Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

pmarena schreef:Daarom
Maar ook bij kleine winkels verbaas ik me regelmatig over hoe summier de info is die ze bij hun artikelen plaatsen... kijk dat je bij iets nieuws nog niet meteen weet of het groot of klein valt, dat is best te begrijpen. Maar als er bij kleding al niet eens kan staan van welk materiaal het is... of dat een jas waterafstotend of waterdicht is ofzo...
dees_daan schreef:Magrathea schreef:Ik vraag me toch af hoe wij allemaal groot zijn geworden zonder webshopsik groeide echt ontzettend hard en toch had ik echt niet elke maand nieuwe kleren nodig. En als we dan iets nodig hadden gingen we naar een groot winkelcentrum zodat je meerdere winkels af kon om sowieso te slagen. Zoals ik het hier lees kun je haast niet overleven zonder webshops
Mensen zijn gewoon "verwend" geraakt.. Kijk maar eens naar het boodschappen doen, die online bestellingen kosten soms ook gewoon geld, maar er zijn een aantal winkels mee begonnen dus de rest "moet" mee anders raken ze klanten kwijt

Doubtless schreef:dees_daan schreef:
Mensen zijn gewoon "verwend" geraakt.. Kijk maar eens naar het boodschappen doen, die online bestellingen kosten soms ook gewoon geld, maar er zijn een aantal winkels mee begonnen dus de rest "moet" mee anders raken ze klanten kwijt
Lekker ongenuanceerd. Vrouwen zijn gaan werken, er wordt meer tijd aan de kinderen besteed... Mensen hebben minder tijd. Daar wordt op ingespeeld door het tijdrovende element te schrappen (naar de winkel toe, de speurtocht door de supermarkt) en nu bestellen we alles online. Niet omdat we verwend zijn, maar omdat we geen tijd hebben om te werken, aan ons fitgirl lijf te werken, leuke dingen te doen met kinderen, quality time met de partner, een hobby, een paar vriendinnen, ouders te mantelzorgen én te shoppen/boodschappen doen/zelf ons huis poetsen.
Doubtless schreef:Ik vind het niet zo relevant of jij dan vindt dat andere mensen verkeerd plannen.
Het gaat er niet om of je vrouw bent of niet. Het is een feit dat steeds meer mensen toetreden tot de arbeidsmarkt, het aantal uren dat we werken neemt toe. Mensen besteden tegenwoordig tot 3x meer tijd aan hun kinderen (bron NRC) vergeleken bij vroeger.
Natuurlijk is er de afgelopen 20 jaar wel veel veranderd. Alleen al met de komst van het internet en de smartphone, waar we gemiddeld 2 uur per dag aan besteden. Dat jij dat allemaal een beetje om te kotsen vindt, da's jouw ding.
En wat betreft je laatste alinea: tuurlijk was het huishouden vroeger veel zwaarder. Maar daar had je dan ook fulltime de tijd voor.
Deze snelle maatschappij waarin winkels 24/7 open zijn en we alles online kunnen bestellen is omdat er ontzettend veel behoefte aan is. Dat we daardoor verwend worden is wat mij betreft een resultaat, maar niet de oorzaak.
DeMolenhoek schreef:Waarom zien jullie vooraf betalen niet zitten? Omdat jullie meer bestellen dan jullie budget toe laat? Schrik om verantwoordelijk te zijn voor schade tijdens het retour sturen? Want het zal hoe dan ook ooit betaald moeten worden. Dan kun je het toch net zo goed direct betalen, want anders sta je gewoon in schuld en dat moet je in mijn ogen niet willen.
dees_daan schreef:Ik vind er niet zoveel van dat mensen online bestellen, ik vind er iets van dat er dingen geëist worden van bedrijven terwijl het ze gewoon geld kost. Die hele houding van ik ben klant dus jij moet gaat gewoon nergens over.
dees_daan schreef:Dat mensen andere prioriteiten hebben is prima maar de gemiddelde Nederlander heeft echt wel tijd om eens per week boodschappen te doen, dat ze die tijd er niet voor vrij willen maken is een ander verhaal.
dees_daan schreef:Dat laatste klopt niet Doubtles, ik zie zelf dingen voorbij komen waardoor het mij wat tegen is gaan staan. Ook in het lagere segment wordt veel online besteld en dan is het vooral heel makkelijk om 20 kratten bier te laten bezorgen bijvoorbeeld.. Daar is (bij ons in ieder geval) dus ook een max aantal op gezet nu.
Dat het aantal laag is komt deels ook omdat supermarkten een maximaal aantal bestellingen per dag bezorgen, als het vol zit kunnen mensen dus niet meer bestellen.
