De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:38

fohadie schreef:
Ik zie om me heen veel gefrustreerde ouders mopperen tegen hn kinderen. ( In de supermarkt en de weg ernaartoe) dan denk ik: Nu snap je ook hoe leuk je kind is!! Lekker makkelijk om het door de school of opvang te laten opvoeden, nu merk je pas wat moeder zijn is. Ipv je kind dumpen bij school of opvang er zelf voor zorgen en erachter komen dat stormpje of vlindertje helemaal niet zo braaf zijn als je dacht, want nu moet je ineens zelf opvoeden!

Whut?? -O- Doe normaal zeg...

Heb je zelf kinderen? Enig idee wat het met kinderen doet als ze volledig uit hun vertrouwde ritme worden gehaald, de spanning voelen, alles anders is dan ze gewend zijn, hun vriendjes niet kunnen zien, en zich nog niet zo goed kunnen uiten als volwassenen?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:48

fohadie schreef:
Ik zie om me heen veel gefrustreerde ouders mopperen tegen hn kinderen. ( In de supermarkt en de weg ernaartoe) dan denk ik: Nu snap je ook hoe leuk je kind is!! Lekker makkelijk om het door de school of opvang te laten opvoeden, nu merk je pas wat moeder zijn is. Ipv je kind dumpen bij school of opvang er zelf voor zorgen en erachter komen dat stormpje of vlindertje helemaal niet zo braaf zijn als je dacht, want nu moet je ineens zelf opvoeden!

Goed verhaal, lekker kort ook :') Ben je zelf een ouder?

Ik had een heel verhaal geschreven, maar ik geloof niet dat ik het de moeite waard vind om er inhoudelijk op te reageren :+

Ontopic:
Ik heb mij vandaag gruwelijk verslapen en werd om 11.30 uur wakker :=
En niemand die tegen mij zei "wij hadden vandaag een afspraak om 9.00 uur, maar er deed niemand open" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:42

Toen TS het topic opende was ik nog niet toe aan voordelen zien :o
Was toen nog een soort van 'boos' om wat er allemaal gebeurde en ook redelijk in de ban van het virus.

Ondertussen helemaal vrede met de situatie, we genieten thuis toch best wel van het samenzijn als gezin :o normaal is mijn vriend áltijd weg, altijd aan het reizen. Was al zo gewend aan het gevoel deels single mom te zijn, dat ik vergat hoe leuk het is om elke dag samen te kunnen zijn <3 ook mijn dochter geniet enorm van de tijd met haar vader.

Een ander voordeel vind ik de timing: het begint net lente te worden. In hartje winter met veel donker, regen en koude had het er allemaal nog somberder uitgezien om je kind thuis te houden.

Een voordeel op grotere schaal hoop ik dat bedrijven toch de mogelijkheden leren kennen van telewerken. Hopelijk blijft er na deze crisis toch iets hangen mbt het milieu. Ik ben niet bepaald een activist maar geloof wel dat alle beetjes helpen :)

Ik vertrouw op het gekozen beleid en verder verloop, heb geen behoefte meer om alle topics te lezen zoals voorheen, en kan terug verder met het leven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:51

pien_2010 schreef:
Romy, voor jou ook dit filmpje. Geniet ervan want het is zo geestig en zit alles in als het gaat om ouderschap dat niet altijd meevalt en is zo herkenbaar :(:)

Sommige posts gewoon laten gaan, zegt vaak meer over gebrek aan empathie vd poster ,verdedig je vooral niet. :*

Dank je wel, als ik niet zwanger was geweest leek mij dat een goed plan :P (grapje natuurlijk voor de mensen die denken dat ik serieus dat zou doen)

Voelde mij wel even alsof ik mij moest verdedigen, zoals verootjoo al zei: kinderen kunnen soms heel anders reageren als ze uit hun vertrouwde ritme gehaald worden, dat is hier dus gaande.
Maar probeer er het beste van te maken en positief te blijven, reden waarom ik ook meelees in dit topic :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:52

verootjoo schreef:
fohadie schreef:

Whut?? -O- Doe normaal zeg...

Heb je zelf kinderen? Enig idee wat het met kinderen doet als ze volledig uit hun vertrouwde ritme worden gehaald, de spanning voelen, alles anders is dan ze gewend zijn, hun vriendjes niet kunnen zien, en zich nog niet zo goed kunnen uiten als volwassenen?

