Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:49

Hanafubuki schreef:
Welk stuk was dat Imandra? Op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam lach ik altijd maar een beetje om de hardrijders.. ik rij dan 105. Tis een dure boete daar (ja ervaring :') )

Dat is juist het stuk waar ik me enorm erger aan mensen die op een vijfbaansweg op de derde of vierde baan blijven rijden. Als ik dan op de cruisecontrol precies rijd wat ik mag maar dan net iets harder ga dan zij, zou ik technisch gezien 3 banen om moeten om er voorbij te gaan. Dat doe ik dus echt niet, ik haal dan echt rechts in. Wel met een baan ertussen. En ik kijk ook altijd even :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:53

daffodil schreef:
Hanafubuki schreef:
Welk stuk was dat Imandra? Op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam lach ik altijd maar een beetje om de hardrijders.. ik rij dan 105. Tis een dure boete daar (ja ervaring :') )

Dat is juist het stuk waar ik me enorm erger aan mensen die op een vijfbaansweg op de derde of vierde baan blijven rijden. Als ik dan op de cruisecontrol precies rijd wat ik mag maar dan net iets harder ga dan zij, zou ik technisch gezien 3 banen om moeten om er voorbij te gaan. Dat doe ik dus echt niet, ik haal dan echt rechts in. Wel met een baan ertussen. En ik kijk ook altijd even :D

Ik maak altijd een statement bij mensen die onnodig links blijven rijden. Ik ga er dan voorlangs, blijf er even voor rijden met knipperlichten aan naar rechts en ga dan door helemaal naar rechts :')

sureido

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:58

Ik haal ook soms rechts in bij mensen die op de middelste baan blijven kleven met 100 terwijl je 130 mag. En rechts gewoon niks rijdt voor een aantal km. Weet dat het niet mag, maar kom op... Hoe irritant. En even een blik in de auto geven dan. :') Vaak een vrouw.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:00

Ik probeer altijd zo veel mogelijk rechts te rijden, mits ik dan niet de hele tijd hoef te zigzaggen :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 12:13

IMANDRA schreef:
Ik probeer altijd zo veel mogelijk rechts te rijden, mits ik dan niet de hele tijd hoef te zigzaggen :j

Tja op een 2 baans weg moet je dan wat meer zigzaggen.
Straks als je overal maar 100 km mag rijden gaan er meer mensen eerder naar rechts, hoop ik.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:21

sureido schreef:
Ik haal ook soms rechts in bij mensen die op de middelste baan blijven kleven met 100 terwijl je 130 mag. En rechts gewoon niks rijdt voor een aantal km. Weet dat het niet mag, maar kom op... Hoe irritant. En even een blik in de auto geven dan. :') Vaak een vrouw.

Dit snap ik ook nooit. En de hint ook echt niet snappen dat er allemaal mensen vanuit rechts achter haar gaan rijden naar links gaan en haar inhalen om vervolgens weer netjes recht te rijden :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:43

Ik had gister een jonge dame die op een parkeerplaats met behoorlijk wat gas er op achter mij langs kwam terwijl ik al uit mijn vak was gekomen, klaar om hem in zijn 1 te zetten, zij zoeft rechts over een stuk voor een inlever plek van lege flessen. En daarna vol gas op een 30 kilometer weg. Alles moet aan de kant want ik kom er aan. :')
Ik geniet dan wel weer van mensen die alle ruimte hebben om uit hun vak te komen en daar dan heel lang over doen. :=

xU_Blinghx schreef:
sureido schreef:

Dit snap ik ook nooit. En de hint ook echt niet snappen dat er allemaal mensen vanuit rechts achter haar gaan rijden naar links gaan en haar inhalen om vervolgens weer netjes recht te rijden :+

Dat zijn mensen die niet kijken wat er naast en achter hun gebeurd, alleen maar door de voorruit turen, helemaal 1 met de baan waar ze op rijden. :P Of heel erg afgeleid zijn door een passagier, gezellig kletsend.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:16

Ik kom aan bij de snelweg vanuit een oplopende, redelijk korte invoegstrook. Daarna geen vluchtstrook, want brug. Vanuit de invoegstrook geen zicht op de snelweg vanwege bossages.
Aangezien de weg omhoog loopt, ging mijn auto op dat moment niet harder dan 100. Ik kijk de snelweg op en zie niks, behalve 1 auto 15 meter achter me op de snelweg. Die reed 105 of zo. Dus ik voeg netjes in. Is die meneer onwijs boos op me, omdat ik het lef had om voor hem in te voegen. En niet vol in de ankers was gegaan om achter hem in te voegen.
Komt hij naast me rijden, zit woest te gebaren enzo. Het raampje ging ook open. Ik heb maar vriendelijk terug gezwaaid. Gaat hij pal voor me rijden. Ik geef gas om in te halen, gaat hij ook gas bij geven. We komen bij een vrachtwagen, gaat hij me klem rijden zodat ik niet in kan halen. Echt, zulke idioten moeten ze hun rijbewijs afpakken. Raar haantjesgedrag.
Het is dat ik mijn kind in de auto had, anders was ik wel even gestopt om te vragen wat zijn probleem nou was...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:28

