Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:42

Change3x schreef:
Zoals ik al eerder aangaf is het prima als mensen zich willen vaccineren en ook prima als ze dit niet willen. Dit moet een vrije keuze blijven, dus geen indirecte plicht met privileges als je wél gevaccineerd bent. Ook ben ik niet voor een testsamenleving omdat ik mij gewoon niet ga laten testen als ik spring gezond ben omdat ik ergens heen wil. En al helemaal niet op eigen kosten. Als je snotterig of ziek bent dan blijf ik lekker thuis en anders wil ik me gewoon vrij kunnen bewegen. De testevenementen hebben ook laten zien dat de bereidheid heel laag is, dat geeft mij nog enkele hoop.

Ik suggereer dan ook nergens dat je ‘alles maar weer moet open gooien’. Ik praat hier enkel over geen voorstander zijn van coronapaspoorten en testsamenlevingen. Ik zie dit niet als vrijheid en als ze echt willen zijn er vast nog een boel andere opties.

Maar wat is dan de weg naar een samenleving waarin de zorg niet meer overbelast is volgens jou? Zonder vaccinatie en de daarbij horende priveleges, zonder testen? Wat zijn dan die boel andere opties?

Jammer trouwens lees ik nu, echt een enorm zwaktebod om het topic te verlaten.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:50

Change3x schreef:
Ik suggereer dan ook nergens dat je ‘alles maar weer moet open gooien’. Ik praat hier enkel over geen voorstander zijn van coronapaspoorten en testsamenlevingen. Ik zie dit niet als vrijheid en als ze echt willen zijn er vast nog een boel andere opties.

Alleen wat zijn die boel andere opties? Er zijn genoeg knappe koppen die zich hierover buigen, wellicht kun je ideeën gaan droppen.

Ik ben absoluut niet tegen een paspoort, sterker nog, ik heb al het gele reisboekje. Wat mij betreft gaat het een overgangsperiode worden. Met zoveel besmettingen nog een periode van laten zien dat je of gevaccineerd bent of negatief getest bent in situaties van risico op besmettingen. Daarna als de besmettingen afnemen alleen bij bezoeken aan bijvoorbeeld grote evenementen of buitenlandse reizen per vliegtuig.

Het probleem is ook nog dat we als klein landje afhankelijk zijn van een grote wereld om ons heen. Wat mij betreft eerst maar eens stabilisatie in de ziekenhuizen, wegwerken achtergebleven zorg en dan maar eens de 'leuke, maar niet perse noodzakelijke' dingen. Voor dat laatste dan eerst maar met testbewijzen, is de zorg op adem gekomen dan kun je altijd beslissen om het zonder bewijzen te doen en alleen nog voor evenementen waarbij superspread een groot risico is.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:02

eventueel schreef:
Citaat:
De definitie van pandemie gaat tegenwoordig over “besmettingen” dus je hoeft niet eens 1 ziek persoon op de wereld te hebben om iets als pandemie te bestempelen.
Ik zeg niet dat er niemand ziek wordt van corona, maar ik vind het nogal bizar om de “aansteker” te beschuldigen. Ik vind eerder dat de “besmette” degene is die zichzelf niet genoeg beschermd heeft

De "aansteker" is toch ook de "besmette"?

Hierop inhakend, mijn gehele omgeving was negatief, toch heb ik het opgelopen waarschijnlijk door licht contact met een positief persoon in de supermarkt oid. Dit terwijl toen mijn partner het kreeg in januari ik ondanks dat we samen thuis zaten negatief bleef. Er is geen peil op te trekken of je het wel of niet krijgt en of je je wel of niet genoeg beschermd hebt.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:10

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:12

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:14

Citaat:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels

Want ?

Het is raar om aan je medemens te denken?

En dan ben ik helemaal niet voor een vaccinatie verplichting of een paspoort maar zolang er dagelijks zoveel mensen besmet en ziek worden gaat er duidelijk wat niet goed
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 05-05-21 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:14

lenaa_tje schreef:
Citaat:
Moderatoropmerking:

Want ?

Het is raar om aan je medemens te denken?

Geeft precies de mentaliteit aan die ik bedoel.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:15

Vind het behoorlijk asociale om mensen gezwel te noemen en mensen maar te verbannen uit de samenleving.

Omdat die mensen anders denken?
Omdat die mensen verder kijken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:18

Daks schreef:
Vind het behoorlijk asociale om mensen gezwel te noemen en mensen maar te verbannen uit de samenleving.

Tja ook extreem de andere kant op ben je asociaal.

