Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:48

Ik denk wel dat we als wereld een andere manier moeten gaan vinden om met elkaar en de planeet om te gaan. Voorlopig geld de 1,5 meter afstand toch ook nog gewoon tot juni?

Waar ik mij echt ontzettende zorgen over maak is dat onze overheid gewoon nog steeds stiekem doorgaat met het de boeren onmogelijk te maken. Ik denk echt dat het hun juist meer lucht geven, ontzettend belangrijk is voor onze voedselproductie en dat het alleen maar exporteren en importeren, compleet anders zou gaan moeten en we meer in eigen land moeten gaan doen en halen.
Als je dan ziet dat in Venetië het water gewoon al helder is na 1 maand lockdown, dan moet je je toch echt achter de oren gaan krabben als wereld zijnde...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:58

Ik mis dat inderdaad enorm, mensenmassa's, drukte, gewoon gezellig bij elkaar zitten. Maar ook het samen sporten in de buitenlucht. Nu kan dat waarschijnlijk wel sneller weer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:12

milou123 schreef:
Guys,

Bedoelde Rutte nu werkelijk dat we de komende maanden, jaren, al dan niet voor altijd 1.5 meter afstand van elkaar moeten blijven houden?
Mag hopen dat hij dat toch zei zodat iedereen dit weekend zich eraan houdt toch? Want sorry, die 1.5 meter voor altijd dat is toch niet te doen? Dat is echt onmenselijk hoor. Hoe ziet hij zich dat voor zich dan?
Scholen moeten in ploegendiensten werken, ochtend, middag en avondklassen of wat?
Single mensen blijven maar voor altijd single en krijgen nooit meer een knuffel? Kinderen mogen niemand meer aanraken?
Hij wil misschien geen paniek zaaien, maar hier kreeg ik dus juist paniek van he. := :

Nou dit inderdaad. Ik schoot ook even in paniek :=
Dat ga ik dus ook echt niet doen, en ik vrees met mij meerderen niet. Voorzichtig ok, kleine sociale kring ok, maar laat mensen alsjeblieft wel hun eigen leven opbouwen...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:31

Sheran schreef:
milou123 schreef:
Guys,

Bedoelde Rutte nu werkelijk dat we de komende maanden, jaren, al dan niet voor altijd 1.5 meter afstand van elkaar moeten blijven houden?
Mag hopen dat hij dat toch zei zodat iedereen dit weekend zich eraan houdt toch? Want sorry, die 1.5 meter voor altijd dat is toch niet te doen? Dat is echt onmenselijk hoor. Hoe ziet hij zich dat voor zich dan?
Scholen moeten in ploegendiensten werken, ochtend, middag en avondklassen of wat?
Single mensen blijven maar voor altijd single en krijgen nooit meer een knuffel? Kinderen mogen niemand meer aanraken?
Hij wil misschien geen paniek zaaien, maar hier kreeg ik dus juist paniek van he. := :

Nou dit inderdaad. Ik schoot ook even in paniek :=
Dat ga ik dus ook echt niet doen, en ik vrees met mij meerderen niet. Voorzichtig ok, kleine sociale kring ok, maar laat mensen alsjeblieft wel hun eigen leven opbouwen...

Ik dacht ook echt hetzelfde.
Ik zit nu te chatten met een Duitser en een Belg. In beide gevallen wil ik ze weer ontmoeten. En in beide gevallen gaat het ook om samen reizen plannen. En natuurlijk carpoolen. Maar ook samen een film kijken, een biertje drinken, enz.

Maar ook op het werk, ik kan mijn werk gewoon niet altijd goed uitvoeren als je niet samen naar 1 beeldscherm mag turen.

1.5m van elkaar is het leven gewoon erg saai.