God ik heb daar zón hekel aan! Als ik in wil halen en diegene die ik in ga halen dan ineens WEL de snelheid kan rijden |o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:36

Ineke2 schreef:
IMANDRA schreef:

Straks als je overal maar 100 km mag rijden gaan er meer mensen eerder naar rechts, hoop ik.

Mijn route zal qua snelheid amper veranderen op de A4 van Den Haag naar schiphol, overdag is alles 100 en na 19:00 tot 06:00 is het 130 km pu. Dat zal ook blijven. En nog steeds....

Hoe vaak ik niet om 04:00 de trajectcontrole op de A4 heb vanaf prins Clausplein richting Amsterdam dat er een auto op de 4 baans weg op de 2e baan zit onder de Max snelheid en er geen hond te bekennen is :+ ik rijd dan de hele tijd rechts met 130 en blijf dat dat ook rijden :+ dus dat is dan altijd gewoon rechts inhalen.

Verder, als het druk is rijd ik bijna alleen maar linkerbaan, ga niet voor een paar secondes naar rechts, ik rijd toch door en vaak +20 km boven snelheid dus dan moeten ze maar wachten mocht er eens een auto achter mij zitten :+ ga niet naar rechts en mijzelf dan klemrijden omdat iemand anders nog harder wilt gaan :7 ik Kleef ook niet en houd het liefst 4 secondes afstand zodat ik ook tijdig kan reageren als er een auto voor mij knalt met een lagere snelheid.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:57

Ineke2 schreef:
IMANDRA schreef:

Denk het niet juist. Steeds meer mensen hebben cruise control en als iedereen dat op nagenoeg gelijke snelgeid instelt vallen er geen gaten meer tussen auto's, kunnen mensen minder snel een baan opzij en zal er juist meer naast elkaar gereden worden dan ingehaald en ingevoegd worden.
Ik rijd liever op een 120 of 130 weg omdat de verschillen groter zijn en mensen doorgaans echt wel sneller invoegen en opzij gaan. Ik vind 100 wegen een drama omdat iederewn aif rechtuit op zijn baan blijft rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 17:27

We gaan het zien, want helaas zullen we wel moeten :+
Ik heb ook cruise control en die gebruik ik alleen s’nachts in NL :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:29

Goof schreef:
Denk het niet juist. Steeds meer mensen hebben cruise control en als iedereen dat op nagenoeg gelijke snelgeid instelt vallen er geen gaten meer tussen auto's, kunnen mensen minder snel een baan opzij en zal er juist meer naast elkaar gereden worden dan ingehaald en ingevoegd worden.
Ik rijd liever op een 120 of 130 weg omdat de verschillen groter zijn en mensen doorgaans echt wel sneller invoegen en opzij gaan. Ik vind 100 wegen een drama omdat iederewn aif rechtuit op zijn baan blijft rijden.

Hier ben ik ook wel een beetje bang voor ja. Op een weg waar je 130 mag merk ik dat mensen die niet 130 willen rijden snel naar rechts gaan omdat het verschil zo groot is, als het verschil kleiner is zijn mensen super geneigd om op hun baan te blijven. Dat is voor mij regelmatig een grote ergernis tussen Amsterdam en Utrecht. Mensen blijven steevast in het midden rijden terwijl ze makkelijk naar rechts kunnen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:33

Ineke2 schreef:

Valt mee, ook als overal 100 mag overdag zal je toch nog mensen hebben die door zullen rijden. Heb ik op mijn route iig altijd , overdag en snachts :7 maar misschien dat wel mensen eigen rechter gaan spelen en dan stug op linkerbaan 100 gaan rijden en zo ontstaan die gevaarlijke situaties...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:59

lifaya schreef:
Ineke2 schreef:

Valt mee, ook als overal 100 mag overdag zal je toch nog mensen hebben die door zullen rijden. Heb ik op mijn route iig altijd , overdag en snachts :7 maar misschien dat wel mensen eigen rechter gaan spelen en dan stug op linkerbaan 100 gaan rijden en zo ontstaan die gevaarlijke situaties...

En als er dan op de rechterbaan een rij vrachtwagens rijdt met 80 en mensen gaan strak 100 rijden op de linkerbaan?

Dan heb jij je als hardrijder daar maar naar te schikken! Zijn namelijk helemaal geen gevaarlijk situaties, er wordt gewoon netjes de max snelheid gereden.

