Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie1979 schreef:Maar mensen, even serieus. Alle hysterie op een stokkie, alle kont tegen de kribbers bij elkaar...
Wat is nou de moeite om een paar weken te luisteren naar de mensen die hiervoor hebben gestudeerd? Wat zijn 3 voorlopige weken op een heel mensenleven? Wat is er zo moeilijk aan denken om je medemens?
3 weken mensen!
Als dat je al te veel gevraagd is, dan ben je echt ieen ras egoïst. Sorry, not sorry.
Suzanne F. schreef:Tallie1979 schreef:Maar mensen, even serieus. Alle hysterie op een stokkie, alle kont tegen de kribbers bij elkaar...
Wat is nou de moeite om een paar weken te luisteren naar de mensen die hiervoor hebben gestudeerd? Wat zijn 3 voorlopige weken op een heel mensenleven? Wat is er zo moeilijk aan denken om je medemens?
3 weken mensen!
Als dat je al te veel gevraagd is, dan ben je echt een ras egoïst. Sorry, not sorry.
Ik denk omdat iedereen zich wel beseft dat de 3 weken een zoethoudertje is. Niemand gelooft meer dat we over 3 weer vrolijk verder kunnen met ons normale leven. Dat is voorlopig klaar, voor maanden. En waarschijnlijk wordt het eerst nog erger voor het beter wordt.
Salami tactiek is dit.
chanicha schreef:Ik hou me er zeker aan maar mis wel mijn kinderen en kleinkinderen.
We FaceTimen wel maar is toch anders, dan zie ik mijn kleindochter van ruim een jaar mmmmmaa, oma, roepen maar het is voor een goed doel.
Rizette schreef:M_D_H schreef:Nou... als je zoals ik graag onder de mensen bent en graag de hort op bent omdat je van nature heel rusteloos bent...
Dan is dit echt een hel hoor
Mijn partner en ik hebben het financieel heel goed, wij zijn daarom zelden thuis... hooguit 3 avonden in de week en 1 dag in het weekend... Maximaal.
We zijn bij vrienden, in de sportschool/op het voetbalveld, bij vrienden, uit eten, naar de bioscoop, naar het theater etc etc etc.
En dan nu in eens thuis zijn... 3 weken lang!!!!
Ik weet echt niet hoe ik dit moet overleven met mijn rusteloze lijf/hoofd...
En jaaaa, we leven. En als dit het enige is waar je over kan klagen... en je bent in ieder geval niet ziek en denk aan de risicogroepen.
Gooi alle cliches maar naar mij toe. Maar dit wordt voor mij een enorme hel en ik vind dit ook geen reden. Ik wil gewoon er uit, op stap, dingen doen...
Jouw keus maar ga er vanuit dat jouw problemen de problemen van een ander kunnen worden. Het zegt niks dat je broertje je vorige week niet besmet heeft dat kan hij nu wel doen en vice versa.
Overigens wij hebben morgen wel een samenzijn met vrienden, onder deze vrienden zit mijn sportmaatje met wie ik 3 tot 4 keer in de week in de sportschool ben en mijn broertje die ik elke week zie, en de andere gezamelijke vriendin heeft ook heel veel contact met mijn sportmaatje. Als wij ziek zijn hebben wij elkaar al lang besmet
Wij doen dit omdat mijn sportmaatje morgen jarig is. We zouden haar eerst mee uit eten nemen, maar dat is dus gecanceld en haar grote feest gaat ook al niet door... dus dit doen we in ieder geval nog wel
Suzanne F. schreef:Ik denk omdat iedereen zich wel beseft dat de 3 weken een zoethoudertje is. Niemand gelooft meer dat we over 3 weer vrolijk verder kunnen met ons normale leven. Dat is voorlopig klaar, voor maanden. En waarschijnlijk wordt het eerst nog erger voor het beter wordt.
Salami tactiek is dit.
mvdende schreef:Ik ben verkouden, maar dat ben ik bijna chronisch. Alleen hoog zomer ben ik misschien 3 maanden van mijn verkoudheid af, met een beetje mazzel.
Ik hoest nauwelijks, nies zo af en toe, een paar keer per dag max. Heb geen verhoging, alleen eigenlijk een verstopte neus.
Ik ga dus echt niet thuisblijven, want dat is dus niet voor 123 weken, maar in mijn geval voor maanden!
Hier helaas heel vaak dat ik denk 'eindelijk van mijn verkoudheid af' en dan nog geen week later begint het weer![]()
Ik kom voorlopig wel even niet bij kwetsbare mensen in de buurt, dus even geen contact met oma.
M_D_H schreef:Ik denk dat je de quote een beetje verkloot hebt en dat het dik gedrukte de tekst is die je geschreven hebt?
In dat geval:
Ik ben mij bewust van dat de problemen van mij de problemen van een ander kunnen worden maar ik vind het wel in en in triest dat jij mij probeert een schuldgevoel aan te praten omdat ik de regels volg.
