Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:25

Ik hou me er zeker aan maar mis wel mijn kinderen en kleinkinderen.
We FaceTimen wel maar is toch anders, dan zie ik mijn kleindochter van ruim een jaar mmmmmaa, oma, roepen maar het is voor een goed doel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:28

Tallie1979 schreef:
Maar mensen, even serieus. Alle hysterie op een stokkie, alle kont tegen de kribbers bij elkaar...

Wat is nou de moeite om een paar weken te luisteren naar de mensen die hiervoor hebben gestudeerd? Wat zijn 3 voorlopige weken op een heel mensenleven? Wat is er zo moeilijk aan denken om je medemens?

3 weken mensen!

Als dat je al te veel gevraagd is, dan ben je echt ieen ras egoïst. Sorry, not sorry.

Ik denk omdat iedereen zich wel beseft dat de 3 weken een zoethoudertje is. Niemand gelooft meer dat we over 3 weer vrolijk verder kunnen met ons normale leven. Dat is voorlopig klaar, voor maanden. En waarschijnlijk wordt het eerst nog erger voor het beter wordt.
Salami tactiek is dit.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:57

Suzanne F. schreef:
Tallie1979 schreef:
Maar mensen, even serieus. Alle hysterie op een stokkie, alle kont tegen de kribbers bij elkaar...

Wat is nou de moeite om een paar weken te luisteren naar de mensen die hiervoor hebben gestudeerd? Wat zijn 3 voorlopige weken op een heel mensenleven? Wat is er zo moeilijk aan denken om je medemens?

3 weken mensen!

Als dat je al te veel gevraagd is, dan ben je echt een ras egoïst. Sorry, not sorry.

Ik denk omdat iedereen zich wel beseft dat de 3 weken een zoethoudertje is. Niemand gelooft meer dat we over 3 weer vrolijk verder kunnen met ons normale leven. Dat is voorlopig klaar, voor maanden. En waarschijnlijk wordt het eerst nog erger voor het beter wordt.
Salami tactiek is dit.

En dan nog, een paar maanden op een mensenleven. Voor onze eigen gezondheid. Zelf heb ik er geen probleem mee.

Weet je, 17 miljoen mensen moeten hier doorheen. Wij allemaal. Als er dan mensen zijn die dwars gaan liggen omdat zij het beter weten, ja, dan krijgen we straks wel een lockdown. Omdat we ons dan allemaal niet kunnen gedragen. Dan krijg je "de goeden lijden door de kwaden".

Vriendin van mij heeft het virus voor 95% zeker te pakken ( testen doen ze niet meer )

Maar haar vent gaat ondertussen wel naar de supermarkt en naar zijn werk etc. Volgens haar kan dat, want hij heeft geen symptomen en ze blijven 1.5 meter bij elkaar vandaan thuis.

Maar dat hij het virus overal mee naartoe neemt omdat het in huis ronddwaalt, daar denken ze niet aan. Gewoon onverantwoord.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:00

chanicha schreef:
Ik hou me er zeker aan maar mis wel mijn kinderen en kleinkinderen.
We FaceTimen wel maar is toch anders, dan zie ik mijn kleindochter van ruim een jaar mmmmmaa, oma, roepen maar het is voor een goed doel.

:(:) :(:)

Hier wordt kleinzoon , die niet snapt waarom hij ons niet ziet, volgende week 2

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:14

Ja dat is moeilijk hè Echwel :(:)

IHN

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:29

Precirs.. een zoethoudertje... daarbij... het zullen de laatste maanden van je leven maar zijn.
En nogmaals... met een boswandeling besmet je niemand. Ik denk dat de hele toestand sneller voirbij zou zijn als mensen zelf na zouden denjen ipv klakjeloos adviezen volgen..

zoals die man van je vriendin...
feitelijk gezien doen ze het goed. Ze houden zich aan de adviezen.
ik doe het fout, want ga het bos in.

als je nu nadenkt met gezond verstand. Wie besmet meer mensen denk je? Gewoon ZELF ook blijven nadenken.. wat is logisch, wat is niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:56

