Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariska_28 schreef:Ik kwam dit artikel tegen toen ik op zoek was naar het instituut in Engeland dat bezig was met het covid virus en vrijwilligers.
Lees ik dit goed dat het spoelen met dit mengsel mogelijke verspreiding kan verminderen?
https://hvivo.com/scientific-paper-a-th ... -sars-cov/
Femke_Tweety schreef:Mariska_28 schreef:Ik kwam dit artikel tegen toen ik op zoek was naar het instituut in Engeland dat bezig was met het covid virus en vrijwilligers.
Lees ik dit goed dat het spoelen met dit mengsel mogelijke verspreiding kan verminderen?
https://hvivo.com/scientific-paper-a-th ... -sars-cov/
Ja, artikel uit 2016 dus niet getest op de huidige sars-CoV2.
Wel op de eerste sars, sars-CoV1.
Er mist alleen heel veel belangrijke informatie die kan aangeven of dit werkelijk zinnig is.
Een overweging bijvoorbeeld alvast,
Binnen 2 minuten na het spoelen van de keel is er bijna geen waarneembare hoeveelheid 'levend' virus meer.
Maar hoe lang houdt dat effect aan?
Je ademt continu.
Dus steeds weer lucht van je longen door je keel, en lucht van buiten richting longen.
Een keer of 15 per minuut, inademen, uitademen.
Dus het middel zorgt er wel voor dat op een bepaald moment (2 minuten na gebruik) er minder overdracht is.
Maar de gespoelde keel loopt vanzelf weer vol met virusdeeltjes.
Ik weet natuurlijk niet hoe snel.
Maar ik vermoed dat dit middel een zeer korte werkingstijd heeft.
Dat je bijvoorbeeld iedere 8 minuten zou moeten spoelen, om het zinvol te maken.
En dan kun je je dus afvragen of dat realistisch is.
Hoeveel liter heb je dan nodig, waar laat je het spoelsel, etcetera etcetera.
Arabesk schreef:[
Als iemand één argument kan geven waarom we níet de kant van Italië opgaan, hoor ik het graag.
Omgerekend is Italië op onze aanstaande donderdag overgegaan op totale lockdown.
Citaat:De gezondheidsorganisatie WHO heeft zondag gewaarschuwd dat lockdowns het coronavirus niet verslaan. "Het gevaar van lockdowns treedt op als alle maatregelen worden opgeheven. Dan kan het virus opnieuw opduiken", aldus expert noodsituaties Mike Ryan.
Volgens hem moet er meer aandacht gevestigd worden op het vinden van de personen die besmet zijn met het virus, en het in kaart brengen van hun laatste sociale contacten.
Pocca_Locca schreef:Ik weet niet of er hier al dieper ingegaan is op het malaria middel Chloroquine, en dat dat middel ingezet wordt bij Corona patiënten, maar in dit filmpje wordt het goed uitgelegd. Hoe het precies werkt in het lichaam, heel interessant en vooral hoopgevend.
https://youtu.be/9CF_W0XX_Kw
Pocca_Locca schreef:Nou, bigone, er staat Ook dat er gewoon nog niet zoveel over bekend is.. en dat het niet bij hartpatiënten gebruikt moet worden. Lijkt me logisch dat één middel niet bij àlle patiënten een goed idee is. Het is dus nog te vroeg om te zeggen dat het niet afdoende werkt.
Whale schreef:Bedankt! Interessant, gelijk een stuk helderder hoe en wat. Het WHO had namelijk nu het bericht dat alleen een volledige lockdown niet zou werken, maar dat men meer moet gaan testen om erachter te komen wie er besmet zijn (denk dat ze daarmee ook bedoelen om mensen te testen die weinig tot geen symptomen hebben?). Maar als er zoveel schaarste is (en ik denk dat dat niet alleen zo is in Nederland, maar in vele andere landen ook?), dan gaat dat natuurlijk niet lukken?
Was dit nieuwsbericht: https://www.nu.nl/coronavirus/6039417/w ... -niet.html
Citaat:"You cannot fight a fire blindfolded."
16 March 2020
Countries should test every suspected case of COVID-19.
If people test positive, they should be isolated and the people they have been in close contact with up to 2 days before they developed symptoms should be sought out, and those people should be tested too if they show symptoms of COVID-19.
WHO also advises that all confirmed cases, even mild cases, should be isolated in health facilities, to prevent transmission and provide adequate care.
But we recognize that many countries have already exceeded their capacity to care for mild cases in dedicated health facilities.
In that situation, countries should prioritize older patients and those with underlying conditions.
bigone schreef:Ik vermoed dat de who ook moet roeien met de deskundigen die ze hebben. Alle mensen die daar advies geven hebben dit ook nog nooit meegemaakt dus zullen er ook richtlijnen van hun kunnen wijzigen die eerst goed leken maar door de praktijk achterhaald worden. We hebben maar één zekerheid op dit moment en dat is zoveel mogelijk in je eigen kleine cocon blijven en contacten vermijden .