Ik verwacht een hoop bumerklevers zodra de 100kmh regel in gaat...

Maar ik ben er wel blij mee, wordt een stuk veiliger op de snelweg als er geen snelheid verschil meer is van +40kmh

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:12

Ik heb het uiteraard niet over inhaal manoeuvres op een 2 baans weg ;) ik heb het over mensen die onnodig links gaan rijden omdat zij vinden dat iedereen dan maar 100 moet rijden. Die heb je nu al, laat staan als het straks in heel Nederland word ingevoerd. Ik benoem niet voor niets de situatie met “eigen rechter spelen”... lijkt mij logisch dat het dan niet om normale situaties gaat?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:00

Wanneer gaat die 100km regel eigenlijk in?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:04

Maandag 16 maart maar ze beginnen op 12 maart al met het vervangen van de borden.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:13

Een grote ergernis voor mij is ook het vrachtautotreintje.

Vooral op een tweebaansweg. Als je dan een afslag moet hebben moet je al kilometers van te voren met 90 achter ze gaan hangen, want ertussen kom je niet.

Of wanneer je de snelweg op komt en ze gewoon doorrijden, waardoor je niet kan invoegen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:30

Domino_2006 schreef:

Vooral op een tweebaansweg. Als je dan een afslag moet hebben moet je al kilometers van te voren met 90 achter ze gaan hangen, want ertussen kom je niet.

Of wanneer je de snelweg op komt en ze gewoon doorrijden, waardoor je niet kan invoegen.

Normaal ben ik niet zo van het hierop reageren want begrip krijg ik waarschijnlijk toch niet maar ik wil het toch proberen.

Op je eerste punt, dat vrachtwagentreintje, ik snap dat het best lastig is maar daar kun je op anticiperen, vaak mag je op een 2 baans weg als vrachtwagen niet inhalen dus ontstaan die treintjes. En ja dan zul je er even achter moeten blijven hangen om uit te voegen. Net als dat automobilisten graag zien dat wij vooral niet op die linkerbaan mogen komen.

En nee met een vrachtwagen ga je niet aan de kant voor een invoegende auto simpelweg omdat het niet zo snel en makkelijk gaat met een vrachtwagen. Dus jij als automobilist kan daarop anticiperen. Of achter invoegen of gas bij. Als ik zie dat er achter mij bijvoorbeeld ook weinig ruimte is zorg ik vaak wel dat ik wat ruimte creëer.

En ja ik weet dat er echt rotte appels zitten in het vak als vrachtwagenchauffeur maar er zijn er ook die hun werk en het rijden op zo'n groot ding wel serieus nemen.

Autorijden is anticiperen op het overige verkeer en rekening houden met elkaar.

Ik zeg altijd maar zo wat is nou die paar seconden/minuten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 22:41

Domino_2006 schreef:

Dat zou geen ergernis moeten zijn, dat is gewoon snelheid aanpassen. Gas bijgeven en er voor invoegen of voet van het gas en er achter invoegen en dan met een gaatje alsnog gas bij om er voorbij te gaan.
Met uitvoegen.. tja je zal eens een paar minuten later op je bestemming aankomen :')

Relax en neem het mee in je reisplanning . Ik doe dat wel, want ik rij elke dag op onder andere de A59 in de spits :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:55

En soms kun je anticiperen tot je een ons weegt
En heb je gewoon pech
Heb me al wel eens in een gat moeten proppen tussen twee vrachtwagens in een achterlijk lange trein omdat er gewoon geen andere optie was waarbij mijn hartslag toch even een stukkie sneller ging
Dolle pret , maar een beetje fatsoenlijk ruimte houden zou prettig zijn als je trein epische proporties aan neemt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 23:11

Soms heb je dat ook ja, vind ik niet tof, maar dan prop ik hem er toch gewoon tussen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:21

Mkango schreef:
verootjoo schreef:
Appende pubers op de fiets.
Hoop altijd maar dat ze donor zijn.

Savage. :')

Ik noemde het al in het andere topic, bovenop de standaard ergernissen, dit gevaarte: https://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon). Degene die dit bedacht heeft verdient het echt om te sterven aan de builenpest en begraven te worden in een ongemarkeerd graf. :))

Deze is grappig, wel even goed nadenken (want je moet hem natuurlijk ook nog in de verkeerde richting nemen)
5 jaar geleden lag ons hotel hier bijna naast dus mocht hem een week lang minimaal 2x per dag nemen :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:21

niet alleen bij 2-baans hoor, ga maar eens vanaf Apeldoorn richting Deventer op de A1, rechterbaan is vrachtwagen colonne, en het is vaak een hele kunst om bij Deventer de A1 te verlaten