We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:10

Boras schreef:
SusanH schreef:
Zag op nos.nl dat er gehamsterd was in de supermarkten, lange rijen voor de deur. Dat snap ik dan weer niet. We kunnen waarschijnlijk 1 dag de deur niet uit.

Is het echt hamsteren of gaat iedereen de weekboodschappen op zaterdag halen?

Dat hebben wij ook gedaan, normaal doen we de boodschappen op maandag. Maar nu is het fijn om de weekboodschappen al thuis te hebben. Want een mens moet toch eten. Maar we hebben niet meer gekocht dan anders. Dan vind ik het geen hamsteren.

Normaal kan ik op zaterdag nog rustig een zak aardappelen halen maar nu waren alle vakken leeg. Idem met de koeling met groente en al het brood. 8)7 En de hoeveelheid mensen die er om 12 uur in de winkel stonden was ook bizar, kon de auto amper parkeren.

Echt prima dat mensen een brood extra in huis halen maar mensen doen ineens of we 3 weken ingesneeuwd zitten straks.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 18:15

Ik hoor van meteovrienden dat ht in het oosten langs de grens al sneeuwt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:20

Earth schreef:

Hier niet hoor, en ik woon in die regio

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:21

Sintara schreef:
The black hood :oo :oo

:oo Ohnee. Levensgevaarlijk.

Goede verwijzing lol.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:22

Janine1990 schreef:
Meer dan rustig aan rijden kan je niet doen... Ik hoop dat je cliënten/patiënten daar wat begrip voor hebben.

Klopt helemaal, rijdt wel uit voorzorg nog eerder weg als anders, begrip zal er wel zijn zowel bij onze bewoners als mijn collega's .

Ibbel schreef:
Nou ja, en dan krijg je een bon van 95 euro. Dat kun je dan 'veiligheidsgevoelverzekeringspremie' noemen :D
Wat weegt zwaarder, die bon of je (gevoel van) veiligheid?

Je hebt helemaal gelijk hoor, als het morgen echt bar slecht is dan brengt mijn man mij gewoon heen. Liever 95 euro als in de kreukels.

Britta31 schreef:
De veiligheid is belangrijker dan de avondklok.

Zo staat mijn man er ook in :j

Marigold schreef:
Als dat gevoelsmatig fijner voor je is moet dat toch gewoon kunnen, ondanks de avondklok?
We zijn als maatschappij toch zuinig op de zorgmedewerkers? En als er onderweg iets misgaat sta je er niet alleen voor, ook veiliger ja toch.

Wat jij zegt is precies wat mijn man zojuist benoemde.

zonnebloem18

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:42

Hier werd ook flink gehamsterd. Mijn man heeft alleen voor vandaag en morgen eten gehaald, het is niet meteen de hongerwinter.

Ik ben heel benieuwd wat het wordt, een beetje sneeuw vind ik wel leuk. Het is alleen wel meteen een hoop geregel met mijn werk. Collega die moet sluiten en normaal met de scooter naar huis moet. Die haal ik nu maar op en breng ik naar huis. Morgen ligt het er even aan of er bussen rijden of niet. Anders ben ik weer taxi.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:43

Boras schreef:
SusanH schreef:
Zag op nos.nl dat er gehamsterd was in de supermarkten, lange rijen voor de deur. Dat snap ik dan weer niet. We kunnen waarschijnlijk 1 dag de deur niet uit.

Is het echt hamsteren of gaat iedereen de weekboodschappen op zaterdag halen?

Dat hebben wij ook gedaan, normaal doen we de boodschappen op maandag. Maar nu is het fijn om de weekboodschappen al thuis te hebben. Want een mens moet toch eten. Maar we hebben niet meer gekocht dan anders. Dan vind ik het geen hamsteren.

Ik doe ook op zaterdag boodschappen voor 1 week. Geen lege schappen en lange rijen hier. Op andere plekken dus wel. Check nos maar, staan ook foto's bij.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:50

Zag op Facebook het volgende bericht
Citaat:
Let op: Hoewel het dus hoogst onverstandig is om met code rood te gaan rijden, zijn er die het toch gaan doen of moeten doen. Voor diegene de volgende tip: informeer bij autoverzekering of schade ontstaan door rijden bij code rood is verzekerd. Sommige verzekeringen stellen dit gelijk aan roekeloos gedrag en verzekeren niet of nauwelijks.

Geen idee of dit waar is maar deel het toch maar even voor het geval dat

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 18:55

luxx schreef:
Citaat:
Let op: Hoewel het dus hoogst onverstandig is om met code rood te gaan rijden, zijn er die het toch gaan doen of moeten doen. Voor diegene de volgende tip: informeer bij autoverzekering of schade ontstaan door rijden bij code rood is verzekerd. Sommige verzekeringen stellen dit gelijk aan roekeloos gedrag en verzekeren niet of nauwelijks.

Whoops, dat zou toch wel tricky zijn als je schade rijdt en het niet wordt vergoed!