En voor alleenstaanden onbetaalbaar. Hoe vaak ik niet carpool, een pizza deel, enz. We zijn ook wel eens met een gehuurde bus naar Italie geweest omdat dat en goedkoper was en gezelliger. Met 3-4 man in 1 bus, i.p.v. losse auto's.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:06

Ik woon alleen, maar ik werk nog steeds. Is een risicovolle vitale baan wat inhoud dat wij allemaal dezelfde risico’s lopen en soms spreek ik ook met collega’s privé af of rijden we samen. Maar het blijft wel enkel mij mijn collega’s. Verder alleen noodzakelijk contact op de werkvloer (hoop gezeik over want wij moeten als luchthavenbeveiliger nog steeds personeel random fouilleren, iets waar wij als beveiliger en zij als personeel niet achter staan, maar als wij het niet doen is het werkweigering en gaan wij naar huis en als zij het niet willen valt dit onder niet meewerken en mogen zij ook naar huis en kunnen dus niet naar werk).

Ik ben laatst 30 min in de tuin bij mijn ouders geweest, daarvoor wel omgekleed snel want kwam uit werk. 1,5 meter afstand ten alle tijden. Was de eerste keer dat ik hen weer zag sinds het hele Corona. Zal nu ook wel weer eff duren voor ik hen weer zal zien.

Zonder mijn werk en collega’s was ik gillend gek geworden , heb hiervoor een jaar thuis gezeten, door operatie met als gevolg burn out en depressie. Die muren kwamen op mij af. Sinds 16 maart ben ik weer volledig inzetbaar :7 dus net wanneer alles begon. Ondanks de risico’s ben ik echt blij met mijn werk, al ben ik nu ook blij dat ik eff 4 dagen vrij ben :+

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:38

Ik kom mij hier ook melden.

Ik woon alleen met 2 katten en werk vanuit huis. Ik ga enkel 1x per week boodschappen doen, en naar stal. Enkel op stal zie ik mensen op een veilige afstand.

Ik merk dat ik mij vooral eenzaam voel tijdens werkuren. Ik spreek bijna niemand en als ik niet een ander een berichtje stuur hoor ik echt niks. In het weekend kan ik naar stal toe en is het bijna normaal ( op veilige afstand enzo na) En dan gaat het wel.

Sterkte voor iedereen die ook alleen is :(:) en zich ondanks alles houdt aan de richtlijnen +:)+

Lifaya wel fijn dat je nog naar je werk kan en zo je collega's kan zien en wat menselijk contact hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:32

Wat naar Tucktuck, dat je tijdens werk zo weinig contact heb. Gelukkig dan dat je in de weekenden naar stal kunt.
Ik rijd normaal op zaterdag op een manege, maar dat ligt nu natuurlijk stil ;( .

Ik ben nu van de Vogelbescherming de gratis online cursus Tuinvogels in Nederland aan het doen en ik ga ook Vogels in Nederland doen. Je krijgt dan wekelijks een mail, je bent er wel vrij snel doorheen helaas. Er worden per les twee vogels in het kort behandeld, met wat korte filmpjes en geluidsfragmenten. Voor de beginner :D . Zoiets wil ik al hele lang doen, en nu heb ik tijd zat.
https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... lcursussen

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:38

Ja zeker jammer dat het contact zo minimaal is. Maar het komt goed. Stal is wel echt een fijne afleiding.

Balen dat dat voor jou stil ligt momenteel!
Die cursus klinkt leuk! Ik zal er eens naar kijken. Ik volg momenteel ook Paardenpsychologie van E-quine. Die is ook leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:47

Oh leuk, is dat ook een online cursus? Dat is van Annemarie vd Toorn toch?

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:21

Hmmm, je mag gewoon in je eentje in de natuur wandelen, en paardrijden. Ik bedacht me...dat is niet zo heel verschillend met mijn favoriete staat van zijn. Ik ben eigenlijk altijd het liefst in mijn eentje in de natuur.
Maar daar staat dan wel een druk werkend leven tegenover dat nu totaal stil ligt.
Ik werk als muziekagoog bij zorginstellingen en ik mag niet meer naar binnen.
Dat is erg balen. Ik vind het fijn om me nuttig te voelen, en dat is nu een beetje lastig.
M'n paard krijgt een topconditie, denk ik.

