Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zertab schreef:TS, wat wil je bereiken met dit topic behalve een discussie over cultuur en geloof? Praat er gewoon met hem over. Doe waar jij je fijn bij voelt. Hij heeft gezegd dat hij het liever niet wil, dus verbiedt het niet (gaat hij dat wel doen, wegwezen!!!). Dus maak je keuze. Probeer het anders een keer om iets anders te dragen dan een bikini. Bevalt het niet, draag je gewoon je bikini.
Achterom schreef:Zertab schreef:TS, wat wil je bereiken met dit topic behalve een discussie over cultuur en geloof? Praat er gewoon met hem over. Doe waar jij je fijn bij voelt. Hij heeft gezegd dat hij het liever niet wil, dus verbiedt het niet (gaat hij dat wel doen, wegwezen!!!). Dus maak je keuze. Probeer het anders een keer om iets anders te dragen dan een bikini. Bevalt het niet, draag je gewoon je bikini.
Waarom ineens zo'n agressieve toon?
Het topic levert toch ook een goede discussie op? En volgens mij heeft de TS net vanmorgen nog aangegeven wat ze met het topic wil...
Qimm schreef:Waar bij mij de schoen wringt is dat een volledig normaal en gepast kledingstuk ter discussie wordt gesteld. Ik zou me vet ongemakkelijk voelen als mijn partner in een sociale omgeving een opvallende uitzondering zou worden op mijn verzoek.
De achtergrond van de vrager vind ik niet zo belangrijk. Europeaan, Aziaat, Afrikaan, christen, moslim, atheist.
Luckystory schreef:Qimm schreef:Waar bij mij de schoen wringt is dat een volledig normaal en gepast kledingstuk ter discussie wordt gesteld. Ik zou me vet ongemakkelijk voelen als mijn partner in een sociale omgeving een opvallende uitzondering zou worden op mijn verzoek.
De achtergrond van de vrager vind ik niet zo belangrijk. Europeaan, Aziaat, Afrikaan, christen, moslim, atheist.
Maar dat is het net. Voor hem is dat niet ‘normaal’.
Zijn referentiekader is anders.
anjali schreef:Mag je wel gewoon zelf zonder hem naar het strand in de badkleding van je eigen keuze? Je hoeft toch niet altijd alles samen te doen? Hij gaat toch ook niet mee naar je werk,naar je paard,of welke hobby dan ook?
Luckystory schreef:Qimm schreef:Waar bij mij de schoen wringt is dat een volledig normaal en gepast kledingstuk ter discussie wordt gesteld. Ik zou me vet ongemakkelijk voelen als mijn partner in een sociale omgeving een opvallende uitzondering zou worden op mijn verzoek.
Maar dat is het net. Voor hem is dat niet ‘normaal’.
Zijn referentiekader is anders.

Brainless schreef:Emancipatie is dat vrouwen een keuze hebben en als een vrouw er zelf voor kiest iets voor haar partner aan te passen is dat haar goed recht.
Het is ook haar recht om te zeggen.. nee schat ik trek aan wat ik wil.
goldenarrow schreef:Beiden laten me vrij om daarin mijn eigen keuzes te maken, maar geven wel hun mening op het moment dat het een gewaagde keuze zou zijn.
imaudy schreef:TS, ben je net bang dat hij steeds traditioneler wordt naarmate hij ouder wordt en dat je jezelf hierin gaat verliezen? Hij zegt het nu alleen, maar blijkbaar vat je het wel op als boodschap. Als het niks voorstelde had je er alleen een beetje om gelachen.
Ik heb ook al vakanties meegemaakt in zo’n soort gelijk vintage “badpak” die jij deelde en dat is echt niet warmer als een gewoon badpak, een burkini trouwens ook niet, en dat zijn trouwens echt geen vuilzak achtige gewaden die je aantrekt maar gewoon mooie moderne dingen, weer voor de nieuwsgierigen.
Steffi4 schreef:Weet je, omdat dit toch een uitgebreidere discussie is geworden...ik ben belgische en ik ben bekeerd al lang voor ik mijn man heb leren kennen. Hoef daar verder ook geen commentaar op.
Ik droeg een hoofddoek voor ik getrouwd was en nu 4 jaar later draag ik die niet meer, ben nog steeds getrouwd en we hebben een zoontje. Ik
Voelde me niet meer goed, als in, ik was oprecht bang dat ik zou neergestoken worden op straat omdat ik een hoofddoek draag. Waar is dan die keuzevrijheid? Dat werkt blijkbaar maar in 1 richting...als je vreest voor je leven door een keuze die je zelf maakt? ik ben super blij met zwemuurtjes voor vrouwen en vrouwen fitness, mag dat? Ik sport evengoed bedekt(er) gemengd, maar het is gewoon fijn dat ze ook aan ons denken. Als jij daar niet naartoe wil, ga niet? Maar waarom stoort het jou dat ik dat wel wil? O ja, mijn man heeft mij altijd gesteund, en legt mij niets op. Ik draag nog steeds mijn hoofddoek als ik naar zijn familie ga trouwens.
