Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:17

tengeltje11 schreef:
Hebben jullie al volgers? Zo ja, hoeveel?


Ik heb 12 volgers, zelf volg ik 8 mensen..

Hecht er niet veel waarde aan

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:09

Hier toch al enkele volgers die meerdere keren wat kochten, dus wel handig dat mensen met dezelfde smaak telkens een bericht krijgen als je wat nieuws verkoopt.

rockwitch

Berichten: 11761
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:30

Ik heb 5 volgers maar volg niemand.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:32

Ik heb er 17, maar daar merk ik niks van! Het is niet zo dat zij regelmatig iets kopen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:33

Heb bijna gloednieuwe Mason Garments erop staan voor 200 euro. Komt er een dame met bod van 120 aan. Ik haar uitgelegd dat de schoenen vrijwel nieuw zijn en ik er zelf 290 voor heb betaald.
Ging ze me uitleggen dat ze op eleganza nu in de aanbieding zijn voor 179. Even gespiekt maar klopt niks van, alleen maatje 36 staat er voor die prijs op daar. Krijg ik een 'oh' terug.

Dat onderbieden wordt ik soms wel een beetje moedeloos van.

Danielleeee_
Berichten: 3200
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:40

Ik heb iemand die een bundelbod heeft gedaan. Ik heb aangegeven dat pakketformaat 'Groot' is. Zij moet toch de vervoerder kiezen? Ze wil namelijk DPD en die heb ik aan staan als verzendoptie. Maar ze zegt dat ik moet aangeven dat zij DPD wil gebruiken.
Dus nu is ze een beetje boos :+ Maar Vinted zegt dat de koper zelf de vervoerder moet kiezen. Dat is ook zo toch?

En ik heb ook iemand die een broek heeft ontvangen en hem niet past. Nu heeft zij dus aangegeven dat de bestelling niet klopt, en krijg ik (voorlopig) mijn geld niet.
Zelf heb ik ook al best vaak gehad dat ik iets niet paste en heb ik dat doorverkocht. Dat lijkt me het risico wat je neemt als je via Vinted koopt. Wat zouden jullie in dit geval doen? Het artikel retour nemen?

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:46

Chocopasta schreef:
Ik verkoop ook echt niks hoor :+
Alles wat ik erop zet is kinderkleding, nieuw of zo goed als nieuw (2/3 keer gedragen). En dan tussen de 1,50 en 3,50. Maar nope :+


Ik verkoop alleen de mooie merken goed. Zara blijft staan terwijl dat gloednieuw is.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:08

Danielleeee_ schreef:
Ik heb iemand die een bundelbod heeft gedaan. Ik heb aangegeven dat pakketformaat 'Groot' is. Zij moet toch de vervoerder kiezen? Ze wil namelijk DPD en die heb ik aan staan als verzendoptie. Maar ze zegt dat ik moet aangeven dat zij DPD wil gebruiken.
Dus nu is ze een beetje boos :+ Maar Vinted zegt dat de koper zelf de vervoerder moet kiezen. Dat is ook zo toch?

En ik heb ook iemand die een broek heeft ontvangen en hem niet past. Nu heeft zij dus aangegeven dat de bestelling niet klopt, en krijg ik (voorlopig) mijn geld niet.
Zelf heb ik ook al best vaak gehad dat ik iets niet paste en heb ik dat doorverkocht. Dat lijkt me het risico wat je neemt als je via Vinted koopt. Wat zouden jullie in dit geval doen? Het artikel retour nemen?


Niet passen is eigen risico en Vinted betaald je ook gewoon uit als dit het geval is. Zou aangeven dat je ervan baalt maar er niets aan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:13

Heb je in je chat staan dat ze zegt dat het niet past? Dan zou ik dat rapporteren. Want anders kan je bij elke aankoop aangeven "bestelling klopt niet" en gratis kopen.
Daarom zet ik ook altijd een foto van het etiket erbij met de maten erop én de samenstelling van de stof. Kan daar al geen discussie over zijn.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:15

Maar als er in de beschrijving staat dat het bv maat M is, vraagt vinted toch foto’s om aan te tonen dat zij gelijk heeft, als de broek effectief maat M is, kan ze niets, das eigen risico.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:16

tengeltje11 schreef:
Maar als er in de beschrijving staat dat het bv maat M is, vraagt vinted toch foto’s om aan te tonen dat zij gelijk heeft, als de broek effectief maat M is, kan ze niets, das eigen risico.


Precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:18

Kan ze wel foto's plaatsen van een andere broek natuurlijk. Als je zelf het etiket al op foto zet moet ze al bijna hetzelfde etiket kunnen voorleggen in een andere maat.
Of een foto maken van zichzelf met de veel te krappe broek :Y)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:20

Maar verkeerde maat kopen is ten alle tijde je eigen risico.
Al koop je een broek in maat XL terwijl je zelf maat S hebt.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:28

Danielleeee_ schreef:
Ik heb iemand die een bundelbod heeft gedaan. Ik heb aangegeven dat pakketformaat 'Groot' is. Zij moet toch de vervoerder kiezen? Ze wil namelijk DPD en die heb ik aan staan als verzendoptie. Maar ze zegt dat ik moet aangeven dat zij DPD wil gebruiken.
Dus nu is ze een beetje boos :+ Maar Vinted zegt dat de koper zelf de vervoerder moet kiezen. Dat is ook zo toch?

En ik heb ook iemand die een broek heeft ontvangen en hem niet past. Nu heeft zij dus aangegeven dat de bestelling niet klopt, en krijg ik (voorlopig) mijn geld niet.
Zelf heb ik ook al best vaak gehad dat ik iets niet paste en heb ik dat doorverkocht. Dat lijkt me het risico wat je neemt als je via Vinted koopt. Wat zouden jullie in dit geval doen? Het artikel retour nemen?


