De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:15

ApoCowlypsee schreef:
Griepvaccin wat hogere kans gaf op bepaalde spierziekte.
Rotavirus vaccin die hogere kans gaf op darminvaginatie.
Een mogelijk verband tussen Nacrolepsie en een bepaald vaccin voor Mexicaanse Griep (vooral in Zweden en Finland. Volgensmij nog niet écht bewezen maar er is wel twijfel over)
En dat is bij mensen, bij dieren zijn er vast nog wel wat gevallen te noemen, of zijn er in ieder geval zulke vaccins geweest ondanks dat we die niet helemaal bewezen hebben ivm gebrek aan onderzoek.

Er zijn dus best vaccins met, achteraf gezien, nare bijwerkingen geweest. Dat zegt echter vrij weinig over de vaccins voor dit corona virus, want het zijn gewoon hele andere vaccins. Zelfs vaccins voor hetzelfde virus kunnen iets andere bijwerkingen (frequenties) hebben.

Trouwens eens dat juiste informatie gegeven moet worden en foute informatie best weerlegd mag worden, maar op bepaalde vlakken blijft het bij 'de kans is heel klein, maar nooit exact 0%' en als men besluit dat ze met die kleine kans het vaccin toch niet willen, dan moet je daar vrede mee nemen.

Dat van het grievaccin is niet waar.
Rotavirus en darmvaginatie is binnen 3 weken na vaccinatie, dat is geen lange termijn.
Narcolepsie is inderdaad twijfel ook maar ook dat was korte termijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:16

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Op basis daarvan voor míj, nú, is de ´beste´optelling; geen AZ/Janssen, wel 1ste Pfizer dan bewust natuurlijke besmetting oplopen, niet herhalen.

Dus wel eerst een Pfizer gaan halen.
Om bescherming te hebben.
Wat betekent dat je voor alle zekerheid dat verfoeide vaccin toch maar gaat gebruiken.

Straf.
Dus eerst een tirade tegen vaccindruk, dan een pleidooi voor natuurlijke weerstand opbouwen, en uiteindelijk zelf laten vaccineren.

Ja en?
Ben jij een Bushist? Als je niet 100% vóór ben, ben je dus 100% tegen.

Het is allemaal niet zwart wit én we hebben onvolledige, gekleurde informatie.
Enneh, het laakbaare van druk op anderen leg ik helder uit.
Jammer voor je als je dat niet kan/wil begrijpen.

Nu weer een imo leuke zijstap naar religie:
Ik zou me kunnen storen aan de religieuze doorweking van onze cultuur in fundamentele hersenspoeling als onze jaartelling: Alsof mythologische geboorte van Christus het begin van de tijd was.
Ik gebruik nu Covid19 als eikpunt; mijn laatste deelname aan rally competie was 1 jaar BC (Before Covid) {:}

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:16

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:
Janderegelaa: Is dat je beste argument? :)

Terwijl bij de distributie/levering van de vaccins NU het absolute immorele van die industrie wederom helder geïllustreerd is.

Inderdaad. En dan nog
2001 Baycol en lipobay
2020: Rechtzaak Sanofi. In de jaren 80 wist men al van de risico's. In 2003 ontdekte ze dat het verantwoordelijk was voor hersenafwijkingen. Ano 2020 weigert de fabrikant ook maar iets te compenseren. En weet je wat, dat gaat hij winnen. :)
Daar wil ik aan toevoegen dat als je eens bijsluiters gaat lezen van bv epilepsie medicatie dat er veelal staat dat de werking onbekend is. Ofwel; ze weten niet hoe of waarom het werkt. Alleen dat het werkt. :+

En nee, ik ben niet tegen medicatie of tegen vaccins. ik krijg genoeg medicatie met twijfelachtige bijwerkingen (alsin: af en toe vraag je je af of de voordelen op wegen tegen de nadelen.) :) Maar ik pak er ook genoeg en onderga genoeg onderzoeken en gesprekken om te weten dat het allemaal niet zo heilig en ongevaarlijk en goed getest is als men hier wil beweren. Het enige verschil is dat bij veel medicaties dat vermeld wordt en men dan een eigen keuze maakt om wel of niet er aan te beginnen.

