Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:20

Ik heb geen idee wat je bedoelt met filter?
De FFP 1/2/3 kapjes? Die zijn in de bouwmarkt nog wel te koop en beschermen ook jezelf ipv anderen. Maar als iedereen een fatsoenlijk mondkapje draagt is dat niet nodig. Die zitten overigens een stuk minder fijn dan gewone medische.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:26

Ik werk in de zorg, heb een verleden met chronische hyperventilatie en draag nu met coronatijd gemiddeld 10 uur per dag deze chirurgische IIR2-mondmaskers. De jaren hiervoor 7 uur per dag. Ik leef nog prima hoor. :D En deze kan iedereen kopen.

Afbeelding

De FFP-maskers sluiten meer af en beschermen daardoor beter. Ik moet deze af en toe dragen bij behandelingen waar ik veel huid verdamp. Die maskers zijn geen pretje om langdurig achter elkaar te dragen. Zoiets bijvoorbeeld.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:05

Maar die FFP met filter mag je niet dragen. Je beschermt jezelf dan wel voor ontvangen van het virus maar het houdt het niet tegen als jij het verspreidt.

Die chirurgische wen je echt snel aan. Ik voel intussen amper nog dat ik 'm op heb. Waar ik wel meer op let is oogcontact tijdens een gesprek en mimiek met de ogen. Je gesprekspartner ziet je gezicht niet meer volledig maar bijvoorbeeld lachrimpeltjes om de ogen ziet iedereen wel.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 21:14

Esaqar schreef:
Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.
Gewoon opdoen. Niet zo zeuren. Je went er wel aan.

Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.

Hoe doe je dat? Ik bedoel, wat zeg je tegen zo'n klant?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:14

Varekaj schreef:
Maar die FFP met filter mag je niet dragen. Je beschermt jezelf dan wel voor ontvangen van het virus maar het houdt het niet tegen als jij het verspreidt.

Die chirurgische wen je echt snel aan. Ik voel intussen amper nog dat ik 'm op heb. Waar ik wel meer op let is oogcontact tijdens een gesprek en mimiek met de ogen. Je gesprekspartner ziet je gezicht niet meer volledig maar bijvoorbeeld lachrimpeltjes om de ogen ziet iedereen wel.

Nee, maar daar hebben dan alleen de mensen last van die mondkapjes niet nuttig vinden :+

Ja chirurgische zitten echt prima. Heb je geen last van, en ben er ook nog niet mee flauwgevallen en heb ook nog geen ernstig zuurstoftekort. Heb ze 8uur per dag op m’n snufferd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:32

Maar die puistjes die je ervan krijgt ^) voel me soms net weer een puber met een overactief maanlandschap in actie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:34

Oh ja? Dat heb ik helemaal niet. :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:36

Die wegwerp dingen stinken vaagjes naar chloor. En daarnaast weiger ik wegwerp omdat ik het niet milieuvriendelijk vind.

Dus heb ik een stoffen en die ergert me ook. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:59

verootjoo schreef:
purny schreef:
Zo zei iemand inderdaad dat chirurgen ook met een mondkapje op stonden te opereren...
Alsof het mondmasker wat wij dragen net zo goed is als een medisch mondkapje.
Moest laatst wel een medisch mondkapje op. Ik merkte echt wel verschil

Dan koop je toch medische als je die fijner vindt? :)

Nee die vond ik juist niet fijn qua ademen. Geef mij maar gewoon een stoffen kapje

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 22:18

Palmera schreef:
Die wegwerp dingen stinken vaagjes naar chloor. En daarnaast weiger ik wegwerp omdat ik het niet milieuvriendelijk vind.

Dus heb ik een stoffen en die ergert me ook. :+

_O- _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:21

Ik zag vandaag iemand in de tram met Eem dictatuur kapje. Zat half onder haar neus gestopt en dictatuur op het kapje geschreven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:46

_Denise_ schreef:
Ik werk in de zorg, heb een verleden met chronische hyperventilatie en draag nu met coronatijd gemiddeld 10 uur per dag deze chirurgische IIR2-mondmaskers. De jaren hiervoor 7 uur per dag. Ik leef nog prima hoor. :D En deze kan iedereen kopen.

[ Afbeelding ]

De FFP-maskers sluiten meer af en beschermen daardoor beter. Ik moet deze af en toe dragen bij behandelingen waar ik veel huid verdamp. Die maskers zijn geen pretje om langdurig achter elkaar te dragen. Zoiets bijvoorbeeld.

[ Afbeelding ]

Huid verdampen? :o? Klinkt niet heel gezond

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:56

Magrathea schreef:
_Denise_ schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Huid verdampen? :o? Klinkt niet heel gezond

Haha ja, voordat je een huid kan verbeteren moet je deze soms eerst beschadigen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:08

:') ik dacht vooral te lezen dat je bij de tandarts werkte, weet niet waarom :=

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:36

Onali schreef:
__Robijn__ schreef:
Als ik een medisch mondkapje zou moeten dragen prima, maar ik ga geen zuurstof beperkend mondkapje dragen.
iedereen die dit wel wil doen, laat ik overigens volledig in hun waarde.

_O-

Heel vervelend ook al die flauwvallende chirurgen en operatie assistentes de hele dag :roll:

Dat zal prima, maar ik steek de dievenmoord en weiger het te dragen. Alleen als ik verkouden ben zal ik er 1 dragen en thuis blijven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:41

Begrijpelijk, Robijn. Het zijn gewoon smerige dingen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:18

Sowieso is het door een universiteit al bewezen dat degene achter je de volle laag krijgt qua kleine waterdruppels als je een mondmasker draagt en in die druppels zit juist het virus ipv de grote klodders als je hoest. Ze beschermen dus voor geen ene meter, behalve de medische en die mag je juist niet dragen. Ik draag m wel hoor, omdat ik weet dat het voor winkeliers prettig voelt als mensen zich aan de regels houden. Die ene keer per week supermarkt overleef ik wel met mondkapje op.

