Qerty schreef:germie schreef:Nog even een berichtje, Cirque du Soleil ontslaat bijna alle medewerkers: https://www.telegraaf.nl/financieel/118 ... -du-soleil
Weer de doorwerking, geen shows of evenementen, dus geen voorstellingen, dus geen kaartverkoop, dus ontslag.
Als je iedereen vrolijk rond laat wandelen gaan mensen echt niet massaal naar Cirque du Soleil meer hoor. Ik werk voor een groot podium en daar werden de laatste dagen voor de eerste maatregelen amper kaarten gekocht voor de korte termijn en wilde een boel mensen restitutie. Veel bedrijven en zzp'ers zijn juist geholpen met de maatregelen die de overheid samen met de lockdown nu neemt. De publieke sector zou toch wel op zijn gat gaan. Nu hopelijk een stuk korter en met minder doden.
Ik snap ook niet zo goed waarom jij het zo belangrijk vind je punt in deze te maken. Jij jammert met je loondienstbaan, overtollige vakantiedagen harder dan de zzp'ers en ondernemers op mijn tijdlijn die al hun opdrachten en inkomsten weg zien vallen en bij wie ik eigenlijk nergens de boosheid lees die bij jou wel klinkt. (behalve bij het zegje van Wiebes)
Vind het echt bizar hoe bang je bent voor het tijdelijk moeten inleveren van een heel klein beter welvaart voor een hoger doel. Ja, je moet je reizen even tijdelijk on hold zetten. Dat vind ik niet ongepast als je bedenkt dat juist door reizen deze ziekte zo snel rondgrijpt.
Ik snap je bericht niet. Ik leg in dit bericht uit dat het doorwerkt als je dus geen evenmenten hebt dat je dus ook geen kaartverkoop hebt en dus geen voorstellingen en dat dan dus ook een bedrijf als cirque du soleil mensen moet ontslaan.
Daarnaast zijn er wel maatregelen van de overheid voor zzp-ers, maar het wordt wel gemakkelijk door mensen onder 'ondernemersrisico' geschaard. Ik ken er ook bij wie de maatregelen geen zoden aan de dijk g aan zetten om te overleven omdat er een pand gehuurd wordt bijvoorbeeld. Die maken zich terecht zorgen.
Daarnaast is het woord reizen in deze voorbeelden niet genoemd.

Maar ook bij die zzp-ers komt wel de hypotheek weer aan het einde van de maand hoor.
Daarnaast, geld wat reeds uitgegeven is, komt niet meer terug in de economie hoor. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.
Bij een deel van de klanten zal uitstel ook afstel zijn.