hahahatsjoe schreef:Het is geen egoisme. De meeste mensen weten niet hoe het is om in de zorg te werken, kennen geen mensen die Covid hebben of hebben gehad of kennen mensen die Covid hebben gehad met maar heel weinig klachten. Geldt ook voor mezelf, mijn vriend heeft Covid gehad maar is er bijna niet ziek van geweest. De mortality rate is ook heel laag, wie ziek wordt is een loterij (forumkennis, man aan de chemo, wordt niet ziek, vrouw fit en gezond, wordt erg ziek). En dan wordt ineens je leven compleet beperkt, je hebt geen leuke vooruitzichten meer, je mag niets, je mist je vrienden, nu al meer dan een jaar. En dan mag je eindelijk weer naar de winkel en het is meivakantie. Ok met afstand en mondkapje, maar je mag. Net als de terrassen. Gister zat hier, in het buitengebied, het terrassje van het restaurant ook bommetje vol. Probeer daar eens wat begrip voor te hebben. Niet iedereen weet hoe erg het is in de zorg, ze zien het niet, dan is het een ver van je bed show. Ik doe er niet aan mee, maar heb er wel begrip voor. Voel die uitzichtloosheid ook, geen leuke dingen in het vooruitzicht. Dus ik snap het wel. Maar denk ook, mensen krijgen antistoffen, laat ze maar ziek worden want de meesten worden niet erg ziek en hebben dan antistoffen wat ze beschermd. Dat neemt niet weg dat ik jullie in de zorg ook heel goed snap, ik ga dus niet op een terras zitten of in de rij voor de winkel.
Dat is toch precies:
Egoïsme, afgeleid van het Latijnse ego, is het sterk gericht zijn op eigen behoeftes, het 'ik-gericht' zijn. De persoon houdt niet zo veel rekening met andere mensen, handelt uit eigenbelang en welzijn.