Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:14

Ik hoor net dat het klasgenootje waarbij mijn kind donderdagmiddag is wezen spelen donderdagavond ziek werd en koorts kreeg. Zijn moeder vertelde toen die middag al dat het haar niet zou verbazen als oma het virus had. Oma werd gemeden.

Ik kreeg net een foto van het kind met een mondkapje voor op de spoedpost. Hij moet in thuisquarataine tot hij 24 uur klachtenvrij is. Hij wordt niet getest, want behoort niet tot een risicogroep.

Dat geeft wel aan dat er veel meer besmettingen moeten zijn dan de officiele cijfers.

Hopelijk heeft hij niet het virus, is hij snel beter. En wordt onze dochter niet ziek.

Vanochtend een vriendinnetje aan de deur weggestuurd voor 2 weken. Gelukkig maar. En we staan meer dan ooit achter ons besluit tot afzondering.

Besmetting is zo eenvoudig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:19

juval schreef:
ik hoorde net bij WNL dat in Engeland al een huis'arrest' geldt voor 70+ ers.... dat gaat wel heel ver.

hier komen geen kinderen spelen, ze hebben gelukkig elkaar nog.

Ik vind het juist wel verstandig. Ik heb mijn moeder van 81 ook gezegd binnen te blijven, ik zorg wel dat ze alles thuis krijgt bezorgd.

Ik heb een zoon van 14, ik geef hem normaliter behoorlijke restricties voor zijn PS4. Nu ben ik wel blij met dat ding, kan hij zich in zijn eentje toch nog vermaken. Contact met vriendjes gaat nu via de PS4 :')

Boras

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:52

Ik vind het ook verstandig, mits er iemand voor hen zorgt natuurlijk. En nu nog zoveel mogelijk huisarrest voor de rest van de bevolking. Overal.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:59

Wat zouden jullie doen? Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis voor de 16 weken echo. Omdat de vorige zwangerschap niet van een leien dakje ging moet ik dus bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Vrijdag had ik gebeld en gaf de afdeling aan dat ik wel gewoon mocht komen, vele andere afspraken op de afdeling werden wel afgezegd. Een ziekenhuis lijkt mij toch een risico omgeving, of valt het juist mee? Als ik nu niet ga kan het misschien wel eens lang duren tot ik terecht kan. Mmm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:01

Ligt er aan in welke regio

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:02

Ik zou dan wel gaan en goed opletten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:06

Het advies van je behandelaar meenemen in jouw eigen beslissing. Bel anders voor je gaat nog een keer voor een actueel advies.

Maar op bokt hoort die vraag niet thuis denk ik. We zijn niet op de hoogte van jouw toestand en niet van de situatie in je ziekenhuis. En wij zijn geen medici (in de meeste gevallen).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:12

Dat is een risico-afweging die alleen jouw behandelaar kan maken, dus ik zou daar mee overleggen en niet met bokt :)

Maar in ziekenhuizen wegen ze op de poli erg goed af welke afspraken ze door laten gaan en welke niet, dus ik denk dat jouw afspraak belangrijk genoeg is om door te laten gaan.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:15

verootjoo schreef:
Dat is een risico-afweging die alleen jouw behandelaar kan maken, dus ik zou daar mee overleggen en niet met bokt :)

Ja helemaal waar, ga gewoon even bellen morgen. Maar het blijft zo dubbel...

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:44

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:46

Hopelijk sluiten ze Ikea en dat soort zaken ook..als je leest hoe druk het daar was...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:46

Nou, geen dilemma’s meer, iedereen houdt zijn kinderen dus thuis.

Ben benieuwd hoe dat gaat op m’n werk. Werk in de zorg en sommige vrouwelijke collega’s zijn er als de kippen bij om niet te komen werken als de kids thuis moeten blijven, terwijl ze ook nog een man hebben, die dan zoooo’n belangrijke baan heeft dat die echt nooit thuis kan blijven -O-

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:53

Ik ben ook heel benieuwd hoe nu verder. Moeten docenten nog wel werken? Gaan we nu alles verschuiven? En hoe lang dan? Kijkend naar China loopt alles nu pas een beetje terug...als we onderwijsland 3 maanden plat leggen, ben ik benieuwd hoe we dat gaan inlopen...
Ik ben benieuwd naar de persconferentie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:55

Dieselpaard schreef:
Ik ben ook heel benieuwd hoe nu verder. Moeten docenten nog wel werken? Gaan we nu alles verschuiven? En hoe lang dan? Kijkend naar China loopt alles nu pas een beetje terug...als we onderwijsland 3 maanden plat leggen, ben ik benieuwd hoe we dat gaan inlopen...
Ik ben benieuwd naar de persconferentie.