Beiden een punt.

En juist als je kind zo van de leg is maakt mopperen het niet beter.

corine1981

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:54

Nou ik vind het voordeel absoluut dat mijn wekker niet meer gaat... Word vanzelf wel wakker van de kinderen, die ik vervolgens graag achter het behang plak ja...
We proberen er het beste van te maken, maar ik herken dat gemopper echt wel hoor. En ja ik weet beter, maar nee, het is ook voor mij niet makkelijk om alles tegelijk te doen en er bijna niet uit te komen :(

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:57

Ik ben blij met het feit dat er minder verkeer gebruikt maakt van de straat waar ik woon. Deze wordt als sluiproute gebruikt en stond eerder zelf regelmatig vijf-tien minuten te wachten tot ik met mijn auto weg kon rijden voor mijn huis (om dan in een rijtje te wachten voor de volgende kruising). Dat is nu niet meer!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:10

Nee, mopperen maakt het niet beter. Maar hebben jullie nooit dat het even teveel is en er wat gemopper uit je mond komt tegen bv je partner of wie dan ook in deze bizarre tijden?
Het is niet dat als je iemand 3 sec in een supermarkt ziet mopperen dat ze dat de hele dag doen hoor -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:20

Nog niet Verootje, maar dat komt omdat we (nog) niet ziek zijn, want dat lijkt me nu zo eng. Zelfs als het wat anders zou zijn en ook al zitten we in de lock down met een speciaal papier kan ik toch in en rond de gîte werken (is nu veel werk) due ik voel het nog niet zo.
En ja het is jammer vd afgezegde vakantie van ons zelf, en ja het gaat financieel pijn doen maar tja dat is ook het leven.

En voordeel is omdat België ook in een lock down zit en de scholen dicht zijn er heel veel app contact is met (klein) kinderen en vrienden , er veel grapjes over en weer gemaakt worden met name door onze Engelse vrienden die hard getroffen zijn en hoog risico lopen. Dus nee, nu nog weinig gemopper hier. We gaan er echt voor.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 17:54

Afbeelding

:x :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:57

_O- _O-
Gaat morgen tape halen hahaha

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:22

Waarom altijd weer die dooddoener " Heb je zelf kinderen?"

Het feit dat er minstens twee mensen zich aangesproken voelen laat toch wel merken dat er een kern van waarheid inzit. Hoe klein ook. :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:25

Nou de voordelen, eigenlijk niks want ik zou graag weer zien dat de Corona weg is alles weer is zoals voorheen. Maar ik neem aan dat ik nu voor iedereen spreek..

Het enige voordeel vind ik dat het heerlijk rustig is op de weg. Ik hoef niet meer binnendoor te rijden om files te vermijden.

Verder moet ik gewoon werken en dat vind ik best wel eng want ik ben continu bezig om mijzelf in veiligheid te houden. Erg vermoeiend.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:27

Hhhaahaaaa :') :') Binnenkort alle tape uitverkocht !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:30

fohadie schreef:

Het feit dat er minstens twee mensen zich aangesproken voelen laat toch wel merken dat er een kern van waarheid inzit. Hoe klein ook. :+

Nee. Kinderen zijn het "goud" van ouders en tevens de achilleshiel, of zere plek. DAAR ligt bij ouders de grootste kwetsbaarheid. Dus nee, die kern van waarheid zie ik totaal niet. Ik vond het een totaal ongepast en onaangename opmerking gespeend van elke empathie. Met een grapje heb ik geprobeerd de angel eruit te halen, maar nu jij het met een clowntje :+ nog eens probeert dunnetjes over te doen, word ik echt scherp. GEwoon kappen met dat soort opmerkingen die echt niet OK zijn en waarmee je ouders die het nu niet gemakkelijk hebben nog eens een por na geeft! Laten we elkaar gewoon steunen ipv onder uit halen.

Hilarisch die tape _O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:33

pien_2010 schreef:
fohadie schreef:

Nee. Kinderen zijn het "goud" van ouders en tevens de achilleshiel, of zere plek. DAAR ligt bij ouders de grootste kwetsbaarheid. Dus nee, die kern van waarheid zie ik totaal niet. Ik vond het een totaal ongepast en onaangename opmerking gespeend van elke empathie. Met een grapje heb ik geprobeerd de angel eruit te halen, maar nu jij het met een clowntje :+ nog eens probeert dunnetjes over te doen, word ik echt scherp. GEwoon kappen met dat soort opmerkingen die echt niet OK zijn en waarmee je ouders die het nu niet gemakkelijk hebben nog eens een por na geeft! Laten we elkaar gewoon steunen ipv onder uit halen.

