Maar het is dus ook meer dat we allemaal bewegen en in onderbewustzijn op elkaar reageren met bewegingen?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gaat nooit over 1 individu. Voor mij werkte het ook niet, ik sliep niet meer. Zelfs met mijn zoontje 2 deuren verder slaap ik nog extreem licht en hij is ondertussen 2.speurneusc schreef:en dan onder het mom van vroeger deden ze dat ook..... ja vroeger waren de huisjes heel klein, kon niemand zijn kontje keren, uitbouw door de baby buiten te leggen war er meer plaats voor de andere 20 kinderen
vroeger hadden ze ook steenkool, nu niet meer
vroeger ging iedereen op de fiets, nu heeft 80% een auto
vroeger was er weinig te eten, veel keus was er niet, nu weet je niet wat te kiezen zoveel keus
vroeger was er geen stikstof, nu willen ze alle koeien liefst geslacht zien want dat zou helpen
maar dan nog in anno 2020 dit... belachelijk
); baby's en kleine kinderen slapen veel liever in een kleiner bed dan in een groot bed. Ze voelen zich dan meer geborgen. Mijn baby's sliepen dus zelfs het liefst vastgebonden op mijn lijf, dan hebben ze helemaal geen bewegingsruimte en ze vonden het heerlijk
dromertje2 schreef:secricible schreef:Ik zat idd met dezelfde vraag dromertje. Voor mij zou dat ook een reden zijn om vraagtekens te zetten bij een lutjepotje of anderzinds buiten slapen in de eerste periode. Mijn zoontje sliep ook in de box of in de wagen naast me in die periode omdat juist een diepe slaap een risico oplevert en ook mijn GO heeft dat als beleid. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is in KDV die hier gebruik van maken.
Ik heb dat geen volle 6 maanden gedaan overigens, maar toch de eerste paar maanden. Voor TS lijkt het me ook geen issue meer, maar gewoon puur interesse.
In belgie mogen baby s tot 6 maanden niet zonder toezicht slapen, zelfs niet in apparte slaapkamer.
Moest in de leefruimte zijn zodat er constant toezicht is.
anjali schreef:Het elkaar afkraken heeft geen zin want ik ben ervan overtuigd dat iedereen het beste voorheeft met zijn\haar kind.En de meesten zullen het doen op de manier die in hun familie gebruikelijk is.Maar dan mag ik ook iets zeggen over hoe het in mijn (voorouderlijke) familie eraan toe ging. En dan niet over dat buitenslapen want dat deden ze bij ons niet.Maar wel over je kind naar een kinderdagverblijf brengen.Bij ons bleven ze dag en nacht thuis,totdat ze overdag naar de kleuterschool konden. Meestal met 5 jaar.En de moeder was dus ook de hele dag thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen.Dat is meer dan een volledige baan.En kom nu niet met financiele redenen want die waren allemaal arm.Mijn grootmoeder had 11 kinderen en die gingen niet naar een kinderdagverblijf.Ze sliepen allemaal binnen en het was reuzegezellig.
anjali schreef:Het elkaar afkraken heeft geen zin want ik ben ervan overtuigd dat iedereen het beste voorheeft met zijn\haar kind.En de meesten zullen het doen op de manier die in hun familie gebruikelijk is.Maar dan mag ik ook iets zeggen over hoe het in mijn (voorouderlijke) familie eraan toe ging. En dan niet over dat buitenslapen want dat deden ze bij ons niet.Maar wel over je kind naar een kinderdagverblijf brengen.Bij ons bleven ze dag en nacht thuis,totdat ze overdag naar de kleuterschool konden. Meestal met 5 jaar.En de moeder was dus ook de hele dag thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen.Dat is meer dan een volledige baan.En kom nu niet met financiele redenen want die waren allemaal arm.Mijn grootmoeder had 11 kinderen en die gingen niet naar een kinderdagverblijf.Ze sliepen allemaal binnen en het was reuzegezellig.
anjali schreef:Maar dan mag ik ook iets zeggen over hoe het in mijn (voorouderlijke) familie eraan toe ging. En dan niet over dat buitenslapen want dat deden ze bij ons niet.Maar wel over je kind naar een kinderdagverblijf brengen.Bij ons bleven ze dag en nacht thuis,totdat ze overdag naar de kleuterschool konden. Meestal met 5 jaar.En de moeder was dus ook de hele dag thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen.Dat is meer dan een volledige baan.En kom nu niet met financiele redenen want die waren allemaal arm.Mijn grootmoeder had 11 kinderen en die gingen niet naar een kinderdagverblijf.Ze sliepen allemaal binnen en het was reuzegezellig.
Zolang je als ouder een beetje gezond verstand hebt kan je niet zoveel verkeerd doen. verootjoo schreef:Tegenwoordig is huisvrouw geen volledige baan meer, je hoeft de was niet meer met de hand te doen, de boodschappen worden bezorgd, de afwas stoppen we in een machine, we hebben een stofzuiger.
Dus ik heb tijd genoeg om te werken en ben er blij mee dat ik kan en mag werken![]()
En dat er kdv’s bestaan. Ik vind het overigens ook heel gezond dat een kind een paar dagen naar een crèche gaat, leren ze veel van.
anjali schreef:verootjoo schreef:Tegenwoordig is huisvrouw geen volledige baan meer, je hoeft de was niet meer met de hand te doen, de boodschappen worden bezorgd, de afwas stoppen we in een machine, we hebben een stofzuiger.
Dus ik heb tijd genoeg om te werken en ben er blij mee dat ik kan en mag werken![]()
En dat er kdv’s bestaan. Ik vind het overigens ook heel gezond dat een kind een paar dagen naar een crèche gaat, leren ze veel van.
Volgens mij leren kleine babies niets op een creche.Je hebt alleen meer kans dat ze een besmettelijke ziekte oplopen.
anjali schreef:verootjoo schreef:Tegenwoordig is huisvrouw geen volledige baan meer, je hoeft de was niet meer met de hand te doen, de boodschappen worden bezorgd, de afwas stoppen we in een machine, we hebben een stofzuiger.
Volgens mij leren kleine babies niets op een creche.Je hebt alleen meer kans dat ze een besmettelijke ziekte oplopen.
gezichtsuitdrukkingen, intonatie en nog veel meer
sommige dingen pikken ze al op vanaf week 10/12 wanneer een hoop kindjes voor het eerst naar het KDV gaan
en sommige dingen leren ze pas iets later
MarcoBorsato schreef:anjali schreef:Volgens mij leren kleine babies niets op een creche.Je hebt alleen meer kans dat ze een besmettelijke ziekte oplopen.
Houd alsjeblieft op. Je hebt geen kinderen én geen verstand van kinderen. Je staat ook niet open voor de informatie voor anderen dus ga ergens anders etteren.
anjali schreef:Gezellig zeg .Is dit een discussietopic of alleen open voor mensen die het met elkaar eens zijn?Dan moet dat in de openingspost staan,dan doe ik niet mee. Enne,ik ben zelf ,zoals iedereen,kind geweest en herinner me dat nog goed. En ook kwam ik uit een heel kinderrijke familie dus genoeg babies en kleine kinderen gezien hoor.
Citaat:Voor nu is het eigenlijk de enige optie dat hij onder de veranda blijft slapen overdag. Maar hoe doe je dat als hij niet meer in de kinderwagen past? En hoe doe je dat in de winter met warm houden?
Iemand tips, ideeën of ervaringen?