Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SophieO schreef:purny schreef:Geen voetbalwedstrijden, geen OS, geen Songfestival, Geen festivals, Niet meer gezellig uit eten, geen volle vliegtuigen waardoor het rendabel is dat het vliegtuig vliegt...
Kortom een heel saai leven
Oh? Dan heb ik blijkbaar een heel saai leven, al die dingen boeien mij echt niet
Loretta schreef:sureido schreef:Nooit meer uitgaan en festivals? Voor de rest van het leven? Denk je dat nu echt?!
Nooit is wel een heel groot woord.
Maar voorlopig ziet het er wel naar uit.
ikkedus schreef:Misschien dat pretparken dan met shifts gaan werken. Als je minder lang hoeft te wachten, kan je ook meer in kortere tijd doen. Dus dan kunnende dagen wellicht in bijv 3 shifts van 4 uur verdeeld worden in de zomer en hoeven de prijzen misschien niet omhoog.
mvdende schreef:Ik vraag me vooral af, voor hoe lang die 1,5m samenleving moet gaan duren?
Is dat 1 maand, 2 maanden, 6 maanden, 1 jaar....?
Dat maakt het voor ondernemers natuurlijk ook lastig. Je gaat niet voor heel veel geld je toko verbouwen, om over 6 maanden weer terug te kunnen verbouwen naar hoe het was voor corona.
Er zullen dus tijdelijke maatregelen bedacht moeten worden, die ook zo weer omkeerbaar zijn als de 1,5m regels weer verdwijnen.
tamary schreef:mvdende schreef:Ik vraag me vooral af, voor hoe lang die 1,5m samenleving moet gaan duren?
Dat maakt het voor ondernemers natuurlijk ook lastig. Je gaat niet voor heel veel geld je toko verbouwen, om over 6 maanden weer terug te kunnen verbouwen naar hoe het was voor corona.
Er zullen dus tijdelijke maatregelen bedacht moeten worden, die ook zo weer omkeerbaar zijn als de 1,5m regels weer verdwijnen.
Ik zou het helemaal niet erg vinden als er permanent meer ruimte tussen de tafels komt en ik vermoed dat ik niet de enige ben.
purny schreef:Ik denk dat je op een drukke dag in de Efteling niet meer dan 10 attracties kan doen
Duhelo schreef:De kloof tussen arm en rijk zal zo nog groter worden.
Minder mensen in openbare gelegenheden = duurdere prijzen. Mensen met minder te besteden vallen dan uit de boot.
Daarnaast. Een quarantaine idee dat mensen buiten de eigen gezinnen 1.5 m afstand moeten houden zal werken voor een 6 tal maand misschien. Daarna zullen ze er wel iets op vinden. Dan zal het teruggaan naar home parties ipv in uitgaansgelegenheden.
mvdende schreef:Ik vraag me vooral af, voor hoe lang die 1,5m samenleving moet gaan duren?
mvdende schreef:tamary schreef:Ik zou het helemaal niet erg vinden als er permanent meer ruimte tussen de tafels komt en ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Ruimte tussen de tafels in een restaurant is wel fijn. Kan er erg slecht tegen dat hutje mutje.
Maar minder tafeltjes = minder inkomsten = nog duurder om te gaan uit eten. Dan neem ik het hutje mutje liever op de koop toe, dan dat ik helemaal niet meer kan gaan uit eten omdat het onbetaalbaar is geworden.