Zertab schreef:Ik heb zoveel om blij om te zijn. Maar toch.. soms is er ineens zoveel verdriet...
Herkenbaar.
Ik leef momenteel op automatische piloot. De hulpverlener beschreef het perfect als: 'Alsof je op een soort medicatie zit die je afstompt'. Alles is oké. Maar niet beter dan dat. Niets maakt me nog écht gelukkig. Althans, niet van zolang ik hier alleen thuis zit. Als ik buiten bezig ben met vrienden gaat het nog, maar die hebben ook hun eigen leven en ik wil niet afhankelijk zijn van een ander voor mijn eigen geluk. Dat is het hele punt. Ik besef nu dat mijn vorige relaties gewoon een 'leugen' waren. Een manier om mij tijdelijk beter te voelen. Maar diep van binnen ben ik niet beter. Het sluimert. Plots komt het terug en kan ik met mezelf weer niet meer om.
Ik heb nu een vaste hulpverlener die wekelijks contact met me opneemt. Ik ben nu ook langsgeweest voor een intake gesprek bij het Centrum voor Geestelijke Gezondheid om te zien of ik geen kans maak voor een goedkopere vorm van therapie. Echter werd me daar weer duidelijk gemaakt hoe lang de wachtlijst wel niet is en dat ze slechts in zeer zeldzame gevallen mensen voor trekken. Wel, ik denk niet dat ik één van die mensen ben. Daarvoor ben ik een te mild geval vrees ik. Dat betekent misschien nog een jaar wachten. Als ik nog een jaar mij zo ongelofelijk k*t en leeg moet voelen zoals nu, dan hoeft het voor mij niet meer. Volgende week weet ik echter meer. Wel jammer, want ik vond de therapeute die het gesprek af nam wel heel fijn.
Ik heb dus nu ook contact genomen met een lokale therapeut, waar ik zelfstandig naar toe kan (dat vind ik essentieel, ik wil niet door mijn ouders overaal heen getaxid worden om dan 9/10 gevraagd te worden hoe het was terwijl ik al genoeg duidelijk heb gemaakt dat ik. er. niet. over. wil. praten.) Dus ik hoop dat dat wat wordt.
Ondertussen voel ik me echt weer een puber. Niet normaal. Ik verdraag het niet als mijn gezinsleden mijn kamer in lopen. Ik wil niet aangesproken worden tenzij ik zelf het gesprek aanga. Ik ben zo ongelofelijk bitter en geïrriteerd. Zo ben ik niet. Ik ben mezelf echt aan het verliezen. Ben nog zo aan de stok geraakt met mijn moeder vanavond. Maar ik kan er niets aan doen..
Eerlijk? Ik heb het gehad.