Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

En deze kan iedereen kopen. 
Esaqar schreef:Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.
Gewoon opdoen. Niet zo zeuren. Je went er wel aan.
Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.
Varekaj schreef:Maar die FFP met filter mag je niet dragen. Je beschermt jezelf dan wel voor ontvangen van het virus maar het houdt het niet tegen als jij het verspreidt.
Die chirurgische wen je echt snel aan. Ik voel intussen amper nog dat ik 'm op heb. Waar ik wel meer op let is oogcontact tijdens een gesprek en mimiek met de ogen. Je gesprekspartner ziet je gezicht niet meer volledig maar bijvoorbeeld lachrimpeltjes om de ogen ziet iedereen wel.

verootjoo schreef:purny schreef:Zo zei iemand inderdaad dat chirurgen ook met een mondkapje op stonden te opereren...
Alsof het mondmasker wat wij dragen net zo goed is als een medisch mondkapje.
Moest laatst wel een medisch mondkapje op. Ik merkte echt wel verschil
Dan koop je toch medische als je die fijner vindt?
_Denise_ schreef:Ik werk in de zorg, heb een verleden met chronische hyperventilatie en draag nu met coronatijd gemiddeld 10 uur per dag deze chirurgische IIR2-mondmaskers. De jaren hiervoor 7 uur per dag. Ik leef nog prima hoor.En deze kan iedereen kopen.
[ Afbeelding ]
De FFP-maskers sluiten meer af en beschermen daardoor beter. Ik moet deze af en toe dragen bij behandelingen waar ik veel huid verdamp. Die maskers zijn geen pretje om langdurig achter elkaar te dragen. Zoiets bijvoorbeeld.
[ Afbeelding ]
Klinkt niet heel gezond 
Magrathea schreef:_Denise_ schreef:Ik werk in de zorg, heb een verleden met chronische hyperventilatie en draag nu met coronatijd gemiddeld 10 uur per dag deze chirurgische IIR2-mondmaskers. De jaren hiervoor 7 uur per dag. Ik leef nog prima hoor.En deze kan iedereen kopen.
[ Afbeelding ]
De FFP-maskers sluiten meer af en beschermen daardoor beter. Ik moet deze af en toe dragen bij behandelingen waar ik veel huid verdamp. Die maskers zijn geen pretje om langdurig achter elkaar te dragen. Zoiets bijvoorbeeld.
[ Afbeelding ]
Huid verdampen?Klinkt niet heel gezond
ik dacht vooral te lezen dat je bij de tandarts werkte, weet niet waarom
Onali schreef:__Robijn__ schreef:Als ik een medisch mondkapje zou moeten dragen prima, maar ik ga geen zuurstof beperkend mondkapje dragen.
iedereen die dit wel wil doen, laat ik overigens volledig in hun waarde.
![]()
Heel vervelend ook al die flauwvallende chirurgen en operatie assistentes de hele dag
Jorex schreef:Sowieso is het door een universiteit al bewezen dat degene achter je de volle laag krijgt qua kleine waterdruppels als je een mondmasker draagt en in die druppels zit juist het virus ipv de grote klodders als je hoest. Ze beschermen dus voor geen ene meter, behalve de medische en die mag je juist niet dragen. Ik draag m wel hoor, omdat ik weet dat het voor winkeliers prettig voelt als mensen zich aan de regels houden. Die ene keer per week supermarkt overleef ik wel met mondkapje op.
Esaqar schreef:Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.
Gewoon opdoen. Niet zo zeuren. Je went er wel aan.
Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.
hier zijn maskers verplicht en op wat enkelingen na houdt bijna iedereen netjes afstand, niemand rijdt een ander omver met een karretje, niemand duwt een ander in de vriesvakken. Tuurlijk zijn er weleens discussies maar het is heel eenvoudig: ofwel volg je de maatregelen, ofwel ga je ergens anders heen. Kan je daar gaan proberen je zin erdoor te drammen.