Asociale oudjes, spill

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17979
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:41

mysa schreef:
Is toch wel begrijpelijk? De ouderen in dit voorbeeld weten toch helemaal niet wat je allemaal met je telefoon kunt doen? Die horen op de televisie, of lezen in de krant, over jongeren die verslaafd zijn aan social media. Niet dat ze zich er dan maar ongevraagd mee moeten bemoeien maar ik snap wel waar het vandaan komt.


Bwa, begrijpelijk. Als je niet 100% goed weet wat iemand aan het doen is, ga je toch geen commentaar leveren. Zelfs als je het wel weet en het afkeurt, moet de persoon in kwestie daar altijd van op de hoogte gebracht worden. :o

pien_2010

Berichten: 43887
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:50

Gini, volgens mij is dat typisch Nederlands en wij noemen dat altijd het "Calvinistische vingertje". Dat zit gewoon in onze genen _O-
Ach ja het is wel hilarisch al die verhalen, en zo zie je maar dat je mensen hebt in allerlei maten.

Ik ga een leuk verhaal vertellen over mijn moeder (overleden toen ze 90 jaar was) en regelmatig wordt dat verhaal als we voetbal kijken gememoreerd. Mijn moeder was een hele leuke vrouw en jong in haar hoofd tot op zeer hoge leeftijd.
Jaren geleden in een belangrijke wedstrijd kwam Arjan RObben voor de goal en miste. Heel voetballend Nl was over de mik.
Komen we bij mijn moeder (toen 88 jaar, zeer slecht ter been en scharrelde moeizaam met haar rollator in het rond), zegt manlief: "heb je ook de voetbalwedstrijd gezien van gisteravond".
Zegt mam zeer verontwaardigd: "ja, dat kun je wel stellen. Komt me daar die voetballer→ hoe heet hij ook al weer?→ voor de goal en dan mist hij→ ........die sukkel..........→ die bal ......die had ik er nog wel in gekregen. Toen vond ik er niets meer aan en heb ik de tv uitgezet en een glaasje wijn gepakt". _O- _O-

Dus iedere keer als er weer eens "een sukkel" en uitgelezen kans niet benut→ begint mijn man dit te vertellen en iedere keer ligt hij dan weer in een deuk. Zo leuk <3

Wennii

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:59

Ik begin het af en toe te merken met mijn ouders (inmiddels allebei 60+).
Mijn vader is een brede man, niet dik, maar gewoon breed (altijd bouwvakker geweest en volgens mij verdwijnen die brede schouders nooit meer 8-) ) en daardoor loopt hij dus ook zo. Kan hij op zich niet veel aan doen, maar af en toe lijkt hij het ook bewust te gebruiken. Als hij bijvoorbeeld ergens in een dierentuin vooraan wil staan, maakt hij zich extra breed zodat er geen mensen meer naast kunnen staan. Als ik hem daarop aanspreek kan het afhankelijk van zijn humeur 2 kanten op, OF hij reageert echt met oooh sorry en is zichtbaar nog een hele tijd aangedaan omdat hij in de weg staat voor een ander, OF hij wordt boos. (Ja IK sta hier toch. Euhm ja pap, maar er zijn nog meer mensen op de wereld he, waarna hij goed een hele tijd nog met een onweergezicht rond kan lopen).

Met autorijden let hij niet altijd meer heel goed op of is zijn concentratie gewoon ff kwijt, waardoor mam vaak met kromme tenen in de auto zit. En BOOS wordt hij dan als je er iets van zegt. bv. hij moet een rotonde oprijden en ziet niet dat er al een auto op zit en trekt dus op om de rotonde op te rijden, mam heeft het natuurlijk wel gezien en gilt STOOOP, auto op de rotonde remt ook want die ziet pap optrekken en toetert een keer flink van wat doe jij nou weer (en terecht.) reactie pap: Ja hij ZIET toch dat ik stop dus hij kan toch gewoon doorrijden ik had hem allang gezien!!!! (terwijl hij vol in de ankers moest omdat hij betreffende auto gewoon niet gezien heeft en het niet toe wil geven). En dan wordt ie echt boos op mijn moeder dat ze niet zo paniekerig moet doen. Maar ik denk dat het stiekem schaamte is omdat hij schrikt van wat hem overkomt...
Ik denk dat al veel mensen zich in het verkeer of op openbare plekken enorm hebben geërgerd aan hem en zo een reactie zouden kunnen geven in dit topic :').