Edit; het zijn dus juist niet zuurstof ontnemende dingen, want alles gaat er gewoon dwars doorheen behalve grote klodders als je hoest :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:46

Nou ik heb van de week op alle mogelijke manieren met mijn mond kapje een kaars uit proberen te blazen en dat lukte echt niet.

Zowel met stoffen mondkapje als een wegwerp ding.

De vlam ging nog niet eens iets wiebelen wat hij met de minste geringste tocht wel doet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:17

Jorex schreef:
Sowieso is het door een universiteit al bewezen dat degene achter je de volle laag krijgt qua kleine waterdruppels als je een mondmasker draagt en in die druppels zit juist het virus ipv de grote klodders als je hoest. Ze beschermen dus voor geen ene meter, behalve de medische en die mag je juist niet dragen. Ik draag m wel hoor, omdat ik weet dat het voor winkeliers prettig voelt als mensen zich aan de regels houden. Die ene keer per week supermarkt overleef ik wel met mondkapje op.

Ik heb het idee dat je niet helemaal weet hoe je wetenschappelijk onderzoek moet interpreteren. 1 universiteit die 1 onderzoek doet zegt erg weinig. Een meta-analyse (dus een onderzoek dat heel veel onderzoeken meeneemt en deze beoordeelt en naast elkaar legt) kan dat eigenlijk alleen.

Voor elk standpunt denkbaar valt namelijk wel een onderzoek te vinden dus daar schiet je heel weinig mee op :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:42

Die meta-analyses zijn er nog niet. Daar is nog niet genoeg onderzoek voor gedaan. Maar mijn standpunt blijft dat het alleen maar hete ondingen zijn die mondkapjes en dat ik ze alsnog blijf dragen ondanks het gevoel dat ik er niet door kan ademen. En het feit dat partikels elke ademhaling er door de openingen aan de zijkanten doorheen gaan. Er moeten betere mondkapjes gemaakt worden die goed aansluiten zowel aan de onder boven en zijkant. Maar goed dat is nogal off topic. Ik weet overigens heel goed wetenschappelijk onderzoek te interpreteren, maar heb simpelweg de tijd niet om over mondkapjes elk onderzoek op te zoeken omdat ik overdag al papers moet opzoeken en lezen voor mijn colloquium. Maar dit onderzoek was toevallig op tv afgelopen week dus vandaar dat ik me daar achter durf te scharen qua mening over mondkapjes. Maar ik blijf ze ondertussen wel dragen in winkels hoor. :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:10

Esaqar schreef:
Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.
Gewoon opdoen. Niet zo zeuren. Je went er wel aan.

Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.

Jawel. Ben net boodschappen wezen doen... Zonder mondmasker. Waarom? Omdat mensen dan WEL netjes 1,5 meter afstand houden zoals het RIVM verplicht en wat wel een bewezen maatregel is die werkt tegen de verspreiding. Zoals eerder onderbouwt werkt een mondkapje juist tegengesteld. Mensen denken onschendbaar te zijn en houden geen afstand meer. DAT vind ik zorgwekkend.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:48

Hier hetzelfde. Ben vanavond om 18.30 naar de supermarkt geweest. Zonder mondkapje. Dan is het lekker rustig, waren misschien 10 mensen in een grote Jumbo. Naast de ingang staan drie medewerkers, met mondkapje op nog geen halve meter afstand met elkaar te praten, precies voor wand met de scanners. Ik vraag vanaf drie meter afstand, ehh... mag ik er even bij misschien? Oh ja.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:59

Ik ben 1 keer naar de winkel gegaan met mondmasker en toen zijn er 3 mensen vlak naast of voor mij langs gegaan om even gauw wat te pakken of aan te vullen. Zelfs het personeel.. Want we hebben mondmaskers op... Sindsdien ben ik ermee gestopt. Nu komt er niemand in de buurt en iedereen ziet mij want ik heb niet zo'n ding op.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:37

Oh, maar dat doe ik ook, als ik iemand zie zonder mondmasker, denk ik: weer zo'n mafkees die denkt dat de regels niet voor haar/ hem gelden. Goed afstand houden, want die zal het allemaal een rotzorg zijn. Terwijl ik inmiddels aardig bedreven ben in het afstand houden van iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 07:48

In wat voor absurde omgeving wonen jullie _O- hier zijn maskers verplicht en op wat enkelingen na houdt bijna iedereen netjes afstand, niemand rijdt een ander omver met een karretje, niemand duwt een ander in de vriesvakken. Tuurlijk zijn er weleens discussies maar het is heel eenvoudig: ofwel volg je de maatregelen, ofwel ga je ergens anders heen. Kan je daar gaan proberen je zin erdoor te drammen.

Wij hadden ook een aantal "allemaal onzin en ik weet het beter"-personen op mijn werk bij de bezoekers. Sinds we echter het beestje weer in huis hebben, door hoogstwaarschijnlijk bezoekers die alles met de voeten treden of het niet zo nauw nemen (er is immers 0,0 personeel besmet) kan ik jullie wel verzekeren dat er plots geen enkel probleem meer is om onze maatregelen op te volgen hoor. Maar wij mogen dus wel weer als ingepakte rollade door de gangen rennen.