Welke winkels ga jij missen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:57

c_alsemgeest schreef:
Shenavallie schreef:
Heb gisterochtend nog even snel een flinke voorraad dierenvoeding ingeslagen bij Welkoop, zodat ik de komende tijd met een gerust hart thuis kan zijn. Geen idee namelijk of deze winkel ook gesloten zou blijven, dus uit voorzorg maar gedaan. Verder mis ik geen enkele winkel. Wel blij dat we nog gewoon boodschappen kunnen doen en niet hoeven te laten bezorgen (heb geen zin in gekneusd fruit bijvoorbeeld).

Deze blijven open, maar ook daarbij kan je het inderdaad ook bestellen.
Wij doen dat dan meestal met de hele stal, kunnen ze meteen een hele lading tegelijk droppen.

Klopt, maar dat was op dat moment nog niet zeker. :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:38

_San87_ schreef:
Hutcherson schreef:
Moeten reclamebedrijven en bv makelaars etc ook dicht? Het is niet echt een winkel of detailhandel... Maar het is ook niet noodzakelijk.

Dat zijn geen doorloopplekken, dus ik gok dat die gewoon open blijven.

Dat vind ik zo krom.
Wij hebben morgen een bezichtiging geplant staan. Opzich fijn dat die doorgaat hoor, maar dan denk ik wel: is het echt cruciaal?
Geen idee hoeveel mensen die makelaar die dag al begeleid heeft en hij geen idee hoeveel patienten ik die dag al heb gezien. Zo vreemd dat dat soort dingen wel mogen. Uiteraard met alle regels in acht maar toch vreemd? Het land moest toch in lockdown.

En mijn naaste werkt bij een reclamebedrijf en geeft aan dat zij dagelijks bij klanten (zakelijk en particulieren) werkzaam is, dus echt op locatie. Waarom kan zoiets gewoon doorgang vinden?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:01

Als je jezelf die vragen al stelt, waarom ga je dan? Ik persoonlijk zou het wel cruciaal vinden, maar als je zelf twijfelt ..

Ik denk dat we moeten stoppen met vragen ‘wat mag’ en gewoon zelf moeten nadenken, want iedereen snapt ‘blijf zoveel mogelijk thuis’.

Zonnetje81

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:22

Inderdaad de norm is thuis werken dus doe deze dingen niet. Dat is wat Rutte zegt.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:23

Primark, Action, Prijsmepper... I love it, heerlijk om gewoon even rond te neuzen in dat soort winkels... Nu maar online leuke neuswinkels zien te vinden O:).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:25

Zonnetje81 schreef:
Inderdaad de norm is thuis werken dus doe deze dingen niet. Dat is wat Rutte zegt.

Alleen is een huis wel belangrijk om thuis te kunnen zijn. *D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:26

sureido schreef:
Als je jezelf die vragen al stelt, waarom ga je dan? Ik persoonlijk zou het wel cruciaal vinden, maar als je zelf twijfelt ..

Ik denk dat we moeten stoppen met vragen ‘wat mag’ en gewoon zelf moeten nadenken, want iedereen snapt ‘blijf zoveel mogelijk thuis’.

Heel simpel: omdat het gewoon mag. Makkelijk praten met 'zelf nadenken' maar dat doet de rest van NL (op wat uitzonderingen na) ook niet. En inderdaad wat betreft de maatregelen doe ik wat mag en niet wat volgens anderen logisch is.
Je kunt daar prima alle (andere) maatregelen toepassen dus voor mij geen punt. Ik heb de lockdown niet bedacht.
Ik vind het vreemd dat niet ALLES behalve alle essentiele bedrijven stil worden gelegd.
Als de makelaar dicht zou zijn, dan stel ik het uit, maar die zijn dus gewoon open... Ik vind het niet onprettig of onveilig.. Ik vind mondmaskers onveilig (doordat anderen geen afstand houden) maar vind het wel raar dat alleen niet-essentiele winkels dicht moeten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:30

Omdat we in NL wonen. Nederlanders laten zich niks vertellen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:31

marrlinde schreef:
Missen is een groot woord want in feite is alles nog wel verkrijgbaar, maar ik baal wel heel erg.