Maar zodra het over het corona vaccin gaat, is die keuze ineens een schande. :)

Mindim: bedankt voor het compliment. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:20

Ayasha schreef:
Inderdaad. En dan nog
2001 Baycol en lipobay
2020: Rechtzaak Sanofi. In de jaren 80 wist men al van de risico's. In 2003 ontdekte ze dat het verantwoordelijk was voor hersenafwijkingen. Ano 2020 weigert de fabrikant ook maar iets te compenseren. En weet je wat, dat gaat hij winnen. :)
Daar wil ik aan toevoegen dat als je eens bijsluiters gaat lezen van bv epilepsie medicatie dat er veelal staat dat de werking onbekend is. Ofwel; ze weten niet hoe of waarom het werkt. Alleen dat het werkt. :+

En nee, ik ben niet tegen medicatie of tegen vaccins. ik krijg genoeg medicatie met twijfelachtige bijwerkingen (alsin: af en toe vraag je je af of de voordelen op wegen tegen de nadelen.) :) Maar ik pak er ook genoeg en onderga genoeg onderzoeken en gesprekken om te weten dat het allemaal niet zo heilig en ongevaarlijk en goed getest is als men hier wil beweren. Het enige verschil is dat bij veel medicaties dat vermeld wordt en men dan een eigen keuze maakt om wel of niet er aan te beginnen.

Medicatie neem je veelal voor je zelf, vaccins zijn niet enkel om je zelf te beschermen, klein verschilletje.

Softenon en DES valt onder de noemer medicatie, misschien dat sowieso laten varen in een topic over vaccins. Dat hoort hier immers helemaal niet thuis.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-21 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:20

Wie beweert hier dat het allemaal heilig, ongevaarlijk en goed getest is? Ik heb dat echt niemand horen zeggen. Wel dat mensen de zeer kleine risico's voor lief neemt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:21

"zeer kleine risico's". Daarmee insinueer je dus per definitie dat het ongevaarlijk is. :)

Mindim: is het al bewezen dat je ook anderen beschermd inmiddels?
Mijn epilepsie medicatie neem ik ook voor anderen, ik heb er geen weet van als ik er in blijf hoor. :) (als ze me er uit halen is ellendiger want dan heb ik er wel weet van. :') ) Maar als ik dat doe terwijl ik met de auto rijd. Dan neem ik potentieel iemand mee wanneer ik een ongeval veroorzaak.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:23

Huertecilla schreef:
Ja en?
Ben jij een Bushist? Als je niet 100% vóór ben, ben je dus 100% tegen.

Neen, maar ik ben wel consequent.
Tot nog toe heb ik van jou alleen argumenten tegen, en geen enkel argument voor gehoord.
Als ik dan hoor dat je je tóch wil laten vaccineren, komt dat als een verrassing, om het beleefd te formuleren.
Laatst bijgewerkt door BigBen op 01-06-21 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

AppleSter

nps schreef:
AppleSter schreef:
Jammer dat het voor jou zo voelt, maar voor mij voelt dat anders. Wij hebben ons gezin een jaar lang on hold gezet (niet naar school maar fulltime online onderwijs, niet bijbaantje in de supermarkt, geen vrienden zien, etc) voor mijn long patiënt moeder waar ik mantelzorger voor ben. Maar nu de kwetsbare mensen nagenoeg allemaal vaccinaties (aangeboden) hebben gekregen en wij zelf Corona hebben gehad en er prima zijn doorgekomen is er voor ons geen reden ons te laten vaccineren. Ik heb respect voor jouw perspectief, waarom kan dat niet omgekeerd ook?

Het is precies zo wanneer je hardop zegt rechts georiënteerd te zijn en dus niet op een linkse partij gaat stemmen. En dat is wel vermoeiend.