Maar je niet willen laten vaccineren of testen zorgt wel voor meer besmettingen.
Ik zou niet weten waarom ik risico moet lopen omdat mensen weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen. Ik heb daarin geen keuze waarin iemand wel de keuze kan maken zich te laten testen of vaccineren

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:20

Citaat:
Moderatoropmerking:

Helemaal met je eens! Waarom denk jij dat er pandemieën bestaan? Om soorten voor een groot deel uit te roeien. De zieken en zwakken het eerste!

Waarom probeer jij dat dan te voorkomen?

*sarcasme uit*

*sorry mods, dit is wél offtopic, maar ik moest even*

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:23

Daks schreef:

Net zo aso als het maar oké te vinden dat mensen ernstig ziek worden en sterven, zodat jij kunt shoppen en een terrasje doen.
We zijn allemaal hetzelfde, vinden elkaar allemaal maar aso’s. Maar daarom noemde ik ook de gehele mensheid een gezwel op de aarde en dat meen ik. Kijk eens hoe we omgaan met de natuur, dieren én onze eigen soort ook nu. Is niks moois aan hoor. En door al het egoïstische gezwets van de anti-alles mensen ben ik het zo zat en zie ik gewoon dat er nooit, maar dan ook nooit op geen enkel vlak wat zal veranderen.

We gaan de pandemie niet stoppen door mensen zoals jij. We gaan de climate change niet stoppen door mensen die daar alles onzin vinden. Oorlog houdt nooit op, vervuiling van drinkwater in de wereld, ongelijk verdeelde rijkdom.... Sorry, maar door dit soort posts zie ik echt hoe lelijk de mensheid is en hoe gedoemd we zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:25

Daks schreef:

Verder kijken? Naar wat of naar wie?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:30

Mensen zoals ik?

Ik zeg nergens dat het oké is dat mensen sterven.

Jij weet niks over mij dus stop met wijzen.
IK een pandemie in stand houden? Waarom?

Omdat ik mijn lichaam niet beschikbaar stel voor een experiment omdat er niks over de toekomst bekend is?

Omdat ik het afkeur dat wij moeten testen om te laten zien dat we gezond zijn. Er is ook nog iets als gezond verstand.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:31

Daks schreef:

Omdat je jezelf zo speciaal vind dat je geen rekening wil houden met anderen. Dat heeft geen hol met "anders" of "verder" kijken te maken, dat is gewoon een hele individualistische gedachtengang. Ceffyl verwoord het wellicht wat heftig maar het klopt wel wat ze zegt - het gaat niet om jou alleen. Denk aan de overheidsslogan - "Alleen samen krijgen we corona onder controle". Samen.

Je mag anders denken, je mag "verder kijken" (wat dat ook moge betekenen, wat een boutterm is dat toch). Maar wanneer jouw keuzes gevolgen hebben voor anderen of de gezondheid van anderen mag jij daar ook gewoon op aangesproken worden en mogen de gevolgen inzichtelijk gemaakt worden. En dan is het alsnog aan jou om te kiezen of je daar wel of niet iets mee doet. Dat is geen andersdenkende pesten, dat is gewoon de feiten presenteren zoals ze zijn.

Ceffyl schreef:
Net zo aso als het maar oké te vinden dat mensen ernstig ziek worden en sterven, zodat jij kunt shoppen en een terrasje doen.
We zijn allemaal hetzelfde, vinden elkaar allemaal maar aso’s. Maar daarom noemde ik ook de gehele mensheid een gezwel op de aarde en dat meen ik. Kijk eens hoe we omgaan met de natuur, dieren én onze eigen soort ook nu. Is niks moois aan hoor. En door al het egoïstische gezwets van de anti-alles mensen ben ik het zo zat en zie ik gewoon dat er nooit, maar dan ook nooit op geen enkel vlak wat zal veranderen.

We gaan de pandemie niet stoppen door mensen zoals jij. We gaan de climate change niet stoppen door mensen die daar alles onzin vinden. Oorlog houdt nooit op, vervuiling van drinkwater in de wereld, ongelijk verdeelde rijkdom.... Sorry, maar door dit soort posts zie ik echt hoe lelijk de mensheid is en hoe gedoemd we zijn.

:(:) i feel you. Voor wat het waard is, er zijn heel veel mensen (denk ik) die wél bewust bezig met natuur, klimaat en bewust - en niet alleen voor zichzelf - leven. Het internet geeft helaas soms een wat ander beeld.
Laatst bijgewerkt door nps op 05-05-21 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:34

Mensen, dit topic gaat over het paspoort he? Duidelijk is dat allen die niet willen vaccineren ook geen paspoort willen. En een aantal ook niet willen testen. Wat ze voor oplossing hebben om deze pandemie achter ons te laten weten we nog niet. Van de mensen die wel willen vaccineren, willen een aantal wel en een aantal niet een paspoort.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:35

Daks schreef:
Mensen zoals ik?

Omdat ik mijn lichaam niet beschikbaar stel voor een experiment omdat er niks over de toekomst bekend is?