Ondertussen houd ik de moed er maar in...
https://youtu.be/APpy3AH-NuI

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:47

Ik zit ook alleen thuis. En ja, daar heb ik het moeilijk mee. Ik vind het moeilijk om mijzelf te motiveren om dingen te ondernemen. Ik ben er heel gevoelig voor om in die sleur te blijven hangen en heb dan niet de discipline om mijzelf een schop te geven en naar buiten te gaan. Ben nogal lui en echt een huismus. In deze situatie word ik daar niet beter van merk ik. Alles kost opeens zoveel energie, juist omdat je zo weinig doet. Ik werk nu thuis en heb gelukkig wel een groot sociaal netwerk waardoor ik in principe iedere avond wel wat kan afspreken met vrienden. Meestal doe ik dat dan ook. Ik zou het niet trekken om mijn vrienden niet meer te zien, dan knoop ik mijzelf op denk ik haha. Gelukkig heb ik ook een sociaal beroep, dus ik spreek veel mensen op een dag. Waaronder collega’s en het personeel wat voor ons werkt. Maar ik ben wel echt blij als ik weer naar kantoor mag. Ook voor de structuur.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:03

Normaal heb ik een hekel aan mijn verjaardag, en vier ik het enkel elke 5 jaar. Maar net het jaar dat ik plannen had gemaakt komt dit virus eroverheen. En zit ik dus alleen. Nouja, alleen gisteren is mijn beste vriendin op bezoek geweest en hebben we samen de BBQ aangestoken. Speciaal voor onze verjaardag. (we zijn allebei vandaag jarig, alleen is zij 10 jaar ouder)

Maar we hadden allebei niet het gevoel dat we jarig zijn. Het is ook raar dat het nu op goede vrijdag valt en dan met dat virus. Het voelt heel gek en onwerkelijk. Moest ook echt even kijken op mijn telefoon van is het echt 10 april. Niet 10 januari ofzo of 10 september. Nu ook, zit aan de thee. Afbak broodjes in het oventje. Lekker beleg gehaald (dat is dan wel het voordeel van jarig zijn tijdens pasen) en ik heb een halve taart gehaald. Voor mij en mij alleen....

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:52

@Marie_Anne: het is inderdaad de online cursus van Annemarie vd Toorn. Ik vind hem leuk, zitten stukjes met nieuwe informatie in.

@MiReRe: Ik begrijp je. Ik geniet normaal ook echt van mijn tijd alleen. Maar dat is dan ook juist omdat ik dan weer tot mijzelf kan komen na een drukke dag/ week werken. Ik merk dat hoe langer deze periode duurt hoe moeilijker ik het ermee heb. Ondanks dat ik mijn favoriete bezigheden gewoon nog kan doen.

@Peuk: Ik voel je. Het is ook erg lastig nu om als je alleen thuis zit jezelf te motiveren. Er lijkt geen einde aan dus je kan ook niet echt vooruit kijken, althans dat heb ik. En ik snap ook hoeveel moeite het kost om jezelf nu te motiveren en uit een sleur te krijgen. Probeer vooral nu te doen waar jij je goed bij voelt. En mijn PB staat open mocht je even wat kwijt moeten. Wel fijn dat je veel mensen spreekt op een dag. Hoewel dat toch anders is dan mensen zien. Hopelijk lukt het je om een positieve sleur te creëren waarin je je ook comfortabel voelt.

@Chamion: Van harte gefeliciteerd! Ik begrijp helemaal hoe jij je voelt! Ik was halverwege maart jarig. En ze hadden vlak voordat ik het vierde aangekondigd om 1,5 meter bij elkaar uit de buurt te blijven. Normaal heb ik een huis vol want een grote familie. Nu werd ik 30 en kwam er zo goed als niemand. Ik voelde mij echt heel erg rot. Uiteindelijk kwamen mijn ouders en zussen met mijn kleine neef dus het was wel gezellig. Maar ik snap helemaal hoe je je nu voelt! Geniet van de taart helemaal voor jezelf ( ik heb uiteindelijk ongeveer 2 taarten helemaal alleen moeten opeten opdat iedereen pas op de dag zelf afzegde). Ook voor jou mocht je even willen praten mijn PB staat open.

