Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pareltjes schreef:I rest my case!
Pareltjes schreef:Nu de app heel snel dichterbij komt is het wellicht tijd er kritisch naar te gaan kijken.
Ik maakte me al serieus zorgen, maar nu des te meer. Het lijkt wel of het koste wat kost er door heen gedrukt moet worden!
Hoe staan jullie er nu in naar aanleiding van de laatste ontwikkelingen? Zie bijgaande link.
https://nos.nl/l/2330845
Pareltjes schreef:Dat ben ik wel met je eens. Vind ook dat er wel héél veel haast wordt gemaakt.
Maar 45 minuten om een app te evalueren?
Serieuze adviezen in de wind slaan?
Alle alarmbellen gaan af.
elnienjo schreef:Pareltjes schreef:Nu de app heel snel dichterbij komt is het wellicht tijd er kritisch naar te gaan kijken.
Ik maakte me al serieus zorgen, maar nu des te meer. Het lijkt wel of het koste wat kost er door heen gedrukt moet worden!
Hoe staan jullie er nu in naar aanleiding van de laatste ontwikkelingen? Zie bijgaande link.
https://nos.nl/l/2330845
Aangezien ze meer haast maken met de app dan met het opschroeven van de testen ga ik de app NIET installeren.
Sizzle schreef:Pareltjes schreef:Dat ben ik wel met je eens. Vind ook dat er wel héél veel haast wordt gemaakt.
Maar 45 minuten om een app te evalueren?
Serieuze adviezen in de wind slaan?
Alle alarmbellen gaan af.
Net als bij vaccin ontwikkelaars, daar worden nu ook overal afkortingen genomen, te grote afkortingen.
Ik ben nog steeds gefrustreerd dat een bedrijf dat nog niets bewezen heeft in het verleden zomaar alle essentiele tests mag overslaan en direkt in mensen mag gaan testen.
Dan heb ik nog minder moeite met een cybersecurity leak.
Sizzle schreef:Ik zou graag zien dat zowel medicijnen als medische technologie (app) gewoon op veiligheid en werkzaamheid getest worden zoals de regelgeving voorschrijft.
Sizzle schreef:Ehm, dus jij hebt meer problemen met een vrijwillige app die je dus niet hoeft te gebruiken dan met een geneesmiddel dat niet op veiligheid en werkzaamheid getest is?
Beide zijn dan schijnveiligheid. Corona vaccines zijn berucht om hun gebrek aan werkzaamheid. Dan laat je je dus al test rat gebruiken voor onbewezen technologie en dan blijk je met een beetje pech alsnog niet beschermd.
Ik zou graag zien dat zowel medicijnen als medische technologie (app) gewoon op veiligheid en werkzaamheid getest worden zoals de regelgeving voorschrijft.
Voor iets simpels als een software dat een berekening maakt op medicatie (soort veredelde rekenmachine) moeten we normaal gesproken al enorm veel werk steken in cybersecurity terwijl het daar niet eens om opgeslagen patienten data gaat.
elnienjo schreef:Rakkie123 schreef:Op dit moment vind ik zo´n app erg goed en ik ben me er een beetje in aan het verdiepen om die te plaatsen, als dat kan.
Ik werk met coronapatienten, dus heb er baat bij om goed gemonitort te worden.
Als deze crisis bezworen is, dan knikker ik de telefoon in de wilgen.... tot de volgende pandomie.
Je kunt gewoon een telefoon met prepaidcard daarvoor nemen volgens mij, ze kunnen je vast wel traceren maar ik heb verder niks te verbergen.
Dan zou je dus nonstop meldingen krijgen dat je te dicht bij een coronapatient bent geweest. Dat is toch volkomen zinloos als je met coronapatienten werkt?
Toen ze het voor 't eerst over de app hadden ging ik er vanuit dat ze zouden gaan testen zoals ze in o.a. Zuid Korea testen, maar bij de technische briefing bleek van Dissel nog steeds selectief te testen (dus zorgpersoneel en patienten in de kwetsbare groep, niet eens gezinsleden, laat staan mensen met milde klachten) dus dan heeft die app totaal geen zin.
Sizzle schreef:Ehm, dus jij hebt meer problemen met een vrijwillige app die je dus niet hoeft te gebruiken dan met een geneesmiddel dat niet op veiligheid en werkzaamheid getest is?
Beide zijn dan schijnveiligheid. Corona vaccines zijn berucht om hun gebrek aan werkzaamheid. Dan laat je je dus al test rat gebruiken voor onbewezen technologie en dan blijk je met een beetje pech alsnog niet beschermd.
Ik zou graag zien dat zowel medicijnen als medische technologie (app) gewoon op veiligheid en werkzaamheid getest worden zoals de regelgeving voorschrijft.
Voor iets simpels als een software dat een berekening maakt op medicatie (soort veredelde rekenmachine) moeten we normaal gesproken al enorm veel werk steken in cybersecurity terwijl het daar niet eens om opgeslagen patienten data gaat.
Cer schreef:Het kan misschien een haastklus lijken maar het is nu ook weer niet echt rocket science en de grootste basis van t geheel is allemaal bestaand.. iemand de presentaties nog gezien?
Marie_Anne schreef:Nee joh, je eigen mondkapje besmetten, dat geeft niets.
Shadow0 schreef:Marie_Anne schreef:Nee joh, je eigen mondkapje besmetten, dat geeft niets.
Jammer dat je zo reageert, ik probeer toch om het uit te leggen.
Een mondkapje voor mensen in het dagelijks leven is *niet* hetzelfde en heeft ook niet hetzelfde doel als beschermende middelen in omgang met bv besmette patienten (of ruimten met veel gifitg stof ofzo.)
Dingen kunnen helpen ook als ze niet perfect zijn. Handen wassen en afstand houden zijn allebei prima voorbeelden van dingen die helpen en niet perfect zijn. De combinatie van een aantal niet-perfecte maatregelen samen kunnen leiden tot een situatie waar het virus zich uiteindelijk bijna niet meer verspreidt. Waarom vind je het zo belangrijk om daarop tegen te zijn?