Omdat ik het afkeur dat wij moeten testen om te laten zien dat we gezond zijn. Er is ook nog iets als gezond verstand.

Zelf de vrijheid hebben om te beslissen is top, moeten we ook vooral zou houden (en dat blijft met dit paspoort gelukkig ook zo...). Maar het zou zo fijn zijn als die beslissingen niet op basis van hardnekkige misinformatie zouden plaatsvinden.

@Nynke55: ik ben ook wel benieuwd wat ze als alternatief zien. Las al dat iemand dan maar vond dat de huidige maatregelen in stand moeten worden gehouden. Dat is een optie, maar hoe ga je dan om met de steeds minder wordende bereidwillendheid wbt die maatregelen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:36

nps schreef:
Daks schreef:

Omdat je jezelf zo speciaal vind dat je geen rekening wil houden met anderen. Dat heeft geen hol met "anders" of "verder" kijken te maken, dat is gewoon een hele individualistische gedachtengang. Ceffyl verwoord het wellicht wat heftig maar het klopt wel wat ze zegt - het gaat niet om jou alleen. Denk aan de overheidsslogan - "Alleen samen krijgen we corona onder controle". Samen.

Je mag anders denken, je mag "verder kijken" (wat dat ook moge betekenen, wat een boutterm is dat toch). Maar wanneer jouw keuzes gevolgen hebben voor anderen of de gezondheid van anderen mag jij daar ook gewoon op aangesproken worden en mogen de gevolgen inzichtelijk gemaakt worden. En dan is het alsnog aan jou om te kiezen of je daar wel of niet iets mee doet. Dat is geen andersdenkende pesten, dat is gewoon de feiten presenteren zoals ze zijn.

Niet mee eens. Iedereen is baas in eigen lijf. En die vaccins, sorry maar niet iedereen gelooft de ontwikkelaars en overheden zonder meer antwoorden en bewijzen te krijgen.

En consequenties hangen aan mensen die hun lijf anders behandelen dan jij (paspoort, privileges) heeft niets meer met vrije keus te maken.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:39

Daks schreef:
Mensen zoals ik?

Omdat je - wat je posts althans doen laten vermoeden - vooral heel veel dingen niet wil maar op geen enkele wijze bij lijkt te willen dragen aan een oplossing.

Aan jouw dezelfde vraag als aan Change3 - je wil niet vaccineren (een experiment, kom nou zeg), je wil niet testen, je wil "gezond verstand gebruiken". Wat denk jij dan dat op dit moment de beste manier is om de zorg minder te belasten? Welke maatregelen stel jij voor?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:41

Daks schreef:
Mensen zoals ik?

Dat gezond verstand ontbreekt blijkbaar als nog zoveel mensen elkaar besmetten. Ook dat is geen vrijwillige keuze.

Ik ben echt niet voor test dwang maar de term bewijzen dat je gezond bent heb ik zo’n hekel aan. Die term word ook gebruikt bij ik ben maar een beetje verkouden of ik wat minder of ik heb alleen wat keelpijn.
Dan moet je dat dus ook laten en ook bij het minst geringste testen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:42

nps schreef:
Pareltjes schreef:
De druk mag dan worden opgevoerd het is aan het individu er onder te zwichten of weerstand te bieden.
Men mag van overheidswege de druk zo hoog opvoeren als ze willen maar IK en JIJ gaan nog altijd zelf over lijf en leden! Er is dus niemand die dit voor een ander mag beslissen.

Dat gezegd hebbende zal het niet óf wel zetten van het vaccin consequenties kunnen hebben. Fysiek in de vorm van bijwerkingen ( lange termijn ) of in beperkingen van reizen en vrijheid. Het is ieder voor zich welke het zwaarst weegt.

Maar je hoeft toch niet als je echt niet wil? Dat zorgt er wel dat je eraan bijdraagt dat de pandemie een beetje langer duurt, de zorg een beetje langer overbelast blijft en er een beetje meer mensen doodgaan maarja, jouw lijf en jouw keuze toch? Die mag je gewoon maken. Die keuze heeft echter consequenties. Voor jou maar vooral voor anderen.

Ik wilde dit daarnet eigenlijk vragen maar voor de mensen die dit als zo dwingend ervaren - waarom komt dat toch? Ik ervaar dat zelf echt zó anders. Ik ben juist enorm blij dat ik zometeen weer zonder nadenken mijn familie kan zien en knuffelen maar ook dat ik een stuk minder risico loop om andere mensen ziek te maken. Ik vind het namelijk heel erg als ik anderen ziek maak. Ik ervaar die dwang zó ontzettend niet, ik zie het vaccineren (of testen, met bijbehorende bewijs) juist als een kans om weer vrijer te kunnen gaan leven in een samenleving die veiliger is voor iedereen.

