Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:28

CandyArmando schreef:
De bewindvoerder zorgt wel voor een minimum loon. Denk ik..

En idd alst hij betaald heeft hij recht om kind te zien...

Kinderalimentatie is geen kijkgeld zoals veel advocaten het noemen. Tegenwoordig is het bij de rechters wel een punt dat er alles aan wordt gedaan dat een kind beide ouders ziet, maar nog niet zo lang geleden zijn er ook wel uitspraken geweest waarin de vader wel werd verplicht te betalen maar evengoed geen omgangsregeling, vaak hangt er dan wel een informatieplicht aan vast van de moeder naar de vader maar als zij zich daar niet aan houdt heb je alsnog niets behalve dan het gevoel een melkkoe te zijn als vader zijnde. Ja je kunt weer naar de rechter voor die informatie maar wil je dat elke keer?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:41

Brainless schreef:
Jester_ schreef:
Daarvoor moet hij het kind toch eerst erkennen?

Ja en nee.
Als hij het kind niet wilt erkennen kan de moeder dit afdwingen via de rechter.

Stel ik word zwanger van een one night stand en krijg een kind.. na 2 jaar vjnd ik dat papa ook wel mag gaan betalen.
Dan ga ik naar de rechter, dan wordt een vaderschapstest verplicht afgenomen en als degene echt de papa is mag hij gaan betalen.
Of hij mij zich nu herinnerd of niet.

Even los van het probleem van ts vind ik dit wel een verrassend gegeven.In het algemeen. Ik wist dit niet en volgens mij weten de meeste mannen dit ook niet.Anders zouden ze wel voorzichtiger zijn met one-night-stands met vrouwen waar ze geen echte relatie mee willen .

Jester_

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:54

Ja vind ik oook! Ik wist dat eigenlijk ook niet zo

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:02

Maar dat is toch nogal logisch.. Ik snap niet zo goed hoe je verbaast kan zijn over het feit dat je verantwoordelijkheden hebt als je een kind verwekt..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:14

Nou ik vind het in sommige gevallen best gek. Wij hebben als vrouwen daar veel meer in te zeggen. Je kunt het dus blijkbaar rustig 9 maandrn verzwijgen, of na 2 jaar aankloppen he gast we hebben een kind en vind geld toch wel handig blijkbaar. Natuurlijk doet niet iedereen dat maar vind dat best krom. En niet dat mannen niet altijd hun verantwoordlijkheid willen nemen. Maar ik snap best dat als iemand na 10 maanden ineens zegt he vriend ik heb al een baby van een maand die is van jou, dat je daar enorm van schrikt en niet op zit te wachten. Net als een moeder leef je toch naar de geboorte toe? Krijg je er al een band mee ed, kijk je er naar uit. Nu komt het out of the blue.

Of na 2 jaar, dan ben je toch ook heeel boos? Oookal wil je wel een kind, je hebt iemand heel veel ontnomen om na 2 jaar te zeggen he deze is van jou ik wil nu geld?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:17

troi schreef:
Maar dat is toch nogal logisch.. Ik snap niet zo goed hoe je verbaast kan zijn over het feit dat je verantwoordelijkheden hebt als je een kind verwekt..

Ik vermoed dat de meeste mannen (en vrouwen ook wel) helemaal niet de bedoeling hebben een kind te verwekken als ze losse sex gaan doen na een avondje uit of zo.En ook niet over verantwoordelijkheden nadenken. Maar als het dan tot een zwangerschap komt is dat wel bij de vrouw.En vaak is de man dan vertrokken.Als ze zouden weten dat ze onderhoudsplichtig voor die ongeplande baby kunnen worden,dan zouden ze wat terughoudender zijn met zomaar sex.Dat is wat ik wilde zeggen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:23

