Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:46

lizy29 schreef:
Zo flexibel ben ik niet van nature hoor. Maar in de loop der jaren leert men zullen we maar zeggen :')

Ik ook niet. Maar soms gebeuren er dingen in je leven waardoor je wel moet. En dan blijkt er best nog wat van te maken :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:53

Wij hebben nu de annulering van de KLM binnen voor onze week Barcelona in mei. Stiekem ben ik er blij mee, aangezien de Formule 1 race waar we heen zouden gaan al verplaatst/geannuleerd was. Het maakt mij een stuk makkelijker dat het vliegtuig gewoon niet van de grond gaat, in die zin dat we nu een voucher krijgen die, als we die na een jaar nog niet gebruikt hebben, alsnog in geld uitgekeerd wordt.

Daarnaast hadden we een hoop uitjes op de kalender staan, die allemaal geannuleerd zijn. Tja, het is enorm balen en ik keek enorm uit naar deze zomer. Maar aan het eind van de rit prijs ik me gelukkig dat ik mijn dierbaren nog heb én m'n hobby nog mag uitoefenen. Deze situatie is wel een snelcursus relativeren geworden wat dat betreft.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:10

Keet schreef:
Sheran schreef:
Ik zou in juli en augustus 5 weken werken in Spanje. Ik blijf gewoon hopen dat het doorgaat. Zo niet dan is gezondheid natuurlijk belangrijker maar ik zou het toch wel heel erg jammer vinden, ik zit in het onderwijs en kan dus niet zomaar op een andere tijd de weken opnemen. Ik zou het erg vinden als ik de hele zomervakantie aan huis gekluisterd ben.

Zou een mooie start voor flexibele vakanties in het onderwijs :) 1 school hier in het dorp werkt al zo en schijnt erg fijn te werken :j Voor zowel de leerlingen (en hun gezinnen) als voor de leerkrachten :D
Maar zou het oprecht heel vervelend vinden voor je :(:)

Dank je wel :*
Hoe doen ze dat dan met die flexibele vakanties? Ik zit in het middelbaar trouwens, misschien maakt dat nog verschil?

Toen ik ooit 16 dagen in het ziekenhuis lag kwam een oom van mij op bezoek die had gezegd: 'Mensen hebben de hele tijd zoveel wensen. Maar de enige wens van een zieke is dat hij weer beter wordt.' Die uitspraak heb ik altijd onthouden, want ik voelde daar zo enorm de waarheid van.

Hoe moeilijker de situatie wordt, hoe meer ik er ook vrede mee kan hebben, merk ik, en hoe flexibeler je wordt. Iedereen zit in een lastige situatie. Er het beste van maken is wat je zelf kan doen. Schoppen tegen de situatie helpt in dit geval echt niet. Ik vind het momenteel erg zwaar omdat ik eigenlijk alleen 1 kamer heb en alleen woon en dus echt helemaal niemand meer zie. Maar dit geeft me ook weer de gelegenheid om hierdoorheen te komen: als ik weet dat ik dit aankan ben ik zoveel sterker :j
Daarnaast maakt het leven je soms ook gewoon heel relativerend, en weet je dat je gelukkig moet kunnen zijn met alleen jezelf. Je hoeft niet altijd meer en meer en meer te willen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:46

Ik hoop dat Corendon deze maand gaat annuleren voor de maand juni, omdat ik anders al ons vakantiegeld straks kwijt ben. Die voucher kunnen we voorlopig toch niet uitgeven.. :')

Zonnetje81

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:00

Iedereen baalt ervan, ik ook als ik 6 weken schoolvakantie heb en niks kan gaan doen. Maar je kan of zoeken naar een weg waarbij het dragelijker is of jezelf nog ongelukkiger maken. De keuze is aan jezelf. Ik vind het gewoon niet gezond klinken want er zullen in de toekomst zat dingen gebeuren waardoor je ooit niet op vakantie kan gaan. Een ongeluk krijgen, fysieke ongemakken (een spuitje krijg je niet als je daar om vraagt), financiele tegenvallers of dit soort dingen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:29

Zonnetje81 schreef:
Iedereen baalt ervan, ik ook als ik 6 weken schoolvakantie heb en niks kan gaan doen. Maar je kan of zoeken naar een weg waarbij het dragelijker is of jezelf nog ongelukkiger maken. De keuze is aan jezelf. Ik vind het gewoon niet gezond klinken want er zullen in de toekomst zat dingen gebeuren waardoor je ooit niet op vakantie kan gaan. Een ongeluk krijgen, fysieke ongemakken (een spuitje krijg je niet als je daar om vraagt), financiele tegenvallers of dit soort dingen.

In 2018 mijn vakantie moeten annuleren vanwege een oude opspelende enkelblessure. Dat was jammer, maar so it. Wel 100% alles wat ik al betaald had, terug gekregen van de annuleringsverzekering.

