De anderhalve meter samenleving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:15

Het grootste probleem zal zijn dat het allemaal heel duur wordt denk ik.
En dat is het de vraag of er in horeca, uitgaansgelegenheden enz genoeg mensen komen om het rendabel te laten zijn.

sureido

Re: De anderhalve meter samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:18

Nooit meer uitgaan en festivals? Voor de rest van het leven? Denk je dat nu echt?!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:29

Geen voetbalwedstrijden, geen OS, geen Songfestival, Geen festivals, Niet meer gezellig uit eten, geen volle vliegtuigen waardoor het rendabel is dat het vliegtuig vliegt...

Kortom een heel saai leven

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 09:35

sureido schreef:
Nooit meer uitgaan en festivals? Voor de rest van het leven? Denk je dat nu echt?!

Nooit is wel een heel groot woord.
Maar voorlopig ziet het er wel naar uit.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:35

purny schreef:
Geen voetbalwedstrijden, geen OS, geen Songfestival, Geen festivals, Niet meer gezellig uit eten, geen volle vliegtuigen waardoor het rendabel is dat het vliegtuig vliegt...

Oh? Dan heb ik blijkbaar een heel saai leven, al die dingen boeien mij echt niet :')

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:37

Rakkie123 schreef:
Alles wordt anders, dus maak je hoofd leeg van hoe het was, neem afscheid daar van, zodat je de nieuwe ideeen, die, ik weet het zeker dat die aan het borrelen zijn, kunt gaan omarmen.

Mooi gezegd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:37

Maar het is niet voor altijd? Maar om deze tijd met covid te overbruggen. We kunnen ook nog maanden/jaren alles dicht hebben. Maar we kunnen ook kijken waar iets te winnen is met afstand zodat dat weer kan doorgaan. En jaz dat er dan plekken zijn waar het lastig of onmogelijk is (contact beroepen) dat zal blijven. Maar als het dan op 5 andere plekken/beroepen wel kan, is dat nog altijd een verkleining van de kans op een te snelle verspreidingskans. En dat is al mooi meegenomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:44

O heerlijk een pretpark zonder lange rijen en te dicht bij andere mensen moeten staan. Vraag me idd alleen wel af wat het met de prijzen gaat doen. Wij hadden onze dochter voor haar verjaardag in maart al een dagje Toverland beloofd. Ik ben benieuwd of dat dit jaar nog gaat lukken.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:04

Misschien dat pretparken dan met shifts gaan werken. Als je minder lang hoeft te wachten, kan je ook meer in kortere tijd doen. Dus dan kunnende dagen wellicht in bijv 3 shifts van 4 uur verdeeld worden in de zomer en hoeven de prijzen misschien niet omhoog.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:15

SophieO schreef:
purny schreef:

Oh? Dan heb ik blijkbaar een heel saai leven, al die dingen boeien mij echt niet :')

Jij niet, maar een ander wel. En het is ook nog eens goed voor de economie

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:29

Maar slecht voor het milieu. Dus als we die dingen laten of verminderen is het al voor 2 dingen nuttig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:50

Sclimpre schreef:
Maar slecht voor het milieu. Dus als we die dingen laten of verminderen is het al voor 2 dingen nuttig.

Dat is zo'n stokpaardje...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:06

Loretta schreef:
sureido schreef:

Nooit is wel een heel groot woord.
Maar voorlopig ziet het er wel naar uit.

Als hier gewoon een medicijn / vaccinatie voor gevonden is is het leven binnen een half jaar weer als normaal hoor.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:43

Ik vraag me vooral af, voor hoe lang die 1,5m samenleving moet gaan duren?

Is dat 1 maand, 2 maanden, 6 maanden, 1 jaar....?

Dat maakt het voor ondernemers natuurlijk ook lastig. Je gaat niet voor heel veel geld je toko verbouwen, om over 6 maanden weer terug te kunnen verbouwen naar hoe het was voor corona.

Er zullen dus tijdelijke maatregelen bedacht moeten worden, die ook zo weer omkeerbaar zijn als de 1,5m regels weer verdwijnen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:50

ikkedus schreef:
Misschien dat pretparken dan met shifts gaan werken. Als je minder lang hoeft te wachten, kan je ook meer in kortere tijd doen. Dus dan kunnende dagen wellicht in bijv 3 shifts van 4 uur verdeeld worden in de zomer en hoeven de prijzen misschien niet omhoog.

Dan zie je mij niet meer in een pretpark voorlopig.

Als ik een dagje uit ga naar een pretpark, dan ga ik een hele dag.