Zomervakantie verplaatsen naar nu ofzo :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:00

Vakanties verplaatsen lijkt me echt geen optie. Die kinderen zijn altijd al anderhalve week voor de vakantie hàrd aan vakantie toe.... je kan niet zeggen van joh we gaan dan ineens (noem maar wat) 3 maanden achter elkaar door zonder vakantieperiode er tussen :(:)

Ook voor de leraren trouwens, en iedereen die de spanning van nu toch ergens een keer moet ontstressen weer door lekker even de boel de boel te laten :)

En als het weer zo'n achterlijk hete zomer wordt is het sowieso ook geen doen op school...

Denk dat we gewoon moeten proberen om thuis wat aandacht te geven aan het leren van onze eigen kinderen. Kan je wellicht nog effectiever doen ook zo 1 op 1 :j En wat via internet regelen. En verder accepteren dat de kinders dit jaar wat minder lessen hebben gehad.

Voor de groep 7/8 en (pre-) examenklassen en hogere scholing lijkt het me het meest lastig maar die jongelui zijn ook wel weer oud genoeg om zelf wat verantwoordelijkheid te nemen en thuis hun boeken er bij te pakken :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-03-20 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:01

Mijn halve familie werkt in het onderwijs. Die leveren echt niet zomaar hun vakanties in hoor haha. Maar even zonder grappen, lijkt me sowieso dat thuisonderwijs prettig is. Ter dagbesteding en voorkoming van achterlopen. Nadeel is wel, hoe waarborg je dat alle kinderen thuisonderwijs krijgen en maken? Zijn genoeg ouders die dat niet kunnen wegens taal, intelligentie of werk (bv in de zorg)..

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:04

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:05

Hier in Duitsland zijn ze vanaf morgen tot 18april thuis... Inclusief paasvakantie (2 weken)

Ben blij dat ik ze groter heb jongste is 9 rest ouder..
Ze gaan online verder

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:07

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:11

pmarena schreef:
Vakanties verplaatsen lijkt me echt geen optie. Die kinderen zijn altijd al anderhalve week voor de vakantie hàrd aan vakantie toe.... je kan niet zeggen van joh we gaan dan ineens (noem maar wat) 3 maanden achter elkaar door zonder vakantieperiode er tussen :(:)

Ook voor de leraren trouwens, en iedereen die de spanning van nu toch ergens een keer moet ontstressen weer door lekker even de boel de boel te laten :)

En als het weer zo'n achterlijk hete zomer wordt is het sowieso ook geen doen op school...

Denk dat we gewoon moeten proberen om thuis wat aandacht te geven aan het leren van onze eigen kinderen. Kan je wellicht nog effectiever doen ook zo 1 op 1 :j En wat via internet regelen. En verder accepteren dat de kinders dit jaar wat minder lessen hebben gehad.

Voor de groep 7/8 en (pre-) examenklassen en hogere scholing lijkt het me het meest lastig maar die jongelui zijn ook wel weer oud genoeg om zelf wat verantwoordelijkheid te nemen en thuis hun boeken er bij te pakken :)

Thuisonderwijs is leuk en goed, als je ouders hebt die dat kunnen.

Helaas hebben sommige kinderen ook wat minder begaafde ouders zeg maar, of ouders die dat niet belangrijk vinden, en die kinderen lopen een enorme achterstand op -O-

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:14

Bij ons kun je op school een pakketje per kind ophalen. Daarmee kunnen ze zelf verder werken. En het werd aangeraden om veel gezelschapsspelletjes te doen, want dat is ook leerzaam en nuttig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:15

Ook de sportscholen en de sportclubs

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:15

Chubby schreef:
Bij ons kun je op school een pakketje per kind ophalen. Daarmee kunnen ze zelf verder werken. En het werd aangeraden om veel gezelschapsspelletjes te doen, want dat is ook leerzaam en nuttig.

Wij hebben vanmiddag zitten pokeren. :+ (zl: 8jr)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:16

Gewoon online nu een aantal lessen en thuis opdrachten maken.

Ik moet zeggen ik ben wel blij dat er nu duidelijkheid is. Is nu voor iedereen ook gelijk.
Vrijdag werden er al veel kinderen thuisgehouden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:20

Thuisonderwijs is leuk! Maar het is al een uitdaging om thuis te werken als de scholen dicht gaan. Het is tenslotte thuisWERKEN en niet thuis je kind bezig houden.

Ik ben nog aan het dubben wat ik met mijn dochter doe. Naar mijn moeder die in de risicogroep valt of proberen toch thuis te werken met dan daarbij maar Efficiëntie verlies. Of misschien maar een weekje vrij nemen.
Overigens mag mijn man gewoon naar kantoor, blijkbaar doen niet alle kantoren aan thuiswerken( ik snap dat het voor sommige beroepen niet kan maar ik dacht dat kantoren toch wel allemaal een thuiswerkbeleid hadden)