En sommige supermarkten hebben een vrij hoog bedrag als minimum, dan sluit je een deel van de mensen ook al uit.
Maar goed, het is dus helemaal geen probleem dat mensen online bestellen, als het maar een beetje fair blijft en mensen redelijk blijven dan is het prima en is het gewoon een extra service.
dees_daan schreef:Dat het aantal laag is komt deels ook omdat supermarkten een maximaal aantal bestellingen per dag bezorgen, als het vol zit kunnen mensen dus niet meer bestellen.
En sommige supermarkten hebben een vrij hoog bedrag als minimum, dan sluit je een deel van de mensen ook al uit.
_San87_ schreef:dees_daan schreef:Dat laatste klopt niet Doubtles, ik zie zelf dingen voorbij komen waardoor het mij wat tegen is gaan staan. Ook in het lagere segment wordt veel online besteld en dan is het vooral heel makkelijk om 20 kratten bier te laten bezorgen bijvoorbeeld.. Daar is (bij ons in ieder geval) dus ook een max aantal op gezet nu.
Dat het aantal laag is komt deels ook omdat supermarkten een maximaal aantal bestellingen per dag bezorgen, als het vol zit kunnen mensen dus niet meer bestellen.
Maar goed, het is dus helemaal geen probleem dat mensen online bestellen, als het maar een beetje fair blijft en mensen redelijk blijven dan is het prima en is het gewoon een extra service.
Ik vind t echt een fantastische service, ik heb het de maanden dat ik met mijn knie zat en niet kon lopen meermaals gebruikt.
Vers gesneden vleeswaren kun je in principe niet bestellen, maar na een telefoontje met de plaatselijke Jumbo kon ik dat wel. Erg prettig. De bezorgkosten plus een extra'tje met veel plezier betaald.
Doubtless schreef:Ook mee eens. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander ook zelf boodschappen doet (slechts 29% bestelt online) & dat er vooral in het hoger segment boodschappen bezorgd worden (da's een inschatting, geen idee of dat klopt).
Ladyson schreef:DeMolenhoek schreef:Waarom zien jullie vooraf betalen niet zitten? Omdat jullie meer bestellen dan jullie budget toe laat? Schrik om verantwoordelijk te zijn voor schade tijdens het retour sturen? Want het zal hoe dan ook ooit betaald moeten worden. Dan kun je het toch net zo goed direct betalen, want anders sta je gewoon in schuld en dat moet je in mijn ogen niet willen.
Ivm het risico op een faillissement bijvoorbeeld en ik voor flinke bedragen bestel. Verder vind ik het irritant om in de gaten te houden of het wel wordt teruggestort. Ik heb daar geen geautomatiseerd boekhoudsysteem voor namelijk haha. Mijn budget is geen enkel probleem en schade voor tijdens retour heb ik ook geen angst voor. Ik betaal gewoon altijd netjes wat ik hou, gewoon binnen de betalingstermijn. En dat is meestal 1/3 ofzo. Spijkerbroeken in 1 maat bestellen is wat mij betreft een vrij kansloze zaak bijvoorbeeld..
Sclimpre schreef:Relaxed schreef:Nee klopt ook niet, want van bijvoorbeeld Afterpay krijgt de ondernemer de factuur voor de kosten en hierover betaalt de ondernemer BTW wat hij weer mag terugvragen van de overheid. Voor een ondernemer is BTW eigenlijk niet kostenverhogend
De BTW krijgt hij terug, maar de kosten die hij aan bv afterpay betaald heeft moet hij (excl. btw) wel betalen, dus ook op het stukje kosten om de BTW van de klant betaald te krijgen.
Daar zit de adder onder het gras.
Als er geen tussenbedrijf tussen zit is de BTW idd een nuloperatie.
Maar de ondernemer rekent de kosten voor de betaalmethode gewoon door aan de klant, dus volgens mij klopt het echt niet wat je zegt
Relaxed schreef:Sclimpre schreef:
De BTW krijgt hij terug, maar de kosten die hij aan bv afterpay betaald heeft moet hij (excl. btw) wel betalen, dus ook op het stukje kosten om de BTW van de klant betaald te krijgen.
Daar zit de adder onder het gras.
Als er geen tussenbedrijf tussen zit is de BTW idd een nuloperatie.
Ik snap nu echt helemaal niet meer wat je bedoeltMaar de ondernemer rekent de kosten voor de betaalmethode gewoon door aan de klant, dus volgens mij klopt het echt niet wat je zegt
Relaxed schreef:Ik snap nu echt helemaal niet meer wat je bedoeltMaar de ondernemer rekent de kosten voor de betaalmethode gewoon door aan de klant, dus volgens mij klopt het echt niet wat je zegt