Het zijn een van de vroegste appels en echt overheerlijk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Oscar schreef:Volgens mij zit er sowieso wel een verschuiving in die prijzen. Vroeger waren speklappen en ribben/krabbetjes zo ongeveer de goedkoopste vleessoorten terwijl die doorverhuisd zijn naar een ander segment.
Wat voor ras heb je, Sansevieria?
mvdende schreef:Wat mij stoort is dat lokaal kopen vaak duurder is dan in de supermarkt.
Nu in op het platteland woon, probeer ik het wel, maar als ik bij 1 stalletje besodemietert wordt, dan kunnen ze de piep krijgen van mij!
Laatst bij de geitenboerderij.... ze hadden een bepaald merk geitenkaas, ik deze gekocht, rijdt door naar de supermarkt waar ze exact dezelfde verpakking en merk geitenkaas verkochten voor €0,10 goedkoper.
Het is dan misschien maar €0,10 maar ik vind het echt belachelijk dat lokaal kopen dus duurder is dan de supermarkt![]()
Hetzelfde geld voor lokaal vlees. Is extreem veel duurder dan de supermarkt.
En ik ben een grootverbruiker van vlees, vega vind ik niet te vreten, ik eet dus 7 dagen per week vlees. Mijn budget is €40 per week voor alle boodschappen, dus ik kies graag voor de aanbiedingen. Ik kan anders niet betalen, hoe graag ik dat ook zou willen. Nu met koolhydraatarm dieet bezig, daar zit véél vlees in....
Maar deze discussie hoort hier inderdaad niet helemaal. Maar van mij mag vlees, groenten en fruit goedkoper worden ipv steeds maar duurder.
. DuoPenotti schreef:Dat kan ook anders, belasting verlaging op eten?
Kijken hoeveel de tussenhandel er aan verdient en daar regels voor maken?
Sansevieria schreef:Ik begrijp jou volkomen, zalig toch!![]()
Maar pssst dat van de kip zou ik hier niet te duidelijk schrijven.
Wij waren dieren beulen als ik vertelde dat wij soms lamsvlees uit onze eigen kudde hadden.
Dieren van rond de 10 maanden oud zonder stress, en zonder rotzooi gevoerd.
Als we het wat gezondheid betreft hadden kunnen volhouden, dan zaten we vast nog op ons oud boerderijtje midden in het bos, zoveel mogelijk zelfvoorzienend
kiki1976 schreef:En dan nog het klaag verhaal van de dierenbescherming. Er wordt nog te veel goedkoop vlees verkocht.
Die eisen dat overal het vlees verkocht wordt met het beter leven keurmerk.
Maar ook die gaan aan het feit voorbij dat het voor veel mensen bittere noodzaak is om voor het goedkopere vlees te kiezen.
Het is een luxeproduct die in onze maatschappij inmiddels als normaal wordt beschouwd. Ik vind het een goede zaak dat dit duurder wordt, het mag best een beetje minderen. De schaal waarop het nu wordt geproduceerd is te waanzinnig voor woorden, en tevens een grote (potentiële) bron voor velen ziekten. Na corona zullen we er helaas nog niet vanaf zijn als het zo door gaat
Citaat:Ik word er nogal moe van dat mensen voor anderen bepalen wat zij moeten eten.

Lynnepinny schreef:kiki1976 schreef:En dan nog het klaag verhaal van de dierenbescherming. Er wordt nog te veel goedkoop vlees verkocht.
Die eisen dat overal het vlees verkocht wordt met het beter leven keurmerk.
Maar ook die gaan aan het feit voorbij dat het voor veel mensen bittere noodzaak is om voor het goedkopere vlees te kiezen.
Daar heb je het al, vlees is geen pure noodzaakHet is een luxeproduct die in onze maatschappij inmiddels als normaal wordt beschouwd. Ik vind het een goede zaak dat dit duurder wordt, het mag best een beetje minderen. De schaal waarop het nu wordt geproduceerd is te waanzinnig voor woorden, en tevens een grote (potentiële) bron voor velen ziekten. Na corona zullen we er helaas nog niet vanaf zijn als het zo door gaat
Oscar schreef:Je kunt ook een kleiner bord nemen
Neem daarbij dat gewoon griep al een risico is voor mij. Maar neem wel een aardappeltje meer die heb ik nog meer dan zat liggen eigen teelt.