Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:36

Dat is natuurlijk wel heel zwart wit gezegd. Zijn zat mensen die zich daar ook niet voor laten inenten. Verplichte inentingen zijn er nou ook weer niet zoveel

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:37

Afbeelding
Even iets anders dit zat erbij mijn folders vandaag. Zijn er echt mensen die hier in trappen? Ergens vorig jaar lag er zo'n zelfde blad bij een cliënt. Over hoe slecht mondkapjes waren. Ik gooi hem zo in de papierbak of kan ik dit melden via spotta ofzo. Lijkt me niet dat je wilt dat zulke bladen met je stapeltje folders mee uitgedeeld worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:38

En dan leven we gezellig verder met oogkleppen.
Het is nu al niet te handhaven aan de grens. De douane heeft actief gezegd het niet te willen controlleren. Dan heb je nu al de volslagen kromme situatie dat als ik van Hamburg met het vliegtuig kom een test moet laten zien en met de auto niet, niet vanwege de veiligheid maar omdat men geen zin heeft om grensverkeer te bevragen 8)7 Een studentje aan de poort bij een club dat daar voor minimumloon staat of festival gaat ook heus zijn maten niet weigeren.
Dan nog de vervalste kaartjes en welwikkende artsen die wel een stikkertje willen verkopen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 21-02-21 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:39

pien_2010 schreef:
Citaat:
Dus nee, ik vind een paar miljoen minder echt geen ramp.
wat let je......je kunt er zelf ook uitstappen....scheelt weer 1 overbevolking mens.
Je weet dat ik dit niet meen, maar jouw uitspraken zijn te cru. "Dan ruim jezelf alvast uit de weg want paar miljoen minder maakt immers toch niet uit en dan hoef jij alvast geen covid meer te krijgen."

Vroeg of laat zal ook ik gaan, Pien. ;)
En als dat aan covid is is dat zo.

Ann schreef:
Gelukkig is de mening van Palmera niet bepaald representatief voor het merendeel van de mensen. Zou wat zijn zeg, gewoon een paar miljoen mensen laten doodgaan op basis van 'natuurlijke selectie' en dan zelf vrolijk verder doorleven in een 'opgeschoonde' wereld.

Bah.

Ik denk erg veel na over de wereld. Wat wij deze planeet aandoen.

De mensheid zal alleen maar groeien als er niets gebeurd. De oorzaak van deze pandemie is de hoeveelheid mensen. Dan kun je dus het probleem proberen aan te pakken,wat overheden wereldwijd proberen.

Maar over de oorzaak (zeer ernstige overbevolking) hoor je niemand. Niet de overheden, niet op discussiefora, niet in de media.

Wat ze nu doen is dweilen met de kraan open. De volgende zal veel heftiger zijn, maar dat zien we blijkbaar dan wel weer.
Persoonlijk vind ik dát juist een hele enge en gevaarlijke insteek.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:40

friezenfan2 schreef:
[ [url=m/Ogjhm0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even iets anders dit zat erbij mijn folders vandaag. Zijn er echt mensen die hier in trappen? Ergens vorig jaar lag er zo'n zelfde blad bij een cliënt. Over hoe slecht mondkapjes waren. Ik gooi hem zo in de papierbak of kan ik dit melden via spotta ofzo. Lijkt me niet dat je wilt dat zulke bladen met je stapeltje folders mee uitgedeeld worden.

Zo iets nog nooit gehad maar goed wel andere onzin folders over onze verlossers etc. Zit ik ook niet op te wachten en zijn ook vrij dwingend.
Blijkbaar mag er veel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:42

lenaa_tje schreef:
Dat is natuurlijk wel heel zwart wit gezegd. Zijn zat mensen die zich daar ook niet voor laten inenten. Verplichte inentingen zijn er nou ook weer niet zoveel

Dan komen ze het land niet in , ook een keuze.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:43

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Dan komen ze het land niet in , ook een keuze.

Toch is dat niet te vergelijken. Dit gaat om zo weinig landen. Het meeste gaat op dringen aanraden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:44

bigone schreef:
Vaccinatie bewijs invoeren op het moment dat iedereen zich vrijwillig heeft kunnen laten vaccineren, geen enkele moeite mee. Mensen zetten vrolijk de spuit er in voor eigen plezier wanneer ze weer eens naar een land met dodelijke ziektes reizen omdat het daar verplicht is maar een Corona vaccinatie? Tuurlijk niet want ik ga mijn lichaam niet vernielen.