Weet je hoe snel 4 uur voorbij is? Eer je goed en wel binnen bent, ben je zo een half uur verder. Even wat eten tussen de middag? Half uurtje. Naar de uitgang wandelen? Reken maar op 15 minuten? Dan heb je nog minder dan 3 uur om attracties te "doen" minder mensen tegelijk in een atractie = minder mensen per uur. Even wachten zal toch snel 10 minuten zijn per atractie. 20 minuten ben je zo bezig met één attractie, dus 3 per uur = 9 per "dag" en als je de Efteling als voorbeeld neemt, dan moet je tussen de attracties best een stukje lopen. Dan kan je misschien maar 6 attracties doen.

Voor 9 attracties ga ik geen €40 uitgeven.

Ik zie eerder iets in een app. Zoiets wat nu al in Disneyland enzo is met betaalde fastpass, dat je een tijdslot kan reserveren per attractie.

En minder mensen tegelijk in het park toelaten.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 18-04-20 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:52

mvdende schreef:

Dat maakt het voor ondernemers natuurlijk ook lastig. Je gaat niet voor heel veel geld je toko verbouwen, om over 6 maanden weer terug te kunnen verbouwen naar hoe het was voor corona.

Er zullen dus tijdelijke maatregelen bedacht moeten worden, die ook zo weer omkeerbaar zijn als de 1,5m regels weer verdwijnen.

Ik zou het helemaal niet erg vinden als er permanent meer ruimte tussen de tafels komt en ik vermoed dat ik niet de enige ben.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:57

tamary schreef:
mvdende schreef:

Ik zou het helemaal niet erg vinden als er permanent meer ruimte tussen de tafels komt en ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Ruimte tussen de tafels in een restaurant is wel fijn. Kan er erg slecht tegen dat hutje mutje.

Maar minder tafeltjes = minder inkomsten = nog duurder om te gaan uit eten. Dan neem ik het hutje mutje liever op de koop toe, dan dat ik helemaal niet meer kan gaan uit eten omdat het onbetaalbaar is geworden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:58

Ik denk dat je op een drukke dag in de Efteling niet meer dan 10 attracties kan doen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:07

Is niet te doen...mondkapje voor is beter.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:07

Mondkapje met uit eten is wel lastig! :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:08

purny schreef:
Ik denk dat je op een drukke dag in de Efteling niet meer dan 10 attracties kan doen

Klopt.

En daarom probeer ik nooit naar een pretpark te gaan op een dag dat het sowieso druk gaat zijn.

Als ik ga, ga ik vaak op een doordeweekse dag, niet in de schoolvakantie.

Dan kan je wel meer dan 10 attracties doen per dag.

Zeker als je in de periode gaat dat de Efteling tot 20:00 open is. Of zelfs tot 23:00.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:09

De kloof tussen arm en rijk zal zo nog groter worden.

Minder mensen in openbare gelegenheden = duurdere prijzen. Mensen met minder te besteden vallen dan uit de boot.

Daarnaast. Een quarantaine idee dat mensen buiten de eigen gezinnen 1.5 m afstand moeten houden zal werken voor een 6 tal maand misschien. Daarna zullen ze er wel iets op vinden. Dan zal het teruggaan naar home parties ipv in uitgaansgelegenheden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:10

Ik zou het wel een oplossing vinden. Bepaald aantal gasten in pretpark of musea.
Laatst bijgewerkt door purny op 18-04-20 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:10

Duhelo schreef:
De kloof tussen arm en rijk zal zo nog groter worden.

Minder mensen in openbare gelegenheden = duurdere prijzen. Mensen met minder te besteden vallen dan uit de boot.

Daarnaast. Een quarantaine idee dat mensen buiten de eigen gezinnen 1.5 m afstand moeten houden zal werken voor een 6 tal maand misschien. Daarna zullen ze er wel iets op vinden. Dan zal het teruggaan naar home parties ipv in uitgaansgelegenheden.

Voor de homeparties hebben we geen 6 maanden nodig.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:13

mvdende schreef:

mvdende schreef:
tamary schreef:

Ruimte tussen de tafels in een restaurant is wel fijn. Kan er erg slecht tegen dat hutje mutje.

Maar minder tafeltjes = minder inkomsten = nog duurder om te gaan uit eten. Dan neem ik het hutje mutje liever op de koop toe, dan dat ik helemaal niet meer kan gaan uit eten omdat het onbetaalbaar is geworden.

Dan is de volgende vraag dus : waarom moeten er zoveel tafeltjes per Xm2 om rendabel te zijn? Waar zit die grote kostenpost en is daar een betere oplossing voor?

En dan vermoed ik dat er richting kosten gebouw gekeken moet worden en hoe redelijk de huur/verkoopwaarde van het pand is t.o.v. wat het kan opbrengen. Je ziet eigenlijk net zo iets gebeuren met landbouwgrond, vertaald naar opbrengst gewassen die er op kunnen groeien loopt daar ook iets goed scheef. En dan sta je dus weer voor de vraag hoe je de samenleving gezond (economisch & sociaal) zou moeten inrichten, want daar klopt nu duidelijk iets heel erg niet.