Baby buiten laten slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 12:12

Ik geef borstvoeding, maar ik ben zelf echt in coma als ik slaap :+ _O-
Maar het is dus ook meer dat we allemaal bewegen en in onderbewustzijn op elkaar reageren met bewegingen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:14

Het blijft statistiek he :D gaat nooit over 1 individu. Voor mij werkte het ook niet, ik sliep niet meer. Zelfs met mijn zoontje 2 deuren verder slaap ik nog extreem licht en hij is ondertussen 2.
Maar ja, het gaat vooral om bewegen, snel kunnen reageren als ouder enz.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:38

Herkenbaar secricible. Ik heb met beide kinderen het 1e jaar samen geslapen, maar ik slaap zo extreem licht dat er dus weinig slaap was. Jongste is bijna 3 maar de walleen die toen ontstaan zijn zijn niet weg te krijgen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:43

speurneusc schreef:
en dan onder het mom van vroeger deden ze dat ook..... ja vroeger waren de huisjes heel klein, kon niemand zijn kontje keren, uitbouw door de baby buiten te leggen war er meer plaats voor de andere 20 kinderen

vroeger hadden ze ook steenkool, nu niet meer
vroeger ging iedereen op de fiets, nu heeft 80% een auto
vroeger was er weinig te eten, veel keus was er niet, nu weet je niet wat te kiezen zoveel keus
vroeger was er geen stikstof, nu willen ze alle koeien liefst geslacht zien want dat zou helpen

maar dan nog in anno 2020 dit... belachelijk

Ben jij eigenlijk echt serieus of zit je te trollen :+

Anyways; mijn baby's sliepen altijd het liefst in de draagdoek, zowel buiten als binnen. Toen ze ouder werden en ik ging wandelen met de kinderwagen en ze vielen in slaap liet ik ze altijd voor het keukenraam staan, en dan sliepen ze heerlijk. Op het KDV zijn ook lutjepotjes, maar bij mijn dreumes werkt het niet echt, die kijkt liever in het rond dan daar te gaan slapen.
Buitenslapen is wel echt heel gezond, en over de grootte van het 'hok' ( :D); baby's en kleine kinderen slapen veel liever in een kleiner bed dan in een groot bed. Ze voelen zich dan meer geborgen. Mijn baby's sliepen dus zelfs het liefst vastgebonden op mijn lijf, dan hebben ze helemaal geen bewegingsruimte en ze vonden het heerlijk <3
De oudste heeft zelfs tot 3,5 jaar in het ledikant geslapen op eigen verzoek, zijn nieuwe kamer vond hij veel te groot zei hij en zijn grote bed ook.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:44

dromertje2 schreef:
secricible schreef:
Ik zat idd met dezelfde vraag dromertje. Voor mij zou dat ook een reden zijn om vraagtekens te zetten bij een lutjepotje of anderzinds buiten slapen in de eerste periode. Mijn zoontje sliep ook in de box of in de wagen naast me in die periode omdat juist een diepe slaap een risico oplevert en ook mijn GO heeft dat als beleid. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is in KDV die hier gebruik van maken.
Ik heb dat geen volle 6 maanden gedaan overigens, maar toch de eerste paar maanden. Voor TS lijkt het me ook geen issue meer, maar gewoon puur interesse.

In belgie mogen baby s tot 6 maanden niet zonder toezicht slapen, zelfs niet in apparte slaapkamer.
Moest in de leefruimte zijn zodat er constant toezicht is.

Dan hadden mijn jongens geen oog dicht gedaan met 3 maand

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:48

ja, zijn ook de niet de regels van de kdv zelf maar van kind en gezin. Houden ze zich er niet aan, komen er sanctie s , dat kan gaan tot sluiting van de crèche.
Heb er zelf gewerkt, achter sommige regels stonden we ook niet achter en probeerde we binnen de lijnen creactief te zijn maar de sanctie s zijn niet mals dus stonden we met de rug tegen de muur soms.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:58

hier in NL mag er volgens mij wel vanaf geweken worden maar wel in overleg tussen ouder en leiding en er moet getekend worden met het oog op verantwoordelijkheid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:04

Hier staan de lutjepotjes voor het raam op het KDV, dus wel in zicht. Maar mijn kind slaapt niet als ie ook nog lekker naar binnen kan kijken :P
Die slaapt het liefst in het donker.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:34