Ik reis bewust niet naar zulke verre oorden. Overigens meer uit milieu oogpunt.

Mocht ik dat onverhoopt moeten en er niet onderuit kunnen (zal niet gebeuren) : dan ga ik ook daarin de relevantie inschatten voor mezelf. En aan de hand daarvan laat ik me enten of niet, net als hoe ik nu mijn keuze heb gemaakt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:45

Gele koorts prik is in feite een luxe. De eigen bevolking in die landen is amper afgedekt en gaan er gewoon aan dood. Sterfte is ook niet te vergelijken met covid, zo‘n 30% na infectie. Daarnaast kun je het theoretisch naar je eigen land mee terug nemen als je een ijverige mug tegen komt.
Die prik is niet perse om mensen te beschermen maar omdat overheden geen zin hebben in stapels dode rijke toeristen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:46

Palmera, op zich begrijp ik jouw punt wel wat betreft overbevolking en pandemieën, maar ethisch gezien kun je imo niet mensen bewust laten overlijden door ziektes terwijl dit te voorkomen is?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:48

Ann schreef:
Palmera, op zich begrijp ik jouw punt wel wat betreft de overbevolking en pandemieën, maar ethisch gezien kun je imo niet mensen bewust laten overlijden door ziektes terwijl dit te voorkomen is?

Ze schrijft toch ook nergens dat je mensen niet mag behandelen of dat mensen zelf niet de keuze mogen maken voor een inenting?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:49

Sizzle schreef:
Overigens denkt Zwitserland erover om hun AZ prikken door te verkopen las ik net, de kans bestaat dat ze niet door de goedkeuring komen omdat nu ook andere leveranciers aankloppen die beter tegen de ZA variant lijken te werken.

Er zijn toch al vragen mbt de dekkingsgraad van sommige vaccins tegen zelfs de basisvariant. Neem dat van Janssen met 60%. Zelfs als je daar 100% van de bevolking mee vaccineert is dat nog niet genoeg bescherming. Waarom dan aanschaffen?
Idem AZ als het minder effectief is tegen nieuwe varianten. Waarom dan vaccineren daarmee? Geeft dan alleen maar valse veiligheid en dat in méér risico.
Maar ja, wie koopt het dan; verkoop je dan geen kat in de zak?!

Kortom; trieste illustratie van de economische belangen bij vaccinatiedruk en de vraagtekens die er terecht bij gezet kunnen worden.
Ik ben bepaald niet vergeten dat er serieus sprake van was dat ik me verplicht want onmisbaar moest vaccineren tegen die varkensgriep welke een door media gevoede, door industrie aangewakkerde massahysterie bleek.
Nee ik schrijf niet dat Covid19 een massahysterie is, wel dat enige skepsis mbt de berichtgeving verstandig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:51

nynke55 schreef:
Sizzle, aan de andere kant is er nog een discussie gaande om vaccinatieplicht voor mazelen in kinderdagverblijven.

In Duitsland is het per deze zomer verplicht voor kinderen op de basisschool.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:53

lenaa_tje schreef:
Ann schreef:
Palmera, op zich begrijp ik jouw punt wel wat betreft de overbevolking en pandemieën, maar ethisch gezien kun je imo niet mensen bewust laten overlijden door ziektes terwijl dit te voorkomen is?

Ze schrijft toch ook nergens dat je mensen niet mag behandelen of dat mensen zelf niet de keuze mogen maken voor een inenting?

Hoe wil je anders aan een paar miljoen mensen minder komen?
Citaat:
Dus nee, ik vind een paar miljoen minder echt geen ramp.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:54

Ann schreef:
Palmera, op zich begrijp ik jouw punt wel wat betreft overbevolking en pandemieën, maar ethisch gezien kun je imo niet mensen bewust laten overlijden door ziektes terwijl dit te voorkomen is?