Ik probeer echt om een soort positieve fibe voor mezelf te creëren anders blijf ik heel erg hangen in het negatieve. Maar als ik mij dan even heel erg eenzaam voel mag ik dat ook wel voelen. Ik ben benieuwd hoe het dit weekend gaat. Normaal hebben we altijd een lekkere uitgebreide brunch met het gezin bij mijn ouders. Maar die plannen zijn er nu niet. We doen allemaal erg voorzichtig. Ik ga mijzelf maar storten op mijn paard denk ik. Dat houdt mij wel bezig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:50

@tucktuck, zo zie je inderdaad hoe belangrijk de contacten op werk al zijn, is toch ook een sociaal leven... wel heel vervelend dat verder contact alleen vanuit jou moet komen, zo hoort het niet te gaan :( gelukkig heb je stal nog! Helaas is op nogal vervelende wijze 1,5 week geleden opeens mij verteld dat ik niet meer hoef te komen bij mijn ex verzorgpaard, dus dat valt voor mij af en dat was echt wel een bezigheid ook al kon ik niet zo vaak door werk. Nu werk ik minder diensten door Corona en dan heb ik meer tijd en word mij dit dus “afgenomen”. Voelde mij daar wel echt klote onder, vooral de manier waarop het gegaan was.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:57

Dat is wel echt heel erg balen Lifaya dat het jou afgenomen is plotseling.
Hopelijk kun je redelijk snel iets anders vinden zodat je weer iets hebt om naartoe te gaan.
Het is inderdaad jammer dat contact vooral vanuit mij moet komen. Ik probeer het maar naast mij neer te leggen maar soms is dat even moeilijk. Sterkte hopelijk kun je ondertussen iets leuks vinden om jezelf toch op een positieve manier mee te vermaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:13

Gefeliciteerd champion! :)F Y)(^)
Ik was woensdag jarig en heb in mijn eentje een appeltaartje opgegeten. Je moet toch wat O:) . Ik vier het eigenlijk nooit, maar het was toch gek.

Citaat:
Ik probeer echt om een soort positieve fibe voor mezelf te creëren anders blijf ik heel erg hangen in het negatieve. Maar als ik mij dan even heel erg eenzaam voel mag ik dat ook wel voelen. Ik ben benieuwd hoe het dit weekend gaat. Normaal hebben we altijd een lekkere uitgebreide brunch met het gezin bij mijn ouders. Maar die plannen zijn er nu niet. We doen allemaal erg voorzichtig. Ik ga mijzelf maar storten op mijn paard denk ik. Dat houdt mij wel bezig.

Dit probeer ik ook zoveel mogelijk Tucktuck. Genieten van het mooie weer en de vogels. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het me soms even heel moeilijk valt. Maar dat laat ik dan ook maar even toe, en dan daarna weer vol goede moed verder.

Ik vind het moeilijkst dat ik mijn uitlaatklep kwijt ben, sporten, paardrijden fietsen, wandelen. En werk natuurlijk.

Ik zie wel een beetje tegen dit lange weekend op... Ben ook best bang dat mensen zich niet goed gaan houden aan de maatregelen en dat half Nederland op pad gaat, waardoor we met zijn allen nog langer met deze ellende zitten. Dus ik hoop dat ze stevig gaan handhaven.

Wat vervelend dat je je verzorgpaard kwijt bent lifaya. En dan ook nog op een nare manier :(:) .

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:18

Het wordt inderdaad een stuk lastiger om een positieve fibe te creëren als je uitlaatklep ook weg is.

