Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:27

Ik geef je gelijk hoor, raket!
Als t naar t pakketpunt was gegaan hadden ze t pas de volgende dag kunnen ophalen, dus ze mogen alsnog blij zijn dat je het wel hebt aangepakt.

Gelukkig hebben wij normale buren, als ik dit zo lees :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:28

Ceffyl schreef:
Babootje schreef:
10 pagina's voor een non-issue onderwerp is toch wel grappig.

Nou hè :+

Lieffiefi schreef:
Ik ben wel benieuwd of ts de buurvrouw in kwestie al gehoord of gezien heeft :)

Nope, ze is nog niet geweest.

Ik zou het gewoon over de schutting gooien dan eerlijk gezegd.... :o Of voor de de voordeur zetten met het briefje erop geplakt. Met iets als; aangezien 5x niet thuis, bij deze gewoon zo!!!

Ik zou inddd ook nooit meer wat aannemen van ze (had ik na die eerste keer al niet). Word een leuk ding als jij alles voor buren aanneemt en het vervolgens bij iedereen moet gaan afleveren! Bestellen ze even voor 20kg aan kattengrit, mag je er zeker ook mee gaan sjouwen? :Y)

Ceffyl

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 22:37

Nee ik pak ook niks meer aan, tenzij voor buren die ik ken. Helemaal nadat ik sommige verhalen hier lees.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:39

Ik ben rond 16.00 wakker na nachten en dan had ik het even afgegeven. De andere buren waardeerde het.
Vervolgens gaven ze bij bestellingen aan dat het bij mij afgegeven mocht worden, was vaak thuis vanwege onregelmatigheid. Maar heb hun pakjes geweigerd.

Wat dat betreft is thuiswerken wel fijn. Er worden nog zien pakjes bij ons geparkeerd. Die buren zijn trouwens weg.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:44

Heb niet alles gelezen. Maar TS is toch ook helemaal niet beroerd om even daarheen te lopen. Het gaat erom dat de buurvrouw sowieso het niet op komt halen en dan ook nog geïrriteerd is als je daar te lang mee wacht.

Ik zou voor die buurvrouw geen pakketten meer aannemen. Mevrouw de prinses ofzo.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:41

Inderdaad bijzonder jouw buurvrouw.

Ik haal het op en altijd zsm, maar dat is voornamelijk ook uit eigen belang natuurlijk. Je wil een pakketje toch altijd meteen hebben. :Y)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 05:04

Nu zijn wij ook veel thuis, maar daarvoor werd het vaak bij de buren afgegeven, die werken thuis.
Zodra ik zag dat er een pakketje daar lag ging ik even langs, soms dan zag de buurman eerder dat wij thuis waren en werd het even afgegeven.
Super fijn, maar ga daar niet standaard vanuit.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:41

Peuk schreef:
Inderdaad bijzonder jouw buurvrouw.

Ik haal het op en altijd zsm, maar dat is voornamelijk ook uit eigen belang natuurlijk. Je wil een pakketje toch altijd meteen hebben. :Y)

Haha nou precies mijn gedachtegang, ik bestel over het algemeen iets omdat ik het nodig heb of wil hebben, dan laat ik het echt niet een week bij de buren liggen :') heb één keer gehad dat mijn pakketje toch bij de bejaarde buurman bezorgd was en dat hij net even weg was, kon de doos door het raam heen zien liggen, de frustratie _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:34

Maartje1990 schreef:
raket schreef:
Ik had ooit pakketje van de buren aangenomen en op mijn voordeur briefje gehangen dat ik nachtdienst had en of ze niet aan wilde bellen en dat als ik wakker was, dat ik het kwam brengen.
Nou die stonden net zo lang te rammen tot ik wakker was....
Ze wilde het namelijk graag hebben. Dan hadden ze thuis moeten blijven. En via mij hadden ze het eerder dan via een pakketpunt. Ik heb het niet meegegeven, ik zei dat ik de deur niet opende in mijn pyjama. Ik heb het daarna wel langsgebracht.
Ze vonden dat je na een nacht werken om 12.00 wel wakker moest zijn.....

