Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:53

Ik heb vandaag ook een mail van Sunweb gekregen dat mn vakantie geannuleerd is en ik een voucher krijg. We zouden normaal over een week vertrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:09

Wij vertrokken 12 maart richting Nepal, achteraf ook wel beetje tegen beter weten in. Gisteren zijn we alweer thuis gekomen (na 38 uur onderweg te zijn). En heel blij mee, want er zijn duizenden gestrande reizigers momenteel die niet meer terug kunnen. Horen deze week van de reisorganisatie wat ze financieel gaan doen. Zonde van het geld als dat 'tegenvalt', maar gezondheid en veilig thuis is belangrijker.

Doubtless

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:39

Zo is het idinn. Gelukkig zijn jullie weer thuis.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:46

Wij gaan niet naar ons huis in Frankrijk, kan ook niet want alles zit op slot. Ik hoop dat we in juli dan toch wel kunnen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:14

Wij zouden nu in het vliegtuig zitten maar onze reis is geannuleerd.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:02

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Reizen gaat maar door corona veel geannuleerd wordt verplaats ik dit topic daarheen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:58

Ik lees hier even mee.
Ik zou eind april met de trein gaan reizen naar Duitsland, Zwitserland en Italtie (Milaan). Vanuit Milaan zouden we terugvliegen naar Schiphol.
Nu is het zo dat we alles los geboekt hebben, (treintickets, hotel en vliegticket). We proberen nu alles te annulelren, 1 hotel in Duitsland wil meewerken, de rest in Zwitersland en Milaan helaas niet. We laten het nu maar even voor wat het is en kijken of we een week of 2 weken voor de eigenlijke vertrekdatum alsnog kunnen annuleren of evt omboeken naar het najaar.
Treintickets zijn tot 26 april kosteloos te annuleren, laten wij nou net die trein vanaf de 27e hebben..
Vliegticket kunnen we wel omboeken naar een nieuwe datum in oktober, dus dat is nog even bekijken of we evt de reis dan kunnen maken.
Ontzettend balen, en waarschijnlijk een bult geld kwijt, maar het is helaas niet anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:28

Wat staat er in de voorwaarden van die hotels? Hoeven ze inderdaad niet of proberen ze onder regels uit te komen?

Wij hebben nog een weekendje weg geboekt staat in NL zelf. Maar dat kan gewoon kosteloos geannuleerd worden gelukkig. Is begin mei, dus zie dat niet doorgaan eigenlijk. De uni hier is tm mei fysiek gesloten, die in Leiden ook. Ze zien het niet voor zich dat begin april alles weer normaal is. Ik ook niet.. met al die eigenwijze samenscholende ouderen, hangjeugd en moeders.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:25

Wij hebben volgende week een weekendje weg in Nl geboekt. We hebben van de week weer contact gehad en zijn voornemens om wel te gaan. Dit omdat het een vrijstaand, particulier verhuurd huisje is en we het hele weekend niet met andere mensen in contact gaan komen. Als de verhuurder het goed schoon maakt voor onze komst moet dat prima zijn. Het enige dat wij komen doen is een weekend chillen, uitslapen en in de bossen wandelen met de honden.
Maar goed, we houden contact met de verhuurder komende week. Wie weet worden maatregelen verder aangescherpt en besluiten we alsnog niet te gaan. We zien wel.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:43

Ik heb helemaal geen zin in om weg te gaan. Waarom blijf je niet gewoon thuis.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:47

Morris schreef:

Omdat jij er geen zin in hebt, betekent niet dat andere mensen er ook geen zin in hebben. Wat is er mis met een huisje in een bos waar je niet in contact komt met andere mensen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:51

Whale schreef:
Morris schreef:

Omdat jij er geen zin in hebt, betekent niet dat andere mensen er ook geen zin in hebben. Wat is er mis met een huisje in een bos waar je niet in contact komt met andere mensen?