Ik hoop ook echt dat mensen dit weekend zich houden aan de maatregelen. Ik moet bekennen dat ik er genoeg spreek die gewoon lekker naar familie gaan. En mij voor gek verklaren dat ik alleen thuis blijf zitten. Ik blijf liever gezond en hou de mensen om mij heen ook liever gezond. Dus ik doe het niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:28

@tucktuck, een paard vinden is voor mij bijna onmogelijk, ik werk onregelmatig en dus 24/7 inzetbaar. Kan geen vaste dagen of tijden en wekelijks is soms ook onmogelijk (6 diensten van 05:00 tot 14:00 bijv) en ben ook net uit mijn ziektewet (sinds 16 maart weer volledig inzetbaar) dus het viel voor mij sowieso lichamelijk best zwaar. Dus ik heb een paardeneigenaar nodig met de gunfactor die dus afentoe een dagje niet hoeft te gaan. Ik ben ook wel echt alleen van het buiten rijden en wandelen, klusjes geen probleem en dacht dit gevonden te hebben maar helaas. Na een half jaar via bericht te horen moeten krijgen.

Maar hoop voor jou dat je goed je positiviteit uit stal kan halen, want dat is toch even lekker om eruit te zijn!

@marie-anne, ja ik snap in jouw geval ook goed dat je die uitlaatklep kwijt bent... gewoon heel vervelend want dan voel je je echt gevonden aan je huis en komen die muren heel snel op je af...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:31

Ben maandag jarig, maar geen geld gehad van Uwv en kom niet in de winkels. Hopelijk denken niet mijn ouders gezellig langs te komen, want ze krijgen niks met grote kans dat ik aardappelen, uien en nog meer aan het poten/zaaien ben. :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 16:30

Hebben jullie het vandaag ook een beetje moeilijker dan anders, met al die foto's van paasontbijtjes voor 2 (of meer?)

En dan klagen dat ze niet naar familie kunnen... count your blessings. (Ik ook hoor. Iedereen bij mij is gelukkig nog gezond).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:36

Vandaag niet zo, gisteren wel. Toen had ik het idee dat iedereen gezellig op pad was met partner of gezin.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:21

Ik heb er geen last van. Mijn ouders hebben me herhaaldelijk uitgenodigd om te komen, maar dat heb ik steeds weer afgeslagen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:23

Dat het pasen is gaat volledig aan mij voorbij. Oke, ben jarig geweest op goede vrijdag. Maar ik zit momenteel in zo sleur, dat ik blij ben dat ik afgelopen week maar heel weinig heb gewerkt, verdeeld over 3 dagen. Ik werd er zo zat van. Ik heb er vandaag ook heel erg last van gehad. Stond echt een moment op het punt van janken uit barsten. En waarom? Gewoon die schop onder de kont blijven geven om mijn best te doen is voor mij heel lastig. Ik wil ergens op uit kijken. En nu kan ik dat niet, want wat gaat er wel door en moet ik dus plannen, wat gaat er niet door enz enz.

Dit terwijl ik altijd heb geroepen dat graag alleen ben en graag rust om mij heen. Maar juist die mensen om mij heen zorgen ervoor dat ik ritme heb.

Moet zeggen nu ik even lekker heb staan mee zingen (lees krijsen) onder de douche voel ik mezelf een heel stuk lekkerder.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:30

Ik heb nooit Pasen gevierd sinds ik alleen woon wat al zeker 7 jaar minimaal is dus nah dat boeit mij niet. Kan mij wel voorstellen als je normaal naar familie gaat dat het dan wel vervelend is. Morgen komt wel toevallig een collegaatje bij mij eten maar of het echt voor Pasen is... kwam meer zo uit.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:18

Vanochtend is vriendlief eeen uurtje geweest (op anderhalve meter afstand). Daarna naar stal en daar mochten de paardjes voor het eerst het land op.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna mn tack gevet. Nu net het ultieme comfortfood besteld, Turkse pizza calzone <3 (geen zin om te koken :o )

Anders dan andere Paasdagen en mis mijn familie enorm. Maar het kan slechter :)