Tja... Sorry maar neem het dan niet aan?

Huh? Het is toch een basisvorm van respect dat je zo'n briefje leest en denkt, oké dan een paar uurtjes later?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:28

Als iemand het persé nu wilt hebben keijgennik sowieso al kriebels van... Dan had je thuis moeten blijven, had je het zelf kunnen aanpakken!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:42

Maar dat dus, wat ik schreef. Dat ik het aan neem, wil niet zeggen dat ik daarna de hele dag thuis blijf zodat de buren het kunnen ophalen.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:34

MarcoBorsato schreef:
Maartje1990 schreef:

Tja... Sorry maar neem het dan niet aan?

Huh? Het is toch een basisvorm van respect dat je zo'n briefje leest en denkt, oké dan een paar uurtjes later?

Ja precies, jeetje :') Wauw, egoïsme ten top.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:41

Als je dingen besteld waar je absoluut niet op kunt wachten, dan blijf je thuis op het moment dat je pakje bezorgd wordt. Anders koop- of maak je een pakketbrievenbus zodat de bezorger altijd je pakketje kwijt kan en je nooit meer afhankelijk bent van je buren of het PostNL punt. Als je daar allemaal geen zin in hebt moet je niet piepen dat het eens een uurtje of twee langer duurt dan je gehoopt had.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:03

Het is natuurlijk wel zo dat niet alle bezorgers een goed track and trace systeem hebben en eerlijk ga ik ook niet de hele dag de mail checken of er al iets bekend is welke tijd een pakketje zal komen.

En ook de webshops zijn soms slordig. Ik bestel niet veel, maar laatst krijg ik een bericht dat bestelling en betaling is aangekomen en ik melding krijg als het pakket is verzonden. Die kwam niet, maar volgende dag had ik het pakketje al.

Ik ben zelf niet zo happig op briefjes op de deur plakken dat je er niet bent enzo. Maar dat hangt ook van de buurt/omgeving af. Hier hoeft het niet en vinden ze wel een plekje.
Maar verder ga ik mensen niet op ideeën brengen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:07

superpony schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat niet alle bezorgers een goed track and trace systeem hebben en eerlijk ga ik ook niet de hele dag de mail checken of er al iets bekend is welke tijd een pakketje zal komen.

En ook de webshops zijn soms slordig. Ik bestel niet veel, maar laatst krijg ik een bericht dat bestelling en betaling is aangekomen en ik melding krijg als het pakket is verzonden. Die kwam niet, maar volgende dag had ik het pakketje al.

Ik ben zelf niet zo happig op briefjes op de deur plakken dat je er niet bent enzo. Maar dat hangt ook van de buurt/omgeving af. Hier hoeft het niet en vinden ze wel een plekje.
Maar verder ga ik mensen niet op ideeën brengen.

Ik krijg tegenwoordig de mail dat het verzonden is de dag na dat het pakket hier af geleverd is. _O- Schiet ook niet op. :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:23

TS, ik denk dat ik in jouw plaats nog 1x een briefje bij ze in de bus zou doen dat ze het kunnen komen halen maar dat het na 24uur retour gestuurd wordt of gedoneerd wordt aan de kringloop / de kliko.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 12:30

Ja het is nu dinsdag, dus ik heb het alweer bijna een week in huis. Ik heb besloten dat ik erboven sta en ga zo tijdens mn pauze maar weer een keer aanbellen. Wil er vanaf en daarna is het klaar en neem ik niks meer voor hun aan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:36

ik zou ze dat gewoon zeggen, zijn ze op de hoogte en heb jij je in ieder geval netjes gedragen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:40

Heel vaag om maar te verwachten dat degene die het aanneemt maar komt brengen en dan nog boos worden als het te lang duurt voor mevrouw :roll:

Hier nemen we regelmatig pakjes voor elkaar aan en de ene keer haal ik het op of wordt het opgehaald en als ik zie dat de buren thuis zijn breng ik het net zo makkelijk even langs, net hoe het uitkomt of loopt.