Het elkaar afkraken heeft geen zin want ik ben ervan overtuigd dat iedereen het beste voorheeft met zijn\haar kind.En de meesten zullen het doen op de manier die in hun familie gebruikelijk is.Maar dan mag ik ook iets zeggen over hoe het in mijn (voorouderlijke) familie eraan toe ging. En dan niet over dat buitenslapen want dat deden ze bij ons niet.Maar wel over je kind naar een kinderdagverblijf brengen.Bij ons bleven ze dag en nacht thuis,totdat ze overdag naar de kleuterschool konden. Meestal met 5 jaar.En de moeder was dus ook de hele dag thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen.Dat is meer dan een volledige baan.En kom nu niet met financiele redenen want die waren allemaal arm.Mijn grootmoeder had 11 kinderen en die gingen niet naar een kinderdagverblijf.Ze sliepen allemaal binnen en het was reuzegezellig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:35

anjali schreef:
Het elkaar afkraken heeft geen zin want ik ben ervan overtuigd dat iedereen het beste voorheeft met zijn\haar kind.En de meesten zullen het doen op de manier die in hun familie gebruikelijk is.Maar dan mag ik ook iets zeggen over hoe het in mijn (voorouderlijke) familie eraan toe ging. En dan niet over dat buitenslapen want dat deden ze bij ons niet.Maar wel over je kind naar een kinderdagverblijf brengen.Bij ons bleven ze dag en nacht thuis,totdat ze overdag naar de kleuterschool konden. Meestal met 5 jaar.En de moeder was dus ook de hele dag thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen.Dat is meer dan een volledige baan.En kom nu niet met financiele redenen want die waren allemaal arm.Mijn grootmoeder had 11 kinderen en die gingen niet naar een kinderdagverblijf.Ze sliepen allemaal binnen en het was reuzegezellig.

Maar wat voegt dit toe voor Ts?

Speurneus, ik neem aan dat je zit te trollen. Heel jammer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:54

anjali schreef:

En wat heeft dit als toegevoegde waarde in dit topic?
De TS is de gehele dag thuis voor en met haar kinderen? Die gaan niet naar wat voor opvang dan ook?
Je slaat de plank totaal mis, je spatiebalk ook trouwens

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:56

anjali schreef:
Maar dan mag ik ook iets zeggen over hoe het in mijn (voorouderlijke) familie eraan toe ging. En dan niet over dat buitenslapen want dat deden ze bij ons niet.Maar wel over je kind naar een kinderdagverblijf brengen.Bij ons bleven ze dag en nacht thuis,totdat ze overdag naar de kleuterschool konden. Meestal met 5 jaar.En de moeder was dus ook de hele dag thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen.Dat is meer dan een volledige baan.En kom nu niet met financiele redenen want die waren allemaal arm.Mijn grootmoeder had 11 kinderen en die gingen niet naar een kinderdagverblijf.Ze sliepen allemaal binnen en het was reuzegezellig.

a) in jouw (en mijn) grootmoeders tijd waren er geen kinderdagverblijven - en ook nog geen kleuterscholen trouwens.
b) de babysterfte was 25%
c) kinderen sliepen 's nachts in een lade onder de bedstede (daar komt de kreet 'ondergeschoven kindje' vandaan) - over gezond luchtklimaat gesproken
d) oudere kinderen (de meisjes, vanaf 6 jaar) pasten op hun kleinere broertjes en zusjes als moeders op het land moest werken (of in huis bezig was, of boodschappen deed)

Daarnaast was het bij wet verboden voor getrouwde vrouwen om in loondienst te werken. Dat is in NL pas ergens in de jaren 50 veranderd. Maw, moeders waren ook fulltime huisvrouw omdat ze niet mochten werken.

Kortom, over appelen en peren vergelijken gesproken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:07

Tegenwoordig is huisvrouw geen volledige baan meer, je hoeft de was niet meer met de hand te doen, de boodschappen worden bezorgd, de afwas stoppen we in een machine, we hebben een stofzuiger.

Dus ik heb tijd genoeg om te werken en ben er blij mee dat ik kan en mag werken :D
En dat er kdv’s bestaan. Ik vind het overigens ook heel gezond dat een kind een paar dagen naar een crèche gaat, leren ze veel van.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:12

Ieder zijn ding toch :) Zolang je als ouder een beetje gezond verstand hebt kan je niet zoveel verkeerd doen.
Zo ook met het slapen. Sommige dingen zullen niet mijn keuze zijn, maar dat betekent niet dat dat waar ik niet voor kies verkeerd is.

Het zou ons als moeders sieren als we iets wat een andere ouder doet niet als iets negatiefs afdoen alleen omdat het niet in jouw straatje past.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:20

Inderdaad.
Meestal is hetgeen je doet aangepast aan je gezin, kinderen,jezelf, werk,....ook het beste/ gezondste. Wat het mazkt dat " het beste/ gezondste geen vast gegeven is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:21

verootjoo schreef:
Tegenwoordig is huisvrouw geen volledige baan meer, je hoeft de was niet meer met de hand te doen, de boodschappen worden bezorgd, de afwas stoppen we in een machine, we hebben een stofzuiger.

