Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Maar als je weet dat daar het probleem zit, kan je het toch ook anders doen?
Ik begrijp dat echt niet
verootjoo schreef:Maar als je weet dat daar het probleem zit, kan je het toch ook anders doen?
Ik begrijp dat echt niet
Dieuwke_ schreef:Dat mensen moeite hebben met hun tijd indelen snap ik wel (zelf gelukkig geen last van). Maar als je dan wel een keer optijd klaar staat om te vertrekken en dan toch nog snel even iets gaat doen en alsnog te laat komt. Heb je dan na 25x niet zoiets van 'goh, vorige keer kon ik ook niet het hele huis stofzuigen in 5 minuten. Misschien bewaar ik dat voor dat ik terug kom?'
Ineke2 schreef:Eleeke schreef:Dat kwantum mechanica niet snapt wordt alleen wel geaccepteerd en dat je het concept tijd niet snapt niet.
Klopt, omdat hoeveel tijd iets kost echt wel aan te leren is en daarnaast zijn er ook hulpmiddelen voor als wekkers of andere systemen om je te herinneren dat je op moet schieten / weg moet.
Dat (sommige) mensen schaamteloos met een slap excuus regelmatig een half uur of langer te laat zijn bij of met vrienden is voor mij echt respectloos gedrag.
Ik las hier ook dat iemand in 3 uur nog plant eten, paard doen, douchen / omkleden en dan nog op weg gaat naar haar vriendin en excuses geeft dat ze 3 kwartier te laat is.
Tja sorry maar zoals dat opgeschreven word snap ik al dat dat nooit gaat passen in dat tijdsbestek.
Tenzij het eten bestaat uit snel een boterham naar binnen werken, paard maximaal 10 minuten van huis staat en paard doen bestaat uit stal mesten, een borstel over het paard halen, een half uur longeren. Even na verzorgen en daarmee dus max 1,5 uur later weer thuis bent. Douchen / aankleden en dan red je het wel als je niet treuzelt.
Als je niet zo wilt haasten tja dan niet op deze manier afspreken denk ik dan.

Amalarab schreef:Niobe schreef:
Dat is nogal een andere situatie dan een sociaal evenement
De piloot en de stewardessen komen vast ook een uur later aanzetten! Komt het allemaal weer goed
Ineke2 schreef:Ik check inderdaad wel regelmatig hoelaat het is als ik een afspraak heb ja. Zodat ik niet te laat kom
In de openingspost ging het bijvb ook om een afgesproken high tea.
Daar is voor betaald (!) en kan ik er met mijn pet niet bij dat je als vriendin dan zo extreem te laat komt zodat de hele high tea al geweest is.
Ineke2 schreef:Maar dan nog... als je dan 10-15 min te laat bent oke dat is vervelend maar dan kan het op wat ongemakkelijkheid na gewoon nog doorgaan.
Net als mijn toenmalige stalgenoot als die een kwartier ( of zelfs een half uur) te laat was geweest hadden we gewoon nog naar het strand kunnen gaan.
Ik had wel een goede verklaring verwacht met een half uur te laat ( want ze woonde 5 minuten van stal af en ik had 25 minuten reistijd)
Maar zelfs na 1,5 uur kwam er geen verklaring waarom ze zo laat was.
Ceffyl schreef:Maar als je weet dat je niet in een kwartier de deur uit bent, want sleutels kwijt, ramen checken, haren kammen, dan na een paar keer kun je toch zelf ook wel bedenken dat je dan misschien 20 minuten van te voren je jas moet gaan aantrekken, of 25 minuten. Je hebt toch een soort lerend vermogen als volwassene?
Nirvana_ schreef:Volgens mij zijn Nederlanders als volk wel echt mega punctueel en op de tijd vergeleken met een heleboel andere landen
Thioro schreef:Mja als ik schoenen en jas aan heb dan vertrek ik ook gewoon.
Maar voooor ik die schoenen en jas aan heb kunnen er nog wel wat vertragende kip zonder kop scènes zijn.
Waar heb ik m'n sleutels weer gelegd.
Zijn alle ramen dicht.
Alle vuren uit.
Heb ik alle ramen al nagekeken.
Waar zijn de katten/hond.
Heb ik alles bij.
Zeker dat het fornuis uit is.
Eindelijk naar de auto lopen.
En toch nog iets vergeten.
Of nòg een keer checken dat het fornuis echt uit is (voor dat laatste ben ik dus in staat terug te rijden als ik al vertrokken ben).
Is de deur wel goed op slot.
Etc etc.
Echt nog iets doen als ik al vertrekkensklaar ben zal niet gebeuren, al zeker geen huishouden.
Maar 100 keer het huis doorlopen om alles te controleren wel.
Moet mezelf daar echt in afremmen of ik blijf rondjes rennen.
Ceffyl schreef:Maar als je weet dat je niet in een kwartier de deur uit bent, want sleutels kwijt, ramen checken, haren kammen, dan na een paar keer kun je toch zelf ook wel bedenken dat je dan misschien 20 minuten van te voren je jas moet gaan aantrekken, of 25 minuten. Je hebt toch een soort lerend vermogen als volwassene?
MarlindeRooz schreef:Ceffyl schreef:Maar als je weet dat je niet in een kwartier de deur uit bent, want sleutels kwijt, ramen checken, haren kammen, dan na een paar keer kun je toch zelf ook wel bedenken dat je dan misschien 20 minuten van te voren je jas moet gaan aantrekken, of 25 minuten. Je hebt toch een soort lerend vermogen als volwassene?
Tja als een dyslectisch persoon 25x dezelfde spelfout maakt moet hij/zij het toch een keer leren toch? Oh nee zo werken zijn hersenen zien. Daar is hij (woorden)blind voor. Niet alle hersenen werken goed.
Of vind je ook dat dyslecten het “maar moeten leren”.
Ibbel schreef:Ik heb wel eens iemand geen vast contract gegeven omdat ze meermaals op afspraken buiten de deur gewoon veel te laat was. Paar keer op aangesproken, ging dan 1 keer goed en de volgende keer kwam ze wéér een kwartier te laat aankakken. Dat kan je niet maken met externe contacten. Ook niet met je eigen collega's, maar zéker niet met belangrijke mensen buiten je eigen organisatie. Was ze nog pissed off ook dat ze geen vast contract kreeg. Tja...
Kan best dat haar hoofd zo niet werkte, maar met dat hoofd kon ze in ieder geval niet het werk doen dat ze deed. Net zo min als dat je iemand met dyslexie een baan als eindredacteur geeft.
Shaggy09 schreef:MarlindeRooz schreef:Tja als een dyslectisch persoon 25x dezelfde spelfout maakt moet hij/zij het toch een keer leren toch? Oh nee zo werken zijn hersenen zien. Daar is hij (woorden)blind voor. Niet alle hersenen werken goed.
Hoe doe je dat dan met belangrijke zaken zoals werk, of een zkh of tandarts afspraak?
Shaggy09 schreef:MarlindeRooz schreef:Tja als een dyslectisch persoon 25x dezelfde spelfout maakt moet hij/zij het toch een keer leren toch? Oh nee zo werken zijn hersenen zien. Daar is hij (woorden)blind voor. Niet alle hersenen werken goed.
Hoe doe je dat dan met belangrijke zaken zoals werk, of een zkh of tandarts afspraak?