Maar meestal worden pakjes gewoon voor de deur of in de schuur gezet en soms is het een speurtocht waar ze het afgeleverd hebben. wij wonen met 3 "gezinnen" op 1 adres (gedeelde boerderij en aangebouwd appartement).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:41

Ceffyl schreef:
Ja het is nu dinsdag, dus ik heb het alweer bijna een week in huis. Ik heb besloten dat ik erboven sta en ga zo tijdens mn pauze maar weer een keer aanbellen. Wil er vanaf en daarna is het klaar en neem ik niks meer voor hun aan.

Zou voor de zekerheid een briefje mee nemen, dat je aan weer aan de deur bent geweest en weer niemand thuis, als vrijdag het pakje niet is opgehaald het retour afzender gaat. Kijken of dat werkt. Ze vinden het wel makkelijk dat de mensen voor hun lopen lijkt het.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:49

Ik zou de moeite er verder niet meer in doen en het gewoon voor de deur leggen. Ze zoeken het maar uit. Het pakje is hun eigen verantwoordelijkheid. Kijk een keer vergeten kan gebeuren he, maar zo met de zaken omgaan, dan moeten ze niet zeiken.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:00

Earth schreef:
Ik zou de moeite er verder niet meer in doen en het gewoon voor de deur leggen. Ze zoeken het maar uit. Het pakje is hun eigen verantwoordelijkheid. Kijk een keer vergeten kan gebeuren he, maar zo met de zaken omgaan, dan moeten ze niet zeiken.

Dit dus :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:17

Joh die mensen zijn wellicht een weekje weg, en zien die briefjes dan helemaal niet nu....

Wie weet hebben ze dat pakje al tijden geleden besteld, hebben ze geen benul ervan dat het nu bezorgd werd en als ze dat wel hadden, dan kunnen ze er prima vanuit zijn gegaan dat ze het dan wel op het postpunt op zouden halen.

Er wordt hier nu net gedaan alsof die geadresseerde expres TS een gigantische loer draait maar volgens mij vergeten heel veel mensen het ook even van de mogelijke andere kant te bekijken: als TS dat pakje niet had binnengehaald dan had het nu veilig op een pakketpunt gelegen en had niemand er last van gehad.

Ik vind het dus eerlijk gezegd niet kunnen om het pakje dan maar voor de deur te zetten, het zou imo niet geheel onterecht zijn als je daar gezeik mee krijgt.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:19

pmarena schreef:
Joh die mensen zijn wellicht een weekje weg, en zien die briefjes dan helemaal niet nu....

Wie weet hebben ze dat pakje al tijden geleden besteld, hebben ze geen benul ervan dat het nu bezorgd werd en als ze dat wel hadden, dan kunnen ze er prima vanuit zijn gegaan dat ze het dan wel op het postpunt op zouden halen.

Er wordt hier nu net gedaan alsof die geadresseerde expres TS een gigantische loer draait maar volgens mij vergeten heel veel mensen het ook even van de mogelijke andere kant te bekijken: als TS dat pakje niet had binnengehaald dan had het nu veilig op een pakketpunt gelegen en had niemand er last van gehad.

Ik vind het dus eerlijk gezegd niet kunnen om het pakje dan maar voor de deur te zetten, het zou imo niet geheel onterecht zijn als je daar gezeik mee krijgt.....

Het zijn wel dezelfde mensen die de vorige keer kwaad werden dat de TS het niet op tijd kwam brengen, omdat ze erop zat te wachten. Ik vind het niet zo gek dat mensen aannemen dat de betreffende buren gewoon thuis zijn

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:27

Ik ben waarschijnlijk een unicum als ik het topic zo lees, maar als ik een pakketje aanneem breng ik het altijd gelijk even langs als ik zie dat de buren thuis zijn. Of ik probeer het even, en anders ga ik er een ander moment nog even langs.
Je weet toch niet of de postbode een briefje in de bus heeft gedaan, en mensen willen toch niet onnodig op hun pakjes wachten?

Ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen dat deed. :')