Ik zit nu anderhalve week thuis en kan zeggen ik soms aardig sjacher word. Juist omdat je niet weet hoe lang dit alles gaat duren.
Ik doe mijn dingen op het erf maar ik mis toch het even zelf boodschappen doen. Stad in...hapje eten....Contact met mensen. Zie momenteel alleen mijn vent en mijn dieren. Ik app wel met vrienden maar je bent nu zo uitgeluld want je maakt niet veel mee.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:56

Saai he Popstra

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:58

Nou inderdaad. Zou ook zo graag wel even naar het tuincentrum willen om plantjes te kopen en nog wat vogelhuisjes nu het zulk lekker weer is. Ben blij de zon schijnt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:58

Rizette schreef:
M_D_H schreef:
Nou... als je zoals ik graag onder de mensen bent en graag de hort op bent omdat je van nature heel rusteloos bent...
Dan is dit echt een hel hoor :j
Mijn partner en ik hebben het financieel heel goed, wij zijn daarom zelden thuis... hooguit 3 avonden in de week en 1 dag in het weekend... Maximaal.
We zijn bij vrienden, in de sportschool/op het voetbalveld, bij vrienden, uit eten, naar de bioscoop, naar het theater etc etc etc.

En dan nu in eens thuis zijn... 3 weken lang!!!!
Ik weet echt niet hoe ik dit moet overleven met mijn rusteloze lijf/hoofd...
En jaaaa, we leven. En als dit het enige is waar je over kan klagen... en je bent in ieder geval niet ziek en denk aan de risicogroepen.
Gooi alle cliches maar naar mij toe. Maar dit wordt voor mij een enorme hel en ik vind dit ook geen reden. Ik wil gewoon er uit, op stap, dingen doen...
Jouw keus maar ga er vanuit dat jouw problemen de problemen van een ander kunnen worden. Het zegt niks dat je broertje je vorige week niet besmet heeft dat kan hij nu wel doen en vice versa.

Overigens wij hebben morgen wel een samenzijn met vrienden, onder deze vrienden zit mijn sportmaatje met wie ik 3 tot 4 keer in de week in de sportschool ben en mijn broertje die ik elke week zie, en de andere gezamelijke vriendin heeft ook heel veel contact met mijn sportmaatje. Als wij ziek zijn hebben wij elkaar al lang besmet :j

Wij doen dit omdat mijn sportmaatje morgen jarig is. We zouden haar eerst mee uit eten nemen, maar dat is dus gecanceld en haar grote feest gaat ook al niet door... dus dit doen we in ieder geval nog wel :j

Ik denk dat je de quote een beetje verkloot hebt en dat het dik gedrukte de tekst is die je geschreven hebt?

In dat geval:
Ik ben mij bewust van dat de problemen van mij de problemen van een ander kunnen worden maar ik vind het wel in en in triest dat jij mij probeert een schuldgevoel aan te praten omdat ik de regels volg.
En ik merk dat dit sowieso in dit topic enorm gebeurd. Mensen die precies dat zinnetje: Jouw probleem kan ook een ander zijn probleem worden. Om andere hun wil op te leggen. Maar de regels zijn nog niet zo streng. Als jij vind dat het strenger moet, dan moet je dat zelf weten, maar ga niet een ander een schuldgevoel aanpraten omdat ze precies doen wat er wordt gevraagd.

Want laten we de regels eens nagaan:
Sociaal contact beperken...
Oke… Ik werk bij een heel groot bedrijf waarbij mijn afdeling al zo'n 100 man telt.
Momenteel werk ik thuis, hmm… Dat scheelt al zo'n 99 sociale contacten :+
Normaal zou ik ook nog sociaal contact hebben met onbekende in de bios, bij het theater, in het restaurant. In de sportschool met onbekende en bekende...
En dat heb ik nu allemaal niet.
Daarnaast heb ik alleen contact met een groepje mensen die ook alleen contact heeft met elkaar.
Mijn ouders, broertje en ik, mijn partner en deze twee vrienden die ook bij mijn ouders over de vloer komen.

Dat maakt de sociale contacten die ik heb momenteel 7 man.

Volgens mij heb ik heel netjes mijn sociale contacten beperkt.