Hij heeft dat een beetje van mijn opa denk ik, en die is uiteindelijk wel dement geworden. In de beginfase ging die dus ook gewoon nog auto rijden. Belde op een dag de politie en konden we hem 100 km verderop van de snelweg gaan halen omdat hij daar 60 aan het tuffen was met de hond op de stoel naast m. Want die wist de weg en als hij eraf moest dan blafte die een keer. Denk dat als ze m niet hadden onderschept hij in denemarken geeindigd was. Levensgevaarlijk.... Stel, mijn vader krijgt ook alzheimer, wat ik niet hoop, dan zie ik die dat ook nog wel een keer doen...

Mijn moeder heeft het nog niet echt erg, maar bij haar merk ik wel dat haar karakter van 'ik laat me door niemand iets zeggen' in sommige situaties steeds erger wordt. Meestal merk ik dat thuis aan de manier waarop ze dingen vertelt en hoe ze tegen dingen aankijkt, maar ik ben echt aan het wachten tot ze een keer met het verhaal komt dat ze in een winkel of op straat dikke ruzie heeft gemaakt en zij daar 100% niks aan kan doen :')

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:00

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik in veel dingen mijn moeder herken :( .
Laatst nog, voor het eerst gingen we met de bus sinds ze met haar rollator loopt. Levensgevaarlijk is ze ermee, neemt echt overal voorrang want tja ze loopt met een rollator toch >;) .
Er stonden ongeveer 10 mensen te wachten voor de bus toen we kwamen aanlopen. Ik sluit netjes achteraan en zei nog mams jij moet achter instappen vanwege je rollator.
Off course weet ze voor 7! Mensen voor te dringen en stapt eigenwijs voorin. Na 4 meter in de bus blokkeerd ze met de rollator de hele bus( duhu) en kan geen kant meer op.
Mensen staan voor me en er is maar 1 deur open dus kan haar niet helpen. Afijn, 10 min later tilt een man uit frustratie de rollator maar op en kon iedereen naar binnen. Ik kon pas weer bij haar komen toen we uitstapten en kon t niet laten om te zeggen : Ja mam dat heb je er nou van met je voordringen en alles beter weten.
Ze blijft het ook overal doen en met haar 68 is ze nog heel goed bij de tijd hoor!
Zorg dat ik altijd in buurt van kassa's 6 meter bij haar vandaan sta puur uit schaamte :o

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:09

Kirania schreef:
Geweldig dit! Deze middag zat ik in de bus, en een oudere dame stapte op. Hele vieze blik. Er was enkel nog ruimte naast mij in de bus, maar ze kwam tot bij mij, keek naar mij, en trok haar neus om op vervolgens aan iemand te vragen om recht te staan 'voor haar oude botten' _O- Tja, ik heb blauw haar...


Oh dang, herkenbaar. Ik heb mijn haar ook altijd in de meest gekke kleuren en word ook altijd zo aangekeken zovan WTF BEN JIJ VOOR GEDROCHT

Pas was er een omaatje helemaal boos en door het lint omdat de bus niet bij een halte was gestopt. Ze was heel slecht ter been dus ik bood aan om met haar mee terug te lopen naar die halte. Kreeg me een snauw van hier tot tokio naar mn hoofd... oke oke, sorry hoor... doe ik eens aardig is het nog niet goed -O-

Electra63

Berichten: 17964
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:25

Ooit gingen wij eten met mijn opa en hele familie in een restaurant. De serveerster was een gotic-type en mijn opa riep: kind wat zie jij eruit, ben je ziek?
Echt gênant!

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:26

pien_2010 schreef:
Gini, volgens mij is dat typisch Nederlands en wij noemen dat altijd het "Calvinistische vingertje". Dat zit gewoon in onze genen _O-
Ach ja het is wel hilarisch al die verhalen, en zo zie je maar dat je mensen hebt in allerlei maten.

Ik ga een leuk verhaal vertellen over mijn moeder (overleden toen ze 90 jaar was) en regelmatig wordt dat verhaal als we voetbal kijken gememoreerd. Mijn moeder was een hele leuke vrouw en jong in haar hoofd tot op zeer hoge leeftijd.
Jaren geleden in een belangrijke wedstrijd kwam Arjan RObben voor de goal en miste. Heel voetballend Nl was over de mik.
Komen we bij mijn moeder (toen 88 jaar, zeer slecht ter been en scharrelde moeizaam met haar rollator in het rond), zegt manlief: "heb je ook de voetbalwedstrijd gezien van gisteravond".
Zegt mam zeer verontwaardigd: "ja, dat kun je wel stellen. Komt me daar die voetballer→ hoe heet hij ook al weer?→ voor de goal en dan mist hij→ ........die sukkel..........→ die bal ......die had ik er nog wel in gekregen. Toen vond ik er niets meer aan en heb ik de tv uitgezet en een glaasje wijn gepakt". _O- _O-

Dus iedere keer als er weer eens "een sukkel" en uitgelezen kans niet benut→ begint mijn man dit te vertellen en iedere keer ligt hij dan weer in een deuk. Zo leuk <3


Hahaha heerlijk.

