Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:04

Janinevv schreef:
Maar hoe kijken jullie dan naar vorige jaar?

We konden weg we konden veilig na dierentuinen en pretparken.

En nu opeens met testen? Waarom?

De maatregelen werken niet want het is nog steeds het zelfde maar daar horen we niemand over

De maatregelen werken wél, want ondanks dat we nu met een veel besmettelijker variant te maken hebben dan vorig jaar is het nog steeds hetzelfde.

Nu met testen om te onderzoeken wat er nu gebeurt met de mensen die in grote groepen bij elkaar komen. Onderzoek naar hoe we veilig de samenleving stukje bij beetje weer kunnen openen.

Janinevv

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:04

Dus? Het is niet dodelijker?
Dus dan zou het positiever zijn toch?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:05

In maart 2020 hielden ook de wappies zich nog aan de regels. Nu is het leuker om te protesteren, zogenaamd koffie te drinken en illegaal feestjes te vieren. Daarnaast hebben we inmiddels besmettelijkere varianten en investeren in de zorg.. Waarin dan precies? IC bedden en personeel duurt jaren dus daar schiet je nu ook geen bal mee op.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:06

Janinevv schreef:

Waarom zou het nu minder dodelijk zijn?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:07

Janinevv schreef:

Als het dodelijker was lagen de ziekenhuizen niet zo vol hè ;)

Het gaat om de druk in de zorg.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:27

Zullen we het hier nu weer hebben over test evenementen? En voor de testen voor toegang discussie een apart topic openen?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:31

Eens met iirrssjjee!
Typ op Martkplaats eens "538 oranjedag" in en lees de prijzen :wow: Zitten flink wat trollen tussen aan koper én verkoper kant waarschijnlijk, maar jee wat een gekte.

De Racoon kaartjes zullen niet zoveel opbrengen zeker? :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:35

NoeskaMoos schreef:
Eens met iirrssjjee!
Typ op Martkplaats eens "538 oranjedag" in en lees de prijzen :wow: Zitten flink wat trollen tussen aan koper én verkoper kant waarschijnlijk, maar jee wat een gekte.

De Racoon kaartjes zullen niet zoveel opbrengen zeker? :+

Ja echt te belachelijk voor woorden. En dan worden de vakantie-gangers die voor 1500 euro een week naar Rhodos gaan uitgelachen! Doe mij dan die maar, lekker een weekje all-incl in de zon, heerlijk! Beter dan 1 dagje springen op Snollebollekes :+ Vind ik ook leuk hoor, maar niet voor hetzelfde geld als een weekje zon! :Y)

Je kan het altijd proberen! :')
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 16-04-21 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:36

De veilingen op vakantieveilingen duren nu maar 5 minuten ipv 30. De vorige 2 gingen voor 715 euro weg. Nog steeds veel :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:21

Ik heb nu spijt dat ik mijn kaartje niet heb geaccepteerd :') :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:27

iirrssjjee schreef:
Zullen we het hier nu weer hebben over test evenementen? En voor de testen voor toegang discussie een apart topic openen?

Graag! Dat negatieve gedoe, elke keer dezelfde discussie in een ander topic. Niet nodig!
Ik vind het juist zo leuk voor de mensen die hier aan mee willen doen en hun verhalen willen delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:29

Toch heb ik wel moeite met dat 538 feest hoor, de reacties uit de ziekenhuizen daar zijn ook niet mals.. Het is meteen weer zo massaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:32

Ik wil iedereen die naar een evenement gaat heel veel plezier wensen! Ik ontstip dit topic weer, heb geen zin in de hysterische alles ontkennende wappies.

Morgen lekker genieten van de dierentuin met allemaal normale mensen die wel door hebben hoe een pandemie in elkaar steekt *\%/*

En iedereen die overal tegenaan schoppen: ik hoop heel erg dat je niemand verliest aan dit kl*te virus. Zeker niet iemand die nog jong en vitaal is. Dan piep je namelijk wel anders.. egocentrisch gedrag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-21 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:32

Het is na meer dan een jaar natuurlijk wel schipperen tussen de zorg en de maatschappij.

Iedereen zou daar in principe gewoon negatief moeten staan. 2500 per vak.. 1000 meer dan bij mij toen.

