Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:58

Goed plan!
Het zijn een van de vroegste appels en echt overheerlijk :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:17

Oscar schreef:
Volgens mij zit er sowieso wel een verschuiving in die prijzen. Vroeger waren speklappen en ribben/krabbetjes zo ongeveer de goedkoopste vleessoorten terwijl die doorverhuisd zijn naar een ander segment.

Wat voor ras heb je, Sansevieria?

Zeiden wij idd laatst ook al, is idd niet alleen met groente zo maar ook met vlees.

mvdende schreef:
Wat mij stoort is dat lokaal kopen vaak duurder is dan in de supermarkt.

Nu in op het platteland woon, probeer ik het wel, maar als ik bij 1 stalletje besodemietert wordt, dan kunnen ze de piep krijgen van mij!

Laatst bij de geitenboerderij.... ze hadden een bepaald merk geitenkaas, ik deze gekocht, rijdt door naar de supermarkt waar ze exact dezelfde verpakking en merk geitenkaas verkochten voor €0,10 goedkoper.

Het is dan misschien maar €0,10 maar ik vind het echt belachelijk dat lokaal kopen dus duurder is dan de supermarkt 8)7

Hetzelfde geld voor lokaal vlees. Is extreem veel duurder dan de supermarkt.

En ik ben een grootverbruiker van vlees, vega vind ik niet te vreten, ik eet dus 7 dagen per week vlees. Mijn budget is €40 per week voor alle boodschappen, dus ik kies graag voor de aanbiedingen. Ik kan anders niet betalen, hoe graag ik dat ook zou willen. Nu met koolhydraatarm dieet bezig, daar zit véél vlees in....

Maar deze discussie hoort hier inderdaad niet helemaal. Maar van mij mag vlees, groenten en fruit goedkoper worden ipv steeds maar duurder.

Dat zie je hier ook regelmatig.
Eigen gemaakt schepijs, € 5 per liter. Vind dat dus best prijzig.
Uien langs de weg waren duurder dan in de supermarkt.
Momenteel koop ik alleen aardappels langs de weg, deze zijn niet alleen goedkoper maar ook beter de eten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:25

Ik denk dat dat komt omdat de supermarkt heel veel producten heeft en met op alles een beetje winst zo veel winst eruit halen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:34

mvdende schreef:
Maar deze discussie hoort hier inderdaad niet helemaal. Maar van mij mag vlees, groenten en fruit goedkoper worden ipv steeds maar duurder.

Jaaa de boeren nog meer afknijpen en de dieren nog beroerder en goedkoper houden <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:37

Dat kan ook anders, belasting verlaging op eten?
Kijken hoeveel de tussenhandel er aan verdient en daar regels voor maken?

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:50

Kaas van een merk dat ze ook in de supermarkt verkopen vind ik ook niet heel erg boerderij winkel achtig klinken. Overigens zijn de asperges hier ook wel duurder dan in de supermarkt, maar wel heel veel lekkerder en verser. Ze hebben ook altijd best dure frambozen maar die zijn ook veeeel lekkerder dan ergens anders. De markt is trouwens wel een goed alternatief als je geen boerderijwinkel in de buurt hebt, al moet je daar ook uitkijken met dure kramen of goedkope aardbeien die de dag erna groen en grijs zijn. Maar over het algemeen heb ik zeker op zaterdag aan het einde van de dag topdeals.

Bedenk me trouwens dat alles wat er niet van eigen land komt bij die groentewinkel waar wji nu weleens heen rijden ook duur is. Je moet daar echt kopen waar ze op dat moment veel van oogsten, dat is het goedkoopst, meest vers en lekker.

Sowieso gebeuren en rare dingen met prijzen, tijdje terug zag ik ineens hele dure bonen, linzen en spliterwten in mini verpakkingen, terwijl dat normaal heel goedkoop eten is. Ik denk dat bepaald goedkoop eten nogal is ondergewaardeerd, en dan wordt het hip en duur gemaakt, of het is ineens een superfood :D.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:11

Ik heb sinds een week een kaasboer en een slager. De kaasboer heeft altijd wel lekkere kaas. Ben benieuwd of het duurder zal zijn dan de supermarkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:35

DuoPenotti schreef:
Dat kan ook anders, belasting verlaging op eten?
Kijken hoeveel de tussenhandel er aan verdient en daar regels voor maken?

Daarom kopen wij vrijwel alleen nog lokaal maar echt goedkoper is het niet. Enige voordeel is wel dat niet alles aan de strijkstok van de supermarkt blijft hangen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:04

Maar die schuld ligt niet alleen bij de supermarkt. Wat dacht je dat er verdiend wordt aan alles wat ertussen zit?
Het gaat niet direct van de boer naar de supermarkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:40

De tussen handel verdien er flink op helaas. Is ook met hooi/stro handel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:50

Sansevieria schreef:
Ik begrijp jou volkomen, zalig toch! :D
Maar pssst dat van de kip zou ik hier niet te duidelijk schrijven.
Wij waren dieren beulen als ik vertelde dat wij soms lamsvlees uit onze eigen kudde hadden.
Dieren van rond de 10 maanden oud zonder stress, en zonder rotzooi gevoerd.
Als we het wat gezondheid betreft hadden kunnen volhouden, dan zaten we vast nog op ons oud boerderijtje midden in het bos, zoveel mogelijk zelfvoorzienend ;)

Dat mag je juist wel hardop zeggen!
Ik eet vrijwel vegetarisch vanwege het dierenleed. Dan haal je op de snelweg zo'n vrachtwagen vol kippen oid in en dan voel je gewoon bijna de stress van die dieren.