Dus praat mensen niet onnodig een schuldgevoel aan omdat jij vind dat het, ondanks de regels van de overheid, anders moet.
Dat is niet aardig en ook erg onnodig zeker omdat je niet weet wat die mensen al gedaan hebben of nog steeds doen om corona te beperken.

Oh en by the way... Ook mijn ouders zijn een risicodoelgroep.

Dus, en dat geld voor iedereen hier, een beetje nadenken voor je mensen een schuldgevoel aan probeert te praten is niet te veel gevraagd lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 18-03-20 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:59

Ja en hier ff aan de overkant de markt op , even kinderen gewoon knuffelen en ruiken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:01

Ik snap je ook, Popstra. Ik woon ook nog alleen. Normaal heb ik ook geen enorm spannend leven ivm ziekte, maar dan zie ik nog wel vrienden en vriendinnen en mijn ouders. Vooral jammer dat alle afleiding en dingen om te doen die iedereen aanraadt voor mij normaal al niet mogelijk zijn. :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:02

Voelen we eens hoe het is als je in je vrijheid beperkt word. :oo
En dat is dus vreselijk!!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:03

Soort van enkelband zei een kennis al.
Nu pas besef je dat gevangen zijn geen luxe is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:03

Suzanne F. schreef:
Salami tactiek is dit.

Daar ben ik ook bang voor. Dit gaat nog heel lang duren. Dingen die altijd heel normaal waren kunnen voorlopig niet. Ik blijf de komende weken gewoon thuis en hoe het daarna loopt zie ik wel. Maar dat het nog lang gaat duren is wel zeker.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:24

Waarom je afstand moet houden om de corona-uitbraak af te remmen

Nu het nieuwe coronavirus steeds verder om zich heen grijpt, groeit de roep om sociale contacten massaal terug te schroeven. Een simpel model laat zien hoe een beetje afstand een wereld van verschil maakt.

Door Mirjam Leunissen, George van Hal en Titus Knegtel

Het is hét credo nu het coronavirus rücksichtslos over de wereld trekt en daarbij duizenden ernstig zieken en doden in zijn spoor achterlaat: blijf binnen waar dat kan en houdt twee armlengten afstand tot elkaar, in epidemiologenjargon sociale onthouding genoemd. Alleen op die manier kunnen we het #FlattenTheCurve-mantra dat rondzingt op sociale media verwezenlijken: vlak de stijgende lijn van zieken af, zodat het aantal mensen in kritieke toestand niet uitkomt boven het aantal bedden in de intensive care, in Nederland zo’n 1200. Dat doel heeft de overheid voor ogen met het huidige pakket maatregelen om het sociale leven zoveel mogelijk aan banden te leggen en onderlinge contacten te beperken.

Sociale onthouding is een van de belangrijkste knoppen waaraan je tijdens een virusuitbraak kunt draaien en we maakten daarom, in navolging van The Washington Post, een simpel model om het effect ervan te illustreren. We beginnen met het scenario waarin iedereen doorgaat zoals ze gewend zijn. Etentjes vinden gewoon plaats, je geeft je opa een dikke zoen bij zijn verjaardagsfeest en op een warme lentedag gaan we massaal op een terras zitten of dansen in de discotheek. 

Een fictief virus treft nu de eerste personen in een gemeenschap van driehonderd gezonde  mensen, de bewegende stipjes in dit verhaal. Iedereen die met een zieke  in aanraking komt, wordt ook ziek. Het gevolg is dat het aantal zieken − de rode curve in de grafiek hieronder − steeds sneller oploopt. In het begin verdubbelt het aantal zieken zelfs elke paar dagen: 2 - 4 - 8 - 16 - …; de exponentiële groei die epidemiologen vrezen. Na verloop van tijd zal de curve weer gaan dalen, omdat mensen die hersteld zijn niet langer voor het virus vatbaar zijn en niemand meer kunnen aansteken (voor het gemak gaan we ervan uit dat iedereen herstelt en laten we de kans op overlijden buiten beschouwing).

