Domino_2006 schreef:Een grote ergernis voor mij is ook het vrachtautotreintje.
Vooral op een tweebaansweg. Als je dan een afslag moet hebben moet je al kilometers van te voren met 90 achter ze gaan hangen, want ertussen kom je niet.
Of wanneer je de snelweg op komt en ze gewoon doorrijden, waardoor je niet kan invoegen.
Normaal ben ik niet zo van het hierop reageren want begrip krijg ik waarschijnlijk toch niet maar ik wil het toch proberen.
Op je eerste punt, dat vrachtwagentreintje, ik snap dat het best lastig is maar daar kun je op anticiperen, vaak mag je op een 2 baans weg als vrachtwagen niet inhalen dus ontstaan die treintjes. En ja dan zul je er even achter moeten blijven hangen om uit te voegen. Net als dat automobilisten graag zien dat wij vooral niet op die linkerbaan mogen komen.
En nee met een vrachtwagen ga je niet aan de kant voor een invoegende auto simpelweg omdat het niet zo snel en makkelijk gaat met een vrachtwagen. Dus jij als automobilist kan daarop anticiperen. Of achter invoegen of gas bij. Als ik zie dat er achter mij bijvoorbeeld ook weinig ruimte is zorg ik vaak wel dat ik wat ruimte creëer.
En ja ik weet dat er echt rotte appels zitten in het vak als vrachtwagenchauffeur maar er zijn er ook die hun werk en het rijden op zo'n groot ding wel serieus nemen.
Autorijden is anticiperen op het overige verkeer en rekening houden met elkaar.
Ik zeg altijd maar zo wat is nou die paar seconden/minuten.