Ik denk dat jouw verhaal juist nuance brengt - waarvoor dank, ik heb het vooral over de onjuiste infoverspreiders en de mensen die roepen dat hun vrijheid wordt afgepakt. Je hebt er zo te lezen goed over nagedacht en redeneert in ieder niet met onjuiste informatie. Maar ook voor jullie is er an sich een reden om te vaccineren - hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe meer er kan en mag en hoe veiliger het voor iedereen is. Het blijft dus voor mij wat egoistisch voelen om de keuze te maken dit niet te doen.

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben - zou je je wel willen laten testen als jullie bijvoorbeeld op vakantie willen, of naar het theater of een festival zolang de vaccinatiegraad laag is?

Ik wil best een zelf test doen als dat gevraagd wordt. Maar op vakantie gaan we dit jaar nog niet. Theater of festival ga ik niet heen als er telkens een PCR test wordt gevraagd. Daar beleef ik geen plezier aan op die manier, ik wacht wel tot het weer wat normaler wordt allemaal. Ik zou liever een antistoffen test doen waar je een poosje mee vooruit zou kunnen of iets dergelijks. Maar wat betreft die vaccinatiegraad; welk gevaar vorm ik straks nu werkelijk nog als iedereen die dat wil/nodig heeft al gevaccineerd is?

Mijn leeftijdsgroep is nu pas zo’n beetje aan de beurt voor vaccinaties, maar toch nemen de getallen in de ziekenhuizen en op de ic al een poosje af. Hogere leeftijdsgroepen komen bijna niet meer in het zh met Corona nu, omdat ze gevaccineerd zijn.
En dat terwijl de jeugd (nu zelfs gewoon weer fulltime) naar school gaat. Wellicht om het virus toch nog wat rond te laten gaan onder minder kwetsbaren om meer groepsimmuniteit te verkrijgen?

Zou jij vanaf nu elk jaar, net als bij de griepprik, de vaccinatie gaan halen voor de vaccinatiegraad? Dat kun je zeker van jongeren (zoals mijn kinderen) toch niet verwachten als ze bijna niet ziek worden van Corona?

Anoniem

Ayasha schreef:
"zeer kleine risico's". Daarmee insinueer je dus per definitie dat het ongevaarlijk is. :)

Het helpt zekers, heb je de cijfers bekeken en de versoepelingen, hoe denk je dat dat komt, door niets doen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 12:24

Woah! Wat gaat het hier hard!! :oo

Ik moest ineens denken aan de film The Wave. Kent iemand die?

(en nee, dit is niet off topic)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:26

BigBen schreef:
Tot nog toe heb ik van jou alleen argumenten tegen, en geen enkel argument voor gehoord.

Dan ben je selectief leesblind; het staat nota bene nummer 1 op mijn lijstje; tant pis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:27

Ayasha schreef:
Inderdaad. En dan nog
2001 Baycol en lipobay

Ik spuit biologicals en echt alles komt voor als bijwerkingen. Ik liep bij een gyn en die ging een en ander opzoeken en zei ook; alles kan door Humira komen.
Een dermatoloog waar ik nu loop, had ook even gekeken en komt ook niet door het boekwerk heen.

En ja, je spuit het, ondanks dat het oliebol is. Maar artsen brengen het als heilig middel. Iets dat je MAG spuiten en doen alsof het goud is. Is het deels, want zonder kom ik echt niet ver.

Maar als je kijkt naar wat mensen aan medicatie klakkeloos aannemen en nu weerstand hebben tegen 1 vaccinatie is dat wel heel apart.

Ik heb aan veel onderzoeken mee gewerkt bij oa AMC en UMCG.