Het leven van alledag

Gezond137

Ziek200

Hersteld63

Tijdsverloopzorgcapaciteit

De grafiek geeft voor deze fictieve situatie geen exacte tijdsduur aan, maar met een bevolkingsomvang zoals die van Nederland kan de snelle groei van het aantal zieken wekenlang aanhouden. De afvlakking komt dan te laat en ziekenhuizen kunnen de toestroom van ernstig zieken niet meer aan, zoals een volle emmer die je leegkiepert in een te kleine wasbak. Sommige zieken kunnen simpelweg niet meer geholpen worden en ook de zorg voor reguliere patiënten wordt lastig, met catastrofale gevolgen.

Bij een nieuw virus als het nieuwe coronavirus zijn er nog geen vaccins beschikbaar en is iedereen vatbaar. Sociale onthouding is dan het belangrijkste middel om het hoofd boven water te houden, ook als een groot deel van de mensen uiteindelijk toch besmet raakt. We beginnen met een scenario waarin driekwart van de bevolking zijn sociale contacten drastisch beperkt, in ons model laten we hen niet meer rondbewegen. We werken bijvoorbeeld thuis, zeggen grootschalige feestjes af en sluiten cafés en restaurants, terwijl kinderen nog wel samen buiten spelen en er volop wordt afgesproken met vrienden of familie.

Omdat mensen minder de deur uitgaan en elkaar minder ontmoeten, heeft het virus minder kans om zich van de een naar de ander te verspreiden door ons netwerk van sociale contacten. Het resultaat is dat het aantal zieken sneller afvlakt en de patiëntenpiek voor het ziekenhuis minder hoog wordt. Kijk maar naar de rode curve in de grafiek hieronder.

Beperkte sociale onthouding (75% van de bevolking)

Gezond371

Ziek29

Hersteld0

De vraag is of een beperkte mate van sociale onthouding wel genoeg is. Wordt de piek van ernstig zieken daarmee voldoende afgevlakt? Meer sociale isolatie is uiteraard beter, maar een samenleving compleet stilleggen, is onbegonnen werk. Mensen moeten boodschappen doen en cruciale beroepen blijven aan het werk. Een altruïstische student past op de kinderen van een zorgmedewerker en wellicht maakt er nog af en toe iemand buiten een ommetje. Als het in dit scenario lukt 9 op de 10 mensen binnen te houden, is het gevolg voor de verspreiding van ons fictieve virus indrukwekkend:

Uitgebreide sociale onthouding (90% van de bevolking)

Gezond392

Ziek8

Hersteld0

Het mantra ‘vlak de curve af’ werpt nu duidelijk zijn vruchten af: het aantal zieken is veel meer over de tijd uitgesmeerd en de gezondheidszorg wordt niet meer door een enorme ziekengolf overspoeld, wat in werkelijkheid ook minder doden tot gevolg zal hebben. Ondertussen bouwen we geleidelijk onze groepsimmuniteit tegen het virus op.

Natuurlijk laten bovenstaande scenario’s zich niet een op een vertalen naar de huidige corona-uitbraak. In werkelijkheid zal niet iedereen ziek worden na contact met een besmet persoon en zijn er bijvoorbeeld verschillen in hoe mensen met milde of heftige klachten het virus verspreiden. Bovendien bewegen de mensen in ons model willekeurig door elkaar, waardoor het resultaat telkens net iets anders is wanneer je de simulatie opnieuw start. Wel illustreert dit simpele model waarom deskundigen sociale onthouding zo belangrijk vinden. En dat mensen die de regels negeren niet alleen een grotere kans hebben om zelf ziek te worden, maar ook veel anderen benadelen.

Doe je niets en leef je je leven zoals je dat gewend bent, dan stapelen de catastrofale gevolgen zich op: de gezondheidszorg barst uit zijn voegen en ernstig zieken overlijden vaker − zeker ouderen en chronisch zieken die bij covid-19 het grootste overlijdensrisico hebben. Trek je de sociale broekriem echter flink aan, dan groeit de hoop dat we het aantal doden kunnen minimaliseren en dat onze ziekenhuizen toegankelijk blijven voor iedereen die hulp nodig heeft. Uiteindelijk is het simpel: wie sociale afstand houdt, redt mensenlevens.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:30

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... tancing/#/

Dat is de bron.

