Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Nou dan moet je nog eens lezen wat ik zeg, het gaat dus ook echt om het moment. IK vind het geen taboe om er over te spreken, maar over aambeien, uitwerpselen, overgeefsel, andere lichamelijke ongemakken spreek ik niet al te graag als ik nog wil eten ofzo. Iets met beelddenken en eetlust bederven. Dat heeft niets met taboe te maken, meer met manieren.Fem schreef:….. Maar blijkbaar (mijn ervaring) mag ik er helemaal niet over praten.
Met zulke reacties ben je heel snel uitgepraat.
Palmera schreef:Maar dan nog:
- Wat zei de dokter?
* Ik heb aambeien
- Jeetje wat naar
* Hopelijk helpt medicijn me snel.
- Hoop ik ook voor je
Klaar. Einde. Is het toch gezegt, is er toch een woord van medeleven uitgesproken zonder details.
Waarom moet er dan in vredesnaam nog verder over gepraat worden.
En vooropgesteld dat de aambeien een voorbeeld zijn, er zijn wrl meer dingen waarvan het imo gewoon niet nodig is om ze verder uit te melken.
Fem schreef:Cer schreef:Correctie: Die persoon wilde het antwoord niet horen.. dat is iets anders als dat het niet besproken mág worden.
Ja, maar in dat geval is eigenlijk niets wat in dit topic genoemd wordt een taboe.
Er is namelijk altijd wel iemand die het wel/niet wil horen.
(Ik vind dit gewoon een heel interessant onderwerp, dus vindt al jullie meningen/bijdrage fijn en goed).
Palmera schreef:En vooropgesteld dat de aambeien een voorbeeld zijn, er zijn wrl meer dingen waarvan het imo gewoon niet nodig is om ze verder uit te melken.
Fem schreef:Palmera schreef:Maar dan nog:
- Wat zei de dokter?
* Ik heb aambeien
- Jeetje wat naar
* Hopelijk helpt medicijn me snel.
- Hoop ik ook voor je
Klaar. Einde. Is het toch gezegt, is er toch een woord van medeleven uitgesproken zonder details.
Waarom moet er dan in vredesnaam nog verder over gepraat worden.
En vooropgesteld dat de aambeien een voorbeeld zijn, er zijn wrl meer dingen waarvan het imo gewoon niet nodig is om ze verder uit te melken.
Maar even de andere kant op. Wat zijn volgens jou dan wel onderwerpen/dingen die een taboe zijn? (Dat is toch ook waar het hele topic over gaat namelijk).Spoiler:
En even over jouw conversatie, niet om het een of ander, zonder in detail te treden. Die conversatie is niet bepaald de realiteit. Ik ging niet voor medicatie naar het ziekenhuis... Was het maar waar.
Cer schreef:Palmera schreef:En vooropgesteld dat de aambeien een voorbeeld zijn, er zijn wrl meer dingen waarvan het imo gewoon niet nodig is om ze verder uit te melken.
Dat is denk ook niet wat Fem aangeeft... mij maakt het bijvoorbeeld echt weer helemaal niks uit (behalve details over overgeven, dat vind ik meestal viezig) .. en al helemaal niet als het goede vrienden betreft, die mogen echt ALLES zeggen
![]()
Fem schreef:Nee precies, mijn voorbeeld over aambeien is dat ik tot de conclusie kwam op dat moment, dat ik weinig dingen als taboe zie en dat andere dat wel zo zien. Dus dat het in sommige gevallen wel degelijk persoonlijk (of een klein groepje) kan zijn.
Cer schreef:Ik vind 'uitgemolken' echt een beetje een te sterke term in deze context.. en geeft dan wel weer een beetje aan dat het niet gewaardeerd wordt als erover gesproken wordt.![]()
Ik ben benieuwd hoe je dit bedoelt, Palmera ?