En over paracetamol; Daar komen ze ook op terug. Het blijft het "veiligste" middel, maar ze waarschuwen veel meer en zijn niet meer van eindeloos gebruiken. Maar het is zo ingeburgerd en ligt bijna overal wel in huis bij mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:28

Ayasha schreef:

Mijn epilepsie medicatie neem ik ook voor anderen, ik heb er geen weet van als ik er in blijf hoor. :) (als ze me er uit halen is ellendiger want dan heb ik er wel weet van. :') ) Maar als ik dat doe terwijl ik met de auto rijd. Dan neem ik potentieel iemand mee wanneer ik een ongeval veroorzaak.

Je snapt wat ik bedoel? Ik krijg geen epilepsie omdat jij medicijnen slikt.
En medicatie tegen epilepsie zul je voornamelijk nemen zodat je zelf bijv kunt autorijden? Dat je niemand schaadt tijdens de autorit is mooi meegenomen, maar daarvoor neem je het in eerste instantie niet lijkt me.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:29

Mindim schreef:
Ayasha schreef:

Het helpt zekers, heb je de cijfers bekeken en de versoepelingen, hoe denk je dat dat komt, door niets doen?

Ja, die heb ik bekeken. :) In verhouding met de relatief lage vaccinatie graad in België vind ik het verbazingwekkend dat dat dan toch aan de vaccins gelinkt wordt. :))
18% van de belgen is gevaccineerd, beduidend minder dan de 70% die "nodig" was om dit effect te verkrijgen. Toch dalen ze. Wat nog gekker is, is dat dat vorig jaar óók gebeurde rond deze tijd. :D Voor er überhaupt vaccins waren.
Er zijn hier nu geen versoepelingen die er vorig jaar juni ook niet waren.

Superpony; ik krijg ze via infuus. :) En dat werd bij mij echt niet als "heilige graal" gebracht maar als "noodzakelijk kwaad als ik geen trage pijnlijke dood wilde sterven."
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-06-21 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:29

Softenon en DES zijn totaal andere dingen, schoolvoorbeeld van hoe misinterpretatie kan leiden tot onnodige angst voor vaccinatie.

Wat betreft dat drama met het poliovaccin, daar betrof het een partij waarin levende virus in het vaccin dat gebaseerd is op geinactiveerd virus, terecht was gekomen. Maar dat is iets wat totaal niet aan de orde is bij de huidige Covid vaccins . Die zijn niet gebaseerd op onschadelijk gemaakt virus, daar zit totaal geen Covid virus in.

Ik snap dat mensen die om bepaalde medische redenen beter geen vaccin kunnen nemen, dat deze hem niet nemen. Maar voor mensen die geen medische reden hebben om het vaccin niet te nemen, snap ik echt de angst niet. Statistieken hebben toch wel aangetoond dat vaccinatie de meest succesvolle oplossing is tegen virus epidemieën, dat vaccinaties de wereldgezondheid enorm vooruit hebben geholpen, de wereld een veel veiliger plek hebben gemaakt, de levensverwachting, zowel kwantitatief als kwalitatief enorm verhoogd hebben. Enige dat mijn inziens tegen vaccinatie in te brengen is, is dat vaccinaties ook hebben meegeholpen aan de overbevolking van de wereld omdat dankzij vaccinaties er teveel mensen overleven en de vruchtbare leeftijd bereiken.

En ja de eisen aan medische toedieningen, zoals medicijnen of vaccins, zijn enorm hoog. En ja misschien blijkt straks dat we jaarlijks een herhalingsprik moeten halen, maar geven we die ook niet allemaal aan ons paard? Hoe erg is dat?

En wat de commercie betreft, ik ben heel blij dat de farmaceutische industrie zeer veel geld gepompt heeft in het in dit tempo ontwikkelen van een vaccin, zonder zeker te weten of jouw vaccin de eindstreep haalt. En ja ik ben voldoende kritisch en sceptisch naar de farmaceutische industrie, ben het met veel zaken lang niet altijd eens, maar ik vind dat ze hier gemiddeld genomen een wereld prestatie hebben geleverd, grote financiële en reputatie risico's hebben durven nemen en daarmee een grote bijdragen hebben geleverd om dit Covid drama de kop in te kunnen drukken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:30

Ayasha schreef:

Nee, ik insinueer dat er zeer kleine risico's aan het vaccin zitten, je conclusie klopt niet.