Nog een interessant kaartje betreft ijzel. Mijn meteovriendjes zeggen dat je in het rode gebied sowieso de weg niet op moet willen. Want daar wordt dus 1 tot 2 cm ijzel verwacht wat mogelik ook lang blijft liggen. En denk daarbij aan schade van elektriciteitsmasten, takken en bovenleidingen. Gelukkig is die wel iets midner dan in de eerste post :)

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:56

luxx schreef:
Citaat:

Dat lijkt me eigenlijk heel raar... Maar ik ben benieuwd, misschien heeft hier iemand er een goed verhaal over...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:00

Ik ben er helemaal klaar voor. Hout voorraad ligt klaar, sauna is af. En binnen brandt de kachel alvast *\o/*

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:05

Janine1990 schreef:
Dat lijkt me eigenlijk heel raar... Maar ik ben benieuwd, misschien heeft hier iemand er een goed verhaal over...

Whaha. Staat ergens in jouw contract iets over 'code rood' of welke kleur dan ook?
Kan een leuke inkomstenbron worden voor juristen...
Je WA geldt sowieso. Ook de verzekering van de dronken gek die door rood rijdt en jouw auto total-loss rijdt keert uit.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:06

Ik heb veel zin om lekker in de sneeuw te wandelen hier. Maandag wel werken maar 250 meter lopen en stand by staan voor andere collegas die niet kunnen eventueel.

Ik werk in een supermarkt op versafdeling, gisteren al giga druk en brood al bijna alles weg om 3 uur. Wij hadden de normale hoeveelheid voor een vrijdag. Boze mensen dat we niet ergens nog brood vandaag konden halen.

Wij bestellen het brood al dagen van te voren hadden dit niet zo 1 2 3 kunnen bedenken. Ook vleeswaren en tapas vloog er door heen. Hoorde ook de melk enzovoort al bijna op was.

Maar het was niet zo leuk werken al die boze mensen en mensen met lege handen. Je wilt ze graag helpen maar op een gegeven moment zijn ook de afbak broodjes op.

Top punt was 1 klant om 5 uur die zo te keer ging tegen ons en ook bij de kassa tegenover andere klanten/ personeel schreeuwen dat er nieuwe personeel moest komen op de afdeling enzovoort.

Vandaag paar kleine boodschapjes gehaald nog wilde gisteren na werk niet meer. Zag collega`s weer af en aan rennen :(:) En rijen tot aan het brood.

Ben benieuwd naar maandag werken. Of er dan geen kip in de winkel komt :')

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:09

Earth schreef:

Hier sneeuwde het inderdaad al even. Maar wel minivlokjes hoor, geen spul dat blijft liggen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:09

Djeez....mensen zijn blijkbaar meer overstuur van wat voorspelde sneeuw dan van een pandemie als ik dat zo lees :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:11

Gistermiddag om half 5 was er al geen brood meer te krijgen in de AH. Zelfs de sojamelk was op :roll: Het was er ook idioot druk.

Ik vind al die hysterie echt enorm overdreven. Het wordt gewoon voor heel eventjes winter. Dat was vroeger een normaal verschijnsel := Wij hebben de paarden van extra hooi voorzien, extra waterbak neergezet en we zullen het wel zien.

Nou is de voorspelling voor hier in het noorden al bijgesteld van 30cm naar max 5 geloof ik :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:17

Zit net journaal te kijken, supermarkten bezorgen morgen niks. Vandaar die hamsteraars wellicht?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:20

SusanH schreef:
Zit net journaal te kijken, supermarkten bezorgen morgen niks. Vandaar die hamsteraars wellicht?

Dat denk ik ook. Ik kreeg vanmiddag de mail dat er niks bezorgd wordt morgen en ze het bezorgmoment ook niet verplaatsen naar een andere dag :roll:

Dus dat wordt morgen naar de supermarkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:25

Sizzle schreef:
Djeez....mensen zijn blijkbaar meer overstuur van wat voorspelde sneeuw dan van een pandemie als ik dat zo lees :=

Eeeuuuh, dit komt nog niet tot aan de enkels van de hamsterperiode maart-april 2020. :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:28

SincereQ schreef:
Hier sneeuwde het inderdaad al even. Maar wel minivlokjes hoor, geen spul dat blijft liggen.

Hoe groter de vlokken, hoe natter de sneeuw. Maw, kleine minivlokjes is dus juist wél de sneeuw die blijft liggen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:31

Picnic bezorgt morgen en maandag ook niet. Ben altijd bang dat die kleine karretjes omvallen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:33

Ik zie ze af en toe wel rijden en die zien er echt heel instabiel uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:36

Shadow0 schreef:

Ik had er best wel willen werken maar helaas heb je eigen vervoer nodig. Boodschappen doen op kosten van een ander :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:53

Ik ga het morgen wel zien. Ik vind sneeuw op zich echt heel leuk namelijk. Hebben de kasten vol, met eten voor een week.

Vanaf maandag weer 100km per dag rijden voor werk, dus hopelijk valt die verradelijke ijzel mee in Noord Holland. :=

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:53

Shadow0 schreef:

Ja zijn echt enge dingen, ik houd altijd meer afstand als ik er achter rijd.