Jester_ schreef:
Nou ik vind het in sommige gevallen best gek. Wij hebben als vrouwen daar veel meer in te zeggen. Je kunt het dus blijkbaar rustig 9 maandrn verzwijgen, of na 2 jaar aankloppen he gast we hebben een kind en vind geld toch wel handig blijkbaar. Natuurlijk doet niet iedereen dat maar vind dat best krom. En niet dat mannen niet altijd hun verantwoordlijkheid willen nemen. Maar ik snap best dat als iemand na 10 maanden ineens zegt he vriend ik heb al een baby van een maand die is van jou, dat je daar enorm van schrikt en niet op zit te wachten. Net als een moeder leef je toch naar de geboorte toe? Krijg je er al een band mee ed, kijk je er naar uit. Nu komt het out of the blue

Eens. :j

In principe ben ik heel erg pro-choice wat de vrouw betreft. Dus: de vrouw is in mijn ogen degene die de eindbeslissing moet nemen wat betreft wel of niet doorzetten van een zwangerschap.

Ik vind echter wel dat we véel meer aandacht mogen hebben voor rechten van de man. Het is eigenlijk toch wel bizar dat je een complete zwangerschap uitzit en je kind op de wereld zet, zonder dat je daar als man van op de hoogte bent? Er kan dus echt iemand een paar jaar later aankomen met 'trouwens, weet je nog die ene nacht? Dit is je kind en ik wil dat je komt dokken', alsof het niets is. In mijn ogen zou je daar als vader ook voor mogen bedanken. Je bent in deze situatie dan echt alleen maar zaaddonor en een wandelende bankrekening. Het zal je maar gebeuren dat een ONS van een paar jaar geleden bij je voor de deur staat.

Nu is dat natuurlijk een vrij extreem voorbeeld, maar ik vind zwijgend een zwangerschap uitzitten van je ex-partner ook wel heel bijzonder en zeker reden voor wat kritische vragen naar de moeder toe. Aan de andere kant: als de man deel wil uitmaken van het leven van het kindje, moet dat ook gewoon kunnen zo lang er geen verleden van drugs of geweld is ofzo in de relatie. Als nieuwe vriendin heb je je daar dan naar te schikken. :D

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:33

Een man kan ook rustig altijd een condoom gebruiken en een vrouw kan daar ofwel gaatjes inmaken of hem bewaren en het later inbrengen. Kan me zo voorstellen dat dat een interessante manier is om van voetbalvriendin voetbalvrouw te worden bijvoorbeeld

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:34

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:40

Shae schreef:

In principe ben ik heel erg pro-choice wat de vrouw betreft. Dus: de vrouw is in mijn ogen degene die de eindbeslissing moet nemen wat betreft wel of niet doorzetten van een zwangerschap.

Ik vind echter wel dat we véel meer aandacht mogen hebben voor rechten van de man. Het is eigenlijk toch wel bizar dat je een complete zwangerschap uitzit en je kind op de wereld zet, zonder dat je daar als man van op de hoogte bent? Er kan dus echt iemand een paar jaar later aankomen met 'trouwens, weet je nog die ene nacht? Dit is je kind en ik wil dat je komt dokken', alsof het niets is. In mijn ogen zou je daar als vader ook voor mogen bedanken. Je bent in deze situatie dan echt alleen maar zaaddonor en een wandelende bankrekening. Het zal je maar gebeuren dat een ONS van een paar jaar geleden bij je voor de deur staat.

Nu is dat natuurlijk een vrij extreem voorbeeld, maar ik vind zwijgend een zwangerschap uitzitten van je ex-partner ook wel heel bijzonder en zeker reden voor wat kritische vragen naar de moeder toe. Aan de andere kant: als de man deel wil uitmaken van het leven van het kindje, moet dat ook gewoon kunnen zo lang er geen verleden van drugs of geweld is ofzo in de relatie. Als nieuwe vriendin heb je je daar dan naar te schikken. :D

Dit is echt precies wat ik ook bedoel :j En dan sta je dus als man voor een voldongen feit, ondanks dat je je niet bewust was van de zwangerschap, het kind mogelijk niet wil en helemaal geen vader wíl zijn. En dan hang je dus, blijkbaar.