Juist de komende vrije dagen had ik gepland om, met eindejaarsuitkering en kinderbijslag in zicht, met de oudsten de hoognodige nieuwe winterkleding te gaan halen (lastige maten dus fysiek is de enige optie) en eindelijk de baby(kamer) inkopen te gaan doen waarvoor je ook rondom nieuwe autostoelen etc toch even advies van de verkoper en zien hoe het past etc.

Hier ook lastige maten en toch lukt het mij online altijd! Ik bestel meestal meerdere maten en hou wat past of ik koop een merk dat ze al heeft.
Proberen waard hoor!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:42

Ben deze week door twee broeken gescheurd dus had graag wat gepast in de winkel. Dat mis ik wel. Heb een lastige (lengte) maat dus altijd gokken. Heb nu dezelfde broek maar weer gekocht plus twee van hetzelfde model met andere broekspijpen in twee kleuren. :=

Maar action en Hema vind ik ook top winkels. Sostre Grene kwam ik ook regelmatig! Ikea mis ik al een tijdje maar daar is het mij te druk. Woon naast de stad dus ging wekelijks wel even wat halen. Maar altijd op rustige momenten dus dan was er geen kip. En was ik er toch even weer uit. :)

Edit: oh en de spelletjeswinkel, was net into steeds nieuwe spellen kopen elke maand om zo een leuke voorraad te sparen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 02:55

Getup schreef:
Zonnetje81 schreef:
EJ is open!

Maar toch niet voor alles? Snoep - was- poetsspullen ( bijvoorbeeld) is toch totaal niet essentieel.

Las inderdaad ook dat niet alles te koop is. Bepaald voer (dus eventueel ook snoep) kan wel essentieel zijn binnen je training. Of net een trekker die over je ene harde borstel heen rijdt. Toch fijn om dat gewoon te kunnen vervangen hoor haha. Zonder die borstel krijg ik mijn pony gewoon niet meer schoon met die dikke vieze wintervacht. Zeg dan maar dag tegen het rijden anders. Dat terzijde is het natuurlijk meer belangrijk om een direct een kapotte deken te kunnen vervangen natuurlijk. Maar als je het echt over essentieel hebt:

Mijn twee paar waterdichte laarzen zijn oprecht allebei pas doorgescheurd door ouderdom. Ik wilde deze week op een rustig moment even snel een paar nieuwe gaan halen.. Nou dat kan dus niet meer, dus ik heb de hele winter geen warme schoenen meer voor stal/paardrijden (lastige maat dus echt zomaar iedere schoen online bestellen gaat niet, alles is eigenlijk altijd te lang). Eerlijk vind ik dat toch behoorlijk essentieel voor het welzijn van mijn voeten en dus de verzorging van mijn paard. :( Ben ook heel blij dat ik een paar weken terug nog uitgebreid een cap en broek heb kunnen kopen, want voor beide heb ik echt 20 stuks moeten passen voordat ik beet had.

En ja: ik werk al maaaaaanden thuis, kom bijna nergens, alleen op stal en met de hond buiten en dus sporadisch bij een Epplejeck of tuincentrum als ik echt iets nodig heb. En ja dan neem ik die ene kans graag waar om nog wat andere leuke artikelen in mijn mandje te mieteren als het rustig blijkt te zijn. Sorry dat ik dat wel eens deed. :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 07:57

MarlindeRooz schreef:
Ben deze week door twee broeken gescheurd dus had graag wat gepast in de winkel. Dat mis ik wel. Heb een lastige (lengte) maat dus altijd gokken. Heb nu dezelfde broek maar weer gekocht plus twee van hetzelfde model met andere broekspijpen in twee kleuren. :=

Maar action en Hema vind ik ook top winkels. Sostre Grene kwam ik ook regelmatig! Ikea mis ik al een tijdje maar daar is het mij te druk. Woon naast de stad dus ging wekelijks wel even wat halen. Maar altijd op rustige momenten dus dan was er geen kip. En was ik er toch even weer uit. :)