En een maand later mijn Skip gekocht.

Niet op vakantie gaan is inderdaad geen drama en het zal in de toekomst wel vaker gebeuren dat vakantie er even niet in zit.

Maar het feit dat ik nu geboekt heb, de onzekerheid en het feit dat zowel annuleringsverzekering als camping geen geld terug willen geven/ uitkeren, dáár baal ik van als een stekker!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:39

Sakura789 schreef:
Trouwens voor iedereen die de KLM gaat annuleren, wij hadden op de terugreis meer beenruimte met een korting besteld. We hebben de tickets wel retour gekregen, maar die extra kosten nog niet. Gelukkig hadden we een printscreen van de tickets en kosten. De kosten zijn namelijk prompt verdwenen van de rekening die we retour kregen. Ik ben heel benieuwd. Check dus je uitgaven en je voucher wel goed!

Ik mijn extra kosten die ik gemaakt had voor het reserveren van stoelen ook niet. Ach, ik wacht het wel af.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:00

Die krijg je alleen terug als je binnen 120 dagen een nieuwe reis boekt blijkbaar.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:02

Wij zouden met een groep meiden eind mei op examenreis. Verwacht ook niet dat die door zal gaan helaas. Maar de kans dat we met zijn allen weer op reis gaan acht ik niet heel groot, iedereen gaat hierna wat anders doen. Dus wij zitten wel even hoe we het gaan doen met die voucher :o

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:05

Tja hier ook reizen die niet door kunnen gaan helaas
Eind april Geneve en begin juni Wales..

Pech en het is niet anders..
Ben al blij als ik 1 dagje weer weg kan en mijn bonus kleinzoon kan gaan knuffelen.
Dat zijn lichtpuntjes

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:06

Dat mensen balen dat de vakantie niet door gaat snap ik volkomen. Iets waar je lang Naar tie leeft en hard voor werkt .
Maar ik vind het Triest en moet gezond dat de zin van je leven vergaat als je niet op vakantie kan . En dat je zelfs bewust er voor over zou hebben een brandhaard hiervoor op te zoeken. Prima dat je het risico voor jezelf wilt nemen . Maar stop jezelf na de vakantie ook nog 2 weken in quarantaine??

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:27

mvdende schreef:
Zonnetje81 schreef:

In 2018 mijn vakantie moeten annuleren vanwege een oude opspelende enkelblessure. Dat was jammer, maar so it. Wel 100% alles wat ik al betaald had, terug gekregen van de annuleringsverzekering.

En een maand later mijn Skip gekocht.

Niet op vakantie gaan is inderdaad geen drama en het zal in de toekomst wel vaker gebeuren dat vakantie er even niet in zit.

Maar het feit dat ik nu geboekt heb, de onzekerheid en het feit dat zowel annuleringsverzekering als camping geen geld terug willen geven/ uitkeren, dáár baal ik van als een stekker!

En dat snap ik heel goed :(:) Ik ben blij dat je mijn punt ook snapt :) Komt wel goed meid. De wereld wordt wel weer normaal.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:36

Ik snap de meiden wel die graag op vakantie willen hoor, zou zelf ook erg graag willen gaan maar dat gaat hem niet worden.

Ik heb een maand vakantie in juni en zouden naar Canada gaan. Vorig jaar al geboekt. Baal ook, heb er mega naar uitgekeken. Ik weet wel zeker dat ik die maand gewoon kan gaan werken en de zomervakanties weer extra. Ik werk op de ambulance en het is een gekkenhuis en bikkelen door.

FF niks doen zou ook fijn zijn en in de tuin zitten is niet mijn ding...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:35

Ik hoop echt dat ik in augustus even weg kan, dat er weer wat grenzen open zijn om met de auto weg te kunnen. Reizen is gewoon iets wat me heel erg gelukkig maakt, hoe ongelukkiger ik ben hoe meer ik het gevoel heb dat ik even weg wil zijn van alles om weer op te laden en om te zien hoe weer te zien hoe mooi de wereld is. Ik kan me normaal uren vermaken met het plannen van een reis.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:42

Ik hoop toch wel eerder. Net het paasweekend naar pinksteren verzet. Dat is inderdaad over de grens.
Juli hotels bekeken voor Frankrijk, er is genoeg te boeken nog. Misschien binnenkort de herfstvakantie ook maar boeken. Ik doe nog steeds eigenlijk helemaal niets, nergens zin in, ik fleur pas weer op als er weer gereisd kan worden. Ik leef nu gewoon niet, geniet ook nergens van. Ik heb af en toe een kwartiertje wat hoop, dan kakt het weer in in huilen en hangen.
Wil nog een cursus in België doen, dat was ook al gepland voor mei, nu is het afwachten, maar ik hoop wel dat het door kan gaan dit jaar. Ook staat er in België nog iets wat ik al gekocht en betaald heb. Maar te zwaar om op te sturen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:02

