de IKEA, wie nog meer fan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:14

Morrie schreef:
ik kom ook net terug van IKEA, ik ben mijn huis aan het opruimen volgens de Marie Kondo manier en had nog meer plastic opbergbakken nodig.
@Coconut was hij in Amersfoort toevallig? Daar zag ik mensen die die glazen kochten :D

Haha,nee in Duiven :)

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:14

Ik ben ook IKEA fan en binnenkort zit er een verhuizing aan te komen, dus reden genoeg om een bezoekje te brengen.

Zit nu op de site al een beetje te kijken wat ik allemaal wil gaan kopen. Ik ga in een kleine woning wonen dus ik dacht aan de storå hoogslaper met daaronder een slaapbank, bijvoorbeeld de lycksele håvet. Dan heb ik toch voldoende ruimte voor logees en het bed staat niet zo in het zicht.
Vraag me alleen af of zo’n slaapbank wel lekker zit, ik denk het eigenlijk niet.

DubbelFun

Re: de IKEA, wie nog meer fan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:23

Je kunt altijd gaan proefzitten natuurlijk :)
Overigens heb ik jaren een slaapbank van Ikea gehad en die zat prima (sliep prima ook :D )
Heb je wel goed gekeken naar de ruimte die onder het bed overblijft (171 cm) en de hoogte van je plafond?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:05

DubbelFun schreef:
Overigens heb ik jaren een slaapbank van Ikea gehad en die zat prima (sliep prima ook :D )
Heb je wel goed gekeken naar de ruimte die onder het bed overblijft (171 cm) en de hoogte van je plafond?

Bedankt voor de tip qua de hoogte, hij is wel erg hoog! Zitten in bed gaat dan niet lukken.

Sliep je dagelijks op de slaapbank, of alleen voor logees?
Dat zou namelijk echt een ruimtebesparing zijn!
Andere optie is nog een bed en dan iets van een roomdivider. Om toch het slapen een beetje gescheiden te houden

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:19

Wij hebben een jaar op een slaapbank geslapen en gezeten ivm geen slaapkamer beschikbaar, ook eentje van de IKEA. Die zat prima en sliep ook prima. Ik kreeg uiteindelijk wel rugklachten en daarom overgegaan naar een bed met matras, maar rugklachten werden waarschijnlijk niet veroorzaakt door de slaapbank.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:42

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:16

Biks2 schreef:
DubbelFun schreef:

Bedankt voor de tip qua de hoogte, hij is wel erg hoog! Zitten in bed gaat dan niet lukken.

Sliep je dagelijks op de slaapbank, of alleen voor logees?
Dat zou namelijk echt een ruimtebesparing zijn!
Andere optie is nog een bed en dan iets van een roomdivider. Om toch het slapen een beetje gescheiden te houden

De poten van de Stora hoogslaper kan je bij de bouwmarkt iets laten inkorten. Dat doen veel mensen.
En voor wat betreft de slaapbank: even gaan proefzitten bij Ikea inderdaad. Er zijn slaapbanken die prima zitten, maar die zullen waarschijnlijk ook iets duurder zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:35

Maar als je de poten laat/gaat inkorten wordt het waar de bank staat (onder het bed) nóg lager en 170 cm is echt niet hoog voor de gemiddelde Nederlander!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:37

De Stôra vereist een plafondhoogte van minimaal 2.70 mtr. Dat hebben veel mensen niet. Wij hebben er hier bij een van de kinderen (puber) een bank onder gehad en dat ging net met de poten die een stukje waren afgezaagd. Veel mensen kunnen sowieso ook niet onder 1.70 mtr doorlopen.
Zoiets als hieronder is ook leuk en dan kun je nog prima zitten:
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:49

Van de week weer bij Ikea geweest (ruim half uur rijden) voor een vloerkleed in preciés de kleur die ik zocht (olijfgroen). Wat een tegenvaller, in het echt had de kleur meer weg van mosterdgeel. Dus onverrichte zaken weer vertrokken… en dat gebeurt me niet snel bij Ikea!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:54

Wijn hebben sinds 3 weken Ikea keukenkasten en een magnetron van Ikea in de bijkeuken.
Super blij met het resultaat. Foto doet t helaas geen recht. Geen idee waar de glans vandaan komt dwars over de foto.