De mensen die de grootste moeite met de maatregelen hebben lijken het minst te willen doen om ervoor te zorgen dat de maatregelen versoepeld kunnen worden (verzet je!). Ik vind dat erg lastig te begrijpen.

Dat is het mooie JIJ ervaart het anders dus JIJ mag JOUW beslissing nemen.

De discussie dat mensen die zich niet laten vaccineren dus de pandemie in stand houden moet ook eens over zijn. Het is allemaal niet zwart /wit. Indien men bijv. een ziekte/aandoening heeft waarbij men niet weet wat het vaccin teweeg gaat brengen moet men de afweging maken wel of niet. Dat heeft dus niets te maken met niet mee willen werken aan het terug dringen van de pandemie maar met individueel overleven. Individueel een inschatting maken met wat voor dit individu de beste beslissing is.

Er is massaal schijt aan de corona regels. Simpele regels makkelijk op te volgen , nee niet altijd leuk. Het ene protest na het andere. Maar een vaccin accepteren we massaal. Een vaccin waarvan we de lange termijn werking niet kennen. Kennelijk is luiheid een grotere drijfveer dan moeite doen om langdurig maartregelen op te volgen.
Iemand met een immuun ziekte zal zonder al te veel problemen de maatregelen accepteren. Maar neemt misschien het vaccin niet omdat daarvan de gevolgen niet goed in te schatten zijn.

Neem jij die beslissing maar, voer jij die druk maar op. Zeg jij maar wat wijsheid is. Ik waag me er niet aan.
Daarnaast is het beslissingsrecht over eigen lijf en leden een basis recht. Verplicht vaccineren zal dus nooit kunnen. Uitsluiting op basis van wel of niet gevaccineerd is een brug te ver! En toch heel Europa lijkt er voor te gaan. Volgens mij is dit zelfs ongrondwettelijk, maar ik ben geen jurist.

Al men al indrukwekkende ontwikkelingen.......een gezondheidspas. Dan mag je wel of niet naar binnen, wel of geen café, wel of geen evenement, wel of geen werk, wel of geen gezondheidszorg, wel of geen verblijfsvergunning, wel of geen.....

Natuurlijk chargeer ik. Of toch niet?
Stof tot nadenken, en niet klakkeloos wat roepen of doen.

Ik ben voor vaccineren zolang het een vrije keuze is.
Ik ben tegen geregistreerd vaccineren.
Ik ben tegen een vaccinatie / gezondheidspas, zeker op een dag als vandaag ( 5 mei ).
En daarom dus tegen geregistreerd vaccineren. Want als iedereen geregistreerd wordt weet men automatisch ook wie zich niet heeft laten inenten. Ik vind het gewoon uitermate kwalijke ontwikkelingen....

Plaats in ieder dorp / stad een vaccinatie punt en laat mensen komen wanneer ze dat willen, in vrijheid en anoniem .....
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 05-05-21 11:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Palmera

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:44

Pareltjes _/-\o_

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:46

Tja eerlijk?

Ik ben voor natuurlijke selectie. Dood gaan hoort bij het leven. De 1 eerder dan de anders. Is poedersuiker is rot maar wel de realiteit.

Ik vind wat er nu gebeurd allemaal te ver gaan voor het procent wereldwijd wat er aan overlijd.
En dit is mijn mening en visie. Niet uit 1 of ander boekje of van 1 of andere virus ontkennen.

Neemt niet weg dat ik mij zal verdedigen tegen de maatregelen nee integendeel ik houd mij aan die maatregelen voor een ander niet voor mijzelf.

Maar een chemisch goedje in mijn lijf voor een ander dat gaat mij een stap te ver.

IMANDRA

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:48

Waarom vinden jullie de onbekende gevolgen van een vaccin (welke techniek al decennia in ontwikkeling is én er ook 'normale' varianten van zijn die wel al veel worden ingezet) enger dan de onbekende gevolgen van Corona?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:48

Wat is dan het probleem?
Dan vaccineer je he niet en hou je je aan de maatregelen die dan gelden. Datvdoe je nu toch ook al?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:52

Pareltjes, je gaat toch een beetje voorbij aan het doel van de maatregelen, en het paspoort. En dat is namelijk geld. Als wij deze maatregelen blijven houden gaan we failliet. Nederland bedoel ik dan, ik niet persoonlijk. Onze maatschappij drijft op de economie. We kunnen dus niet onbeperkt geld uitgeven aan bv ziekenhuiszorg, er moet geld verdiend worden. Daarom is het zo belangrijk dat we gevaccineerd worden. En dan kun je zeggen dat dat jou niet treft ( niet persoonlijk bedoeld) maar dan zijn de gevolgen enorm, dan is er nergens geld meer voor.