Ja, dat dus.
Ik woon in de randstad, heb hier geen bos. We zijn volgende week 2 jaar getrouwd en willen even relaxen in een andere omgeving. Hadden we een hotel geboekt of verblijf op een vakantiepark hadden we allang geannuleerd, maar een vrijstaand huisje in het bos zie ik op dit moment niet als een probleem.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:09

Omdat je daarmee toch reist en onbedoeld tóch het virus mee kan nemen en verspreiden. Waarom het risico nemen? Moeten dit soort dingen dan echt per sé vanuit de overheid komen? Moet er dan echt per sé een volledige lock down komen waarin een ommetje ook niet meer mag?
Blijf gewoon in je eigen omgeving, des te minder kans op verspreiding is er.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:11

Aan wie ga je het verspreiden dan als er geen contact met anderen is?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:19

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:29

Ik denk dat men meer kans heeft om het verspreiden wanneer ze hun boodschappen doen, dan wanneer je in the middle of nowhere gaat zitten waar je letterlijk niemand tegenkomt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:35

Whale schreef:
Ik denk dat men meer kans heeft om het verspreiden wanneer ze hun boodschappen doen, dan wanneer je in the middle of nowhere gaat zitten waar je letterlijk niemand tegenkomt.

Nou inderdaad dat. Ik neem het echt wel serieus maar snap oprecht niet wat er mis is met in een vakantiehuisje in het bos zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:14

Morris schreef:

Ik zou er een arm voor geven om nu door bijv Venetië te lopen, zonder andere toeristen.... lijkt me prachtig!
Compleet niet verstandig of realistisch natuurlijk, maar een mens mag dromen :j

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:18

LadyMadonna schreef:
Morris schreef:

Ik zou er een arm voor geven om nu door bijv Venetië te lopen, zonder andere toeristen.... lijkt me prachtig!
Compleet niet verstandig of realistisch natuurlijk, maar een mens mag dromen :j

Nou inderdaad, wat een geweldige foto's zou je daar, en op andere plekken, nu kunnen maken zonder mensen erop. Maar goed, niet verstandig inderdaad :+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:22

Ik vind het juist super dat je een kleine ondernemer steunt door alsnog een huisje te boeken, waarbij je geen risico loopt anderen te besmetten :j !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:30

Las dat het water in Venetië nou mooi blauw is, vol met vissen. En de eenden broeden op het plein. Hopelijk gaan ze na deze ellende een betere balans kunnen vinden tussen gezonde leefomgeving, natuur en toerisme/economie.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:33

idinn schreef:
Las dat het water in Venetië nou mooi blauw is, vol met vissen. En de eenden broeden op het plein. Hopelijk gaan ze na deze ellende een betere balans kunnen vinden tussen gezonde leefomgeving, natuur en toerisme/economie.

Eventueel de toegangsprijs die je nu al moet betalen omhoog schroeven, die is nu 3-6 euro.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:40

idinn schreef:
Wat staat er in de voorwaarden van die hotels? Hoeven ze inderdaad niet of proberen ze onder regels uit te komen?

Wij hebben nog een weekendje weg geboekt staat in NL zelf. Maar dat kan gewoon kosteloos geannuleerd worden gelukkig. Is begin mei, dus zie dat niet doorgaan eigenlijk. De uni hier is tm mei fysiek gesloten, die in Leiden ook. Ze zien het niet voor zich dat begin april alles weer normaal is. Ik ook niet.. met al die eigenwijze samenscholende ouderen, hangjeugd en moeders.

We hebben ze geboekt via booking.com en zonder gratis annulering helaas. Maar als er op het moment dat wij willen gaan nog een reisverbod is (zoals nu in Milaan) dan neem ik wel aan dat ze ons moeten aanbieden om iig de overnachtingen te verplaatsen

Een vrijstaand huisje in het bos lijkt mij ook niet zo'n probleem inderdaad. In je eigen dorp heb je waarschijnlijk meer mensen die je tegenkomt

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:42

Ik zou in juli op vakantie gaan naar zuid Afrika, maar ik vrees met vrezen -O- . Hopelijk kan ik hem verplaatsen naar november in de hoop dat het wel doorgaat

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:47

Kan zijn dat wanneer het reisverbod van landen verlengd wordt dat booking.com wel zal helpen met het annuleren van accommodaties. Wij konden ons appartement eigenlijk niet meer annuleren, maar kregen vorig weekend toch nog de optie om te annuleren zonder annuleringskosten.