[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50226
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:54

Ik erger me vooral aan de ouders die hun kinderen niet corrigeren als ze zich misdragen in het openbaar :+ als ouders het allemaal maar goed vinden is het niet verwonderlijk dat de kinderen het normaal vinden om te gillen, springen, trappen, jengelen.
(En ja, ik ben zo'n beste stuurlui ;) )

Laatst heb ik me in de metro kapot zitten ergeren, en dat waren meisjes van zeker boven de 7 jaar, die zich gewoon niet konden gedragen en letterlijk over de leuning van mijn zitje heen hingen in mijn nek, al tetterend. Ik heb ze toen toch wel vriendelijk verzocht op een eigen stoel te gaan zitten.
Ik kom niet in de metro voor mijn rust, dat weet ik wel, maar vader zat er bij en keek er naar.

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:18

Echt ontzettend irritant is dat. Ouders lijken alles maar geweldig te vinden wat hun kroost doet.

OT: ben jij niet meer groen?

Mews

Berichten: 5505
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:19

Ik ben ook erg blij geweest met mijn Bose noise cancelling koptelefoon toen ik vorig jaar op vakantie ging met het vliegtuig. Met koptelefoon vond ik de huilbaby op minder dan een meter afstand nog net te tolereren, zonder was ik flink overprikkeld geworden. Toch bevestigt het ook altijd wel weer mijn keuze voor geen kinderen, en de rest van de vakantie hebben ik en mijn partner daar extra van genoten. :)

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:21

Ik was afgelopen jaar in een adults only complex. Was ook echt super fijn!

Mews

Berichten: 5505
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:36

Fitzroy schreef:
Ik was afgelopen jaar in een adults only complex. Was ook echt super fijn!


Ja, dat heb ik ook een keer gedaan, ik kan het ook aanraden. :j Hoewel voor mij persoonlijk een huisje voor ons alleen met oneindige privacy in mooie natuur wel nog een stukje mooier is. Maar als resort, dan zou ik weer naar adult only zoeken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:42

Afgelegen kleinschalige B&B's die ook niet voorzien zijn van kinderbadjes en veiligheidshekjes zijn ook aan te raden.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:48

Afbeelding

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:58

Horror...

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:18

Hahahahahaha verschrikkelijk. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe aardig gespaard gebleven ben op vliegvakanties. 1 x heeft er een kind van 6 naast me gezeten die vloog zonder ouders. Was een rustig kind, wel weet ik nu alles van Pokemon.

Ik heb op een basisschool gewerkt en werk nu op een middelbare school voor jongeren met gedragsproblemen (ben geen juf). Ik heb een hele goeie intimiderene blik, die ik regelmatig in de supermarkt gebruik als er weer zo'n jankerd voorbij komt

Prairy
Berichten: 9227
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:21

Alpha89 schreef:
[ [url=m/Y3oZlj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Serieus, dat was dus mijn vlucht heen en terug naar Curacao afgelopen week -O-

Ik was echt heel blij met mijn noise cancelling koptelefoon en mijn man ook met mijn afdankertje!

Mo_86

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-02-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:32

Oh, baby’s in het vliegtuig, de horror. Gelukkig heb ik meestal geluk, maar helaas ook wel eens de huilbaby in de buurt meegemaakt. De laatste keer vloog ik met m’n vriend en hadden we 1 noise cancelling headphone. We hadden een regeling, telkens na een half uur wisselen.

Ik pleit trouwens voor adult-only vluchten en treincoupés. Of aparte coupés voor kinderen en hun begeleiders.

Qimm

Berichten: 15209
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:37

elnienjo schreef:
germie schreef:
Kinderen en vliegen. Ze moeten gezinnen verplicht in extra dure klasse vervoeren. Niet tussen het volk wat zonder kinderen reist.

Kindertoeslag ipv kinderkorting zou ik ook toejuichen! En niet alleen bij vliegen.



Ja, en dan je toeslag terugkrijgen wanneer de koters zich voobeeldig hebben gedragen om de ouders te motiveren om iets aan opvoeding te doen :+

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:49

Maar echt aaaaltijd gewoon janken en een keertje was het wel heel erg. De ouders verontschuldigden zich nog en zeiden dat ze zelfs een dwangbuis zouden moeten hebben :'). Mormel kroop op een gegeven moment gewoon over mij heen, probeerde aan mijn haren te trekken en maar krijsen 4 uur lang. Sloeg alles uit de handen van de ouders en werd nog bozer als het z'n zin niet kreeg, kindje was de ouders echt al te baas. Hopeloos geval en mijn oren...auw...Ben op een gegeven moment aan de drank gegaan en achter in het vliegtuig gaan staan. Was echt niet te doen..