Anoniem schreef:"maar blijkbaar mag ik er helemaal niet over praten" vind ik een beetje een reactie als van een stampvoetende puber. Dan ben ik heel snel uitgepraat, als het op zo een manier moet, ik vind dat kinderachtig en daarom niet discussie/gesprekswaardig.
Ik vul niet in dat jij dat tijdens het eten zou doen, dat maak jij er nu van. Ik geef aan dat bijvoorbeeld een moment is dat het niet gepast is, maar dat het onderwerp zeker geen taboe is voor mij.
Palmera schreef:Het is ook een voorbeeld. Ik heb bij god geen idee hoe aambeien behandeld dienen te worden, maar meer om aan te geven dat niet alles uitgemolken hoeft te worden.
Alles wat ik als een taboe vind is al herhaaldelijk genoemt in dit topic.
Shaggy09 schreef:Ik snap TS wel, maar, ik denk dat er in dit topic erg veel zaken onder het mom 'taboe' worden neergezet. Terwijl het in feite niks anders is dan een persoonlijke ergernis/probleem.
Als mijn opa niet over ZP discussie wilt praten, betekend dat niet dat het een taboe is.
Idem voor die aambeien en voor een paar andere zaken in dit topic. (Alleen in een restaurant eten kwam ook voorbij dacht ik?)
Ik hoor ook vaak menstruatie voorbij komen, maar waarom zou je daar in hemelsnaam met andere personen dan je vriendinnen of je moeder het over willen hebben? Als een random persoon zijn menstruatie klachten bij mij komt dumpen dan zou ik ook not amused zijn. Gewoon omdat het geen heel smakelijk onderwerp is, en daarnaast zie ik niet in waarom we daarover zouden moeten kletsen?
Anoniem schreef:Fem schreef:Nee precies, mijn voorbeeld over aambeien is dat ik tot de conclusie kwam op dat moment, dat ik weinig dingen als taboe zie en dat andere dat wel zo zien. Dus dat het in sommige gevallen wel degelijk persoonlijk (of een klein groepje) kan zijn.
Maar wat ik bedoelde is dat je met diezelfde personen op een andere plek of tijdstip misschien wel over die onderwerpen kan praten. Als iets locatie en/of tijdstip gevoelig is, is het ook geen taboe meer denk toch?
Palmera schreef:Als in uitgemolken.Mensen die dus na een woord van medeleven maar blijven doorgaan met details tevoorschijn halen. Nee, dat wil gewoon niet iedereen weten.
Citaat:En nog een toevoeging: dit is een vrouwendingetje. Mannen hebben doorgaans veel minder de behoefte om onsmakelijke details te bespreken met hun vrienden.
Palmera schreef:Cer schreef:Ik vind 'uitgemolken' echt een beetje een te sterke term in deze context.. en geeft dan wel weer een beetje aan dat het niet gewaardeerd wordt als erover gesproken wordt.![]()
Ik ben benieuwd hoe je dit bedoelt, Palmera ?
Als in uitgemolken.Mensen die dus na een woord van medeleven maar blijven doorgaan met details tevoorschijn halen. Nee, dat wil gewoon niet iedereen weten.
En nog een toevoeging: dit is een vrouwendingetje. Mannen hebben doorgaans veel minder de behoefte om onsmakelijke details te bespreken met hun vrienden.
poes schreef:De meeste mannen spreken juist heel open over ‘onsmakelijke’ dingen![]()
Germie: dat zijn geen taboes maar meningen of oordelen over jouw visie en hoe je het brengt vind ik.
poes schreef:De meeste mannen spreken juist heel open over ‘onsmakelijke’ dingen![]()
Germie: dat zijn geen taboes maar meningen of oordelen over jouw visie en hoe je het brengt vind ik.
Shaggy09 schreef:Je mag best zeggen dat er geen klimaatverandering is, betekend niet dat andere mensen daarin mee gaan. Als je zoiets tegen mij zou zeggen zou ik je ook dom of onwetend noemen.