Edit: oh en de spelletjeswinkel, was net into steeds nieuwe spellen kopen elke maand om zo een leuke voorraad te sparen.

https://despelletjesvrienden.nl/ Zij proberen op Instagram (misschien ook wel op andere social media kanalen) spelletjes uit en kan je ze dus ook bestellen. Best een aanrader.
Al vervangt het niet echt een echte winkel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:08

Geen een kom nergens meer behalve supermarkt Hema en Boerenbond

Hoop dat die laatste open is want voer paard is op

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:03

Nou de action gaat weer open vandaag hoorde ik zojuist op het nieuws.
Mij zien ze er de komende weken niet, maar zo te lezen zullen heel wat mensen hier blij mee zijn.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 16-12-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:04

Ja, als de HEMA open mag, kan de Action niet dicht blijven. Maar alleen eten en verzorgingsproducten, lijkt me.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:33

Niks. Ik zal niet weten wat ik nou echt nodig heb de komende maand. Eten voor onszelf en de dieren kan ik gewoon halen.
Toiletartikelen en schoonmaak spullen hebben supermarkten ook. En gebruik daar ook geen liters van.

Vind het eerlijk gezegd een beetje een nep lockdown wat dat betreft.

Vind het wel vreselijk voor alle ondernemers en werknemers die geraakt worden deze hele periode!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:52

_San87_ schreef:
Ja, als de HEMA open mag, kan de Action niet dicht blijven. Maar alleen eten en verzorgingsproducten, lijkt me.

Ja, maar die kan je ook bij een drogist of supermarkt kopen...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:57

Tja, ik haal bepaalde spullen altijd bij de Action, zoals Lenzenvloeistof (heeft drogist ook maar duurder) en haar spullen voor half kroeshaar. Maar dat heb ik wel voldoende in huis voor 5 weken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:15

Ineke2 schreef:
Nou de action gaat weer open vandaag hoorde ik zojuist op het nieuws.
Mij zien ze er de komende weken niet, maar zo te lezen zullen heel wat mensen hier blij mee zijn.

Ik vind he bizar.. hoop dat ze zich dan ook aan de regels houden en puur verkopen wat nu mag. Maar ik vind het nergens op slaan persoonlijk..
En de Wibra wil nu ook open.. en kruidvat en hema zijn open.. tja..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:24

Als ze die 'magische' grens van 30% van de omzet uit essentiele producten nu eens op zouden schroeven naar 70%. Dan krijg je al dit ge-emmer ook niet. Oh, en de definitie van 'voedingsproducten' aanpassen, want bijvoorbeeld de Jamin is toch echt geen essentiele winkel 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:19

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:21

Hanafubuki schreef:

Gelukkig maar.
Buiten dat vind ik taart ook niet bepaald een essentieel product. Als je dan toch graag taart wil, haal de spullen er voor en bak hem zelf. Je zit toch thuis :+

Ik zie het overigens ook bij collega fotografen, echt de randjes op zoeken en er over om maar te blijven fotograferen. Ik heb zelf de tent 5 weken dicht, fotografie is immers niet essentieel. Klanten zijn verplaatst en ik zie het op 20 januari wel weer.
Heb ik mooi de tijd om bezig te gaan met mijn website, administratie, passief inkomen genereren ed.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:23

Het is echt belachelijk wat er gebeurt.

Lockdown is lockdown.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:36

Citaat:
We zijn de grootste banketbakker van Nederland. Het zou gek zijn als we dicht zouden gaan”, aldus Hema-woordvoerder Frederike van Urk

Deze is van de Hema. Want een banketbakker is ook echt een essentieel goed waar je vijf weken lang absoluut niet zonder kunt |o

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:39

Es_ther schreef:
_San87_ schreef:

Ja, maar die kan je ook bij een drogist of supermarkt kopen...

Klopt. Maar dat geldt ook voor kaas, vleeswaren en brood. Dus kunnen bakkers, slagers en kaaswinkels ook dicht.

Zo kun je best makkelijk argumenten verzinnen waarom winkels wel open kunnen. En ik snap helemaal waarom ondernemers dat proberen.