Nu staat dit (deels) los van de situatie waarin de TS en haar vriend zich in bevinden, maar ik vind het echt van de zotte dat je dan als man maar aangeschoten wild bent zonder enige rechten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:47

luxx schreef:
Een man kan ook rustig altijd een condoom gebruiken en een vrouw kan daar ofwel gaatjes inmaken of hem bewaren en het later inbrengen. Kan me zo voorstellen dat dat een interessante manier is om van voetbalvriendin voetbalvrouw te worden bijvoorbeeld

Het is wel zo dat leden van vorstenhuizen,acteurs,en andere rijke en beroemde mannen eerder met dergelijke claims van vaderschap geconfronteerd worden dan straatarme onbekende mannen waar toch geen voordelen van te behalen zijn.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:50

Een vrouw kan een hele sterke kinderwens hebben, rijke man of geen rijke man

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:54

luxx schreef:
Een vrouw kan een hele sterke kinderwens hebben, rijke man of geen rijke man

Precies... En ik ken er wel een paar die net gek genoeg zijn om iets raars uit te vreten...

De gemiddelde vrouw ligt ook niet in bed met leden van het koningshuis, acteurs of andere rijke en beroemde mannen. Je zal 't geld toch echt moeten gaan halen bij degene die 'm erin heeft geschoten. :')

Zonder grappen, hoop ik toch wel dat we kunnen aannemen dat de moeder in dit topic geen rare fratsen heeft uitgehaald om zwanger te raken in een stervende relatie. Dat zou wel echt extra sneu zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:57

Berdien schreef:
Shae schreef:

Dit is echt precies wat ik ook bedoel :j En dan sta je dus als man voor een voldongen feit, ondanks dat je je niet bewust was van de zwangerschap, het kind mogelijk niet wil en helemaal geen vader wíl zijn. En dan hang je dus, blijkbaar.

Nu staat dit (deels) los van de situatie waarin de TS en haar vriend zich in bevinden, maar ik vind het echt van de zotte dat je dan als man maar aangeschoten wild bent zonder enige rechten.

Mijn zwager heeft het gehad, zat in een scheiding, via tinder een vrouw ontmoet, 36 en enorme kinderwens, maar als man zijnde staat je hoofd nog niet naar een vaste relatie en direct al een kind, heb hem zo gewaarschuwd, pas op, 36 en grote kinderwens kan maar zo dat ze last heeft van rammelende eierstokken, nou ze was zwanger binnen een week, ze hebben het nog even samen vol gehouden maar zij heeft de relatie toen verbroken, ze wilde alimentatie en een huis en spullen en hij was overbodig geworden.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:57

@Shea
Dat laatste bedoel ik ook niet, het gaat mij om het feit dat een man in principe altijd verantwoordelijk is voor een kind wat hij verwekt heeft en dat mensen dan roepen eigen schuld en had hij hem er maar niet in moeten proppen

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:04

Er wordt hier net gedaan alsof je schathemeltje rijk wordt van kinderalimentatie....er wordt gekeken naar d financiele behoefte van het kind en die wordt dan over beide ouders verspreid, met eventuele verrekening van kinderbijslag, zorgkorting, etc. Als een vrouw na 2 jaar aan komt kloppen voor alimentatie, heeft ze al twee jaar zelf alle kosten voor het kind gedragen.

Het is niet netjes om zo lang te wachten om je te melden, zeker, maar het is geen bankstel waarvan de garantie verlopen is. Het gaat om een kind. En ja, een man is altijd medeverantwoordelijk voor een kind dat hij verwekt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:08

_Mir schreef:
Maar van een kale kip kun je niet plukken. Hoe zit dat dan ?
En als hij die plicht heeft krijgt hij dan ook rechten (bijv recht op omgang?)

Ja de recht om je kind te zien staat los van de alimentatie.
Hij kan een omgangsregeling aanvragen (en zal deze ook krijgen).