De aanvoer er naar toe is wel een ander verhaal. Iedereen in de trein etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:34

sureido schreef:
Het is na meer dan een jaar natuurlijk wel schipperen tussen de zorg en de maatschappij.

Iedereen zou daar in principe gewoon negatief moeten staan. 2500 per vak.. 1000 meer dan bij mij toen.

Precies :j

En voor dierentuinen en musea vind ik het echt super, lijkt me ook heel fijn dat het er een stuk rustiger is :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:39

Dierentuin was lekker. Alleen wat beestjes overstuur door de plotselinge bezoekers weer. :(:) Sommige verzorgers merkten wel wat stress bij beestjes. Terwijl andere dieren zichtbaar liepen te showen omdat ze weer publiek hadden. :+ Er moest een kraanvogel uit een onhandige plek gehaald worden die zich van schrik had vastgevlogen.

Op een paar iets drukkere stukken die we zorgvuldig hebben vermeden was het goed te doen. Alleen toch ook daar mensen die zich niet aan de regels wilden houden. Daar werd best streng op gecontroleerd gelukkig En ook de politie was behoorlijk aanwezig bij de ingang.

Maar al met al heb ik me maar op een moment niet echt fijn gevonden door rondrennende ongeteste virusbommetjes (lees doorgeslagen niet te temmen kinderen die rakelings lang iedereen liepen te schreeuwen en rennen. Waarbij ouders niet ingrepen -O- ) die situatie zijn we ook razend snel ontvlucht.

Verder als het zo blijft met testen voor toegang. Van mij mag het :j

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:45

Dat van de gestreste dieren was ik al een beetje bang voor. Die zijn hartstikke gewend geraakt aan hun rust, zullen er weinig van snappen.
Misschien eigenlijk nog wel het beste argument waarom het in dierentuinen voorlopig nog relatief rustig moet blijven :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:52

Relaxed schreef:
sureido schreef:

Precies :j

En voor dierentuinen en musea vind ik het echt super, lijkt me ook heel fijn dat het er een stuk rustiger is :j

Ik las inderdaad ook dat alle reisbewegingen voor de evenementen ook veel risico's met zich meebrengen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:55

Volgens berichten op Twitter (heb ik van horen zeggen, heb het niet zelf) komt het grootste gedeelte ingeloten uit Breda zelf en omgeving.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:08

Ja, dat zei een vriendin ook, maar die vriendin van mij die ingeloot is komt nog onder Eindhoven vandaan.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:11

Ik zal er geen last van hebben, woon op loopafstand van het Chasseveld. :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:13

idinn schreef:
Ik wil iedereen die naar een evenement gaat heel veel plezier wensen! Ik ontstip dit topic weer, heb geen zin in de hysterische alles ontkennende wappies.

Morgen lekker genieten van de dierentuin met allemaal normale mensen die wel door hebben hoe een pandemie in elkaar steekt *\%/*

En iedereen die overal tegenaan schoppen: ik hoop heel erg dat je niemand verliest aan dit kl*te virus. Zeker niet iemand die nog jong en vitaal is. Dan piep je namelijk wel anders.. egocentrisch gedrag.

Wauw ik en andere mensen die andere kijk hebben en niks ontkennen tenminste ik ontken niks zijn niet normaal? Lekker zeg.

En het is een rot virus ja... maar er zijn genoeg andere ziektes waar zoveel mensen aan sterven en dat is ook erg ja.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:19

Lous schreef:
Ik zal er geen last van hebben, woon op loopafstand van het Chasseveld. :')

Das helemaal handig :P

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:23

Ik vind het zo grappig dat iedereen hier over valt. Maar dat het al weken/maanden druk is in de trein hoor je niemand over :')

En nu ineens zijn mensen bang voor reisbewegingen..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:30

Olympia schreef:
Ik vind het zo grappig dat iedereen hier over valt. Maar dat het al weken/maanden druk is in de trein hoor je niemand over :')

En nu ineens zijn mensen bang voor reisbewegingen..

Haha, nee hoor, ik klaag al heel lang over de trein hoe druk die is. Bang ben ik zeker niet :') iedereen daar is negatief.

Maar ik snap wel dat de horeca hier over valt, want die mogen niet open door extra beweging.