Afbeelding

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:00

Niqui schreef:
De Stôra vereist een plafondhoogte van minimaal 2.70 mtr. Dat hebben veel mensen niet. Wij hebben er hier bij een van de kinderen (puber) een bank onder gehad en dat ging net met de poten die een stukje waren afgezaagd. Veel mensen kunnen sowieso ook niet onder 1.70 mtr doorlopen.
[ [url=m/jLrCkY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijkt me wel een mooie oplossing! Een bank er half onder kan ook mooi als hij wat ingekort is.

Ik denk dat ik er dan een slaapbank onder zet, als er een vriendin blijft slapen. Of is zo’n hoogslaper wel geschikt voor twee personen? 140 kan prima maar hij ziet er niet heel stevig uit.

@PSvanlot, ziet er echt heel goed uit!

@noviceh, wat zonde :( gelukkig had je hem niet besteld dan. Om welk kleed ging het?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:03

Dat was vloerkleed Stoense.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:06

Biks2 schreef:
Niqui schreef:
[ [url=m/jLrCkY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijkt me wel een mooie oplossing! Een bank er half onder kan ook mooi als hij wat ingekort is.

Ik denk dat ik er dan een slaapbank onder zet, als er een vriendin blijft slapen. Of is zo’n hoogslaper wel geschikt voor twee personen? 140 kan prima maar hij ziet er niet heel stevig uit.

Die hoogslaper kun je het beste aan een muur verankeren, dan is hij stevig genoeg. En ja, er kunnen 2 personen in slapen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:15

Ik meld me! Werk er trouwens ook haha.

Dat Stora bed ook gehad, met een te krap plafond, was een uitdaging en doen we nooit meer _O-

Heb nu een koel kussensloop geregeld van de ikea. Echt top!

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:07

Uiteindelijk heb ik alles uitgemeten en ga ik voor een boxpring van 140, zonder hoofdbord want dan past hij onder de schuine kant.

Verder ga ik stellingkasten kopen (ivar) met wat deurtjes en lades. Dan kan ik kleding en boeken combineren in een kast.

Bankje past er ook nog in, wordt een kleine simpele (glostad).

Zoek alleen nog een tafel en stoelen. Ik had deze tafel gezien: https://www.ikea.com/nl/nl/p/nackanas-t ... -60518108/
Vind hem echt heel mooi maar eigenlijk is het niet heel praktisch denk ik, want klein voor thuiswerken. En misschien combineert het ook niet mooi met het grenen van de ivar kasten.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:27

https://www.ikea.com/nl/nl/p/norden-kla ... -90423887/

Ik kocht deze ooit voor mijn nogal klein uitgevallen keuken, en daar was ik heel blij mee. Best groot als je hem uitklapt, maar als je uitgewerkt bent halveer je hem gewoon weer.

En ervaring: hij kleurt mooi bij Ivar :))

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:08

Wat een handig ding! Bedankt voor de tip.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:11

Prrrr schreef:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/norden-kla ... -90423887/

Ik kocht deze ooit voor mijn nogal klein uitgevallen keuken, en daar was ik heel blij mee. Best groot als je hem uitklapt, maar als je uitgewerkt bent halveer je hem gewoon weer.

En ervaring: hij kleurt mooi bij Ivar :))

Heel fijne tafel, wij hadden m in de stacaravan.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:25

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:33

Zo te zien zitten er scharnieren onder de beide klapdelen. Dus die kun je er af halen.

Afbeelding

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:47

Wie heeft deze onder zijn wasbak zitten?

Afbeelding

Kun je hier de pootjes onder weg laten, zodat je er 2 op elkaar kunt zetten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:04

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:24

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:50

Wie heeft hier een klippan bank?
Zit deze lekker? Kun je er ook op liggen?
Blijven ze mooi en stevig door de jaren heen? (Op marktplaats zien ze er vaak slecht uit vind ik).

Ik heb helaas geen tijd om naar IKEA te gaan om proef te zitten dus ervaringen zijn welkom!