Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annet_Dottie schreef:Ik begin ondanks alles woensdag met mijn nieuwe baan, als klantenservice medewerker, begin Woensdag met de training. De enige reden dat dit door gaat is omdat veel mensen thuis werken en er daardoor meer ruimte in het gebouw is en wij dus meer verspreid kunnen zitten.
Mijn broer doet het zelfde werk alleen in een andere plaats en bij een ander bedrijf, en die werkt nu thuis.
Dioxide schreef:Hier werkzaam op een vliegveld dat voornamelijk vrachtvluchten afhandelt. Wij draaien gewoon 24/7 door omdat wij aangemerkt zijn als essentiële infrastructuur.
Qua vracht is het ook echt volledig geëxplodeerd afgelopen week, het is zo gigantisch druk op full-freighter vluchten door het wegvallen van de passagiersvluchten die normaal vracht meenemen.
Wij werken nu met een grotendeels gesloten loket (alleen een gleuf voor vrachtdocumenten) aan landside, dus waar de internationale chauffeurs zich melden. Dit is ook direct de grootste doorn in het oog qua insleep van ziektes, en we hebben nu ook de maatregel getroffen dat er maximaal 2 mensen in de wachtruimte mogen zijn.
Voor ons als personeel is er de regel; verkouden én koorts, dan blijf je thuis. Heb je geen koorts, dan mag je komen werken. Met de dienstoverdracht blijft er 1 persoon om over te dragen aan 1 persoon van de volgende dienst - de vorige ploeg gaat eerder naar huis en de volgende ploeg begint een paar minuten later.
Verder zijn er handschoenen en desinfectiemiddelen beschikbaar. Ook is er de arbeidstijdverkorting aangevraagd en toegewezen. Langer verlof wordt in overleg gepland en indien mogelijk gefaciliteerd.
Ik merk zelf dat ik alleen aan het loket wat voorzichtiger ben geworden. Voor de rest maak ik me niet heel erg drukker dan nodig, want het werk an sich is al stressvol genoeg met een krappe bezetting