Achterom

Agossie schreef:
Woah! Wat gaat het hier hard!! :oo

Ik moest ineens denken aan de film The Wave. Kent iemand die?

(en nee, dit is niet off topic)

Ja, natuurlijk. Verplichte kost bij maatschappijleer. Wat is je punt?

ApoCowlypsee

janderegelaa schreef:
Dat van het grievaccin is niet waar.
Rotavirus en darmvaginatie is binnen 3 weken na vaccinatie, dat is geen lange termijn.
Narcolepsie is inderdaad twijfel ook maar ook dat was korte termijn.

Dat van het griepvaccin was zeker wel waar, althans: voor een bepaald griepvaccin natuurlijk. Er was 'recent' eenzelfde beschuldiging naar een meningokokken vaccin, dat was niet waar.
Op de site van de cdc (amerikaans rivm) kun je het volgens mij ook vinden.

En uiteraard zijn het eigenlijk geen lang termijn bijwerkingen, maar enkele wel pas na iets langer termijn ontdekt dat je dit kon krijgen. (Althans: pas toen werd de correlatie echt gezien en serieus genomen) Dus op langer termijn bleek dit wel een onvoorziene bijwerking.

Maar zoals ik al zei, maakt dat hele argument of dat soort bijwerkingen wel/niet zijn geweest totaal niet uit voor het huidige vaccin, waarvan een deel ook nog eens met een heel andere technologie is gemaakt. Het zegt gewoon weinig over het huidige corona vaccin.
Kans op lange termijn bijwerkingen met de gebruikte technologie, vrij klein als je het bekijkt vanuit de flinke portie kennis die er al over is. 0%? Dat weten we nog niet, want zo'n vaccin is nog nooit zo massaal gebruikt en we kunnen niet in de toekomst kijken. Ik vind de kans zodanig klein dat ik het vaccin niet om die reden zou overslaan, maar als andere zich er niet goed bij voelen, dan is dat hun keuze. Door blijven drukken dat het echt wel veilig heeft, heeft echt geen zin

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:32

Huertecilla schreef:
BigBen schreef:

Dan ben je selectief leesblind; het staat nota bene nummer 1 op mijn lijstje; tant pis.

Je hebt gelijk, het gebeurt mij hoogst zelden, mijn oprechte excuses.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 12:32

Ik heb niet alles teruggelezen. Ik lees niet snel, dus dat gaat me veel te lang duren, plus, als ik dan bijgelezen ben, kan ik opnieuw beginnen... :=

Ik wil wel even aangeven dat ik niet anti-vaccinatie ben. Nee, zeker niet. Iedereen die zich wil laten vaccineren, ga alsjeblieft je gang, want, ik ben ook van mening, hoe meer mensen gevaccineerd, hoe hoger de bescherming van het volk en des te beter kunnen we het virus de baas. Ik ontken het virus dus ook zeker niet.

Alleen IK wil het (nu) niet, omdat ik een auto-immuunziekte heb en dus gewoon huiverig ben. Als hij gezet is en het gaat niet goed, kan ik het niet meer uit mijn systeem halen. Ik neem amper medicijnen (alleen voor het resultaat van de auto-immuunziekte) en wil dat ook tot een minimum beperken.

Ik zag één reactie ergens die ik absoluut kant noch wal vond slaan. En dat was dat mensen die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren, geen recht zouden mogen hebben op een IC bed. Dan zou ik zeggen, mensen die roken mogen dat dan ook niet, mensen die veel drinken mogen dat dan ook niet, mensen die obese zijn, mogen dat dan ook niet en ga zo maar door. Ik leef heel gezond, eet gezond, beweeg veel, kom veel buiten. Het enige is dat ik ervoor kies om mij (nu) niet te laten vaccineren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:34

AppleSter schreef:
Wellicht om het virus toch nog wat rond te laten gaan onder minder kwetsbaren om meer groepsimmuniteit te verkrijgen??