Maar vlees lekker van eigen land, geen opgehokte dieren en stress van vervoer en slachthuis? Daar ben ik een groot voorstander van :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:10

Afbeelding
Heb echte scharrelkippen die hard mogen werken om het stuk tussen de fruitbomen en struiken onkruid vrij te houden. Dit stuk hebben ze extra als ik bezig ben op de moestuin. :D

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:21

kiki1976 schreef:
En dan nog het klaag verhaal van de dierenbescherming. Er wordt nog te veel goedkoop vlees verkocht.
Die eisen dat overal het vlees verkocht wordt met het beter leven keurmerk.
Maar ook die gaan aan het feit voorbij dat het voor veel mensen bittere noodzaak is om voor het goedkopere vlees te kiezen.

Daar heb je het al, vlees is geen pure noodzaak :o Het is een luxeproduct die in onze maatschappij inmiddels als normaal wordt beschouwd. Ik vind het een goede zaak dat dit duurder wordt, het mag best een beetje minderen. De schaal waarop het nu wordt geproduceerd is te waanzinnig voor woorden, en tevens een grote (potentiële) bron voor velen ziekten. Na corona zullen we er helaas nog niet vanaf zijn als het zo door gaat ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:46

Maar wie zegt dat je die mensen die veel vlees eten aanpakt door het duurder te maken? Ik eet misschien 1 of 2 keer per week vlees, maar ik kan de duurdere stukken niet betalen. Zou ik wel willen, maar vaker goedkoop kan al niet. Als ik dat zou kunnen zou ik voor beter vlees kiezen, of wat een beter leven gehad heeft in ieder geval. Degene die ik ken die veel vlees eten zullen dat gewoon blijven doen.

Ik word er nogal moe van dat mensen voor anderen bepalen wat zij moeten eten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:51

Citaat:
Ik word er nogal moe van dat mensen voor anderen bepalen wat zij moeten eten.

:j
Ik vind vlees bij een uitgebalanceerde voeding horen. Nee geen kilo per dag. Wordt het duurder eet ik het toch want hoort van mij in de schijf van vijf. Net als groente.

Maar laten we het geen Vega/niet Vega topic maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:02

Zo snij ik tegenwoordig 3 grote stukken speklap door de midden en zo heb ik 6 stukjes. En in plaats van grote gehaktballen maak ik gewoon wat kleinere gehaktballen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:04

Je kunt ook een kleiner bord nemen :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:05

Lynnepinny schreef:
kiki1976 schreef:
En dan nog het klaag verhaal van de dierenbescherming. Er wordt nog te veel goedkoop vlees verkocht.
Die eisen dat overal het vlees verkocht wordt met het beter leven keurmerk.
Maar ook die gaan aan het feit voorbij dat het voor veel mensen bittere noodzaak is om voor het goedkopere vlees te kiezen.

Daar heb je het al, vlees is geen pure noodzaak :o Het is een luxeproduct die in onze maatschappij inmiddels als normaal wordt beschouwd. Ik vind het een goede zaak dat dit duurder wordt, het mag best een beetje minderen. De schaal waarop het nu wordt geproduceerd is te waanzinnig voor woorden, en tevens een grote (potentiële) bron voor velen ziekten. Na corona zullen we er helaas nog niet vanaf zijn als het zo door gaat ;)

Wie zegt dat er dagelijks vlees wordt gegeten door iedereen, dat is een aanname die jij doet.
Zijn mensen die amper 1x per week een stukje vlees kunnen betalen, alsof iedereen als een stel holbewoners toch kilo vlees naar binnen werkt.
Door het nog duurder te gaan maken neem je dat ze ook nog af?
Moet vlees het nieuwe kaviaar worden?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:07

Zullen we de vleesdiscussie afsluiten en het verder hebben over waar het topic ooit voor bestemd was? :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:08

Oscar schreef:
Je kunt ook een kleiner bord nemen :D

Zit nu al onder mijn streefgewicht en moet opletten dat ik niet nog meer afval, want dan krijg ik een weerstand probleem. := Neem daarbij dat gewoon griep al een risico is voor mij. Maar neem wel een aardappeltje meer die heb ik nog meer dan zat liggen eigen teelt. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:25

Oscar schreef:
Zullen we de vleesdiscussie afsluiten en het verder hebben over waar het topic ooit voor bestemd was? :)

Ja!

Nu voel ik me verplicht om te zeggen dat ik de Action mis maar dat is niet zo maar dan gaan we wel weer ontopic.

Mis de Action echt zo erg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:32

Mis de Action ook erg. :j Wil die kaaspasta van hun hebben. <3 :9

Wel even extra ingrediënten toevoegen (hoofdzakelijk groenten).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:21

Ik mis vooral de bioscoop en uit eten gaan -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:49

Kaaspasta? Ik kom al heel lang bij de Action, maar die ken ik niet. Komt misschien omdat ik de food afdeling altijd skip. Ik vind het een fijne winkel voor schoonmaakmiddel, doekjes etc. En om nog even door te struinen, vooral rond de kerst (die begint vaak al heel vroeg {:) ).

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:27

*\o/*

Kaaspasta? Dat ken ik ook niet. De food, kleding, speelgoed etc. sla ik altijd over. Ik kom er 2 keer per jaar en dan neem ik dingen zoals aluminium ovenschalen ed. mee. Die gebruik ik veel en ze hebben ze in precies de goede maat *\o/*