BrittOllie schreef:En dan nu mijn persoonlijke mening:
Ik vind het best jammer om te lezen dat mensen heel stellig "om deze reden gebruik ik hem niet" zeggen. Je kunt best je bluetooth even uitschakelen als je je mobiel in een kluisje moet stoppen o.i.d. denk ik dan... De app is een hulpmiddel en als je daadwerkelijk de hulp wil zijn er genoeg oplossingen te bedenken. Wil je de app niet gebruiken, schuil je dan niet achter een smoesje en kom er gewoon eerlijk voor uit. (Niks mis mee trouwens, ieder mag daar zijn eigen mening voor hebben). Maar dat eeuwige moddergooien…. wat is het doel van dit soort dingen schrijven? Anderen ontmoedigen?
Ik hou zoveel als mogelijk 1,5 afstand, draag een mondkapje in publieke ruimtes en ik heb de app. Voor mijn gevoel doe ik al heel veel om besmetting te voorkomen, maar mocht ik nu toch een melding krijgen dan ben ik blij dat ik bewust nog wat voorzichtiger kan zijn, zodat ik anderen niet (onbewust) zal besmetten. Als ik dat betekent dat ik in quarantaine moet, so be it, balen. Maar ook niet het einde van de wereld, toch?. Advies is momenteel sowieso om zoveel mogelijk thuis te blijven en vanuit huis te werken.
Erg mee eens. Het is een hulpmiddel. En ik vind het wel prima om een gesprek te hebben over de voordelen. Maar ook over de beperkingen van zo'n hulpmiddel.
Ja, een beperking is dat hij een waarschuwing kan geven als er iemand aan de andere kant van het plexiglas in jouw trein heeft gezeten. Of als je hem in een kluisje hebt gelegd met allemaal andere kluisjes eromheen. Maar hoe erg is dat? Je kunt toch zelf ook nog denken?
En wie aannames doet, doet er ook goed aan even te controleren of ze wel kloppen. Want er komt hier heel heel voorbij aan argumenten om de app niet te gebruiken die voortkomen uit onwetendheid. Dat je verplicht in quarantaine moet....wat een kul weer.