Hilarisch die tape _O-

Dat clowntje was voor degene die ook met een clowntje reageerde, maar blijkbaar valt dit verkeerd. Ik geef niemand een por na! Althans, ik zie dat niet zo. Ik haal niemand onderuit. Ik constateer alleen en sinds wanneer mag je dat niet meer op een discussieforum neer zetten?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:54

Nu heb je nog steeds niet gezegd of je nu wel of geen kinderen hebt... :x al denk ik het antwoord al wel te weten.

En als je dan nog even gaat bijlezen, dan kun je jouw aannames ook gewoon weghalen _O-

Lekker kortzichtig...

En de kern van waarheid? Jij slaat de plank zooooo finaal mis :')

Jij komt hier in dit positieve topic binnenvallen met een totaal onnodige en ronduit asociale post die niet alleen helemaal offtopic is, maar ook nog eens de grootste onzin is. En niks positiefs bij kan dragen. En als je dat zelf niet kan zien, dan geloof ik dat jij zelf de grootste opvoeding gemist hebt.

En nu ga ik heerlijk met mijn kind een filmpje kijken en daarvan genieten. :evaw:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:01

Nog een leuke uit de familie app , om even te lachen

Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:21

Ik zit precies 2 weken besmet te zijn.
Ik loop de hele dag in mijn lelijkste pyjamas. Krijg toch geen bezoek.
Ik krijg kaartjes van mensen waarvan ik niet eens wist dat ze weten waar ik woon.
Er hebben een heleboel mensen aangeboden boodschappen en wc papier. Een collega kwam taart brengen. Ik heb bloemen gekregen.

Wat een ik veel lieve mensen eigenlijk.

Oh en mijn leidinggevende is ontzettend begripvol. Ondanks dat mijn afwezigheid een probleem is....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:32

:(:) sterkte raket en ook goed nieuws dat mensen je niet vergeten. <3

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:34

raket schreef:
Ik krijg kaartjes van mensen waarvan ik niet eens wist dat ze weten waar ik woon.
Er hebben een heleboel mensen aangeboden boodschappen en wc papier. Een collega kwam taart brengen. Ik heb bloemen gekregen.

Oh en mijn leidinggevende is ontzettend begripvol. Ondanks dat mijn afwezigheid een probleem is....

Oh wat vervelend zeg, heel veel sterkte!

Hoe voel jij je? Is het echt zo erg als dat veel mensen zeggen? Ik snap natuurlijk dat het per persoon verschild maar ben benieuwd hoe jij het ervaart?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:35

raket schreef:

Wat fijn dat mensen zo meeleven!!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:41

Djoena schreef:
Nu heb je nog steeds niet gezegd of je nu wel of geen kinderen hebt... :x al denk ik het antwoord al wel te weten.

En als je dan nog even gaat bijlezen, dan kun je jouw aannames ook gewoon weghalen _O-

Lekker kortzichtig...

En de kern van waarheid? Jij slaat de plank zooooo finaal mis :')

Jij komt hier in dit positieve topic binnenvallen met een totaal onnodige en ronduit asociale post die niet alleen helemaal offtopic is, maar ook nog eens de grootste onzin is. En niks positiefs bij kan dragen. En als je dat zelf niet kan zien, dan geloof ik dat jij zelf de grootste opvoeding gemist hebt.

En nu ga ik heerlijk met mijn kind een filmpje kijken en daarvan genieten. :evaw:

Naast dat ik een hekel heb aan dooddoeners en ik het nut van het beantwoorden ervan niet inzie, heb ik een nog grotere hekel aan discussieren met iemand die persoonlijk gaat worden ipv op de bal te blijven discussieren.

Dusse... Joeh :wave:

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:49

Ik ben niet in discussie, ik zeg je hoe het zit +:)+ niks meer en niks minder. Ik geloof niet dat het nodig is om "op de bal te spelen" naar iemand die het zelf ook niet doet. Want wie de bal kaatst....
Doei fohadie! :)F
Laatst bijgewerkt door Djoena op 20-03-20 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:51

raket schreef:

Sterkte en heel veel beterschap :*.