Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:wat let je......je kunt er zelf ook uitstappen....scheelt weer 1 overbevolking mens.Citaat:Dus nee, ik vind een paar miljoen minder echt geen ramp.
Je weet dat ik dit niet meen, maar jouw uitspraken zijn te cru. "Dan ruim jezelf alvast uit de weg want paar miljoen minder maakt immers toch niet uit en dan hoef jij alvast geen covid meer te krijgen."
Ann schreef:Gelukkig is de mening van Palmera niet bepaald representatief voor het merendeel van de mensen. Zou wat zijn zeg, gewoon een paar miljoen mensen laten doodgaan op basis van 'natuurlijke selectie' en dan zelf vrolijk verder doorleven in een 'opgeschoonde' wereld.
Bah.
friezenfan2 schreef:[ [url=m/Ogjhm0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even iets anders dit zat erbij mijn folders vandaag. Zijn er echt mensen die hier in trappen? Ergens vorig jaar lag er zo'n zelfde blad bij een cliënt. Over hoe slecht mondkapjes waren. Ik gooi hem zo in de papierbak of kan ik dit melden via spotta ofzo. Lijkt me niet dat je wilt dat zulke bladen met je stapeltje folders mee uitgedeeld worden.
bigone schreef:lenaa_tje schreef:Dat is natuurlijk wel heel zwart wit gezegd. Zijn zat mensen die zich daar ook niet voor laten inenten. Verplichte inentingen zijn er nou ook weer niet zoveel
Dan komen ze het land niet in , ook een keuze.
bigone schreef:Vaccinatie bewijs invoeren op het moment dat iedereen zich vrijwillig heeft kunnen laten vaccineren, geen enkele moeite mee. Mensen zetten vrolijk de spuit er in voor eigen plezier wanneer ze weer eens naar een land met dodelijke ziektes reizen omdat het daar verplicht is maar een Corona vaccinatie? Tuurlijk niet want ik ga mijn lichaam niet vernielen.
Ann schreef:Palmera, op zich begrijp ik jouw punt wel wat betreft de overbevolking en pandemieën, maar ethisch gezien kun je imo niet mensen bewust laten overlijden door ziektes terwijl dit te voorkomen is?
Sizzle schreef:Overigens denkt Zwitserland erover om hun AZ prikken door te verkopen las ik net, de kans bestaat dat ze niet door de goedkeuring komen omdat nu ook andere leveranciers aankloppen die beter tegen de ZA variant lijken te werken.
lenaa_tje schreef:Ann schreef:Palmera, op zich begrijp ik jouw punt wel wat betreft de overbevolking en pandemieën, maar ethisch gezien kun je imo niet mensen bewust laten overlijden door ziektes terwijl dit te voorkomen is?
Ze schrijft toch ook nergens dat je mensen niet mag behandelen of dat mensen zelf niet de keuze mogen maken voor een inenting?
Citaat:Dus nee, ik vind een paar miljoen minder echt geen ramp.
Ann schreef:Palmera, op zich begrijp ik jouw punt wel wat betreft overbevolking en pandemieën, maar ethisch gezien kun je imo niet mensen bewust laten overlijden door ziektes terwijl dit te voorkomen is?
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Overigens denkt Zwitserland erover om hun AZ prikken door te verkopen las ik net, de kans bestaat dat ze niet door de goedkeuring komen omdat nu ook andere leveranciers aankloppen die beter tegen de ZA variant lijken te werken.
Er zijn toch al vragen mbt de dekkingsgraad van sommige vaccins tegen zelfs de basisvariant. Neem dat van Janssen met 60%. Zelfs als je daar 100% van de bevolking mee vaccineert is dat nog niet genoeg bescherming. Waarom dan aanschaffen?
Idem AZ als het minder effectief is tegen nieuwe varianten. Waarom dan vaccineren daarmee? Geeft dan alleen maar valse veiligheid en dat in méér risico.
Maar ja, wie koopt het dan; verkoop je dan geen kat in de zak?!
Kortom; trieste illustratie van de economische belangen bij vaccinatiedruk en de vraagtekens die er terecht bij gezet kunnen worden.
Ik ben bepaald niet vergeten dat er serieus sprake van was dat ik me verplicht want onmisbaar moest vaccineren tegen die varkensgriep welke een door media gevoede, door industrie aangewakkerde massahysterie bleek.
Nee ik schrijf niet dat Covid19 een massahysterie is, wel dat enige skepsis mbt de berichtgeving verstandig is.
Palmera schreef:Maar ik ga me toch niet laten vaccineren voor een ander? Sorry, mijn gezondheid is me heilig en dat ga ik niet op het spel zetten voor de mensheid.
elnienjo schreef:Een pandemie zou beter zorgen voor onvruchtbaarheid bij de mens. Dan lost de overbevolking zich op zonder dat we als individu onze dierbaren eraan moeten zien sterven.
elnienjo schreef:Palmera schreef:Maar ik ga me toch niet laten vaccineren voor een ander? Sorry, mijn gezondheid is me heilig en dat ga ik niet op het spel zetten voor de mensheid.
Als je gezondheid je heilig is, waarom wil je dan liever kans lopen op covid dan je te laten vaccineren?
Je zal je vast jong en onschendbaar wanen, maar er zijn ook sportieve twintigers die maanden na de besmetting amper 'n trap op kunnen komen zo moe ze nog zijn.
bigone schreef:Je vergeet een belangrijk punt namelijk dat ernstig ziek worden van een besmetting na vaccinatie bijna volledig word afgedekt wat betekend dat de druk op de gezondheidszorg verdwijnt en de maatschappij weer open kan. Ziek worden bvb een week slecht zijn is wel wat anders dan drie of vier weken aan de beademing liggen.
Palmera schreef:Als ik de statistieken bekijk is de kans dat ik uberhaupt door heb dat ik covid heb klein.
Palmera schreef:En op de termijn weten we niet hoe gezond deze vaccins zijn, dat is niet bekend. Dat kan ook niet bekend zijn want xe bestaan nog geen 10-20-30 jaar in deze samenstellingen. Dit risico vind ik veel enger dan de kans op covid.
Shadow0 schreef:Palmera schreef:En op de termijn weten we niet hoe gezond deze vaccins zijn, dat is niet bekend. Dat kan ook niet bekend zijn want xe bestaan nog geen 10-20-30 jaar in deze samenstellingen. Dit risico vind ik veel enger dan de kans op covid.
Dat snap ik niet, want het risico van covid gehad hebben na 10-20-30 jaar is toch ook niet bekend?
*edit: verduidelijking