:j :)*

Mbt testen is het imo vréémd dat antistof testen vrijwel verdwenen zijn. In ieder geval hier. Ik kan hier wel overal te kust en te keur een PCR laten doen; grátis, maar een antitest alleen voor goud geld bij privé kliniek.

Ik vind het héél vreemd want binnen 6 maanden na positief zijn is enten afgeraden. Vervolgens niet weten óf iemand positief geweest is....
Er zijn HEEL veel mensen zonder dat ze positef gestest zijn, positief geweest. Die hoeven allemaal niet gevaccineerd te worden. Toch?!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:35

BigBen schreef:
mijn oprechte excuses.

+:)+ bedankt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:38

Huertecilla schreef:
AppleSter schreef:
Wellicht om het virus toch nog wat rond te laten gaan onder minder kwetsbaren om meer groepsimmuniteit te verkrijgen??

:j :)*

Mbt testen is het imo vréémd dat antistof testen vrijwel verdwenen zijn. In ieder geval hier. Ik kan hier wel overal te kust en te keur een PCR laten doen; grátis, maar een antitest alleen voor goud geld bij privé kliniek.

Ik vind het héél vreemd want binnen 6 maanden na positief zijn is enten afgeraden. Vervolgens niet weten óf iemand positief geweest is....
Er zijn HEEL veel mensen zonder dat ze positef gestest zijn, positief geweest. Die hoeven allemaal niet gevaccineerd te worden. Toch?!

Maar ook de minder kwetsbaren kunnen er doodziek van worden, en zelfs dood van gaan. Als ik van vrienden hoor dat een jonge, gezonde moeder op de IC is beland en eraan is overleden vind ik dat nog wel een heel risico.
Goede vriend van mij is nog altijd niet 100% opgeknapt. Talloze mensen die gezond waren en nog altijd aan het revalideren zijn. En dat zijn geen incidenten.

Dus, liever niet. Als je niet ingeënt wil worden, prima, maar het virus zomaar zijn gang laten gaan vind ik een uiterst slecht plan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:39

Ayasha schreef:
Superpony; ik krijg ze via infuus. :) En dat werd bij mij echt niet als "heilige graal" gebracht maar als "noodzakelijk kwaad als ik geen trage pijnlijke dood wilde sterven."

Ik heb nu door pensioen van arts en verhuizen meerdere artsen gehad, maar artsen vinden biologicals echt als goud en mag je blij zijn dat je ze krijgt.

Toen ik de eerste bijwerkingen kreeg ben ik echt wel 4x weggestuurd, afgewimpeld etc.

Het is natuurlijk ook waanzinnig duur. Maar 1 biological spuit produceren kost sws al 6 maanden en kan in principe niet sneller zover ik ben voorgelicht.

Zonder kan je niet, maar ik heb al diverse gesprekken gehad en artsen kunnen echt nog weinig antwoorden geven. Zeker wat betreft auto immuun ziekte's tast men op veel gebieden echt nog in het duister.

En daar wringt ook de schoen bij mensen. Er krijgen heel veel mensen nare ziekte's waar niet altijd een oplossing voor is. Waar te weinig geld voor onderzoek is of het ontwikkelen van medicatie. Dat er nu wel zo snel een vaccin is, vinden mensen dan eng, spannend etc. Ze begrijpen niet waarom je met de gegevens die bekend zijn, dit zo snel ontwikkelt kon worden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:44

janderegelaa kun jij 100% zeker zijn dat de vaccinaties veilig zijn. Voor een ieder die dat kan omdat ie die zelf heeft gevuld en op de hoogte is van alle Nederlanders en hun medische gesteldheid toon dit aan. Voor de rest zou ik zeggen, beperk je op jou waarheid door het ook zo te noemen als jou waarheid.