Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik snap dat maatregelen nodig zijn, maar er zijn echt grenzen.
krijg

) bigone schreef:Een minister bepaalt niet of er een pandemie is, dat doet de WHO. Een pandemie is wel even wat anders dan een griepgolf in één land bvb. Een pandemie is een ernstige besmettelijke ziekte die zich in meerdere landen tegelijkertijd voordoet . En tot nu toe was 1918 , de Spaanse griep de laatste. Dus je kunt je heel druk maken over een spoedwetgeving maar wanneer Corona niet meer te boek staat als pandemie dan is het wachten op de volgende pandemie . Ik vermoed dat iedereen die nu leeft op de aardbol die zeer waarschijnlijk toch niet meemaakt.
bigone schreef:Een minister bepaalt niet of er een pandemie is, dat doet de WHO. Een pandemie is wel even wat anders dan een griepgolf in één land bvb. Een pandemie is een ernstige besmettelijke ziekte die zich in meerdere landen tegelijkertijd voordoet . En tot nu toe was 1918 , de Spaanse griep de laatste. Dus je kunt je heel druk maken over een spoedwetgeving maar wanneer Corona niet meer te boek staat als pandemie dan is het wachten op de volgende pandemie . Ik vermoed dat iedereen die nu leeft op de aardbol die zeer waarschijnlijk toch niet meemaakt.
bigone schreef:Een pandemie is voor zover ik weet iets wat wereldwijd of op totale continenten toeslaat.
bigone schreef:Een pandemie is voor zover ik weet iets wat wereldwijd of op totale continenten toeslaat.
Berdien schreef:Ik heb me de afgelopen dagen ingelezen, en ben echt enorm geschrokken van de inhoud. Dit gaat echt veel en veel te verIk snap dat maatregelen nodig zijn, maar er zijn echt grenzen.
Ik ken mijn vriend al twee jaar, we wonen niet samen en dan zouden we dus niet meer binnen anderhalve meter van elkaar mogen komen? Wáánzin. En zo zijn er nog zoveel meer voorbeelden te bedenken.

Sizzle schreef:Er staat trouwens niet eens pandemie in de wet maar epidemie.
[Reikwijdte]
1. Dit hoofdstuk is van toepassing op de bestrijding van de epidemie, of een directe dreiging daarvan.
Dan ben je haast ieder jaar wel de zak
Zeker dat laatste stukje: of directe dreiging. Dat laatste wordt duidelijk nogal verschillend geinterpreteerd in verschillende instanties.
Cer schreef:Sizzle schreef:Er staat trouwens niet eens pandemie in de wet maar epidemie.
[Reikwijdte]
1. Dit hoofdstuk is van toepassing op de bestrijding van de epidemie, of een directe dreiging daarvan.
Dan ben je haast ieder jaar wel de zak
Zeker dat laatste stukje: of directe dreiging. Dat laatste wordt duidelijk nogal verschillend geinterpreteerd in verschillende instanties.
Maar er staat nu nog specifiek "epidemie Covid-19", dus dan mogen ze m nergens anders meer voor gebruiken, neem ik aan?