En ik merk dat dit sowieso in dit topic enorm gebeurd. Mensen die precies dat zinnetje: Jouw probleem kan ook een ander zijn probleem worden. Om andere hun wil op te leggen. Maar de regels zijn nog niet zo streng. Als jij vind dat het strenger moet, dan moet je dat zelf weten, maar ga niet een ander een schuldgevoel aanpraten omdat ze precies doen wat er wordt gevraagd.
Want laten we de regels eens nagaan:
Sociaal contact beperken...
Oke… Ik werk bij een heel groot bedrijf waarbij mijn afdeling al zo'n 100 man telt.
Momenteel werk ik thuis, hmm… Dat scheelt al zo'n 99 sociale contacten
Normaal zou ik ook nog sociaal contact hebben met onbekende in de bios, bij het theater, in het restaurant. In de sportschool met onbekende en bekende...
En dat heb ik nu allemaal niet.
Daarnaast heb ik alleen contact met een groepje mensen die ook alleen contact heeft met elkaar.
Mijn ouders, broertje en ik, mijn partner en deze twee vrienden die ook bij mijn ouders over de vloer komen.
Dat maakt de sociale contacten die ik heb momenteel 7 man.
Volgens mij heb ik heel netjes mijn sociale contacten beperkt.
Dus praat mensen niet onnodig een schuldgevoel aan omdat jij vind dat het, ondanks de regels van de overheid, anders moet.
Dat is niet aardig en ook erg onnodig zeker omdat je niet weet wat die mensen al gedaan hebben of nog steeds doen om corona te beperken.
Oh en by the way... Ook mijn ouders zijn een risicodoelgroep.
Dus, en dat geld voor iedereen hier, een beetje nadenken voor je mensen een schuldgevoel aan probeert te praten is niet te veel gevraagd lijkt mij.
IHN schreef:Precirs.. een zoethoudertje... daarbij... het zullen de laatste maanden van je leven maar zijn.
En nogmaals... met een boswandeling besmet je niemand. Ik denk dat de hele toestand sneller voirbij zou zijn als mensen zelf na zouden denjen ipv klakjeloos adviezen volgen..
zoals die man van je vriendin...
feitelijk gezien doen ze het goed. Ze houden zich aan de adviezen.
ik doe het fout, want ga het bos in.
als je nu nadenkt met gezond verstand. Wie besmet meer mensen denk je? Gewoon ZELF ook blijven nadenken.. wat is logisch, wat is niet.
Ayasha schreef:M_D_H schreef:Ik denk dat je de quote een beetje verkloot hebt en dat het dik gedrukte de tekst is die je geschreven hebt?
In dat geval:
Ik ben mij bewust van dat de problemen van mij de problemen van een ander kunnen worden maar ik vind het wel in en in triest dat jij mij probeert een schuldgevoel aan te praten omdat ik de regels volg.
En ik merk dat dit sowieso in dit topic enorm gebeurd. Mensen die precies dat zinnetje: Jouw probleem kan ook een ander zijn probleem worden. Om andere hun wil op te leggen. Maar de regels zijn nog niet zo streng. Als jij vind dat het strenger moet, dan moet je dat zelf weten, maar ga niet een ander een schuldgevoel aanpraten omdat ze precies doen wat er wordt gevraagd.
Want laten we de regels eens nagaan:
Sociaal contact beperken...
Oke… Ik werk bij een heel groot bedrijf waarbij mijn afdeling al zo'n 100 man telt.
Momenteel werk ik thuis, hmm… Dat scheelt al zo'n 99 sociale contacten
Normaal zou ik ook nog sociaal contact hebben met onbekende in de bios, bij het theater, in het restaurant. In de sportschool met onbekende en bekende...
En dat heb ik nu allemaal niet.
Daarnaast heb ik alleen contact met een groepje mensen die ook alleen contact heeft met elkaar.
Mijn ouders, broertje en ik, mijn partner en deze twee vrienden die ook bij mijn ouders over de vloer komen.
Dat maakt de sociale contacten die ik heb momenteel 7 man.
Volgens mij heb ik heel netjes mijn sociale contacten beperkt.
Dus praat mensen niet onnodig een schuldgevoel aan omdat jij vind dat het, ondanks de regels van de overheid, anders moet.
Dat is niet aardig en ook erg onnodig zeker omdat je niet weet wat die mensen al gedaan hebben of nog steeds doen om corona te beperken.
Oh en by the way... Ook mijn ouders zijn een risicodoelgroep.
Dus, en dat geld voor iedereen hier, een beetje nadenken voor je mensen een schuldgevoel aan probeert te praten is niet te veel gevraagd lijkt mij.
Nou, bekijk het zo, (en niet alleen jij maar iedereen die hier, begrijpelijk, erge moeite mee heeft.)
Als je ziek zou worden, en je zou bij de ongelukkige groep zijn die gehospitaliseerd wordt en ernstige symptomen krijgt. Dan mag je dus die ellende van pijn en ziek zijn dragen in volledige isolatie.![]()
Omdat te voorkomen is dit, al bij al, een kleine prijs om te betalen. Ook al voelt het als een hele grote.