In het originele artikel staan ook nog verhelderende annimaties.

De uitleg spreekt voor zich.

Mensen met ernstige klachten moeten zoveel mogelijk toegang hebben tot de ziekenhuizen.

Jij wilt toch ook hullp als je dreigt te stikken thuis? Of nog erger, je kinderen?

Ik heb het al eens meegemaakt, het is traumatisch.
Laatst bijgewerkt door Boras op 18-03-20 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:36

Ik ben verkouden, maar dat ben ik bijna chronisch. Alleen hoog zomer ben ik misschien 3 maanden van mijn verkoudheid af, met een beetje mazzel.

Ik hoest nauwelijks, nies zo af en toe, een paar keer per dag max. Heb geen verhoging, alleen eigenlijk een verstopte neus.

Ik ga dus echt niet thuisblijven, want dat is dus niet voor 123 weken, maar in mijn geval voor maanden!

Hier helaas heel vaak dat ik denk 'eindelijk van mijn verkoudheid af' en dan nog geen week later begint het weer 8)7

Ik kom voorlopig wel even niet bij kwetsbare mensen in de buurt, dus even geen contact met oma.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:45

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:47

mvdende schreef:
Ik ben verkouden, maar dat ben ik bijna chronisch. Alleen hoog zomer ben ik misschien 3 maanden van mijn verkoudheid af, met een beetje mazzel.

Ik hoest nauwelijks, nies zo af en toe, een paar keer per dag max. Heb geen verhoging, alleen eigenlijk een verstopte neus.

Ik ga dus echt niet thuisblijven, want dat is dus niet voor 123 weken, maar in mijn geval voor maanden!

Hier helaas heel vaak dat ik denk 'eindelijk van mijn verkoudheid af' en dan nog geen week later begint het weer 8)7

Ik kom voorlopig wel even niet bij kwetsbare mensen in de buurt, dus even geen contact met oma.

Hier net zo. Als ik met klachten als niezen, hoesten, snotneus etc niet naar buiten mag, dan kom ik nooit meer de deur uit. Door de hooikoorts.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:52

M_D_H schreef:
Ik denk dat je de quote een beetje verkloot hebt en dat het dik gedrukte de tekst is die je geschreven hebt?

In dat geval:
Ik ben mij bewust van dat de problemen van mij de problemen van een ander kunnen worden maar ik vind het wel in en in triest dat jij mij probeert een schuldgevoel aan te praten omdat ik de regels volg.
En ik merk dat dit sowieso in dit topic enorm gebeurd. Mensen die precies dat zinnetje: Jouw probleem kan ook een ander zijn probleem worden. Om andere hun wil op te leggen. Maar de regels zijn nog niet zo streng. Als jij vind dat het strenger moet, dan moet je dat zelf weten, maar ga niet een ander een schuldgevoel aanpraten omdat ze precies doen wat er wordt gevraagd.

Oke… Ik werk bij een heel groot bedrijf waarbij mijn afdeling al zo'n 100 man telt.
Normaal zou ik ook nog sociaal contact hebben met onbekende in de bios, bij het theater, in het restaurant. In de sportschool met onbekende en bekende...
Daarnaast heb ik alleen contact met een groepje mensen die ook alleen contact heeft met elkaar.
Mijn ouders, broertje en ik, mijn partner en deze twee vrienden die ook bij mijn ouders over de vloer komen.

Dus praat mensen niet onnodig een schuldgevoel aan omdat jij vind dat het, ondanks de regels van de overheid, anders moet.
Dat is niet aardig en ook erg onnodig zeker omdat je niet weet wat die mensen al gedaan hebben of nog steeds doen om corona te beperken.

Dus, en dat geld voor iedereen hier, een beetje nadenken voor je mensen een schuldgevoel aan probeert te praten is niet te veel gevraagd lijkt mij.