Ik vloog ook altijd vanaf kleins af aan met m'n ouders, maar was altijd aan het tekenen of gewoon naar buiten aan het kijken...en als baby gewoon slapend. Kon ook gewoon mee naar (chique) restaurants, echt geen probleem.

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:10

Alpha89 schreef:
Maar echt aaaaltijd gewoon janken en een keertje was het wel heel erg. De ouders verontschuldigden zich nog en zeiden dat ze zelfs een dwangbuis zouden moeten hebben :'). Mormel kroop op een gegeven moment gewoon over mij heen, probeerde aan mijn haren te trekken en maar krijsen 4 uur lang. Sloeg alles uit de handen van de ouders en werd nog bozer als het z'n zin niet kreeg, kindje was de ouders echt al te baas. Hopeloos geval en mijn oren...auw...Ben op een gegeven moment aan de drank gegaan en achter in het vliegtuig gaan staan. Was echt niet te doen..

Ik vloog ook altijd vanaf kleins af aan met m'n ouders, maar was altijd aan het tekenen of gewoon naar buiten aan het kijken...en als baby gewoon slapend. Kon ook gewoon mee naar (chique) restaurants, echt geen probleem.


Dit is er eentje die ik mentaal (in mijn hoofd ) pootje zou willen lappen. Dat gaat vast ook niet goed in het dagelijks leven

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:31

Snap sws niet waarom je met een baby zou gaan vliegen {:)-:(.

Heb zelf overigens nog nooit gevlogen dat scheelt misschien ook wel. Niet omdat ik het niet wil maar ben nooit verder geweest dan Frankrijk O:)

Mars

Berichten: 33316
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:15

Krijskinderen in t vliegtuig, verschrikkelijk.., Heb er ooit een meegemaakt, die leek wel bezeten. Was een kind van een jaar of 3 en de geluiden die daar uit kwamen waren niet menselijk meer :=

Niks om trots op te zijn zo één. Het hele vliegtuig zat die ouders ook aan te staren, die zaten met hun neuzen in de ereader en deden alsof het satansgebroed niet van hun was.

Mews

Berichten: 5505
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:22

Oh jeetje, als het de ouders dan ook nog niks scheelt lijkt het me wel extra irritant. Bij mij in het vliegtuig probeerden de ouders de baby wel te sussen, maar z/hij bleef maar schreeuwen. De ouders zagen er ook heel moe uit. Dat hielp allemaal wel eigen levenskeuzes weer eens bevestigen :=.

plutolover

Berichten: 11714
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:23

Mars schreef:
Krijskinderen in t vliegtuig, verschrikkelijk.., Heb er ooit een meegemaakt, die leek wel bezeten. Was een kind van een jaar of 3 en de geluiden die daar uit kwamen waren niet menselijk meer :=

Niks om trots op te zijn zo één. Het hele vliegtuig zat die ouders ook aan te staren, die zaten met hun neuzen in de ereader en deden alsof het satansgebroed niet van hun was.


_/-\o_ ik ga stuk hahaha

gister kwam ik thuis en tegen me vriend nog steeds duidelijk gemaakt dat ik echt weet dat ik ze niet wilt!!

wat me wel opvalt... is dat ik bijv sommige dingen toch 'schattig' ga vinden. Die vriendin heeft een grote canvas doek met collage van foto's en dan toch ging door mijn hoofd ah wat schattig. De moederliefde spat er van af.. en zo heb ik nog wel meer dingen dat had ik vroeger echt niet!!!

zou dat de rammelde eierstokken zijn? Maar als zo kind helemaal vies en plakhandjes heeft en iritant is ben ik binnen 2 min genezen haha

zo ook keer met mijn nichtje. ik vroeg om een knuffel ze moest even nadenken. En vervolgens kreeg ik een big smile en een knuffel. Dan smelt ik wel een beetje van binnen..

Qimm

Berichten: 15209
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:35

Ah ja, soms zijn kinderen wel schattig... soms... Ook een keer stond ik in de rij bij de kassa in de supermarkt met voor mij zo'n klein meisje in zo'n wandelgeval die echt heel breeduit naar me ging liggen lachen. Och ja, ik ben niet zo harteloos dat ik dat ook verschrikkelijk vind omdat het toevallig ene kind is :+

boemel

Berichten: 8576
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:37

Ik heb zelf ervaren wat opvoeding... of liefde, rust en consequent met kinderen doet.