Mijn oma was ook zo'n pittig vrouwtje.

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:02

Oké op de heenweg ruzie gemaakt met bejaarden in de bus en op de terugweg zit ik wéér met ze.

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:07

Waarom maak je dan ook ruzie met ze?
Dit is karma :))

pien_2010

Berichten: 43887
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:09

MarcoBorsato schreef:
Oké op de heenweg ruzie gemaakt met bejaarden in de bus en op de terugweg zit ik wéér met ze.


Vertel vertel :))

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:13

:') :')

Ik pak er vast een zak popcorn bij.

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:14

MarcoBorsato schreef:
Oké op de heenweg ruzie gemaakt met bejaarden in de bus en op de terugweg zit ik wéér met ze.

Oeps :')

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 19:53

M_D_H schreef:
Waarom maak je dan ook ruzie met ze?
Dit is karma :))

Precies. De eerste keer was een test en de tweede keer was je herkansing. Ik hoop dat dat laatste wel goed is gegaan, want anders kom je ze morgen opnieuw tegen. :')

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:05

Astorga schreef:
M_D_H schreef:
Waarom maak je dan ook ruzie met ze?
Dit is karma :))

Precies. De eerste keer was een test en de tweede keer was je herkansing. Ik hoop dat dat laatste wel goed is gegaan, want anders kom je ze morgen opnieuw tegen. :')

_O-

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 21:35

Goed. Ik zit in de bus, met mijn kinderwagen, dat is echt een joekel van een ding. Er staat al een andere kinderwagen in de bus dus ik zet mijn dubbeldekker in het nisje rechts, tegenover de bejaardenstoelen.

Vervolgens komt er een oud vrouwtje met een kudde bejaarden zitten en ik maak plek voor die h*erenrollator van haar. Er moet iemand langs, ik rijd mijn wagen even naar achteren, wil hem terugrijden EN DIE FOKKING FEEKS ZET PRECIES DIE ROLLATOR DAAR NEER. OH JA. En ik vragen of ze even plek kan maken maar mij gewoon debiel aankijken en niks zeggen. Waardoor ik dus iedereen blokkeerde. En haar vergaarde bejaarde vrienden hielden zich ook lekker stil.

:')

Nou en toen moesten we dus bij dezelfde halte zijn en heb ik haar een ongelooflijke domme bejaarde genoemd. En haar vrienden ook.

Op de terugweg wilde ze weer eikelen met de wagen maar ik had de buschauffeur aan mijn kant en die verzocht haar vriendelijk geen overlast te bezorgen.

Echt hoor, wij gaan nu een auto kopen.

Anoniem

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 21:42

Heb je weer gezellig vriendjes gemaakt? _O-

pien_2010

Berichten: 43887
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 21:48

_O- de boosheid spat van je scherm en sorrie lieverd ik moet vooral daar zo vreselijk om lachen _O-

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 21:55

Zij begon!

pien_2010 schreef:
_O- de boosheid spat van je scherm en sorrie lieverd ik moet vooral daar zo vreselijk om lachen _O-


Ja maar ik voel me al zo opgelaten als ik die wagen in de bus heb en dat nisje is gewoon perfect. Maar nu blokkeerde ik mensen. EN IK HIELP HAAR NOG OM TE ZITTEN OOK.

Ik kan het dan ook niet loslaten op zo'n moment. En verdomd op de terugweg was het heel druk en weer duwen aan mijn wagen. Grrrr.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110897
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:08

MarcoBorsato schreef:
Goed. Ik zit in de bus, met mijn kinderwagen, dat is echt een joekel van een ding. Er staat al een andere kinderwagen in de bus dus ik zet mijn dubbeldekker in het nisje rechts, tegenover de bejaardenstoelen.

Vervolgens komt er een oud vrouwtje met een kudde bejaarden zitten en ik maak plek voor die h*erenrollator van haar. Er moet iemand langs, ik rijd mijn wagen even naar achteren, wil hem terugrijden EN DIE FOKKING FEEKS ZET PRECIES DIE ROLLATOR DAAR NEER. OH JA. En ik vragen of ze even plek kan maken maar mij gewoon debiel aankijken en niks zeggen. Waardoor ik dus iedereen blokkeerde. En haar vergaarde bejaarde vrienden hielden zich ook lekker stil.