Tegelijkertijd zal dan ook het probleem moeten worden aangepakt. En dat gebeurd niet en dat vind ik een zeer gevaarlijke ontwikkeling

En, om over na te denken: wij laten heel veel dieren bewust overlijden voor ons welzijn. Denk aan bv die nertsen en kippen de afgelopen week. Is dat ethisch? :)

* nu zouden deze dieren toch wel sterven voor de mens, daar zijn ze voor gefokt, maar denk er nou gewoon even over na.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:04

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Overigens denkt Zwitserland erover om hun AZ prikken door te verkopen las ik net, de kans bestaat dat ze niet door de goedkeuring komen omdat nu ook andere leveranciers aankloppen die beter tegen de ZA variant lijken te werken.

Er zijn toch al vragen mbt de dekkingsgraad van sommige vaccins tegen zelfs de basisvariant. Neem dat van Janssen met 60%. Zelfs als je daar 100% van de bevolking mee vaccineert is dat nog niet genoeg bescherming. Waarom dan aanschaffen?
Idem AZ als het minder effectief is tegen nieuwe varianten. Waarom dan vaccineren daarmee? Geeft dan alleen maar valse veiligheid en dat in méér risico.
Maar ja, wie koopt het dan; verkoop je dan geen kat in de zak?!

Kortom; trieste illustratie van de economische belangen bij vaccinatiedruk en de vraagtekens die er terecht bij gezet kunnen worden.
Ik ben bepaald niet vergeten dat er serieus sprake van was dat ik me verplicht want onmisbaar moest vaccineren tegen die varkensgriep welke een door media gevoede, door industrie aangewakkerde massahysterie bleek.
Nee ik schrijf niet dat Covid19 een massahysterie is, wel dat enige skepsis mbt de berichtgeving verstandig is.

Da
Je vergeet een belangrijk punt namelijk dat ernstig ziek worden van een besmetting na vaccinatie bijna volledig word afgedekt wat betekend dat de druk op de gezondheidszorg verdwijnt en de maatschappij weer open kan. Ziek worden bvb een week slecht zijn is wel wat anders dan drie of vier weken aan de beademing liggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:11

Palmera schreef:
Maar ik ga me toch niet laten vaccineren voor een ander? Sorry, mijn gezondheid is me heilig en dat ga ik niet op het spel zetten voor de mensheid.

Als je gezondheid je heilig is, waarom wil je dan liever kans lopen op covid dan je te laten vaccineren?
Je zal je vast jong en onschendbaar wanen, maar er zijn ook sportieve twintigers die maanden na de besmetting amper 'n trap op kunnen komen zo moe ze nog zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:16

Ik ben het wel eens met Palmera. Het was natuurlijk wachten op een pandemie met die massale overbevolking en uitputting van de aarde. En als COVID niet genoeg opruimt dan volgt er over een aantal jaren nog eentje. Die waarschijnlijk nog dodelijker is. En er zullen steeds grotere natuurrampen volgen.
Er moet iets gebeuren anders grijpt de natuur zelf in. In de dierenwereld vinden we dit wel ethisch en volkomen normaal. Tja hoort erbij. Maar als het om mensen gaat dan moeten we alles koste wat kost in leven houden. En gaan we nu zelfs 90 plussers eerst vaccineren want nee die zijn kwetsbaar en kunnen snel doodgaan. Vaccineer dan degenen als eerste die de samenleving overeind moeten houden.
Maar goed, sowieso ben ik niet zo pro vaccin in deze. Want als we als mens blijven proberen de natuur te snel af te zijn door vaccins te ontwikkelen dan halen we alleen het gevolg weg en niet de oorzaak.

elnienjo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:19

Een pandemie zou beter zorgen voor onvruchtbaarheid bij de mens. Dan lost de overbevolking zich op zonder dat we als individu onze dierbaren eraan moeten zien sterven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:20

HC, als er geen sprake was van tekort of noodsituatie dan kan dat inderdaad normaal eigenlijk niet dat iets toegelaten wordt met een lagere dekkingsgraad. Je moet namelijk aantonen dat je product evenredig of beter is, of evtl voor een specifieke doelgroep.
Echter zou het ook niet goed zijn als ze nu zo selectief zijn, het is passen en meten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:21

elnienjo schreef:
Een pandemie zou beter zorgen voor onvruchtbaarheid bij de mens. Dan lost de overbevolking zich op zonder dat we als individu onze dierbaren eraan moeten zien sterven.