Dus ik heb tijd genoeg om te werken en ben er blij mee dat ik kan en mag werken :D
En dat er kdv’s bestaan. Ik vind het overigens ook heel gezond dat een kind een paar dagen naar een crèche gaat, leren ze veel van.

Volgens mij leren kleine babies niets op een creche.Je hebt alleen meer kans dat ze een besmettelijke ziekte oplopen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:23

anjali schreef:
verootjoo schreef:

Volgens mij leren kleine babies niets op een creche.Je hebt alleen meer kans dat ze een besmettelijke ziekte oplopen.

Met een paar maanden misschien niet (al betwijfel ik zelfs dat, maar goed). Maar jij hebt het over tot 5 jaar thuis zijn. Peuters kunnen er echt wel veel van leren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:27

anjali schreef:
verootjoo schreef:

Ze zegt toch ook KIND en niet kleine baby?
En kinderen leren er wel degelijk een hoop :) gezichtsuitdrukkingen, intonatie en nog veel meer :) sommige dingen pikken ze al op vanaf week 10/12 wanneer een hoop kindjes voor het eerst naar het KDV gaan :) en sommige dingen leren ze pas iets later :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:58

Maar dat samen slapen wiegendood voorkomt is nu een aanname nog. Er zijn aanwijzingen dat. Maar het niet samen slapen geldt nog niet als een risicofactor voor wiegendood en er is geen enkelband bewijs dat het bijdraait ter voorkoming van.
Dus ik vind dat je heel voorzichtig moet zijn met het plaatsen van dergelijke berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:03

anjali schreef:

Houd alsjeblieft op. Je hebt geen kinderen én geen verstand van kinderen. Je staat ook niet open voor de informatie voor anderen dus ga ergens anders etteren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:08

Ik ook oudere generatie net opgegroeid als Anajali vind het juist geweldig dat kleinzoon naar KDV gaat paar keer per week.
Daar leert hij delen, samen spelen enz

Wat hij bij de oppas dagen hier toch minder leert.

En armoede, nee dat wil je toch niet voor je kinderen, dat ze net zoals ik als kind heb gehad...

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:16

anjali schreef:
En de meesten zullen het doen op de manier die in hun familie gebruikelijk is.

Ik denk dat hier veel mensen durven uit te gaan van wetenschappelijke inzichten en verder kijken dan 'zoals we dat altijd al deden'. En buiten slapen is dus al traditie in bepaalde (delen van) landen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:30

MarcoBorsato schreef:
anjali schreef:

Houd alsjeblieft op. Je hebt geen kinderen én geen verstand van kinderen. Je staat ook niet open voor de informatie voor anderen dus ga ergens anders etteren.

Gezellig zeg .Is dit een discussietopic of alleen open voor mensen die het met elkaar eens zijn?Dan moet dat in de openingspost staan,dan doe ik niet mee. Enne,ik ben zelf ,zoals iedereen,kind geweest en herinner me dat nog goed. En ook kwam ik uit een heel kinderrijke familie dus genoeg babies en kleine kinderen gezien hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:30

Het is een topic met een vraag. Als je er geen verstand van hebt, moet je niet willen antwoorden. Als je wil praten over je kindertijd kun je daar zelf een topic over openen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:32

anjali schreef:
Gezellig zeg .Is dit een discussietopic of alleen open voor mensen die het met elkaar eens zijn?Dan moet dat in de openingspost staan,dan doe ik niet mee. Enne,ik ben zelf ,zoals iedereen,kind geweest en herinner me dat nog goed. En ook kwam ik uit een heel kinderrijke familie dus genoeg babies en kleine kinderen gezien hoor.

Dit is geen discussie topic, dus dan zit je verkeerd als je dat denkt.

De TS vraagt
Citaat:
Voor nu is het eigenlijk de enige optie dat hij onder de veranda blijft slapen overdag. Maar hoe doe je dat als hij niet meer in de kinderwagen past? En hoe doe je dat in de winter met warm houden?

Iemand tips, ideeën of ervaringen?

Ze vraagt nergens om een discussie. dus waarom probeer je mee te doen als je er overduidelijk geen verstand en/of ervaring mee hebt?
Sowieso is het niet handig om je te mengen in topics waar je geen ervaring/verstand van hebt en waar je ook geen moeite in steekt om je te verdiepen in het onderwerp?