn.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:32

Primera kan niet zien of die bonnen al verzilverd zijn of niet. Dus hiermee schiet je niks op. Verspilde tijd en energie.. Want wat gaat de Primera uitzoeken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:48

Ik denk dat je nu het beste opzoek kan gaan naar de manier hoe het is gebeurd. En vanuit daar actie ondernemen.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:02

Citaat:
Primera kan niet zien of die bonnen al verzilverd zijn of niet. Dus hiermee schiet je niks op. Verspilde tijd en energie.. Want wat gaat de Primera uitzoeken?

Het is een welbekende truc van bedrijven als ze niet weten wat ze met iemand aanmoeten. Ze zeggen dat men het maar in een mail moet zetten en dan gaan zij het wel uitzoeken. En vervolgens hoor je nooit meer wat.

Gezien de moeite die het hier kost om duidelijk krijgen hoe het nou eigenlijk zit, kan ik Primera geen ongelijk geven. Sowieso zijn zij hier geen partij in, zij hebben niets fout gedaan. Want zij kunnen niet weten dat iets met gestolen geld betaald wordt.

Blijft de vraag wie TS gezegd heeft dat ze Primera moet bellen. De bank? De politie? Die weten allebei dat dat geen zin heeft. Of misschien was het wel hun versie van 'zet het maar in een mail'.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:04

purny schreef:
Ik denk dat je nu het beste opzoek kan gaan naar de manier hoe het is gebeurd. En vanuit daar actie ondernemen.

:j
Eens hoor, dat het niet nogmaals gebeurd.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:13

Neonlight schreef:
Dat incasso verhaal komt van andere bokkers en niet van TS.

Ik denk dat de verwarring is ontstaan omdat TS in eerdere berichten schreef “de ING zegt dat incasso terugboeken niet kan”. En in mijn geval heb ik toen niet verder gelezen en direct gereageerd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:17

Klopt, tien minuten na het openen van dit topic heeft TS het al over een incasso, ik ging er daarom ook vanuit dat het daarover ging, anders zou die info namelijk irrelevant zijn.
Dit wordt echt een beetje een gis- en goktopic waarbij we plukjes info aan elkaar moeten rijgen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 17:53

Ik moet aangifte doen zegt Primera dat is gisteren al gedaan en ik moet alles op de mail zetten dan gaan ze er naar kijken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:04

Zou het niet mogelijk zijn dat de pas geskimd is? Daarvoor hoef je nergens op geklikt te hebben. Het enige vreemde is dat skimmers meestal ook de pincode bemachtigen, maar dat lijkt hier niet het geval, omdat er steeds kleine bedragen zijn uitgegeven. Misschien hebben ze geskimd bij een transactie waarbij geen pincode is ingevoerd. Dan hebben zij 'm ook niet.
Het is maar een vermoeden. Ik ken de technische details van skimmen niet, en hoe je dan met de geskimde gegevens kunt betalen, maar het moet kunnen, anders zou skimmen zinloos zijn. Het moet dan toch via een telefoon gaan oid.