Stel hij heeft geen geld en/of te weinig inkomen om te betalen, dan nog zal hij zijn kind mogen zien.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:18

mylittlejoy schreef:
Er wordt hier net gedaan alsof je schathemeltje rijk wordt van kinderalimentatie....er wordt gekeken naar d financiele behoefte van het kind en die wordt dan over beide ouders verspreid, met eventuele verrekening van kinderbijslag, zorgkorting, etc. Als een vrouw na 2 jaar aan komt kloppen voor alimentatie, heeft ze al twee jaar zelf alle kosten voor het kind gedragen.

Het is niet netjes om zo lang te wachten om je te melden, zeker, maar het is geen bankstel waarvan de garantie verlopen is. Het gaat om een kind. En ja, een man is altijd medeverantwoordelijk voor een kind dat hij verwekt.

Dat eerste denk ik niet hoor, dat is verkeerd over gekomen wanneer je mij daarmee bedoelt

Maar jij vind dus ook dat wanneer ik bijvoorbeeld tegen een man zeg dat ik aan de pil ben, ik een paar gaatjes in een condoom prik en heel bewust zwanger word terwijl de man dat helemaal niet wil hij toch verantwoordelijk is?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:22

mylittlejoy schreef:

Niet helemaal, er wordt ook gekeken naar de draagkracht van de man. Dus als je als man een goed inkomen hebt zul je meer moeten afstaan dan als je een minimumloon hebt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:24

mylittlejoy schreef:

Klopt hoor, maar sommige mannen weten jarenlang niet dat ze een kind hebben.
Dan staat er onverwacht een 16/18 jarige op de stoep en mag "vaders" ineens meebetalen aan hun studie tot 21 jaar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:28

Brainless schreef:
mylittlejoy schreef:

Dan staat er onverwacht een 16/18 jarige op de stoep en mag "vaders" ineens meebetalen aan hun studie tot 21 jaar.

Moet je alleen wel weten dat er een zwangerschap is uit gekomen, als de vrouw haar mond dicht houdt al die tijd en er is verder geen contact en je ziet elkaar niet in levende lijve als je in een zelfde omgeving woont.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:32

De vraag of het acceptabel is dat een vrouw zich bizar opstelt, door een man te misleiden en stiekem zwanger te worden, staat natuurlijk los van de vraag of de man verantwoordelijk is voor zijn kind. Het is idd bizar dat een man zo weinig rechten heeft!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:33

luxx schreef:
Dat eerste denk ik niet hoor, dat is verkeerd over gekomen wanneer je mij daarmee bedoelt

Maar jij vind dus ook dat wanneer ik bijvoorbeeld tegen een man zeg dat ik aan de pil ben, ik een paar gaatjes in een condoom prik en heel bewust zwanger word terwijl de man dat helemaal niet wil hij toch verantwoordelijk is?

Ja, het kind is er nou eenmaal en kan er niks aan doen. Of het netjes is, is natuurlijk een andere vraag.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:41

Brainless schreef:
mylittlejoy schreef:

Nee dat is dus niet zo wat je nu zegt.

Er geld een verjaringstermijn van 5 jaar. Een vrouw moet binnen vijf jaar aankondigen dat de betreffende man de biologische vader is als zij allimentatie voor dat kind wilt.

Gebeurd dit niet. Dan kan er alleen nog allimentatie verkregen worden als de man uit eigen beweging het kind erkend. Maar na vijf jaar kan het niet meer afgedwongen worden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:06

luxx schreef:

Zelfs dan - hoe verknipt je dan ook bezig bent -. Medeverantwoordelijk, dus meebetalen voor de kosten van het kind. Als man kan je ook je eigen condooms meenemen waarvan je zeker weet dat ze goed en heel zijn, om maar iets te noemen. De regels zijn niet ingesteld op dit soort excessen, maar bottom line is dat het belang van het kind voor gaat op de rest. Hoe weinig de man hierin ook in had te brengen (of niet), het kind had dat nog minder.