Toen ik een relatie met mijn vriend kreeg, kon je ze zo in een nanny programma plakken. Echt OMG, gillen, huilen, grote mond, ruzie maken, op de grond gaan liggen, schoppen... etc.
Hij kon ze echt niet met goed fatsoen ergens mee naar toe nemen en schaamde zich kapot als het toch moest.

Ik heb het een paar keer met lede ogen aangezien en mijn vriend gevraagd of hij wel wist wat consequent zijn echt inhoud.

Dat een Ja een echte Ja is, een Nee een echte Nee. En dat je de Nee best even kunt uitleggen, maar dat de Nee geen start van een discussie en nieuw drama is.

Dat consequent zijn inhoudt dat je jezelf ook moet houden aan hetgeen je beloofd en dus niet zomaar wat moet roepen en dat je duidelijke kaders aangeeft.

En dat aandacht vooral positief moet zijn. Dus de mooie tekening, het goed luisteren, mooi zingen mogen ook gezien en beloond worden.

Hij was het gelukkig met me eens. Is met een coach aan de gang gegaan om zich wat zekerder te voelen (schuldgevoelens scheiding) en is vervolgens een consequente weg ingeslagen.

Oké, ze zaten best even op de gang te brullen in het begin, maar dat is maar even.

Al na korte tijd 2 veel vrolijkere kids, die je met een gerust hart ergens mee naar toe kon nemen.

Fase 2 was lastiger ...zichzelf ook weten te vermaken en niet de hele dag aandacht opeisen. Ook dat gaat inmiddels hartstikke goed. We bespreken het gewoon, zodat ze weten dat ze zichzelf even moeten vermaken omdat we druk of moe zijn.

Idem opruimen. Helaas is ons huis geen hotel. We wonen samen in een huis, dus we ruimen ook samen op.

Wij schreeuwen niet naar de kinderen en zij ook niet naar ons. Wat dat betreft is er wel gewoon rust en respect.
Al vind ik zonder natuurlijk rustiger ha ha

plutolover

Berichten: 11714
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:38

ik vind kinderen gewoon 1 grote verschrikking.. dus voor mij is het beangstigd (schrijf ik dat zo goed?) dat ik sommige dingen schattig/ leuk ga vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:44

plutolover schreef:
ik vind kinderen gewoon 1 grote verschrikking.. dus voor mij is het beangstigd (schrijf ik dat zo goed?) dat ik sommige dingen schattig/ leuk ga vinden..

haha ik snap je wel. maar gelukkig hoef je je niet over te geven aan je gevoel (hormonen)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:01

plutolover schreef:
ik vind kinderen gewoon 1 grote verschrikking.. dus voor mij is het beangstigd (schrijf ik dat zo goed?) dat ik sommige dingen schattig/ leuk ga vinden..

Dat heb ik ook wel eens hoor, zeker in gezelschap (en al helemaal met vriend erbij) ben ik super bang dat iemand straks nog gaat denken dat ik kinderen toch wel leuk vind :+
Ik probeer er altijd een beetje nuchter naar te kijken voor mezelf; ik vergelijk het maar met een hond (heel stom ik weet het). Maar de analogie gaat deels wel op hoor: lieve, opgevoede honden vind ik super leuk, maar ik weet dat het (zeker op dit moment) echt niet in mijn leven past.
Toch weerhoudt het me er niet van om soms asielsites af te struinen en te denken "omg kleine haarbal kom maar bij mij wonen <3 <3 " maar dat het niet verstandig is kan ik je zonder meer vertellen.

Britta31

Berichten: 13224
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:01

Als jullie toch gaan twijfelen. Ga een aflevering kijken van de Nanny Jo Frost.Ben je gelijk genezen.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 22-01-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44978
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:01

Smallheal schreef:
Snap sws niet waarom je met een baby zou gaan vliegen {:)-:(.

Heb zelf overigens nog nooit gevlogen dat scheelt misschien ook wel. Niet omdat ik het niet wil maar ben nooit verder geweest dan Frankrijk O:)


Omdat dat sneller is dan een auto en sommige baby's blijkbaar wel gewoon hun klep houden?

Hoera, onze buren met schijtpubers zijn verhuisd *\o/*