Doem verhalen zijn er, maar het zijn alleen die verhalen die worden gedeeld, weet je hoeveel succes huwelijken er zijn met verschillende culturen? Daar hoor je gewoon veel minder over omdat die net hetzelfde zijn als “gewone huwelijken”, wat moet je daar over vertellen?
TS: prachtig hoe jullie kunnen communiceren. Als ik je gerust mag stellen: het is echt niet warm om zo op het strand te liggen, als dat momenteel je “enige zorg” is. Ik heb al verschillende vakanties met burkini gezwommen, O jee, shocking, en heb daar echt geen last van gehad, ik wisselde dat nadien om in droge kledij trouwens want daar wil je niet in blijven zitten, voor de nieuwsgierigen.Ik heb ook al vakanties meegemaakt in zo’n soort gelijk vintage “badpak” die jij deelde en dat is echt niet warmer als een gewoon badpak, een burkini trouwens ook niet, en dat zijn trouwens echt geen vuilzak achtige gewaden die je aantrekt maar gewoon mooie moderne dingen, weer voor de nieuwsgierigen.
![]()
Heb alles gelezen trouwens en het verbaast me toch hoeveel open minded mensen er zijn
DeMolenhoek schreef:Steffi4 schreef:Weet je, omdat dit toch een uitgebreidere discussie is geworden...ik ben belgische en ik ben bekeerd al lang voor ik mijn man heb leren kennen. Hoef daar verder ook geen commentaar op.
Ik droeg een hoofddoek voor ik getrouwd was en nu 4 jaar later draag ik die niet meer, ben nog steeds getrouwd en we hebben een zoontje. Ik
Voelde me niet meer goed, als in, ik was oprecht bang dat ik zou neergestoken worden op straat omdat ik een hoofddoek draag. Waar is dan die keuzevrijheid? Dat werkt blijkbaar maar in 1 richting...als je vreest voor je leven door een keuze die je zelf maakt? ik ben super blij met zwemuurtjes voor vrouwen en vrouwen fitness, mag dat? Ik sport evengoed bedekt(er) gemengd, maar het is gewoon fijn dat ze ook aan ons denken. Als jij daar niet naartoe wil, ga niet? Maar waarom stoort het jou dat ik dat wel wil? O ja, mijn man heeft mij altijd gesteund, en legt mij niets op. Ik draag nog steeds mijn hoofddoek als ik naar zijn familie ga trouwens.
Doem verhalen zijn er, maar het zijn alleen die verhalen die worden gedeeld, weet je hoeveel succes huwelijken er zijn met verschillende culturen? Daar hoor je gewoon veel minder over omdat die net hetzelfde zijn als “gewone huwelijken”, wat moet je daar over vertellen?
TS: prachtig hoe jullie kunnen communiceren. Als ik je gerust mag stellen: het is echt niet warm om zo op het strand te liggen, als dat momenteel je “enige zorg” is. Ik heb al verschillende vakanties met burkini gezwommen, O jee, shocking, en heb daar echt geen last van gehad, ik wisselde dat nadien om in droge kledij trouwens want daar wil je niet in blijven zitten, voor de nieuwsgierigen.Ik heb ook al vakanties meegemaakt in zo’n soort gelijk vintage “badpak” die jij deelde en dat is echt niet warmer als een gewoon badpak, een burkini trouwens ook niet, en dat zijn trouwens echt geen vuilzak achtige gewaden die je aantrekt maar gewoon mooie moderne dingen, weer voor de nieuwsgierigen.
![]()
Heb alles gelezen trouwens en het verbaast me toch hoeveel open minded mensen er zijn
Joh, jij doet wat je wilt hoor. Maar ik stoor mij er inderdaad aan dat ik word uitgemaakt op mijn vroegere werk omdat ik het durfde te werken in een turkse buurt. In mijn eigen land verdorie. In België! En nee, dat is geen op zich staand gebeuren. Ik kan er boeken over schrijven. Vlaams belang ho*r, nva trut, leeuwenne*ker en ga zo maar door. Dus ja, ik stoor mij als er weer maar eens een uitzondering wordt gegeven of gevraagd of gemaakt want ik ben er zeker van dat er al veel meer racistisch tegen mij is uitgevaren dan ik ooit ben geweest.
Dus ja, sta ik neutraal in dit topic. Nee, helemaal niet. Maar er is ook al zo gigantisch veel gebeurt dat ik dat ook niet meer kan en dat ik begin vast te hangen aan de principes dat je jou gedraagt naar de cultuur van het land. Idem met hoofddoeken op school etc. Geen hoofddeksel of hoofdbedekking in de klas en daar moet er ook gewoon aan gehouden worden etc.
Terwijl 99% van beide kanten gewoon "normaal" denkt en doet...

TamaraFloor schreef:Als je nou afspreekt dat als je gaat wandelen of zwemmen in je bikini of what ever je er een doek om heen doet en met het zonnen gewoon in je zwemkleding gaat is dat toch niet heel raar? En daar voelt hij zich misschien beter bij en is voor jou niet echt een opgave.