germie schreef:
Ik hoop toch wel eerder. Net het paasweekend naar pinksteren verzet. Dat is inderdaad over de grens.
Juli hotels bekeken voor Frankrijk, er is genoeg te boeken nog. Misschien binnenkort de herfstvakantie ook maar boeken. Ik doe nog steeds eigenlijk helemaal niets, nergens zin in, ik fleur pas weer op als er weer gereisd kan worden. Ik leef nu gewoon niet, geniet ook nergens van. Ik heb af en toe een kwartiertje wat hoop, dan kakt het weer in in huilen en hangen.
Wil nog een cursus in België doen, dat was ook al gepland voor mei, nu is het afwachten, maar ik hoop wel dat het door kan gaan dit jaar. Ook staat er in België nog iets wat ik al gekocht en betaald heb. Maar te zwaar om op te sturen.

Als Belg kan ik je nu al zeggen dat alles in mei is afgezegd.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:07

ik zou nu ook niet gaan boeken voor de herfstvakantie..
Er wordt niks gedekt nu door de annuleringsverzekering als je nu boekt, zou helemaal zonde geld zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:09

Zelf zou ik idd ook afwachten. Wij willen onze Afrika reis naar eind oktober zetten. Maar hebben nog niet geboekt. We wachten nog even af....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:43

Celiien schreef:
ik zou nu ook niet gaan boeken voor de herfstvakantie..
Er wordt niks gedekt nu door de annuleringsverzekering als je nu boekt, zou helemaal zonde geld zijn.

Is al geboekt. Ik kijk ook nog voor een verre reis in november. Bali is al betaald en was al geboekt in februari. Prijzen voor november zijn me nog iets te hoog, maar ik ga het nu in de gaten houden.

Eerst doel is nu alles binnen Nederland weer open, in ieder geval sporten in de buitenlucht en campings. Dan ook naar Duitsland kunnen, al is het maar voor een dagje of een weekend. Daarop hoop ik toch wel in mei.
Laatst bijgewerkt door germie op 07-04-20 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:45

ah, omdat je zegt binnenkort boeken..

ik zou ermee oppassen. wij wachten ook af, wilden eigenlijk eind september maar ik ga geen rare situaties opzoeken dat het ene land dicht is en het andere land niet, of dat opeens de grenzen weer sluiten.

prijzen zullen wellicht kelderen, maar nogmaals, als je nu boekt dat geen enkele annuleringsverzekering ivm negatief reisadvies..

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:13

Ik denk ook niet dat wanneer het goed gaat in landen dat ze dan ook direct de grenzen weer opengooien en hun land laten overspoelen door toeristen van over de hele wereld. Maar goed, we zullen zien.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:18

germie schreef:

Snap dat vakantie fijn is, maar dit is wel erg heftig. Misschien hulp zoeken...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:34

Germie :(:) volhouden he ooit gaat het weer lukken.

Ik hoop dat diegene die wel geboekt hadden geld terug krijgen of de vakantie later mogen doen. Geld weg en geen vakantie -O- is niet echt grappig.

Ik ben trouwens nog nooit zo blij dat ik dit jaar gek genoeg geen vakantieplannen had. Afgelopen jaren altijd wel wat gepland, of data vast staan dan kan ik weg. Dit jaar dus niks. Was er niet van gekomen. Ik hoop dat het snel weer ok is om desnoods met camper wat in nederland te gaan tuffen. Zonder naar winkels te hoeven tussendoor. Paar dagen op een andere plek binnen zitten :+ . En een recreatie plas opzoeken om te zwemmen oid. Dat is al heel wat. *\o/*

De twee geplande binnenlandse "kampeer" uitjes stonden wel. De een is gister definitief geschrapt door deorganisatie, de ander vrees ik ook voor. Volgend jaar nieuwe kansen. Een voordeel geen vakantie is geld sparen hier :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:54

Ik ga echt duimen dat ik de grens over kan/mag van de zomer met m'n tent in de middle of nowhere voel ik me ook veiliger dan hier in het park. Ik ga in principe altijd twee keer per jaar, luxe? Mwha ga dus ook vaak met de auto en de tent, als er maar ruimte, bergen, lekker weer, rust en natuur is ben ik in mijn element.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:27

Whale schreef:
Ik denk ook niet dat wanneer het goed gaat in landen dat ze dan ook direct de grenzen weer opengooien en hun land laten overspoelen door toeristen van over de hele wereld. Maar goed, we zullen zien.

Dat denk ik ook niet.
Hoorde gister nog in het debat met de virologen dat er iemand een feestje voor de 100e verjaardag van zijn vader eind juli gepland had. Ze raadden hem aan om het maar niet te doen en het feestje uit te stellen...
Ik bedoel maar...we spreken dan toch al van eind juli :+