Nou, bekijk het zo, (en niet alleen jij maar iedereen die hier, begrijpelijk, erge moeite mee heeft.)
Als je ziek zou worden, en je zou bij de ongelukkige groep zijn die gehospitaliseerd wordt en ernstige symptomen krijgt. Dan mag je dus die ellende van pijn en ziek zijn dragen in volledige isolatie. :)
Omdat te voorkomen is dit, al bij al, een kleine prijs om te betalen. Ook al voelt het als een hele grote. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:58

IHN schreef:
Precirs.. een zoethoudertje... daarbij... het zullen de laatste maanden van je leven maar zijn.
En nogmaals... met een boswandeling besmet je niemand. Ik denk dat de hele toestand sneller voirbij zou zijn als mensen zelf na zouden denjen ipv klakjeloos adviezen volgen..

zoals die man van je vriendin...
feitelijk gezien doen ze het goed. Ze houden zich aan de adviezen.
ik doe het fout, want ga het bos in.

als je nu nadenkt met gezond verstand. Wie besmet meer mensen denk je? Gewoon ZELF ook blijven nadenken.. wat is logisch, wat is niet.

Precies, ik zie wel veel mensen buiten nu, maar niet met elkaar knuffelen. Er is niets mis met gewoon buiten zijn.

Kijk, iemand die ik ken en net terug is uit Madrid (afgelopen weekend) vraag ik wel even om niet langs te komen, maar ik ga wel bijna dagelijks naar mijn ouders. Dat deed ik al en doe ik nog. Die hebben mij af en toe ook nodig. Maar iemand met het FIsher Miller syndroom bezoek ik nu even niet. Maar door het uitstellen van revalidatie is het nu maar de vraag of hij ooit weer gaat herstellen. Dus zo erg kan het ook zijn. Geen corona, maar je kansen op herstel nemen ook ineens enorm af.

Mijn paard bezoek ik natuurlijk gewoon, maar ik laat nu even geen lesgever komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:07

Ik heb van de GGD advies gehad om 14 dagen in thuis quarantaine te gaan. Dit adviseren ze aan ALLE reizigers die nu terugkomen. Ook als je niet uit een risicogebied komt. Maar dan moet je ze wel opbellen om te vragen, dat is dan weer niet zo handig.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:27

Ik snap niet waar zoethoudertje vandaan komt? Volgens mij is er niemand die verwacht dat het na 6 april voorbij is. Dat gaf Rutte in zijn toespraak ook duidelijk aan, dit kan nog tijden duren en het is gewoon heel moeilijk te voorspellen hoe het gaat lopen.

In mijn omgeving hoor ik wel steeds meer mensen met de typische corona klachten. Helaas wordt er weinig getest, maar ze hebben wel contact gehad met mensen die positief getest zijn. Veel jongeren en de positief getesten allemaal werkende in de zorg.

Volgens mij is er prima een verschil te maken van hooikoorts en met koorts en de typische klachten van covid-19. Dus daarin kun je prima een afweging maken voor jezelf. Ik nies vaak als ik tegen de zon in kijk. Paar papieren zakdoekjes mee en dan is het geen probleem.

Hier blijven we ook naar buiten gaan, denk dat het voor het moraal ook beter is. Zo kun je in ieder geval nog voldoende beweging krijgen wat ook ten goede komt aan je weerstand.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:35

Ayasha schreef:
M_D_H schreef:

In dat geval:

Nou, bekijk het zo, (en niet alleen jij maar iedereen die hier, begrijpelijk, erge moeite mee heeft.)
Als je ziek zou worden, en je zou bij de ongelukkige groep zijn die gehospitaliseerd wordt en ernstige symptomen krijgt. Dan mag je dus die ellende van pijn en ziek zijn dragen in volledige isolatie. :)
Omdat te voorkomen is dit, al bij al, een kleine prijs om te betalen. Ook al voelt het als een hele grote. :)

Zo probeer ik het ook te zien hoor, daarom ben ik ook thuis gaan werken en houden wij ons er echt wel aan.

Maar ik plaatste bovenstaand bericht vooral omdat iemand mij een misplaatst gevoel van schuld probeert aan te praten terwijl dit niet terecht is en ook gedaan wordt op basis van een aanname.
In mijn optiek kunnen we beter omgaan met elkaar dan dit vingertjes wijzen.