Koper kiest uit de verzendopties die jij aan hebt staan. Is dat Dpd dan moet zij daar zelf voor kiezen.
Weet je zeker dat die aanstaat?

En de broek, Retourneren zal ze niet willen gok ik want die kosten zijn sowieso voor de haar..
Je kan haar vragen wat ze wil, als ze zegt geld terug dan moet ze wel broek retour doen..

Ik heb dit zelf nog nooit bij de hand gehad, maar vervelend is het wel.. buitenland of binnenland?
Binnenland communiceert net iets makkelijker dan via de translate

Danielleeee_
Berichten: 3200
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:43

Bedankt allemaal voor de reacties!
Het gaat om een broek in maat 42, die mij te strak zat. Ik zet altijd een foto van het labeltje met de maat erbij, om dit soort dingen te voorkomen :D
De koper komt uit Frankrijk en had als reden neergezet dat de broek niet paste.
Gelukkig is het inmiddels opgelost, nadat ik haar uitlegde dat retour sturen haar bijna meer kost (de broek was maar 5 euro). Ik gaf als tip dat ze de broek beter kan doorverkopen. Mom jeans zijn best geliefd. Het bedrag komt dus binnenkort in mijn portemonnee, daar kreeg ik net een mailtje van gelukkig :)

Lotus83, over DPD, die heb ik inderdaad aan staan. Gek he? Ze zegt nu dat ik heb gekozen dat ze 5,69 moet betalen aan verzendkosten met DPD en dat vindt ze te duur. Terwijl bij mij, als ik kijk bij verzendmogelijkheden, DPD maar 2,99 kost. Ik wacht haar reactie maar even af :P

Edit: ik heb wel maar 3 sterren gekregen van de gene die de broek niet paste :+

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:32

Gewoon op reageren en haar 1 ster geven. Simpele zielen...

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:35

Ik heb 1 slechte review van iemand die niets op mij aan te merken had, maar waarbij naar eigen zeggen de gekochte jurk niet mooi stond, omdat ze een stuk kleiner was. Juist daarom heb ik overal mijn lengte en maat bij staan en geef ik het ook aan als het kledingstuk groter of kleiner uitvalt. Het product zelf en de verzending waren verder prima in orde. Gelukkig stond haar motivatie erbij, dus het lage aantal sterren maakt dan bij Vinted minder uit (in tegenstelling tot Marktplaats).

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:38

Hoe kun je dat de verkoper nou aanrekenen? Staat een beetje dom :=

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:41

Danielleeee_ schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties!
Het gaat om een broek in maat 42, die mij te strak zat. Ik zet altijd een foto van het labeltje met de maat erbij, om dit soort dingen te voorkomen :D
De koper komt uit Frankrijk en had als reden neergezet dat de broek niet paste.
Gelukkig is het inmiddels opgelost, nadat ik haar uitlegde dat retour sturen haar bijna meer kost (de broek was maar 5 euro). Ik gaf als tip dat ze de broek beter kan doorverkopen. Mom jeans zijn best geliefd. Het bedrag komt dus binnenkort in mijn portemonnee, daar kreeg ik net een mailtje van gelukkig :)

Lotus83, over DPD, die heb ik inderdaad aan staan. Gek he? Ze zegt nu dat ik heb gekozen dat ze 5,69 moet betalen aan verzendkosten met DPD en dat vindt ze te duur. Terwijl bij mij, als ik kijk bij verzendmogelijkheden, DPD maar 2,99 kost. Ik wacht haar reactie maar even af :P

Edit: ik heb wel maar 3 sterren gekregen van de gene die de broek niet paste :+



Wil ze dat je het pakketformaat aanpast soms?

Heel apart, dat is het enige wat je zou kunnen aanpassen
Binnenland of buitenland? 2,99 is Binnenland zo uit mijn hoofd.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:47

MarcoBorsato schreef:
Chocopasta schreef:
Ik verkoop ook echt niks hoor :+
Alles wat ik erop zet is kinderkleding, nieuw of zo goed als nieuw (2/3 keer gedragen). En dan tussen de 1,50 en 3,50. Maar nope :+


Ik verkoop alleen de mooie merken goed. Zara blijft staan terwijl dat gloednieuw is.


Ik heb toevallig gisteren 2 Zara shirtjes via Vinted gekocht :D
Waren net leuke shirtjes met zo'n flapje die toevallig heel goed bij die kleine passen in zijn spel +:)+

Zouden setjes beter verkopen dan losse items denken jullie...? Of juist niet omdat mensen dan eigenlijk liever los het broekje / shirt willen? Mij lijkt het juist wel handig als je meteen een goed bij elkaar passend setje hebt qua kleuren, dus heb het 1 en ander er maar zo op gezet :)

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:26

Setjes verkopen beter is mijn ervaring. Maar kinderen jongen verkoopt veeeeel beter dan kinder meisjes is hier ook de ervaring.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:31

Oh echt? Voor meiden is het aanbod vaak wel groter valt me op, ook op Marktplaats.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:57

Van zoonlief al heel veel grote pakketten verkocht( van 30 stuks maat 80 tot sets van 5 broeken) en meisjes wat setjes en wat specifieke merkstuks, maar gaat echt slecht.

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:08

Ik heb vanavond wat items erop gezet maar krijg allemaal reacties van mensen uit Frankrijk, is dat wel
betrouwbaar?

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:09

Vanillia schreef:
Ik heb vanavond wat items erop gezet maar krijg allemaal reacties van mensen uit Frankrijk, is dat wel
betrouwbaar?


Ja dat is het hele idee. Grote reikwijdte.