:')

Nou en toen moesten we dus bij dezelfde halte zijn en heb ik haar een ongelooflijke domme bejaarde genoemd. En haar vrienden ook.

Op de terugweg wilde ze weer eikelen met de wagen maar ik had de buschauffeur aan mijn kant en die verzocht haar vriendelijk geen overlast te bezorgen.

Echt hoor, wij gaan nu een auto kopen.


Jij zou gewoon nonstop met een gopro op je hoofd moeten lopen. Lijkt me fantastisch om mee te genieten _O-

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:28

Nee het is nu 2 keer achter elkaar raak maar meestal gebeurt er niks :')

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:45

MarcoBorsato schreef:
Zij begon!

pien_2010 schreef:
_O- de boosheid spat van je scherm en sorrie lieverd ik moet vooral daar zo vreselijk om lachen _O-


Ja maar ik voel me al zo opgelaten als ik die wagen in de bus heb en dat nisje is gewoon perfect. Maar nu blokkeerde ik mensen. EN IK HIELP HAAR NOG OM TE ZITTEN OOK.

Ik kan het dan ook niet loslaten op zo'n moment. En verdomd op de terugweg was het heel druk en weer duwen aan mijn wagen. Grrrr.


Oh die stuk in caps lock ook. Ik voel met je mee! Y;(

xPabloBokt

Berichten: 9518
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:10

Cayenne schreef:
MarcoBorsato schreef:
Goed. Ik zit in de bus, met mijn kinderwagen, dat is echt een joekel van een ding. Er staat al een andere kinderwagen in de bus dus ik zet mijn dubbeldekker in het nisje rechts, tegenover de bejaardenstoelen.

Vervolgens komt er een oud vrouwtje met een kudde bejaarden zitten en ik maak plek voor die h*erenrollator van haar. Er moet iemand langs, ik rijd mijn wagen even naar achteren, wil hem terugrijden EN DIE FOKKING FEEKS ZET PRECIES DIE ROLLATOR DAAR NEER. OH JA. En ik vragen of ze even plek kan maken maar mij gewoon debiel aankijken en niks zeggen. Waardoor ik dus iedereen blokkeerde. En haar vergaarde bejaarde vrienden hielden zich ook lekker stil.

:')

Nou en toen moesten we dus bij dezelfde halte zijn en heb ik haar een ongelooflijke domme bejaarde genoemd. En haar vrienden ook.

Op de terugweg wilde ze weer eikelen met de wagen maar ik had de buschauffeur aan mijn kant en die verzocht haar vriendelijk geen overlast te bezorgen.

Echt hoor, wij gaan nu een auto kopen.


Jij zou gewoon nonstop met een gopro op je hoofd moeten lopen. Lijkt me fantastisch om mee te genieten _O-


Ik wist niet dat ik dit wilde, maar ik wil het :+

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:12

MarcoBorsato schreef:
Zij begon!

pien_2010 schreef:
_O- de boosheid spat van je scherm en sorrie lieverd ik moet vooral daar zo vreselijk om lachen _O-


Ja maar ik voel me al zo opgelaten als ik die wagen in de bus heb en dat nisje is gewoon perfect. Maar nu blokkeerde ik mensen. EN IK HIELP HAAR NOG OM TE ZITTEN OOK.

Ik kan het dan ook niet loslaten op zo'n moment. En verdomd op de terugweg was het heel druk en weer duwen aan mijn wagen. Grrrr.

Ohh dat kan ik me echt levendig voorstellen, ik kan echt ziedend worden om die dingen. Zo ongelooflijk asociaal.......
pien_2010 schreef:
_O- de boosheid spat van je scherm en sorrie lieverd ik moet vooral daar zo vreselijk om lachen _O-


>;) Pien >;)

Dank u voor de vrolijke noot, ik werd al plaatsvervangend woest :D

friendly
Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:36

MarcoBorsato: help ze de volgende keer gewoon even uitstappen ~~}>

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:46

De supermarkt is de grootste ergernis hier, zie ik al :') .
Hier dus ook: een vrouwtje met een paar spulletjes loopt mij (ook met klein mandje spullen) gewoon straal voorbij bij de kassa .... met een lief, maar zelfverzekerd glimlachje: "Ik mag wel even voor hè? Ik ben al oud".
Klopt. U bént oud. Maar het lag me op de lippen om te zeggen: "Klopt, u heeft niet veel tijd meer over". En aan de andere kant vind ik het ook gewoon erg vermakelijk, je moet maar durven :+ .