Change3x schreef:Zoals ik al eerder aangaf is het prima als mensen zich willen vaccineren en ook prima als ze dit niet willen. Dit moet een vrije keuze blijven, dus geen indirecte plicht met privileges als je wél gevaccineerd bent. Ook ben ik niet voor een testsamenleving omdat ik mij gewoon niet ga laten testen als ik spring gezond ben omdat ik ergens heen wil. En al helemaal niet op eigen kosten. Als je snotterig of ziek bent dan blijf ik lekker thuis en anders wil ik me gewoon vrij kunnen bewegen. De testevenementen hebben ook laten zien dat de bereidheid heel laag is, dat geeft mij nog enkele hoop.
Ik suggereer dan ook nergens dat je ‘alles maar weer moet open gooien’. Ik praat hier enkel over geen voorstander zijn van coronapaspoorten en testsamenlevingen. Ik zie dit niet als vrijheid en als ze echt willen zijn er vast nog een boel andere opties.
Maar wat is dan de weg naar een samenleving waarin de zorg niet meer overbelast is volgens jou? Zonder vaccinatie en de daarbij horende priveleges, zonder testen? Wat zijn dan die boel andere opties?
Jammer trouwens lees ik nu, echt een enorm zwaktebod om het topic te verlaten.