Dacht jij dat? Onvruchtbaarheid word nu ook al niet geaccepteerd, zodra het niet lukt word alles uit de kast getrokken om het wel te laten lukken.
Kinderen krijgen is veel te veel een recht geworden op deze wereld.
elnienjo schreef:
Palmera schreef:
Maar ik ga me toch niet laten vaccineren voor een ander? Sorry, mijn gezondheid is me heilig en dat ga ik niet op het spel zetten voor de mensheid.

Als je gezondheid je heilig is, waarom wil je dan liever kans lopen op covid dan je te laten vaccineren?
Je zal je vast jong en onschendbaar wanen, maar er zijn ook sportieve twintigers die maanden na de besmetting amper 'n trap op kunnen komen zo moe ze nog zijn.

Als ik de statistieken bekijk is de kans dat ik uberhaupt door heb dat ik covid heb klein.
En dus is het vaccin niet relevant voor mij.
Mocht ik echt pech hebben, dan is dat maar zo, je kunt niet alles in de hand hebben.

En op de termijn weten we niet hoe gezond deze vaccins zijn, dat is niet bekend. Dat kan ook niet bekend zijn want xe bestaan nog geen 10-20-30 jaar in deze samenstellingen. Dit risico vind ik veel enger dan de kans op covid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:29

bigone schreef:
Je vergeet een belangrijk punt namelijk dat ernstig ziek worden van een besmetting na vaccinatie bijna volledig word afgedekt wat betekend dat de druk op de gezondheidszorg verdwijnt en de maatschappij weer open kan. Ziek worden bvb een week slecht zijn is wel wat anders dan drie of vier weken aan de beademing liggen.

Lees nog eens wat ik schríjf :)*

Of niet ;)

Imo is de vaccinatie tegen dit vrirus en de varianten per najaar 2022 vergelijkbaar met de jaarlijkse anti-griep ronde: Dekt voor de helft en kies ervoor of niet.

Nu hopen dat we dít najaar weer net zo snel van de vrijheidsbeperkingen afkomen als we ze opgelegd gekregen hebben.

@Sizzle: de noodhaast heeft noodgedwongen tot minder/korter testen geleid. Iets meer skepsis bij de individuele ontvanger is daarom net zo noodgedwongen:
De belangen en riscos van de industrie en Staat bij het verkort kiezen zijn niet identiek aan die van het individu.
De industrie is gevrijwaard van aansprakelijkheid, de Staat heef een groter nationaal/internationaal belag en het individu heeft .... individueel heel uiteenlopende belangen. Zo hoéft het gezondste/grootste deel van de bevolking helemaal niet gevaccineerd te worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:37

Palmera schreef:
Als ik de statistieken bekijk is de kans dat ik uberhaupt door heb dat ik covid heb klein.

Tatáááá :)*

Die ent-hysterie voor idereeen is vergelijkbaar met wat er bij autos gebeurt: Er wordt ook voor capabele, gezonde mensen van alles op nieuwe autos verplicht opdat randdebielen die helemaal geen rijbewijs zouden moeten hebben onder electronische curatele niet zo héél gevaarlijk kunnen autorijden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:44

Palmera schreef:
En op de termijn weten we niet hoe gezond deze vaccins zijn, dat is niet bekend. Dat kan ook niet bekend zijn want xe bestaan nog geen 10-20-30 jaar in deze samenstellingen. Dit risico vind ik veel enger dan de kans op covid.

Dat snap ik niet, want het risico van covid gehad hebben na 10-20-30 jaar is toch ook niet bekend?

*edit: verduidelijking

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:49

Shadow0 schreef:
Palmera schreef:

Dat snap ik niet, want het risico van covid gehad hebben na 10-20-30 jaar is toch ook niet bekend?

*edit: verduidelijking

Daar heb je een punt. Maar zoals ik voor mijn lichaam zorg denk ik niet dat een virus mij zo gevloerd krijgt dat ik daar over 20 jaar nog last van heb.

Maar dat vaccin is door andere mensen gemaakt. Dat heb ik niet zelf in de hand.